X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Personer i spilindustrien


Reply
BeanoBeanoSkrevet 05/03-14 11:10 
Syntes der manglede en generel tråd til opsamling af nyheder om personer i spilindustrien, deres skiftende roller osv.

Vil lige starte nyheden om at Amy Hennig har forladt Naughty Dog. Trist nyt da hun har gjort det strålende med Uncharted serien. Der er rygter om at hun er "blevet gået".

Nyheden hos Eurogamer:

Se hele indlægget
77 topic(s).
« < 1 2

Reply
slk486slk486Skrevet 17/04-14 18:00 
I toppen af større spilfirmaer som Bungie, sidder der helt sikkert folk der udelukkende tænker i kroner og øre, og trækker i trådene.

Uden tvivl - desværre.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 17/04-14 18:06 
Sumez>
omend jeg, som jeg nævner senere, ikke lige ser Halo som et spil jeg forbinder med musik :)

Men nu fornærmer jeg vel ikke ikke nogen, hvis jeg siger, at du ikke just er Halo-ekspert. Marty har været meget populær blandt seriens fans, og selv hvis man spiller en ellers billigere produktion som ODST igennem, kan man straks mærke, at musikken stadig er fuld value (Marty).

I perioden, hvor Frankie skrev updates på Bungie.net, blev Marty også ofte profileret - især i forhold til, at han "bare er musiker" (det ville være mere korrekt at kalde ham komponist). Jeg er rigtig ærgerlig over det, men mon ikke vi får lov at opleve hans musik i andre spil fremover.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 17/04-14 22:38 
Sumez: Ja, men det er vel også noget de kunne sige? Manden er et navn, siden vi sidder og snakker om det - og musikken til Halo er ikonisk. At han har haft andre funktioner gør det kun mere mærkeligt, og Bungie burde have finanserne til det. Så hvorfor?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 18/04-14 17:48 
Den har ikke gjort indtryk på dig, Sumez, men Halo spillenes soundtracks er noget af det mest populære gennem de sidste ti år indenfor spil. Vi snakker noget på linie med Final Fantasy musik hvad angår popularitet/fanbase.

Det er STORT at han potentielt ikke laver musik for Bungie igen. Han har lavet musikken til stort set alle spil, som de har lavet. Og Destiny er jo ikke en engangsforestilling. Den er tænkt som et femårsprojekt.

Det er også RET interessant at han nu potentielt kan lave musik til Halo 5, da det ærgrede mange fans, at han ikke kunne lave musik til fireren. Hans stil er, efter at være en stor del af fem ud af seks spil, totalt synonym med Halo.
WehnerWehnerSkrevet 07/06-14 01:34 
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 11/06-14 21:51, rettet 11/06-14 21:53 
Austin Wintory vedr. American Federation of Musicians og hvorfor ingen medlemmer legalt kan lave soundtracks til spil - og ikke har kunnet det i 2 år.

https://www.youtube.com/watch?v=jqvraGNfKVY
j/k
slk486slk486Skrevet 14/06-14 16:16 
Kort for hovedet på twitter much?

Personer i spilindustrien
Personer i spilindustrien
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-14 23:24 
Yoshinori Ono har sagt op fra sin stilling som director hos Capcom Vancouver.

Ono er produceren hos Capcom der pressede dem til at lave Street Fighter IV, på et tidspunkt hvor ingen hos Capcom troede på at det ville blive en success. I forlængelse af det må man jo sige at han har været manden der ligesom skabte en renæssance for kampspils popularitet generelt.


http://www.gamespot.com/articles/street-fighter-4-producer-ono-resigns-director-position-at-capcom/1100-6420508/
QQSkrevet 17/06-14 11:13 
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 01/08-14 23:54 
En del fyringer på Gamespot - den første udmelding er, at det er pga. omstrukturering og ikke noget dramatisk, men antallet alene gør, at det ikke kan andet end at ændre sitet lidt.

Bekræftede fyringer (der skulle være flere i følge Justin Haywald):

Tom Mc Shea
Carolyn Petit
Justin Calvert
Maxwell McGee
Ryan Mac Donald
Benito Gonzalez
Wernher Goff

http://www.gamepolitics.com/2014/07/30/major-layoffs-hit-gamespots-editorial-team#.U9wL1GPfD58
NaieraNaieraSkrevet 02/08-14 00:00 
People still read GameSpot?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 02/08-14 10:12 
Jeg tror kun man må kommunikere på dansk herinde.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
XiwanaXiwanaSkrevet 24/08-14 15:13, rettet 24/08-14 15:23 
Indiespiludvikleren, Zoe Quinn (der blandt andet er kendt for steamspillet Depression Quest), er ude i et voldsomt stormvejr i disse dage.

Hele miseren er lidt til den slibrige side:
-Påstande om publicity for intime tjenester (der blandt andet involverer en kotakuskribent)
-Phil Fish (Fez) udsat for doxx'ing (personlige oplysninger lækket på nettet)
-DMCA take down af youtubefilm om emnet
-Massiv censur og shadowbans på reddit
-Hacking af indiegogo-projekt
-4chan i et (sædvanligt) oprør

http://knowyourmeme.com/memes/events/quinnspiracy
http://kotaku.com/in-recent-days-ive-been-asked-several-times-about-a-pos-1624707346
http://www.reddit.com/r/SubredditDrama/comments/2ecvrb/latest_zoe_quinn_drama_explodes/
http://knowyourmeme.com/memes/vivian-james
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-14 16:02 
What the fuck! Jeg havde ikke hørt at den der Indiegogo var blevet hacket.
XiwanaXiwanaSkrevet 24/08-14 16:04 
Det kom vist også først frem for et par timer siden. Historien udvikler sig nærmest minut for minut med stadigt flere involverede parter.
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 09/06-15 18:07, rettet 09/06-15 18:34 
Chris Avellone - medstifter af Obsidian og lead designer på spil som Planescape: Torment og KotOR II - forlader Obsidian.

Med "On the future, I'm off to pursue new projects, but I can't say anything more at this time beyond life is short, and the ideas keep growing," lyder det ikke helt som om, at han starter nyt studie.

Hvis han fortsætter hos en mindre udvikler, kunne det være hos inXile eller Larian, men der er efterhånden mange RPG-udviklere, som har kapacitet til en Avellone. Det ville ikke undre mig at se ham hos Bioware, men jeg tror ikke han gider noget i stil med deres nuværende franchises - men måske føler de presset for at gå mere tilbage til rødderne; kritik har de i hvert fald fået en del af de seneste år.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-09-chris-avellone-leaves-obsidian-entertainment
WehnerWehnerSkrevet 05/09-15 16:58, rettet 05/09-15 16:58 
dRxL>
Hvorfor fyrer Bungie Marty O'Donnell?

Der er nyt i sagen. Marty vinder mod Bungie i retten.


It ain't pretty
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 05/09-15 20:59 
Jeg holder med O'Donnel. Han handlede ikke klogt, men i det mindste havde han hjertet med i det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 03/10-17 15:34, rettet 03/10-17 15:40 
Andrew House forlader Sony efter 27 år med udgangen af 2017 for at søge nye udfordringer, som det jo pænt hedder i business-jargonen. Er allerede nu stoppet med sine normale tjanser, men er hos Sony i overgangsperioden.
http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-03-playstation-boss-andrew-house-leaving-sony-after-27-years

Har altid syntes han var et plus for Sony, selvom han var lidt mere anonym end fx Shuhei Yoshida. Med den nyeste trio - også Shawn Layden - har de haft en fin blanding af personligheder til at være de primære ansigter udadtil, IMO.
BeanoBeanoSkrevet 29/06-18 08:13, rettet 29/06-18 08:13 
Amy Hennig ikke længere hos EA og Star Wars spillet hun arbejdede, er sat på hold.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-28-uncharted-creator-amy-hennig-has-departed-ea-to-set-up-indie-studio
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/06-18 17:00, rettet 29/06-18 17:01 
Det virker generelt som om Disney gevaldigt hugger bremsen med Star Wars. Battlefront II var så stor en skandale at der var lovgivning om lootboxes, den brede befolkning syntes at the Last Jedi ikke var særligt god, der var ingen der tog ind og så Solo (selvom den faktisk er ok), så alle stand-alone film (med undtagelse af Kenobi) er blevet cancelled og der går rygter om at Kathleen Kennedy bliver fyret.
SumezSumezSkrevet 29/06-18 17:01 
Jeg troede faktisk det der Hennig-Star Wars spil var blevet aflyst for et par år siden :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/06-18 18:19 
At fyre kathleen Kennedy , er det eneste rigtig! Så er der tro på star wars igen?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 29/06-18 18:24 
Ja det vil være en god start.
JmogJmogSkrevet 29/06-18 19:39 
Sumez>
Jeg troede faktisk det der Hennig-Star Wars spil var blevet aflyst for et par år siden :o

Ikke aflyst men udviklingen ændret fra lineært til games as a service modellen. Hvilket egentlig gør det endnu mere overraskende at det nu er aflyst.

Spændende hvad Respawns Star Wars spil ender med at være. Det er faktisk det eneste under udvikling nu vi kender til. Selvom vi dog intet konkret ved om det.
dRxLdRxLSkrevet 29/06-18 20:11 
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 29/06-18 20:38 
Darkbeat>
Det virker generelt som om Disney gevaldigt hugger bremsen med Star Wars.

Spil eller ej, så håber jeg virkelig også på, at de kommer ned på jorden igen og forstår, at SW er blevet et megabrand bl.a. i kraft af, at det er eksklusivt. Ikke ved at lege Marvel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
77 topic(s).
« < 1 2

Login for at besvare
Username
Password
Remember me