X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy-konkurrence


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 24/04-14 23:08 
Aarhus Symfoniorkester / Koncerthuset i Aarhus og Square Enix har doneret billetter til Final Symphony-koncerten 9. maj og promoudgaver af Final Fantasy X/X2 HD Remaster, som vi hermed udlodder i en Trivia-konkurrence.

For at deltage skal du spille to Trivia-runder:

1. Square Enix-spil

2. RPG-spil

Hver gang du spiller fra disse links - du kan prøve så mange gange du vil - registreres dine scores på følgende highscore-lister:

1. Square Enix-spil

2. RPG-spil

Der er følgende præmier til de tre der scorer højest samlet over de to runder (lodtrækning hvis flere spillere med samme antal point).

1. Billet til Final Symphony + Final Fantasy X/X2 HD Remaster (PS Vita promo)

2. Vælg mellem billet til Final Symphony eller Final Fantasy X/X2 HD Remaster (PS Vita promo)

3. Hvad ovenstående ikke valgte

Konkurrencen løber en uge, frem til om aftenen 1. maj.

Staben har udelukket sig selv fra at vinde, så bliv heller ikke afskrækket, hvis nogen af disse skulle ligge højere på highscore-listen.

Held og lykke...
SnoopySnoopySkrevet 25/04-14 01:04 
Fremragende initiativ.
Dog lige lovligt mange gameboy spil. Der er jeg helt lost...
FizbanFizbanSkrevet 25/04-14 16:12 
Nu er der allerede bestilt billeter til Final Symphony, men det er altid sjovt at være med =)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 26/04-14 22:23 
Wohoo! 100 i Square kategorien \o/
SnoopySnoopySkrevet 27/04-14 00:17 
Er det muligt at få en oversigt over hvem der er en del af staben, så man ved hvem man kan se bort fra? :)
JmogJmogSkrevet 27/04-14 20:31 
Den her konkurrence er vildt effektiv. Har ikke spillet et JRPG siden det første Disgaea, men nu har jeg vildt lyst til at gå igang med Final Fantasy VI og Romancing Saga 3.
NaieraNaieraSkrevet 27/04-14 20:33 
Æ tøvs du skulle få gang i Xenoblade.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 27/04-14 20:40 
Det er lidt halvdyrt at få fat i og det er til en stationær konsol. Jeg tror desværre ikke et langt RPG er noget jeg nogensinde får spillet igen på en stationær konsol. Det er nødt til at være håndholdt, hvis der skal være en chance for at jeg får spillet mere end et par timer.

Grind ville være nødt til at være mindre end en time over hele spillets længde. Det eneste jeg kan få mig selv til at grinde nutildags er Trials-spillene fordi grindet i sig selv er sjovt. Det er det virkelig sjældent i RPG'er.
slk486slk486Skrevet 27/04-14 21:07 
Kan man ikke hente det til Vita?
j/k
JmogJmogSkrevet 27/04-14 21:14, rettet 27/04-14 21:15 
Xenoblade? Er det ikke et Wii-spil?

Du tænker nok på Xenogears. Som desværre kun er på US PSN, hvilket udelukker en Vita med EU konto.
slk486slk486Skrevet 27/04-14 21:19 
Ja, det er da rigtigt :)
j/k
JmogJmogSkrevet 27/04-14 21:23 
Kan se jeg har lidt liggende i samlingen til håndholdt, som jeg aldrig har taget mig sammen til at begynde på: Final Fantasy V og Etrian Odyssey.

...og så skulle jeg selvfølgelig lige kigge på PSN og så kom jeg til at købe Grandia :-)
PapandPapandSkrevet 27/04-14 22:09 
Naiera>
Æ tøvs du skulle få gang i Xenoblade.

Jeg har det faktisk stående i folie. Er det SÅ godt at jeg skal pakke det ud?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 27/04-14 22:31 
Det siges det.

Storrosende anmeldelse
NaieraNaieraSkrevet 27/04-14 23:01 
Papand>
Jeg har det faktisk stående i folie. Er det SÅ godt at jeg skal pakke det ud?

Jeg kan ikke helt finde ud af dit forhold til JRPG'er :p

Xenoblade er et af de bedste, hvis ikke dét bedste, JRPG'er fra sidste generation. Det er en klar 8'er på Play:Rights som bekendt strikse skala.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 27/04-14 23:20 
Jeg kan li gode spil. Også gode JRPG'er. Min viden rækker til en foreløbig 16. plads i Square Enix-spil, så det er det niveau jeg er på. ;)

Er efterhånden langt i Fire Emblem: Awakening, så når den er klaret må Xenoblade stå for tur.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 28/04-14 08:16 
Xenoblade er uden tvivl flot, men det er for langt, stort og tomt og det actionbaserede kampsystem er ikke specielt sjovt.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-14 11:59 
Delvist enig. Jeg kan godt lige kampsystemet, og det er et supergodt spil. Men det trækker godt nok langt (i hvert fald når man som mig har OCD mht. sidequest). Jeg nåede at blive træt at spillet et pænt stykke tid før jeg nåede til enden, og det var ellers ikke fordi det var decideret dårligt, jeg brugte bare alt for lang tid i hvert område. Hele spillet kunne sagtens komprimeres ned til den halve tid uden at tabe noget substans.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/04-14 12:01, rettet 28/04-14 12:02 
Jmog>
Kan se jeg har lidt liggende i samlingen til håndholdt, som jeg aldrig har taget mig sammen til at begynde på: Final Fantasy V og Etrian Odyssey.

Gode valg. :) Etrian Odyssey er efter MIN mening et af de allerbedste JRPG'er fra sidste generation, men det er nok en noget mere snæver målgruppe end Xenoblade.
FF5 er bare generelt godt solidt 16-bit FF fra før serien begyndte at køre af sporet (på både godt og ondt). Jeg har også selv lige opsnappet mig GBA-udgaven af FF5, og er begyndt på det igen. Tror det er mindst 4. gang jeg spiller det igennem, og det slog mig lige at det er første gang jeg spiller en officiel oversættelse af det spil (udover PS1-udgaven som jeg hurtig blev træt af load-tiderne i og derfor aldrig kom langt med).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/04-14 12:21 
Nu er det godt nok PS1-udgaven (fra PSN) som jeg har, men tror jeg starter med Grandia. Har aldrig spillet noget fra den serie og grafikken ser virkelig hyggelig ud.
jaesjaesSkrevet 28/04-14 14:49 
Kan man vælge opløsning, skalering, filtre osv. på PS1-spillene på PSN?

PS1 i en pc-emulator kan jo komme til at se ret pæne ud, men kan ikke huske hvordan det skulle være på PSN. Orker næsten ikke valget mellem et frimærkebillede eller stort, sløret billede.
JmogJmogSkrevet 28/04-14 23:08 
Man kan vælge mellem original opløsning og skaleret til displayets opløsning og (i tilfælde af 4:3) skaleret+horisontal stretch. PSP-spil ser rigtig godt ud på Vita, da de er præcis halv opløsning. PS1-spil har en mere skæv opløsning, men dem jeg har prøvet ser overraskende godt ud.

Der er også mulighed for at slå bilineær filtering til/fra. Om det er en god ide eller ej kommer som regel an på det enkelte spils grafiske stil og hvilke fonte der bruges til tekst.

Alt i alt ser PS1-spil rigtig fine ud på PSP og Vita. Det gør de som sådan også på PS3, hvor minusserne primært kommer af at det er lav opløsning på et stort display.
NaieraNaieraSkrevet 28/04-14 23:10 
Jmog>
PSP-spil ser rigtig godt ud på Vita ...

Sjovt, jeg synes de ligner l*rt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-14 23:58 
Jmog>
Der er også mulighed for at slå bilineær filtering til/fra. Om det er en god ide eller ej kommer som regel an på det enkelte spils grafiske stil og hvilke fonte der bruges til tekst.

Det altid en god idé at slå det fis fra :)

Jeg har ikke prøvet PS1-spil på Vita endnu, men på PSP var det desværre umuligt at få til at se ordentligt skarpt ud. Hvis det bare er PSP emulatoren der er skaleret op kunne jeg forestille mig at det samme gælder Vita :/

PSP-spil på Vita er jeg enig med dig i ser rigtig godt ud når alt filtrering er slået fra naturligvis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/04-14 02:16, rettet 29/04-14 02:18 
Jmog>
Man kan vælge mellem original opløsning og skaleret til displayets opløsning og (i tilfælde af 4:3) skaleret+horisontal stretch. PSP-spil ser rigtig godt ud på Vita, da de er præcis halv opløsning. PS1-spil har en mere skæv opløsning, men dem jeg har prøvet ser overraskende godt ud.

Der er også mulighed for at slå bilineær filtering til/fra. Om det er en god ide eller ej kommer som regel an på det enkelte spils grafiske stil og hvilke fonte der bruges til tekst.

Alt i alt ser PS1-spil rigtig fine ud på PSP og Vita. Det gør de som sådan også på PS3, hvor minusserne primært kommer af at det er lav opløsning på et stort display.

Takker. Det var PS1-spil på PS3 jeg havde i tankerne - det lyder så ikke til, der er så meget man kan gøre for at få dem til at blive pæne :) På pc under almindelige forhold kan de så næsten blive *for* pæne sammenlignet med dengang spillene udkom, da der ikke er afstanden til tv'et og CRT-effekten til at tage lidt af smerten ;)
JmogJmogSkrevet 29/04-14 15:14 
Whoooooo's your daddy now!

Ahem. Jeg fik 100 i både Square og RPG-kategorien :-)

Nu har jeg spillet den så mange gange at jeg næsten vil sværge på at RPG-kategorien ikke er 100% tilfældig med hensyn til hvilke den spørger om hvornår. Det virker som om der altid kommer 3-4 obskure GBA-spil blandt de sidste fem spørgsmål. Det er som regel der den fik skovlen under mig. Og lidt held var nok involveret ved i hvert fald et af mine svar.
JmogJmogSkrevet 29/04-14 15:15 
Og det fik Snoopy dælme også nu kan jeg se. Tillykke!
RJKRJKSkrevet 29/04-14 15:37 
Jmog>
vil sværge på at RPG-kategorien ikke er 100% tilfældig med hensyn til hvilke den spørger om hvornår. Det virker som om der altid kommer 3-4 obskure GBA-spil blandt de sidste fem spørgsmål.

Generelt skulle de første gerne være lette for alle (alt er jo relativt) og så bliver det gradvist sværere hele vejen igennem, indtil de sidste stykker som er meget svære. Sådan er Trivia generelt bygget op.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 29/04-14 16:01 
Ahh, det var jeg ikke klar over, men det giver god mening i forhold til hvad jeg oplever. Det var i øvrigt Game Boy og ikke Game Boy Advance jeg mente.

Det er møgsvært at kende forskel på Medarobot 1, 2 og 3, når de alle er uden farve, har samme stil og man aldrig har spillet noget i den serie :-)
RJKRJKSkrevet 01/05-14 10:53 
Så er det sidste chance for at være med. Nuværende stilling:

1. Jmog: 200
2. Snoopy: 184
- Fizban: 184
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-14 14:12 
Glemte helt den her :( - men ville nok alligevel ikke have tid til at tage der til, så I skal føle jer heldige denne gang :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-14 19:06 
Jeg har ikke mulighed for at deltage. Men held og lykke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 01/05-14 20:05 
Endeligt resultat:

1. Jmog: 200
2. Snoopy: 196
3. Fizban: 184
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 01/05-14 21:00 
Wohoo! Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har vundet noget i en spilrelateret konkurrence. Det var vidst femteplads ved DM i Sensible Soccer i de tidlige 90'ere.

...ved nærmere eftertanke vandt jeg vidst ikke noget, men for satan jeg var stolt.
SonicSonicSkrevet 01/05-14 22:01 
Tillykke :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-14 22:11 
Ja stort tillykke! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SnoopySnoopySkrevet 01/05-14 22:13, rettet 02/05-14 07:38 
Sweet. Nu ligger Århus desværre et godt stykke fra Roskilde, så jeg napper spillet.
Skal blive godt med et gensyn af, hvad der klart er blandt de bedste spil, jeg spillede i mine unge år.
slk486slk486Skrevet 01/05-14 22:45 
Grats!
j/k
JmogJmogSkrevet 02/05-14 00:10 
Jeg har faktisk aldrig spillet nogen af dem, så jeg glæder mig til at give dem en tur i Vitaen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig