X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overblik over Danske Nintendo VHS'er


Svar
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 11:26 
Er der nogensinde nogen der har lavet et indeks over danske "Nintendo VHS'er"?

Der findes de seks "Super Mario Bros 3" VHS'er. Hvad findes der ellers af Super Mario, Zelda/Link og Captain N? Findes der ENDNU mere?
Soren47Soren47Skrevet 15/10-13 12:06 
Jeg har i hvert fald et med Super Mario Bros. Super Show og et med Legend of Zelda med dansk stemmer (Link virker lidt klam i den danske version :b)
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 12:13 
Der findes et bånd der hedder "Legenden om Link" fra Egmont Film. Øverst på forsiden står der "Det største eventyr nogensinde er begyndt...". Art. nr: KV 79725 (står på bagsiden). Er det dét du har?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/10-13 12:28 
Det er i hvert fald det Link-bånd, jeg har liggende. Jeg prøvede at gi' det væk i det-er-gratis-tråden, men der var tilsyneladende ikke nogen, der ville ha' det :D
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 15/10-13 20:11 
Nej, Ikke det. mit hedder 'Legenden om Zelda' med undertitlen 'et spændende og actionfyldt eventyr' :)
en del af 'børne serien' fra... Filmlab, vidst :b
WonderboyWonderboySkrevet 15/10-13 21:03, rettet 15/10-13 21:23 
De kan jo også stadig fås på dvd bla. denne i link.

Edit: kan også fås på dvd Zelda.
http://www.ebay.co.uk/itm/THE-LEGEND-OF-ZELDA-THE-COMPLETE-ANIMATED-SERIES-REGION-1-NEW-DVD-BOXSET-/231021266277?pt=UK_CDsDVDs_DVDs_DVDs_GL&hash=item35c9f0c565

Captain N
http://www.wowhd.dk/DVD/captain-n-game-master/dp/1529443

Super Mario Bros (DVD) med bla. Bob Hoskins, John Leguizamo, Dennis Hopper og Samantha Mathis
http://www.haushoej.dk/product.asp?product=28106&lang=dk

Super Mario - Volume 1 - Dvd
I love monster land
drwilydrwilySkrevet 17/10-13 11:09 
Tak for tipet Wonderboy, men det er ikke hvad jeg leder efter. Det er jo nemt nok at finde tv-serier på nettet eller i omfattende boxsets så længe det er på engelsk. Men jeg er jo interesseret i de DANSKE versioner, som aldrig rigtigt er blevet udgivet på dvd i Danmark (med undtagelse af lidt Super Mario). Jeg er derfor nysgerrig efter, om nogen har overblik hvad der rent faktisk er udkommet på dansk?
slk486slk486Skrevet 17/10-13 11:18, rettet 17/10-13 11:19 
drwily mener nok dansk produceret - ikke (forfærdeligt) dansk synkroniseret.
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 17/10-13 11:18 
Nå okay.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 17/10-13 11:19, rettet 17/10-13 11:24 
Så er der nok kun de VHS bånd.
Ellers er der kun hvis nogle skulle have optaget det på vhs, dengang det var i tv, men nok svært at finde, ellers er det jo kun TV2 der har det, men de har ikke Bonanza som DR har jo desværre.
I love monster land
drwilydrwilySkrevet 18/10-13 01:00 
Helt præcist mener jeg købe-VHS'er med Nintendo-figurer på dansk (amerikansk produceret med dansk tale).

Så vidt jeg ved, er der udgivet 6 VHS-bånd i Super Mario Bros 3-serien. Disse er udgivet af Scanbox Danmark A/S.

Så er der vist udgivet 4 med Captain N. Disse er udgivet af IRISH.

Så er der et bånd med "Legenden om Link". Dette er udgivet af Egmont Film. (er der flere af disse?)

Og så er der Super Mario VHS-bånd, som bygger på Super Mario Bros 2-universet. Disse ved jeg intet om. Jeg har set to forskellige, i hvert fald.
slk486slk486Skrevet 18/10-13 02:05 
Altså synkroniserede amerikanske film/afsnit?
j/k
SumezSumezSkrevet 18/10-13 08:41, rettet 18/10-13 08:41 
Mario Bros. 2 serien er som nævnt udgivet på dansk DVD, jeg er flere gange faldet over nogle af dem til en 10'er stykket, så har 4-5 af dem derhjemme.
Captain N og Zelda-serierne var så horribelt dubbet at der nok ikke er nogen der har villet røre ved de danske udgaver siden dengang. :P

Jeg fandt det her billede på en eller anden svensk blog, mon ikke de samme tre er udkommet på dansk?
Overblik over Danske Nintendo VHS'er

Men det er vist også den i midten jeg har.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 18/10-13 12:54 
Jeg har dette bånd :)

Overblik over Danske Nintendo VHS'er
SumezSumezSkrevet 18/10-13 13:33 
Yes, det er den jeg har! Mente nok der stod Zelda, og ikke Link, på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alex-AndAlex-AndSkrevet 17/11-13 16:14 
Hej
Unskyld, jeg genopliver et lidt gammelt thread, men jeg har lavet en lille analyserende index-dingeling over disse:

Super Mario Bros. 3:
Disse er blevet udgivet på VHS, og ganske rigtigt er der 6. Det er dem, der er bedst dubbet (hvilket ikke siger så meget)

Kaptajn N - Spilmesteren:
Ganske rigtigt er disse udgivet af IRISH, og deres dubs er fuldkommen gakkelakkede - i hvert fald på min VHS. Der var vidst nok en fyr her, der ikke kunne synkronisere, fordi nogle gange ligger de danske stemmer sammen med mundene, andre gange er der stemme et halvt eller 1 sekund før eller efter mundenes bevægelser. Men det KAN være min VHS.

Legenden om Zelda:
Disse er også ganske rigtigt, udgivet af Egmont Film og dubbet af Skandinavisk Film ... og de var dæleme ikke særlig gode til det. For det første er navnene på ... dansk, hvilket betyder at Triforces hedder pyramider(!?), Hyrule hedder "Hyruliet" ... tror jeg, og Rupees hedder rubiner ... rubiner. Hvis ikke det er Ganon eller Zelda når hun ikke råber om hjælp, er stemmerne ikke særlig gode

Dette var så den lille indeks-tingest
SumezSumezSkrevet 17/11-13 22:02, rettet 17/11-13 22:02 
En ting jeg huskede ved de danske Kaptajn N udsendelser var også at stemmerne var forfærdeligt ringe. Alle figurer lød som ligeglade, mumlende teenagere. Det gør de egentlig også i Zelda, men det har jeg først rigtig bidt mærke i sidenhen.
Men der lader til at være to versioner af Kaptajn N dubs - der ligger en dansk video med introen på YouTube, og her kalder de Mother Brain for Mother Brain, men som det også bekræftes i kommentarerne til samme video, husker jeg at de i den danske dub kaldte hende for "Hjernemutter". En fantastisk oversættelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alex-AndAlex-AndSkrevet 18/11-13 09:28 
Hjernemutter - næsten ligeså fantastisk som "Svamperiget", "Pyramide", "Hyruliet" og ... "rubiner"
SumezSumezSkrevet 18/11-13 09:51 
Svamperiget synes jeg er en rimelig åbenlys oversættelse. :) Ligesom Prinsesse Slørhat, fremfor Paddehat, hvilket nok ikke havde haft hel den samme klang. :P
Hvad havde du kaldt det?

Jeg kaldte selv rupees for rubiner mange år efter, pga. tegnefilmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alex-AndAlex-AndSkrevet 18/11-13 11:21 
Der har du vist en pointe, nu hvor jeg tænker over det, er der ingen bedere oversættelse.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 13/03-14 13:48, rettet 13/03-14 13:51 
Jeg har observeret at plastboxene til SMB 3 1-3 er sorte, mens SMB 3 4-6 er 'gennemsigtige'...

Efter min mening er de sorte boxe mindre kedelige.

En løsning kunne dog være at udskifte boxene til sorte, men at finde den serie (især 4-6) er svært nok i sig selv :c/


Og der er udgivet 5 bånd med Captain N:
- Spillets Mester
- Video Olympiaden
- Skattejagt i Megaland
- Abe Manden
- Aladdin's Magiske Lampe

Og apropo danske Nintendo VHS'ere:
POKEMON 1-16
+ Pokemon filmene...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Soren47Soren47Skrevet 13/03-14 13:56 
Pokémon 1-16 er alle de røde bånd. Der er også x-antal gule bånd. :)
vyssenvyssenSkrevet 04/08-14 16:44 
Fandt de her i en genbrug i Thisted. De er der endnu.
https://www.dropbox.com/s/gk3q10uq0gw5ssu/2014-08-04%2014.57.46.jpg

Har nogen interesse hvis jeg kommer forbi igen?
WonderboyWonderboySkrevet 04/08-14 16:45 
Hvad stod de til?.
I love monster land
vyssenvyssenSkrevet 04/08-14 17:14 
Pas. Nok en 10er.
Soren47Soren47Skrevet 08/08-14 11:29 
Har også lige fundet en ekstra Legend of Zelda-VHS (Som vidst er samme tegnefilm, men er udgivet af to forskellige, med to forskellige omslag?) og to af Super Mario 3-VHS'erne. :)
... Ikke at jeg egentlig er specielt interesseret i at se dem :b
http://imgur.com/a/EP1HZ
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig