X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projekt: Consolized Sega ST-V


Svar
--Skrevet 31/01-14 18:13 
Halløj,

Så opretter jeg lige en tråd vedr. mit nuværende projekt, eftersom jeg nok får brug for at vende nogle ting undervejs :D

So far har jeg fået bygget kassen, og mangler nu at lave huller til controllerporte, strømstik + AV out.

I den forbindelse tænker jeg at det kunne være lidt lækkert med et nyt design, og eftersom mine evner indtil videre kun har ra... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
175 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
ElgenElgenSkrevet 25/02-14 08:12 
Jeg har i øvrigt spurgt porchy om billedet så sådan ud uden cart, men han kan desværre ikke huske det og har for længst solgt/byttet boardet videre, sorry...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 25/02-14 08:19 
Det er denne PSU jeg kører med:

Projekt: Consolized Sega ST-V

19A burde vel være nok til at trække en 6-7 arcadeboards?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 25/02-14 09:32, rettet 25/02-14 09:33 
Ja, men det er ikke sikker de leverede 5.05v er nok. Det er derfor en arcade psu har variabel 5v linje.
j/k
--Skrevet 25/02-14 09:39 
Ja okay. Så det kan i toerien godt tænkes at boardet skal bruge 5.1V eller 5.2V for at køre? :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 25/02-14 09:50, rettet 25/02-14 09:53 
Jep, dog er det ikke så tit en normal ATX psu ikke kan levere og jeg husker ikke F3 som specielt kritisk på det punkt :)

Hvad måler du ved boot/load?
j/k
ElgenElgenSkrevet 25/02-14 09:57 
Ja, eller hvis ledningerne ikke er tykke nok, kan der være et anseeligt spændingsfald i dem...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/02-14 11:20 
m1chelsen>
Neros, hvis du bruger dit board i et supergun setup, kan jeg lokke dig til at boote det op uden spil, for lige at bekræfte at det ikke er det som er galt?

Ok tjekker det lige senere i dag :-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 25/02-14 12:38 
Elgen>
Ja, eller hvis ledningerne ikke er tykke nok, kan der være et anseeligt spændingsfald i dem...

Ledningerne burde være tykke nok. Har brugt normalt netledning.

Neros: Det lyder bare helt perfekt. Kunne være lækkert lige at få det på plads, så jeg ikke bruger en masse krudt på fejlfinding, hvis det blot er pga manglende spil :)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 25/02-14 17:48, rettet 25/02-14 17:48 
Der kommer intet billede frem andet end noget hvid skærm og flimmer hvis der ikke sidder et spil i F3 systemet! Basta..

Er lidt forvirret over at tråden hedder "Projekt: Consolized Sega ST-V" når vi iøjeblikket er igang med F3 osv.

Just saying ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 25/02-14 18:34 
Ja okay, det er interessant! Så er det jo ikke engang sikkert at der er et problem overhovedet! Det er egentlige meget gode nyheder! Undrer mig bare over at den anden bruger skrev på spillemaskiner, at der kom en menu frem. Nå, men det kan være der findes en logisk forklaring på dette.

Grunden til det ubrugelige tråd-navn, hænger sammen med at tråden startede op, og tog en drejning :P

Men næste step må næsten blive at anskaffe et spil. Det får dog lov at vente, da jeg indtil nu har brugt for mange penge på hobby ting :P
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 25/02-14 20:26 
Ja jeg tror også et spil vil hjælpe ;-)

Man kan få en menu frem ved at trykke på test knappen mener jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre selvom der ikke er tilsat et spil?

Alt det arkade snak og aldrig en Rune som kan hjælpe lidt alle os newbies? :-(
Bashful Neophyte
--Skrevet 25/02-14 21:03, rettet 25/02-14 21:14 
Jeg har prøver at trykke på hhv test og service knappen, dog uden resultat. Neroes, den skærm du fik, mindede den om den jeg får, altså med en masse kaos :D? Blinker den også, eller er den konstant?

Hvis jeg skal købe et F3 spil, er det så Ebay vejen man skal gå, eller findes der billigere løsninger når det kommer til arcadespil? :/
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 26/02-14 14:02 
Billedet på skærmen var hvidt med lidt blinken en gang imellem.
Bashful Neophyte
--Skrevet 26/02-14 14:38 
Ja okay :/ Nå, men håber på flere folk som lige vil teste, så jeg ikke køber et spil, HVIS det viser sig at boarded er fucked :/
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 26/02-14 15:56 
Jamen, du skal vel have et spil under alle omstændigheder?! For hvis dit board er toasted, skal du vel ha' et nyt?! Tænker at det ville være ærgerligt at skulle smide al det fine træarbejde på losseren...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 26/02-14 16:52, rettet 26/02-14 17:03 
Enig køb et spil og test.

Som jeg har skrevet før så fejlede mit board intet med hensyn til billede. Jeg er ret sikker på at der skal et spil i systemet før det virker.

Havde det været en PGM behøvede man ikke spil ;-)

Igen kunne det være rart hvis Rune da lige gad og melde sig på banen så vi kunne få det helt afklaret og du kunne sove roligt om natten ;-)

Eller Sumez kunne tjekke det han siger jo han har flere motherboards liggende!
Bashful Neophyte
--Skrevet 26/02-14 17:28 
Elgen>
Jamen, du skal vel have et spil under alle omstændigheder?! For hvis dit board er toasted, skal du vel ha' et nyt?! Tænker at det ville være ærgerligt at skulle smide al det fine træarbejde på losseren...

Enig. Dog vil jeg gerne vide om jeg skal købe et board + spil, eller et spil alene når det er så vidt.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 26/02-14 17:30 
neros>
Enig køb et spil og test.

Som jeg har skrevet før så fejlede mit board intet med hensyn til billede. Jeg er ret sikker på at der skal et spil i systemet før det virker.

Havde det været en PGM behøvede man ikke spil ;-)

Igen kunne det være rart hvis Rune da lige gad og melde sig på banen så vi kunne få det helt afklaret og du kunne sove roligt om natten ;-)

Eller Sumez kunne tjekke det han siger jo han har flere motherboards liggende!

Vil bare ikke ud i at skulle købe et spil, efterfulgt af at skulle købe et board. Derfor jeg lige vil se om jeg kan få en afklaring på om der overhovedet findes et problem inden jeg går videre herfra.

Men ja, det kunne være lækkert hvis folk med F3 systemer lige ville melde tilbage :D
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 26/02-14 18:18 
Men når mit eget board som er 100 % i orden ikke viser billede uden et spil så må det jo være sådan.
Bashful Neophyte
--Skrevet 26/02-14 18:21 
Kan godt følge dig, dog er jeg også nød til lige at forholde mig til kommentaren fra den anden tråd :)

Ved i noget konkret om hvem her fra PR som har et F3 setup, så sender jeg dem en PM.

Anden tråd
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 26/02-14 19:44, rettet 26/02-14 19:47 
Men jeg tror desværre ikke det er rigtigt det han skriver. Jeg vil foreslå at gennemlæse en F3 manual.
Bashful Neophyte
--Skrevet 26/02-14 19:46 
Jeg har også overvejet om det bygger på en "gammel erindring", men vil lige have det bekræftet :)

Er ebay stedet at bruge til F3 spil?
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 26/02-14 19:57, rettet 26/02-14 20:10 
På ebay kan du godt købe F3 spil men priserne er fra 400kr og op lige i øjeblikket. Ellers er der de japanske online butikker men pas på med tolden her.

Her er et par sider:
http://www.excellentcom.net/catalog.asp?catid=46638&subcatid=71606&maincatid=71606

http://www.sophia-corp.jp
Hos Sophia-corp skal man skrive til dem omkring hvad deres spil koster så kontakter de dig næste dag. De har en fantastisk service.

eller:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xtaito+f3&_nkw=taito+f3&_sacat=0&_from=R40
Bashful Neophyte
--Skrevet 27/02-14 19:10 
Tak for links neros!

Men der ser da umiddelbart overskueligt ud med de $40 spil de sælger, selvom prisen nok ender på cirka 500 inden det ankommer, med porto og afgifter :/

Ser lige tiden lidt an, og ser om jeg ikke kan skaffe et fra en sælger i DK.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/05-14 11:39 
Min datter stod op kvart over 5 i morges, så brugte lige lidt tid på at skrive en lille artikel imens hun så tegnefilm :)

"Consolize"
Spiller nu: Animal Soccer World
175 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig