X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 16/09-13 23:16, rettet 16/09-13 23:18 
:)

Ja, åbenbart - DI har testet det og det løser problemet i dette tilfælde.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/09-13 23:21 
Tror også at overførselshastigheden har lidt at sige... Jeg ville i hvert fald overveje noget et niveau over den billigste Kingston :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 16/09-13 23:38 
Ja, hvis du er ude i en USB stick istedet for en USB HDD kan det sikkert gøre en forskel.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/09-13 23:46 
Jeg vil i hvert fald ikke engang forsøge med den sløve 8GB jeg bruger til musik i bilen... Ved heller ikke om 8 overhovedet ville være nok. Kunne forestille mig at 16 eller 32 nok var bedre.
Har også en 20gb 360 HDD liggende, men den er endnu mere ubrugelig :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 17/09-13 00:14 
7,5 er ca hvad sådan en fuld disc install fylder.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/09-13 00:39 
Og et 8GB USB drev/stick er reelt på omkring 7,3 - så man skal vist op i en 16GB med anstændig overførselshastighed.
Sådan en burde dog være til at få råd til, hvis HDD/disc comboen ender med at føles langsommere end ønsket.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 17/09-13 00:54 
HDD/disc vil sikkert køre fint. Det er nok mere et spørgsmål, om man har en Xbox, hvor drevet larmer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-13 01:14 
Findes der nogen hvor drevet ikke larmer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/09-13 01:30 
Jeg kunne leve med den enorme støj fra PS2‘eren i Tekken Tag Tournament, så 360'eren er intet problem for mig :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 17/09-13 01:41 
Så skal det da være den nye model. Begge mine Elites er pænt støjende.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-13 02:49 
Samme drev i den nye model så den burde larme ligeså meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/09-13 04:32 
Min slim er slet ikke slem. Jeg kan sagtens spille selvom der er en disk i. Det svinger dog meget fra maskine til maskkne, da jeg kender folk med slims som ikke køber multiplatformsspil på Xbox pga larmen fra drevet.
SumezSumezSkrevet 17/09-13 08:19 
Konsolkongen>
Jeg håber denne gang at de får folk til at anmelde spillet, der ikke nødvendigvis er super fanboys af serien og kan se objektivt på spillet og de mange fejl det sikkert har.

Jo tak. Eller genren generelt.
Jeg kan godt se det tiltalende ved spil som GTA4 og Saint's Row 3, men det er samtidig enormt formstøbte spil der hurtigt bliver flade og ensformige, og den der hype der opstår hver gang der kommer et nyt GTA-spil, kommer jeg virkelig aldrig til at forstå, når der er så mange andre spil derude.
Jeg tror jeg har sagt det før, det er en genre der minder om casual-spil, hvilket også er fint, jeg forstår bare ikke fanfaren.

Hvis nogen ser en anmeldelse derude der forholder sig lidt mere kritisk til spillet (uanset om karakteren er høj eller lav), vil jeg gerne peges i den retning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 08:23, rettet 17/09-13 08:36 
Kritisk eller bare negativ fordi det er populært?

Gamespot og Sterling kritiserer enkelte punkter i deres ellers positive anmeldelser.
SumezSumezSkrevet 17/09-13 08:40 
Kritisk, ja, fordi det er populært, og som jeg netop skrev er det underordnet om den er positiv eller negativ så længe den er oprigtig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 08:46, rettet 17/09-13 08:48 
Så du har spillet det? Hvordan ved du ellers det ikke er oprigtigt?

Om noget er populært eller ej skal ikke diktere hvor kritisk og objektiv man skal være i en anmeldelse. Men nok heller ikke det du mener?
SumezSumezSkrevet 17/09-13 08:49 
Der tabte du mig. Jeg har slet ikke kommenteret på oprigtigheden af nogen anmeldelse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 08:49 
Du gør du lige her:

Sumez>
Kritisk, ja, fordi det er populært, og som jeg netop skrev er det underordnet om den er positiv eller negativ så længe den er oprigtig.
SonicSonicSkrevet 17/09-13 11:00 
Endnu engang drages jeg af alle de flotte ord et spil som dette får med på vejen. Men desværre fanger det mig slet ikke. Det fik jeg virkeligt bekræftet med Red Dead Redemption og GTA 4. Spiller jeg dem forkert? Jeg går normalt bare efter de quests man nu får. Er det ikke det man skal? :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/09-13 11:16 
Det lyder - med al respekt - som "forkert" spil... :-) Du skal udforske! Gå på opdagelse i hver en gyde! Forsøge at komme op på et tilsyneladende umuligt hustag! "Primære missioner" er næsten sekundære for mig i disse sandkassespil. Det handler mindst lige så meget om alt "det øvrige" man kan lege med, som selve den historie udviklerne har villet fortælle.

Det kan faktisk være en hjælp at kigge achievement-listerne igennem til disse spil, hvor der kan være hints til hvad man kan foretage sig (hvis man ikke lige selv har tænkt på det).
SonicSonicSkrevet 17/09-13 11:31 
Ja ok, min søn fortæller mig nemlig også, at jeg spiller GTA helt forkert. Han siger, at ingen spiller for historiens skyld. Kunne da være jeg skulle prøve denne "nye" tilgangsvinkel så.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 11:37 
Jeps. Man skal naturligvis spille den slags som man vil, men normalt får man den bedste underholdning ved at gå på opdagelse, eksperimentere, tage side missioner, osv osv, ind i mellem hovedhistorien i det tempo man har lyst til :)
slk486slk486Skrevet 17/09-13 11:39, rettet 17/09-13 11:40 
Det handler vel om hvor distracted man kan blive :)

Ind imellem synes man man vil skubbe historien frem, men på vej til næste historie mission... Hov, der var lige en haj... Og så er man sidetracked i flere timer.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 11:42 
Ja det er meget nemt at blive "hovsa-jeg-skal-lige" fristet i GTA spillene :)
SumezSumezSkrevet 17/09-13 11:57 
Beano>
Du gør du lige her:

Sumez>
Kritisk, ja, fordi det er populært, og som jeg netop skrev er det underordnet om den er positiv eller negativ så længe den er oprigtig.


Jeg tror du, som sædvanlig, gør hvad du kan for at misforstå mig.
Jeg har endnu ikke læst nogen anmeldelser, og kan dermed ikke anklage dem for noget som helst.

Men for at tage den en gang til for prins Knud, så efterlyser jeg ligesom Konsolkongen en anmelder der tager samme udgangspunkt som jeg selv, at GTA-serien ikke automatisk er det bedste siden skiveskåret brød fordi man kan stjæle biler og køre rundt i en stor by, skyde ludere, og bliver jagtet af politiet. En anmelder, ikke lader sig farve af al hypen, men tager en kritisk indgangsvinkel, og skal overvindes af spillet. Det kan sagtens være flere af de linkede anmeldelser er dette, men normalt plejer det at være overraskende svært at finde ved højprofilerede AAA-titler.

Det jeg så skriver, som du citerer mig for, er at det ikke er fordi jeg er ude efter en decideret negativ anmeldelse - om scoren er lav eller høj er ikke vigtig for mig, det der interesserer mig er at læse anmelderens argumentation for sin vurdering af spillet, så denne skal naturligvis være oprigtig.

Er du med nu? :)


Med alt det sagt, kunne det nu være sjovt at læse en negativ anmeldelse, så man kunne få et andet syn på spillet end det, de fleste andre bidrager med - men igen er det jo vigtigt at det er en "oprigtig" negativ vurdering, og ikke en der bare er klistret på for at gå imod strømmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-13 12:03 
Hyakotake>
Det lyder - med al respekt - som "forkert" spil... :-) Du skal udforske! Gå på opdagelse i hver en gyde! Forsøge at komme op på et tilsyneladende umuligt hustag! "Primære missioner" er næsten sekundære for mig i disse sandkassespil. Det handler mindst lige så meget om alt "det øvrige" man kan lege med, som selve den historie udviklerne har villet fortælle.

Her synes jeg der er stor forskel på et spil som RDR, og GTA4, begge spil Sonic nævner. I RDR er der ting at finde og sidemissioner at lege med "i hver en gyde".
Hvis du går ned i en gyde i GTA4 finder du aldrig noget, selvom du udforsker hver eneste gyde i spillet. Spillet har ikke sat situationer, mål og udfordringer op for dig udenfor hovedmissionerne, ligesom RDR har (bortset fra nogle halvkedelige "minigames" man kan starte via telefonen).
Du skal lege med byen og skabe situationerne selv. Så hvis man ikke synes det er sjovt at gå postal i en by og få politiet i hælene, eller ikke får nogen forløsning ud af at komme op på et tag der så ud til at være udenfor rækkevidde, er det et spil der hurtigt bliver gammelt, da der ikke er meget andet at lave. :P

Heldigvis ser det ud som om de har taget GTA5 i en mere RDR-agtig retning end forgængerne, men jeg finder nok ikke selv ud af det før jeg har prøvet det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-13 12:17 
Rolling start...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-grand-theft-auto-5-face-off

Sitet er pænt tynget pt :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 12:24, rettet 17/09-13 12:39 
Sumez>
Jeg tror du, som sædvanlig, gør hvad du kan for at misforstå mig.

Eller du må bare udtrykke dig klarere :)

Når du det ene øjeblik over een kam anklager anmelderne for ikke at være kritiske nok, og det næste øjeblik skriver om oprigtighed, så læste jeg det som om du også mente anmelderne heller ikke var oprigtige - for hvorfor skulle de pludseligt ikke være det? Men det er så bare mig der misforstod det i sammenhængen.

Jeg syntes de fleste anmeldere er ganske klare i deres argumenter for hvorfor de kan li' det, så jeg er ikke helt klar over hvad du søger ud over "mere kritik". Er det bare genren eller GTA serien som skal under stærkere kritisk lys end alt andet fordi du ikke personligt bryder dig om GTA eller store hypede titler? Det er vel ikke et objektiv udgangspunkt for en anmelder at tage.
SumezSumezSkrevet 17/09-13 12:57, rettet 17/09-13 12:57 
Jeg kan godt lide GTA (eller, 4'eren om ikke andet), men mener ikke serien (eller genren) fortjener den helt absurde hype den modtager. Umiddelbart synes jeg da at en anmeldelse er væsentlig mere interessant at læse hvis anmelderen starter med at sige "Jeg ved ikke hvorfor jeg skal holde af GTAV, så jeg formoder at det er et 'middelmådigt' spil, og så må det overbevise mig om det modsatte", end "Jeg elsker GTA og har glædet mig helt vildt til at spille 5'eren!". Det er et udgangspunkt jeg synes alle anmeldere bør tage overfor alle spil, såfremt de kan, det kan jeg ikke forstå at du kan være imod?

Jeg synes heller ikke det skader at vægte sit udgangspunkt imod den generelle hype. Hvis et spil bliver bashet for at være elendigt, er det interessant at prøve at finde ud af hvilke ting det alligevel gør rigtigt, ligesom det er mere interessant at læse om hvilke fejl et eller perfekt spil begår. Jeg snakker ikke om spillets score på 10-skalaen, eller at man bør være mere negativ overfor gode/populære spil, men om tekst-indholdet af en anmeldelse, og hvad der kan være interessant (og informativt) at læse om.

Det er klart at hvis man er stor fan af en serie, er det svært at sætte sig i den anden stol, så det forventer jeg heller ikke at alle anmeldere bør gøre, men der må vel være andre derude som jeg selv, konsolkongen, og flere andre, der ikke synes at GTA-spillenes koncept automatisk er et perfekt præmis for et spil. :)


San Andreas havde præcis samme hype og gavmilde anmeldelser som 5'eren nu har, og det spil synes jeg på ingen måde er noget at råbe hurra for, så jeg vil aldrig tage en anmeldelse for givet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-13 13:01, rettet 17/09-13 13:05 
For dem der ikke gider læse det hele:

DF anbefaler PS3 versionen grundet flere detaljer i "ground textures", samt en smule højere framerate i travle gameplay scener. 360'eren er tilgengæld tid tider et par frames foran i cutscenes, samt har en smule flere detaljer i palmetræerne - der så giver dotcrawl.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 17/09-13 13:08, rettet 17/09-13 13:23 
tl;dr: Sumez vil gerne se en anmeldelse han er enig i. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 13:22, rettet 17/09-13 13:24 
Sumez>
Det er et udgangspunkt jeg synes alle anmeldere bør tage overfor alle spil, såfremt de kan, det kan jeg ikke forstå at du kan være imod?

Jeg er kun i mod hvis spil selektivt og bevidst skal vurderes mere (eller mindre) kritisk for bestemte genrer/serier, eller pga. eksterne påvirkninger som hype. Hypen er ligegyldigt for spillets kvaliteter. Man kan så tale om et spil lever op til hypen som en kommentar til vurderingen, men bør aldrig være udgangspunktet.
SumezSumezSkrevet 17/09-13 13:42 
Beano, -som jeg påpegede specifikt-, er det jo ikke mit ønske at man bør vurdere ting negativt på baggrund af deres popularitet. "At være mere kritisk" er jo ikke det samme som at komme med en konsekvent lavere vurdering. I så fald, kunne jeg jo bare finde de anmeldelser med den laveste score og læse disse, men det er jo på ingen måder ensbetydende med at anmelderen er, som Herold formulerer det, "enig med mig".
At være mere kritisk involverer derimod netop at se bort fra elementer som hype, der er ligegyldige for spillets kvaliteter. Når Adam Sessler f.eks. indleder sin anmeldelse med at sige hvor meget han har set frem til spillet, og derefter ikke giver det andet end ros, lyder det mere som en reklame for spillet end som den kritiske indgangsvinkel man typisk forbinder med anmeldelser af et værk.
Dermed ikke sagt at han ikke mener det han siger oprigtigt, eller at jeg ikke ender med at spille spillet og være enig med hvert eneste ord han siger - det gør bare anmeldelsen mindre værd for mig.

Eller hvis det ikke er godt nok for dig, så må du i hvert fald kunne se hvorfor andre anmeldelser der gentager præcis de samme ting, nu er mindre værd for mig, og jeg gerne så nogle andre perspektiver. Hvis jeg er i tvivl om et spil, prøver jeg gerne at finde anmeldelser der er direkte uenige om det, og forsøger derefter at udlede, ud fra deres kommentarer, hvordan jeg selv ville forholde mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/09-13 13:49 
Mit "problem" er, at jeg aldrig rigtigt følte interesse for at bruge tid på GTA IV. For meget arbejde og for lidt playfullness. Hyper eller ej, så ved jeg, at jeg langt fra er den eneste GTA-fan som faldt af vognen. Derfor håber jeg aller, aller mest at Rockstar har lyttet til mig (og ligesindede) og rettet op på konceptet.

Den mest interessante anmeldelse for mig, ville være en som startede med sætningen "So I didn't like GTA IV, but what about V..?"
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 13:57 
En smule af det her :)

http://darkzero.co.uk/game-reviews/grand-theft-auto-v-ps3/
slk486slk486Skrevet 17/09-13 14:00, rettet 17/09-13 14:02 
Hyper eller ej, så ved jeg, at jeg langt fra er den eneste GTA-fan som faldt af vognen

Jep. Jeg faldt også af med IV, men er nu ret interesseret i V. Setting og plot tiltaler mig mere end IVs nogensinde gjorde og om ikke andet, så bare for at opleve open world på en skala som den "DMA" har produceret.

Edit: Hvis nogen her har modtaget spillet er det så en nordisk udgave med vikingesprog på bagsiden?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 14:03, rettet 17/09-13 14:05 
Nej, mit eksemplar (købt i Bilka) har ikke Dansk tekst på bagsiden. Det du mener?
slk486slk486Skrevet 17/09-13 14:04, rettet 17/09-13 14:05 
Najs - tak Rockstar!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 14:10, rettet 17/09-13 14:10 
Bare kald mig Beano!
slk486slk486Skrevet 17/09-13 14:15 
:D
j/k
spectrespectreSkrevet 17/09-13 15:33, rettet 17/09-13 15:37 
Jeg kan ikke få lov til at installere disc 1: install på xbox 360? Nogen der oplever samme problem?

edit:
det er mig der er lidt sløv efter arbejde... /facepalm
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 17/09-13 17:32 
Fristet til at hoppe i føtex inden lukketid...
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 17/09-13 18:51 
Hehe, jeg havde glemt at Edge også gav GTAIV 10/10... det sætter tingene lidt mere i perspektiv.
Er der nogen der rent faktisk har fået spillet og er gået igang? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt first-hand, især hvis der er nogle ting som de gør anderledes i denne omgang end i de tidligere spil. Det med at skifte mellem de 3 hovedpersoner lyder interessant, men er der andre ting der er nyt?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/09-13 19:20 
Edge gav også 4'eren 10/10.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-13 19:33, rettet 17/09-13 19:34 
GTA IV var 10/10, så GTA V må være mere 10, eller noget...

Det jeg har prøvet af femmeren er i hvert fald langt bedre end det forrige. Det sagt så er der stadig meget langt til det perfekte spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-13 19:40 
Ja, det er sjovt at tænke på hvor mange perfekte karakterer 4'eren fik, når næsten alle anmeldelser er enige om at 5'eren retter op på en masse af 4'erens fejl og mangler.
Det er muligvis derfor jeg vælger at tage 5'erens flotte scores med et gran salt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 17/09-13 19:45, rettet 17/09-13 19:47 
Ikke for at starte hele karakterdiskussionen igen, men ingen spil er perfekte, og man kan vel kun sammenligne med andre spil fra samme tid. Set i det lys, er femmeren vel også nødt til at gøre ting bedre end forgængeren, hvis den skal have topkarakter. Ellers er der jo ingen udvikling, og så bør man ikke give en høj karakter til et spil, der kun kan leve op til forgængeren i stedet for at overgå den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 17/09-13 19:50 
Jeg er lidt uenig, men forstår din pointe, og vil alligevel gerne vove at påstå at den generelle standard for kvaliteten af spil ikke er steget siden GTA4 udkom. Folk nævner direkte dårlig styring og ustyrlige actionsekvenser som problemer i GTA4, hvilket jeg ikke synes lyder som et 10/10 spil. :) Til deres credit kan jeg selvfølgelig ikke sige om det er nogen af de samme mennesker der smed de karakterer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 20:09 
silverstar>
Er der nogen der rent faktisk har fået spillet og er gået igang? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt first-hand, især hvis der er nogle ting som de gør anderledes i denne omgang end i de tidligere spil. Det med at skifte mellem de 3 hovedpersoner lyder interessant, men er der andre ting der er nyt?

Check!

Kun nået at smide ca 4 fire timer i det men indtil videre super fedt at spille og oplevet sjove ting som jeg ikke har set nævnt i anmeldelser. Karakterskifte fungerer godt, dog er Trevor ikke låst op endnu. Køretøjer og jetski føles lækkert - de har ramt en god ballance af tilgængelighed og samtidig føles de forskellige og livligt at køre. Dykning er noget jeg ser frem til at prøve, skal nok låses op først.
BeanoBeanoSkrevet 17/09-13 20:11 
Sumez>
Jeg er lidt uenig, men forstår din pointe, og vil alligevel gerne vove at påstå at den generelle standard for kvaliteten af spil ikke er steget siden GTA4 udkom.

Forventninger og krav til spil er højere nu end de var for 5 1/2 år siden, det er da indlysende. *suk*
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig