X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls II


Svar
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:41, rettet 05/02-14 15:42 
Can you feel it brothers? The darkness is soon upon us at last!

Jeg har ikke været så spændt på et ny spil siden den originale Dark Souls, hvilken måske ikke siger ikke meget. Men jeg har faktisk overhovedet ikke været spændt på noget nyt siden Dark Souls.

Hell, den sidste spil der var i mit PS3 var Dark Souls. Gud, jeg troede at jeg helt havde glemt følelsen af at glæd... Se hele indlægget
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Svar
slk486slk486Skrevet 22/05-14 12:59 
Jeg kender mange el presidentes, der har fingrende i kagedejen.
j/k
CamousCamousSkrevet 04/06-14 22:23, rettet 04/06-14 22:24 
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaku

Soooooooooooooooooooooooooruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tsuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

DLC, incoming!

https://www.youtube.com/watch?v=Ioo0ukZ6P-4

Trailer is too OP, From Software nerf please!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-14 05:55, rettet 15/07-14 06:05 
-----SPOILER-TEKST!!-----
SPOILER-TEKST:
Øv for en skod sidste bosskamp. Absolut ingen anstrengelse fra min side, og hun gik bare i jorden på under to minutter :(

Er jeg den eneste der synes spillet var for langt? Da jeg nåede Castle Drangleic troede jeg at dét var slutningen. Det ærgrede mig faktisk da jeg synes det var det aller kedeligste område i spillet. Heldigvis blev områderne senere så mere spændende igen :)

Den generelle opfattelse af spillet er at det er sværere end de to forrige. Det forstår jeg ikke, men det skyldes nok min spillestil. Så vidt jeg har forstået er det sværere pga. timingen for at kunne riposte er blevet strammere. Her hjælper den ret ringe framerate selvfølgelig heller ikke :) Jeg bruger dog aldrig riposte, og når jeg gør er det en fejl. Jeg cirkler rundt om fjenderne og tæsker dem på bagsiden af hovedet, i stedet. Måske derfor, men sådan gjorde jeg nu også i de andre, og jeg fandt det her MEGET nemmere.
Jeg synes også det er lidt ærgerligt at man har mulighed for at cheape sig igennem stort set alle boss-fights ved at fremkalde en online co-op partner eller to. Gør man det så vil jeg tro at man slipper fuldstændig for udfordring, med mindre ens co-op venner dør og man står alene tilbage.
Jeg startede som skrevet forfra med ny character og de bosser jeg havde klaret med den gamle, tog jeg bare i co-op for at komme hurtigt videre. Jeg var meget overrasket over at bosserne var SÅ nemme og at der ikke var nogen straf ved at gøre det :/

Jeg har ikke gennemført de to forrige, men af det jeg har spillet af Dark Souls er jeg ikke et sekund i tvivl om at det er bedre på mange områder. Så det glæder jeg mig til at gå ordentligt i gang med. Jeg tager dem i omvendte rækkefølge, starter med det teknisk dårligste og nemmeste, og arbejder mig op til det teknisk bedste (hvis jeg husker rigtigt kører Demon's tit 60) og sværeste :D

Så vidt jeg har kunne læse mig til, er der utroligt meget genbrug af bosser fra tidligere spil, i Dark Souls II. Det synes jeg er ret ærgerligt. Havde de dog bare brugt den tid, de må ha' sparet ved at genbruge, på at få rettet de MANGE collision detection- og clipping-fejl så havde det nok røget op på en 8'er i min bog. Jeg synes ikke det er værre end det var i Dark Souls, som heldigvis var lidt bedre end Demon's hvad det angik. Men det er næsten seriens varemærke at det skal være unpolished hvad det angår. Man må håbe at de med Bloodborne på PS4 kan rette op på det :)
Jeg synes det er et alvorligt problem når fjendernes våben er længere og/eller bredere end de ser ud. Og man tror man dodger nok, men dør på dén bekostning. Ligeledes er det skide irriterende når ens våben stryger lige igennem f.eks. de der titanite-lizards, uden den registrer skade, og det skete også tit med almindelige fjender.
Der er selvfølgelig eksempler på det præcis modsatte hvor fjenderne tæsker deres våben imod mig, helt tydeligt rammer, men der ikke sker noget. Men den slags er jo lige så slemt :)

Apropos bosser, så synes jeg at spillet alvorligt manglede noget af det groteske og smågeniale design man så i de tidligere spil. Jeg synes Demon of Song var totalt sej, The Rotten var også ret sej, og så var der The Duke's Dear Freja som var okay ulækker og ret flot lavet, men blegnede totalt i forhold til Quelaag :)
Så var der også Skorpion-kvinden der lugtede lidt derhenad, men alligevel føltes lidt tam i forhold til så meget andet.
Men trods dette så har Dark Souls II langt bedre boss-design end de fleste andre spil :)

Vendrick har jeg ikke klaret, men er heller ikke sikker på jeg gider. Så vidt jeg kan forstå bidrager det ikke til historien, og da jeg kun har 3x Soul of the Giant, så har han vidst omkring 8x defence, så det er en møg kedelig bosskamp på omkring 15min, hvor ganske få fuck-ups vil være lig med død. Jeg prøvede lidt her i nat, men jeg var for træt til at holde mig koncentreret. Hvis det alligevel kun er et Atrophement man unlocker så er jeg ikke sikker på det er besværet værd :) Nu må vi se om jeg gider igen i morgen ;)

Ellers kan jeg tage ham hvis jeg en anden gang spiller det igennem igen. Nu ved jeg jo på forhånd at man skal gemme de souls. Det var også nemt at vide... :/

Rigtig godt spil trods alt brokkeriet :)

Jeg var ca. lv. 156 da jeg gennemførte, og havde brugt ca. 75 timer. Men jeg er også meget grundig når jeg spiller den slags. Vil gerne have det meste med :) Dét synes jeg som altid fungerede fortræffeligt, at man begynder at kunne danne sig et overblik over hvordan alle stier og veje er forbundet i verdenen, efterhånden når man kommer længere. Den slags bidrager kun til troværdigheden af universet. Og når man ligefrem har lyst til at backtracke i timevis for at finde ud af hvor og hvad de nye keyobjects man har fået kan bruges til, så har de virkelig ramt hovedet på sømmet. Bevares det er der mange andre spil der gør ligeså godt, men Souls-serien holder et meget højt niveau her :)

EDIT: Endnu engang tak til Johannes og Eurogamer for spillet, som jeg vandt i deres konkurrence. Der var sikkert andre der var mere klar på det end jeg, men det gjorde også at jeg følte mig mere forpligtet til at spille det igennem, og det er jeg glad for jeg gjorde. Det havde jeg vidst også lovet Johannes på Twitch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 15/07-14 14:29 
Jeg er faktisk enig med det meste, men et par enkel ting vil jeg alligevel kommentere.

Omkring sværhedsgraden så synes jeg nu nok bosserne i Dark Souls 2 er en tand sværere end de øvrige, hvis man spiller alene. Omvendt bliver det latterlig let hvis man henter hjælp. Det synes jeg er et kæmpe problem og det skubber til spillets balance på en uheldig måde. Vedrørende den generelle sværhedsgrad, så spiller soul level selvfølgelig ind. Her burde der være lavet et cap, for er man bare nogenlunde grundig og bruger det hele man samler ind, så bliver den sidste del af spillet simpelthen for let. Det KUNNE man også i de tidligere spil, men så kræver det at man benytter visse exploits. Demon's Souls er klart bedst og rammer den perfekte balance på sværhedsgraden.

Vedrørende bosserne og level design, så mener jeg at DS2 generelt holder et udmærket niveau. Men man bliver aldrig blæst omkuld, som DS1 gjorde flere gange undervejs. Det gør at spiloplevelsen bliver en anelse ensporet og overraskelserne udebliver.

Jeg er er lidt over KK og vurderer spillet til en solid 8'er. Et skridt eller to ned i forhold til forgængerne.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-14 22:34 
Efter at have prøvet kræfter med Dark Souls et par gange efter jeg spillede igennem DS2, må jeg nok indrømme at jeg ikke er sikker på jeg kan klare at spille igennem det. Der er et eller andet ved spillets kampsystem jeg virkelig ikke bryder mig om. Det er imponerende så stor forskel der er, både i tempo og stil.

Synes også at Dark Souls er vanvittigt kedeligt i det første meget lange stykke tid, men jeg ved at det bliver bedre og jeg vil også rigtig gerne igennem det. Tror det klogeste vil være at lade det stå på hylden, indtil oplevelsen fra Dark Souls II er glemt lidt, så jeg ikke hele tiden sidder med tanken om hvor meget bedre kampsystemet var deri :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/07-14 00:43 
Skægt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 22/07-14 07:23 
Kk

Hyggeligt :) synes kampsystemet er rimelig ens, men spillede også DS1, før DS2, så det kan fint være at der er lavet justeringer som jeg bare har ædt råt, uden at se tilbage. Gennemførte dog Demon's igen her for nyligt - efter jeg gennemførte DS 2, oghr virkede kampsystemet nemmere umiddelbart.

At du synes det virker kedeligt i starten kan jeg dog ikke sætte mig ind i. Synes imo at den første del af DS i undead burg er mega nice :)

Generelt er DS1 nok spillet for mig, med det absolut bedste lvl design ever. Ikke nok med at de forskellige lvls er ekstremt flot skruet sammen, men måden hvorbå de hæger sammen i forhold til hinanden,er simpelthen fanstisk!

Mi må lige ringes ved. Lyder som om du har brug for en god snak om hvor fantastisk DS er, og så op på hesten igen;D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-14 10:17, rettet 22/07-14 10:18 
Jeg synes ikke man har nogen følelse med når man rammer fjenderne i DS. De er også meget hurtigere, så det er mange gange sværere at cirkle rundt om dem for at lave backstab. Og selv når man står bag deres ryg så fejler det 9/10 pga. dårlige hitboxes. Her var toeren sgu alligevel meget bedre :)
Jeg synes også det er mega træls at fjenderne nogle gange står med skjoldet oppe i 10-20 sekunder uden at gøre noget. Her må jeg prøve at eksperimentere lidt med shield bash næste gang jeg spiller det. Alternativt er der sparket, men jeg synes at timingen er så perfid ulækker at det slet ikke er til at mestre. Som jeg husker skal man trykke fremad lige lidt før man trykker attack. Problemet heri er at man skal trykke fremad med et analog stick hvor den slags er meget sværere at fornemme.
Jeg kan godt forstå at mange der spiller DS sværger til at riposte hele tiden, men jeg synes bare ikke det er særlig sjovt. Jeg har også mega svært ved at finde den korrekte timing for fjender med sværd, men det kommer jo nok hvis jeg bliver ved. Det værste ved riposte er dog når fjenderne laver det på dig. Det er rigtig træls at man bliver låst fast i en animation på flere sekunder og selvfølgelig at man mister en stor del energi på det. Endnu værre er det når fjenderne laver det selvom de står med siden til dig, fordi collision, hitboxes und so weiter... :)

Jeg synes i det store hele at kampsystemet er floaty og føles faktisk en lille smule som hvis man spiller et laggy kampspil online. Ikke fordi der er lag i spillet, men fordi man ikke har ordentlig føling når man rammer og de mange collision bugs er ikke helt uden sammenligning med laggy onlineplay :)

Men jeg er nødt til at lægge det på hylden og så prøve igen om nogle måneder, for det er svært ikke at sammenligne med toeren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/07-14 10:47, rettet 22/07-14 10:47 
Jeg brugte ikke riposte på ét eneste tidspunkt (udover slutbossen anyway) i DS1, og kampsystemet var stadig helt fantastisk, og langt foran 2'eren på trods af at forskellene næsten ikke er til at se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/07-14 11:01 
Jeg kunne aldrig helt få timingen på plads på Riposte i DS2 :/
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-14 12:16 
Sumez>
Jeg brugte ikke riposte på ét eneste tidspunkt (udover slutbossen anyway) i DS1, og kampsystemet var stadig helt fantastisk, og langt foran 2'eren på trods af at forskellene næsten ikke er til at se.

Fnis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-14 12:18, rettet 22/07-14 12:27 
slk486>
Jeg kunne aldrig helt få timingen på plads på Riposte i DS2 :/

Nej det skulle være grunden til at DS2 er "sværere". Men kampsystemet er ellers på alle andre måder nemmere. IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 22/07-14 12:32 
Er brug af riposte virkelig så udbredt? Jeg har heller aldrig brugt det.

Forstår ikke helt din klagen over hitboxes, fjenders brug af skjold og riposte. Er det ikke bare fordi du er dårlig? :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 22/07-14 12:37, rettet 22/07-14 12:39 
^ Nej, bare teknisk observant :P
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-14 13:19, rettet 22/07-14 13:27 
Papand>
Er brug af riposte virkelig så udbredt? Jeg har heller aldrig brugt det.

Forstår ikke helt din klagen over hitboxes, fjenders brug af skjold og riposte. Er det ikke bare fordi du er dårlig? :P


Omvendt forstår jeg heller ikke at i synes DS2 skulle være så svært. Forstår heller ikke hvis man hårdnakket påstår at man ikke kan se en tydelig forskel på de to kampsystemer. Man kunne evt prøve at starte begge spil op :)

Edit: Klagen over hitboxes i de spil er meget udbredt så det er ikke kun mig der ser problemet. Man skal altså være noget af en fanboy eller ignorant hvis man ikke kan se at spillene halter meget på de punkter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 01/09-14 18:16 
Så kom jeg igennem den første DLC og må indrømme at den sidste boss var nok den sjoveste boss i hele spillet.

Som de bedste bosser virker den umuligt de første par gange lige indtil man finder finten og det hele giver mening.
Per SPer SSkrevet 30/09-14 18:07 
Pressetekst:

DARK SOULS II’s Crown of the Ivory King DLC is now available on Xbox Live Marketplace, and STEAM and on October 1st on PlayStation Network.

FromSoftware has saved its most challenging obstacles, enemies, and bosses for the final chapter of the truly arduous journey symbolized by DARK SOULS II The Lost Crowns trilogy. The previous DLC chapters (Crown of the Sunken King and Crown of the Old Iron King) were specifically designed to enhance, challenge, and bring players to their knees while Crown of the Ivory King will deliver a grand finale with the same unique torturous zest!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 07/10-14 18:15, rettet 07/10-14 18:16 
Her er den seneste trailer fra Dark Souls II, med indhold fra DLC 3 Crown of the Ivory King!

Dark Souls II - PS3/X360/PC - Crown of the Ivory King (Trailer)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-14 06:13 
Der kommer en "expanded edition" af Dark Souls II til PS3 og PS4 næste år

http://blog.eu.playstation.com/2014/11/25/dark-souls-ii-scholar-first-sin-coming-ps3-ps4-april-2015/
BeanoBeanoSkrevet 25/11-14 08:28 
Og XB1, 360 og PC...

http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-2-coming-to-ps4-and-xbox-one-this-april/1100-6423804/
Per SPer SSkrevet 25/11-14 16:29, rettet 25/11-14 16:31 
Her er hele presseteksten:

The undead curse continues to spread across the kingdom of Drangleic with DARK SOULS II: Scholar of the First Sin, available on April 3rd 2015, across Europe, Middle-East and Australasia for the PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 and PC/STEAM.

Developed by renowned Japanese video game development studio FROMSOFTWARE and published by BANDAI NAMCO Games Europe S.A.S, DARK SOULS II: Scholar of the First Sin is the ultimate Dark Souls II experience, adding to the 2014’s critically acclaimed title, DARK SOULSTM II not only its three DLC chapters; Crown Of The Sunken King, Crown Of The Old Iron King, and Crown Of The Ivory King but as well an array of all-new content.

DARK SOULSTM II: Scholar of the First Sin will add brand new game content including an expanded story featuring additional in-game events and NPC character along with new deadlier enemies and gameplay improvements. It will also take advantage of the power of the PlayStation 4 system, Xbox One, and DirectX11 capable PCs to provide enhanced graphics for those specific platforms on top of several additional exclusive enhancements.

“DARK SOULSTM II launched in March 2014 to critical acclaim garnering a MetaCritic.com rating of 91%. With DARK SOULSTM II: Scholar of the First Sin, FROMSOFTWARE is inviting players back to a whole new undertaking of the kingdom of Drangleic! Thanks to its improved gameplay mechanics, gorgeous next-gen graphics, and new unknown dangers and lore; Scholar of the First Sin takes the meaning of its “Game of the Year” award from the Golden Joysticks Ceremony to a whole new level!” Herve Hoerdt, Vice President of IP Strategy, Marketing & PR at BANDAI NAMCO Games Europe.

DARK SOULSTM II: Scholar of the First Sin will also be available for the PlayStation 3 system, Xbox 360, and DirectX 9PCs. This version will include all three DLC missions (Crown Of The Sunken King, Crown Of The Old Iron King, and Crown Of The Ivory King) as well as a large-scale update (ver.1.10) which will add new features including an additional NPC to seek out along the treacherous quest through Drangleic as well as expanded story, in-game events, improved balance, and online matchmaking functionality.

Gamers who already own DARK SOULSTM II on PC, Xbox 360 or PlayStation 3 will receive the ver.1.10 update free of charge.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PapandPapandSkrevet 05/03-15 17:08 
Jeg pløjede i sin tid igennem Xbox 360 versionen og vurderede spillet en smule under DS1. Men efter jeg fik det installeret på pc for 1 uges tid siden, har jeg stor set ikke spillet andet. Med solide 60 fps, hurtige loadtider og diverse bugs fjernet, er det en helt fantastisk oplevelse. Jeg købte også season pass, hvor jeg foreløbig er blæst væk af de første 2 dlcs. Wow! Grafikken virker også langt flottere, end jeg husker den og jeg har faktisk gjort meget brug af min torch denne gang. Lyset får pludselig en helt anden effekt. Hvis PS4 og Xbox One kan levere det samme i den remastered version, så vil jeg bestemt anbefale alle at tage turen igen.

Lidt træls at jeg bliver nød til at købe det igen på pc for at få DirectX11. :/
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-15 18:10 
Jeg køber det også til PS4 når det udkommer :) Jeg vandt mit eksemplar til PS3, så jeg har bestemt ikke noget imod at betale for endnu en tur igennem spillet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/03-15 08:50 
"Tech Analysis: Dark Souls 2: Scholar of the First Sin"

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-dark-souls-2-shadow-of-the-first-sin-tech-analysis
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-15 11:33 
Købt :) Jeg synes det ser rigtig godt ud. De få framedrops til ~55fps vil ikke ødelægge noget for mig. Positivt at de ikke har gået efter endnu en 30fps port :)

Også sejt at spillet tilsyneladende er sværere denne gang. Med op til 12 fjender på skærmen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-15 16:55 
Nogen der ved hvornår PS4-udgaven udkommer? Jeg har tjekket Elgiganten, Coolshop og her på P:R og alle datoer er forskellige. Onsdag, Torsdag eller Fredag er dagene ifølge de sider. Torsdag og Fredag giver selvfølgelig ingen mening så jeg håber Elgiganten har ret at det kommer Onsdag, men jeg vil langt hellere købe hos Coolshop til 349 :/

Jeg kunne selvfølgelig spørge i kommentarerne på Coolshops side, men så vidt jeg kan se på andre produkter lader de børn svare for dem. Fandeme en underlig måde at drive et firma på. Utroligt at de stadig eksisterer :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 29/03-15 17:00 
Jeg havde en eller anden idé om at du arbejder i Fona. Burde du ikke vide det? :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-15 17:09 
Haha nej da :D Jeg arbejder i en afdeling kaldet Inter-aktiv i en butik der var tidligere Expert, hvor vi bla. laver AV-løsninger til firmaer. Så jeg er heldigvis ikke ret meget ved kassen :D
Nu er vi heldigvis ikke med i Expert-kæden længere, men er skiftet til Panasoniccenter. Ikke at det gør ret stor forskel for mig :)

Vi har dog aldrig haft spil i butikken :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 29/03-15 18:00 
Nårh! :D
Så ved jeg ikke hvor jeg har fået det fra :b
/offtopic :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-15 16:08 
Jeg kan se at Coolshop har ændret datoen til d. 1 april nu. Det satser jeg på holder, og at jeg så kan have spillet om lørdagen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig