X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

King of Fighters MOBA


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-13 06:28 
Fordi MOBA spil er dét de unge vil ha' nu om dage, er der selvfølgelig massere af spil under udvikling der håber på at få samme success som League of Legends (som for øvrigt lige er blevet anderkendt som en rigtig sportsgren i USA) og DOTA.

Et af dem er et MOBA med KoF figurer, for hvorfor ikke?

http://www.siliconera.com/2013/08/27/the-king-of-fighters-online-moba-game-goes-into-beta-next-month/

Jeg er ikke selv blevet særligt bidt af genren, selv efter at have spillet LoL et par timer, men hvis nu der var et Warhammer 40K tematiseret MOBA, ville jeg måske give det en chance.
slk486slk486Skrevet 28/08-13 08:20 
^ W40K MOBA, ja tak >:)
j/k
SumezSumezSkrevet 28/08-13 08:28 
Hvad er jeg nu gået glip af?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-13 16:36 
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article2041187.ece
SumezSumezSkrevet 28/08-13 16:42 
Det blev jeg kun mere forvirret af :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-13 17:11 
Det er så'en en genre der er skudt op :)

Her er en beskrivelse fra Wikipedia:

There are two opposing teams whose goal collectively as a team is to destroy their enemy's base to win.[19] Typically, there is one main structure which must be destroyed to win, though destroying other structures within the opposing team's base may confer other benefits. Defensive structures are in place to prevent this, as well as relatively weak computer-controlled units which periodically spawn at each base and travel down predefined paths toward the opposing team's base.[20]
A player controls a single powerful in-game unit generally called a 'hero' or 'champion'. When a hero stands near a killed enemy unit or kills an enemy unit, it gains experience points which allow the hero to level up. When a hero levels up, they have the ability to learn more powerful skills and abilities. When a hero dies, they have to wait a designated time, which generally increases as they level up, until they revive at their base.[21]
Each player receives a small amount of gold per second from their base. Moderate amounts of gold are rewarded for killing hostile computer-controlled units and larger amounts are rewarded for killing enemy heroes. Gold is used by heroes to buy a variety of different items that range in price and impact. For the most part, this involves improving the combat viability of the hero, although there may be other items that support the hero or team as a whole in different ways.[22]
Members of the genre do not feature several other elements traditionally found in real-time strategy games, notably base management, and army building. The RPG genre has a much closer resemblance to the gameplay, only limited to an arena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiplayer_online_battle_arena
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/08-13 17:53 
Jeg duer kun til at spille MOBA spil med venner... Og kun den slags der ikke bliver sure hver gang jeg dør :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HankyHankySkrevet 28/08-13 21:57 
MOBA er the shit, men desværre også en tidsrøver hvis man bliver hooked. Jeg spiller næsten ikke andet, når jeg sidder ved min PC :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-13 01:10 
Jeg er så dårlig at jeg helst kun spiller mod bots... Især da jeg spillede League of Legends (medmindre det var Dominion mode).

Når jeg for tiden spiller Dota 2 er det også mod bots, da jeg indtil videre spiller langt dårligere end jeg nogensinde formåede i League of Legends :P
- Ville bare ønske at HUD var lidt mindre, og at man kunne zoome længere ud som i LoL... Synes det er langt mindre overskueligt som det kører i Dota 2.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/10-13 15:31 
Alting er MOBA nu... Også Sega Characters

Hey There Space Cats, Ulala Is A Guest In Sega’s DOTA-Like Game
The DaneThe DaneSkrevet 07/10-13 19:50 
Bortset fra hvordan figurerne ser ud er der så en egentlig forskel på de forskellige spil? Virker lidt i stil med de forskellige versioner af risk, eller matador, med forskellige temaer.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/10-13 20:05 
League of Legends og DOTA 2 spiller lidt forskelligt, selvom målet er det samme.

Har aldrig rigtig prøvet Heroes of Newerth, eller de mange andre moba spil.

Jeg tror egentlig det er svært at beskrive genren på en måde der får den til at lyde spændende for alle :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/12-13 23:03, rettet 06/12-13 23:03 
Sega har også lavet et eller andet moba til iOS der hedder Demon Tribe? Med Kiss?

King of Fighters MOBA

Hvorfor ikke? Skal der være Moba så lad der være Moba

https://twitter.com/SEGA/status/409042692241645568
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-13 01:19 
Haha, SEGA og KISS så kører det! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/07-14 02:30 
League er det ene MOBA jeg har prøvet et par enkelte gange før jeg fandt ud af at genren nok ikke er for mig.
Til gengæld er trailerne for det pæne http://youtu.be/vzHrjOMfHPY
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig