X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:07 
De emulerede. På launch compatibility modellerne var der svjh ikke input lag på. Gælder også PS1 Classics.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 09:12 
Har du prøvet de samme PS1 Classics på Vita, samme niveau af lag?
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:17, rettet 20/11-15 09:18 
Nogenlunde, ja :(
Jeg ved jeg er mere følsom end de fleste, men feks. Shienryu på Vita føles som at trække en elastik rundt på skærmen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 09:18 
Det vil jeg da lige prøve også, ikke noget jeg har bemærket i de titler jeg har spillet.
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:22 
Det er omkring 40ms på PS3, så bestemt ikke ubetydeligt - især, hvis man har et LCD med høj input lag i forvejen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 09:29 
Nej men det kan emulationen vel ikke gøre for.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-15 09:35 
slk486>
De emulerede. På launch compatibility modellerne var der svjh ikke input lag på. Gælder også PS1 Classics.

Det var der. Ihvertfald på de europæiske modeller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:36, rettet 20/11-15 09:37 
^ De brugte jo også emulation til Emotion chip'en.

@Beano: Nej nej, nævnte det bare for at gøre opmærksom på, at det løber op.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 09:37, rettet 20/11-15 09:38 
Konsolkongen>
Det var der. Ihvertfald på de europæiske modeller.

Også delvist emulerede PS2 spil på EU launch modellen :)

EDIT: Nemli, slk ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-15 09:46, rettet 20/11-15 09:52 
Netop derfor jeg specifikt nævnte den europæiske model. US og JAP-modellerne ved jeg ikke om har samme input lag :)

Men det er alligevel vigtigt at huske på at selv med denne input lag, så vil det alligevel ikke føles langsommere for rigtig mange brugere. En alm. PS2 i 480i sat til et moderne tv vil også tilføje en uhyrlig mængde lag da der skal deinterlaces. Jeg kan forestille mig at emuleringen i nogle tilfælde vil være hurtigere hvis man har et TV med meget sløv deinterlacer :)

Jeg håber at emuleringen kommer til at understøtte originale skiver, ligsom på Xbox One. Jeg er ligeglad med Trophy support, det kan de tilføje løbende til de enkelte titler hvis de får lyst :)

EDIT: Der skulle selvfølgelig ikke så p for progressive. Jeg snakker kun interlaced ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:49, rettet 20/11-15 09:54 
Det tror jeg bestemt du kan have ret i. Er også ret ligeglad med Trophy support, men det vil være en motivator for mange. God ide med bare at smide et ekstra "lag" på enkelte titler.

Jeg spillede selv igennem både GOW 1 og 2 på en EU launch model uden at mærke noget, men det var på et CRT og SD plasma, samt før jeg vidste bedre :D

EDIT: Det gik jeg egentlig også bare ud fra :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 09:57 
Trophies er guleroden Sony vil bruge for at sælge spillene igen = ingen disc support :P

Men ja, smart trick at kunne lave trophies på emulerede spil.
slk486slk486Skrevet 20/11-15 10:25, rettet 20/11-15 11:30 
Så kan de sælge trophy support som en add-on til de spil man har på disc :D

Værsgo' Sony!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 10:26 
Ja det er realistisk ... :D
HankyHankySkrevet 20/11-15 14:55 
Ikke specielt imponerende med PS2 spil på PS4 - det ville være lidt som at spille Xbox på Xbox One. Få gang i nogle PS3 titler :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-15 15:00 
Det kan med sikkerhed aldrig lade sig gøre :) PS3'en var helt fucked bygget op i forhold til alt andet :)

Jeg synes deres opskalering af PS2-titlerne ser rigtig fint ud, men hvis de ikke tillader originale spil så kan det være ret ligemeget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/11-15 15:06 
Hanky>
Ikke specielt imponerende med PS2 spil på PS4

Jeg er ligeglad med om det er imponerende, men det ville være praktisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/11-15 15:28 
Konsolkongen>
Det kan med sikkerhed aldrig lade sig gøre :) PS3'en var helt fucked bygget op i forhold til alt andet :)

Ja det kommer aldrig til at ske på PS4, specielt ikke med deres investering PS Now.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-15 20:22 
Konsolkongen>
Jeg håber at emuleringen kommer til at understøtte originale skiver, ligsom på Xbox One.

Ja det ville være ret fedt med en emulator med psx/ps2 disc understøttelse uden nogen regionslåsning.

Jeg tvivler dog på at det bliver sådan og at det bare bliver et eller andet digital download crap, hvor vi kan få lov at købe en håndfuld udvalgte titler som vi allerede ejer fysiske kopier af...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-15 06:32 
Man kan ihvertfald håbe at de gør sig konkurrencedygtige med Xbox og lader folk afspille discs.
Nogen har fisket et ikke-svar ud af Sony som siger:

"We are working on utilizing PS2 emulation technology to bring PS2 games forward to the current generation. We have nothing further to comment at this point in time."

Men det kan sagtens tolkes som at de vil sælge os spillene igen digitalt.

http://www.gamespot.com/articles/ps2-emulation-confirmed-for-ps4/1100-6432450/
JmogJmogSkrevet 22/11-15 11:15 
Der er intet der peger i retning af at de vil åbne for disc emulation.

For det første: Der er ingen penge i det.
For det andet: De har ikke brug for det PR-mæssigt. De klarer sig fint uden.
jaesjaesSkrevet 30/11-15 16:15 
Sony har givet adgang til en ekstra CPU core, så udviklerne har lidt mere kraft at lege med. Dog er der ingen info endnu, om den i visse tilfælde skal deles med styresystemet, som er den restriktion MS gav, da de åbnede for en ekstra core tidligere i år. Men fedt at det var muligt.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-sony-unlocks-more-cpu-power-for-ps4-game-developers
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-15 17:00 
Vildt nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/12-15 07:47 
DRTVTVTVTVTVTVTVTVTVTVTVTVTV... app.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1448948869
Soren47Soren47Skrevet 01/12-15 08:17 
Fedt! :D
BeanoBeanoSkrevet 08/12-15 10:16 
Beskeder er fjernet fra PlayStation App og funktionaliteten er flyttet over i separat app :

http://blog.eu.playstation.com/2015/12/08/introducing-the-playstation-messages-ios-and-android-app
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-15 19:54, rettet 09/12-15 19:57 
PS2-emulatoren kører 50Hz only EU-spil med framerate conversion til 60Hz. = Komplet ubrugeligt :D

DF har opdateret deres analyse af GTA San Andreas, hvor de sammenligner med US-versionen som kører langt bedre (men stadig ligner røv og nøgler):
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-grand-theft-auto-san-andreas-face-off

Så pas på hvis i ønsker at købe spil der kun var 50Hz i Europa. Med mindre Sony retter dette så ender i med uspillelige spil :(

Gad vide hvordan det forholder sig med de EU-spil der havde valgfri 50 og 60Hz option i starten? Er der mon stadig en menu hvor man kan vælge, eller defaulter den bare til 60Hz?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/12-15 21:43 
Det er sagt i mange andre tråde før, men værd at bringe op igen: Det er NEMT at købe på US PSN fra en Europæisk PS3 og PS4. Og spille spillene via din europæiske konto.

Opret en US PSN konto.
Køb US PSN kredit på amazon.com med dit europæiske kreditkort. Du får koden på mail med det samme.
Læg kreditten ind på US kontoen.
Log på US kontoen på din PS4 og køb spillet.

Så snart den er igang med at downloade, kan du holde PS-knappen inde og skifte konto tilbage til din EU konto. Spillet bliver ved med at downloade og vil kunne spilles fra EU kontoen, når det er hentet ned. Maskinen er bedøvende ligeglad med hvilken af dine to konti der købte det, bare kontoen er tilstede på maskinen.

Der er kun ét eneste tidspunkt hvor det betyder noget, hvilken region du har købt et spil fra: DLC virker kun hvis det er fra samme region som spillet. Ganske som med fysiske spil.
BeanoBeanoSkrevet 09/12-15 21:55, rettet 09/12-15 21:56 
Nogen der har prøvet at spille EU udgivelsen via en US konto?

Så det nævnt et sted at GTA:VC udgivelsen er 18+GB hvilket er dobbelt DVD9 størrelse - måske indeholder den både PAL og NTSC versionerne...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-15 21:56, rettet 09/12-15 22:00 
Ja det er nemt nok. Men det med at have sine køb bundet til en konto er en slem nok tanke i forvejen. At have sine køb bundet til flere konti er endnu værre. Du kan ikke bruge samme email til både EU og US-konti, så det kan være du er nødt til at oprette nye emails til disse. Emails som du ikke bruger til andet og derfor ikke holder ved lige, hvilket betyder at de bliver lukket igen efter en tid (hotmail/gmail/yahoo). Dette kan være et problem når og hvis du så glemmer koden til din US/JAP account, for så bliver det svært at nulstille.

Jeg gjorde det engang for mange år siden da jeg skulle hente SotN i 60Hz. Og da jeg fik min PS3 stjålet og skulle hente det igen var jeg fucked da email kontoen var lukket ned for længst :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/12-15 22:05, rettet 09/12-15 22:06 
Well, jeg er med på vilkårene men mere nysgerrig om det var testet mht. PS2 Classics på PS4 :)
JmogJmogSkrevet 09/12-15 22:27, rettet 09/12-15 22:28 
Konsolkongen>
Ja det er nemt nok. Men det med at have sine køb bundet til en konto er en slem nok tanke i forvejen. At have sine køb bundet til flere konti er endnu værre. Du kan ikke bruge samme email til både EU og US-konti, så det kan være du er nødt til at oprette nye emails til disse. Emails som du ikke bruger til andet og derfor ikke holder ved lige, hvilket betyder at de bliver lukket igen efter en tid (hotmail/gmail/yahoo). Dette kan være et problem når og hvis du så glemmer koden til din US/JAP account, for så bliver det svært at nulstille.

Jeg gjorde det engang for mange år siden da jeg skulle hente SotN i 60Hz. Og da jeg fik min PS3 stjålet og skulle hente det igen var jeg fucked da email kontoen var lukket ned for længst :/

Nogle mailudbydere (gmail for eksempel) giver mulighed for at man kan have mailaliaser. Det vil sige at man har en ekstra mailadresse der ender i ens indbakke. Da man aldrig har brug for at sende fra sin sekundære adresse men blot skal kunne modtage på den, så vil den aldrig blive lukket pga inaktivitet, da det er den primære der tæller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-15 22:53 
Okay så bliver emailen stadig registreret som værende læst? Det anede jeg ikke. Tak for info :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/12-15 01:41 
Der er ikke nogen kvittering for læsning. Højst en "tryk på det her link for at bekræfte din konto".

Og siden mailen havner i samme indbakke, så er det jo nemt klaret :-)
SumezSumezSkrevet 10/12-15 08:48, rettet 10/12-15 08:48 
Konsolkongen>
Ja det er nemt nok. Men det med at have sine køb bundet til en konto er en slem nok tanke i forvejen. At have sine køb bundet til flere konti er endnu værre. Du kan ikke bruge samme email til både EU og US-konti, så det kan være du er nødt til at oprette nye emails til disse. Emails som du ikke bruger til andet og derfor ikke holder ved lige, hvilket betyder at de bliver lukket igen efter en tid (hotmail/gmail/yahoo). Dette kan være et problem når og hvis du så glemmer koden til din US/JAP account, for så bliver det svært at nulstille.

Jeg er enig i irritationsmomentet ved ikke at have bundet sine spil til sin primære konto, men mht. fungerende e-mails, så er det jo ikke værre end at sætte en mail-forward op. :) Hvis man har sit eget domænenavn er det endnu nemmere, da man bare kan lave en konto der modtager alt sendt til <hvadsomhelst>@mitdomæne.com

edit: Ok, havde ikke set jmog's indlæg :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/12-15 08:55 
Min pointe var at spillet stadig ville være købt via ens primære DK konto men blot at prøve det fra en US konto på samme konsol - for at se om det vil udløse NTSC versionen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-15 11:34 
Jmog>
Der er ikke nogen kvittering for læsning. Højst en "tryk på det her link for at bekræfte din konto".

Og siden mailen havner i samme indbakke, så er det jo nemt klaret :-)

Så forstår jeg ikke. Hvis ikke den sekundære email får besked om at du har modtaget de emails den sender videre, hvordan forhindrer det så den i at blive lukket pga. inaktivitet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 10/12-15 11:52, rettet 10/12-15 12:08 
Fordi mail-aliaser bliver betragtet som en del af din hovedkonto. Så længe der er aktivtet på dén, bliver dine aliaser og holdt i live.

Jeg har også mit eget domæne og tidligere haft et catchall-alias opsat ("hvadsomhelst@mitdomæne.com" for nu at bruge Sumez' eksempel), så alt hvad der bliver sendt til mit domæne - uanset hvad der står foran (fedenar@mitdomæne.com, russianmailorderbrides@mitdomæne.com, etc.) - bliver sendt til dén.
Men siden jeg kan have ligeså mange mail-aliaser som det passer mig, og har en pervers interesse i at se hvilke sites, services og onlineforhandlere der videresælger mine oplysninger, har jeg I de senere år haft for vane at oprette og nedlægge specifikke alias-mailadresser som jeg skriver mig op med på sites jeg ikke helt stoler på. Når jeg så får nyhedsbreve i min indbakke fra sites jeg aldrig har besøgt, er det meget nemt for mig at se i modtagerfeltet hvilken adresse de har sendt det til - og dermed hvem der har delt mine oplysninger og som derfor skal have et miltbrandbrev med posten.
SumezSumezSkrevet 17/12-15 13:17, rettet 17/12-15 13:18 
Min PS4 løb tør for plads på harddisken forleden dag, da min kæreste ville prøve PS4-udgaven af Dragon Age: Inquisition, og vi måtte ikke starte spillet før jeg slettede noget.

Det ENESTE jeg overhovedet har brugt plads på indtil videre, er et enkelt (relativt småt) download-spil og så de 6 disc-spil der inden da havde fået lov til at sidde i min maskine.
Det er godt nok trist at konsoller er kommet dertil. :S Hvad fanden gør folk der ikke engang har de fysiske discs, men udelukkende holder sig til de store downloadtitler, inkl. AAA-udgivelserne? :S Det må da være helt vildt frustrerende konstant at skulle slette og gendownloade, hver gang man vil spille noget nyt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/12-15 13:28 
Større harddisks.

De standard 500gb som PS4 og Xbox One bliver solgt med nu om dage, er rimeligt low-ball, efter min mening. Der burde som standard være 2TB.
SumezSumezSkrevet 17/12-15 13:54, rettet 17/12-15 13:55 
Stadig... 500GB er jo ikke småt i forhold til at den stort set kun skal bruges til spil. Det er flere gange større end min X360 som overlevede at jeg spillede utallige disc-spil og endnu flere download-titler. Det er klar at "next-gen" spil skal bruge mere data, men det her er absurd. Det smager virkelig af frås fra udviklerne der ikke bliver udfordret nok af Sony. Hvis et X360 spil kan klare sig med en patch på ~50 MB, hvorfor skal et PS4 spil så bruge en på 40 GB? Hvad er det for en bug fix der fylder så meget?
Selv en 2TB harddisk ville stadig ikke tillade at jeg havde meget mere end 20 spil og ingen download-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/12-15 14:50, rettet 18/12-15 08:48 
Alle spillene bliver jo installeret, så det egentlige problemet er, at de første maskiner kom med så lille HDD.
Det er træls at de skal installeres generelt, men slet og redownload er ikke det helt store problem. Mange bliver jo færdige med et spil og kommer ikke til at spille det igen i lang tid, hvis nogensinde.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/12-15 15:04 
At løse det med en større harddisk er lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/12-15 15:07 
He he, ja :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 17/12-15 16:28 
Det hedder "træls", og aldrig "trælst" ;)

Jeg har aldrig haft skyggen af pladsproblemer på min PS4, og den har trods alt været brugt til en del.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 17/12-15 16:50, rettet 17/12-15 16:53 
Sumez>
Hvis et X360 spil kan klare sig med en patch på ~50 MB, hvorfor skal et PS4 spil så bruge en på 40 GB? Hvad er det for en bug fix der fylder så meget?

Assets der ukritisk rulles ud igen, helt op til udviklerne. De fleste updates fylder langt mindre.

500GB er alt for lidt, også derfor jeg installerede 1TB i min samme dag jeg fik maskinen. Selv med 1TB sletter jeg løbende store spil jeg er færdig med.
EltanEltanSkrevet 17/12-15 18:04 
Hvilken hdd kan anbefales?
3of193of19Skrevet 17/12-15 18:51 
På Xbox One kan man jo nemt bare sætte en ekstern til, og så skifte når den er fuld. Så er man også væsentlig bedre sikret hvis/når Online support slutter engang end på Ps4.
De fleste disc spil på begge maskiner kræver jo efterhånden patches, så på PS4 er man rimelig på skideren når man om X år vil installere noget fra disc og man ikke kan hente patches.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/12-15 20:49, rettet 17/12-15 20:55 
PS4 æder næsten alle typer drev, så længe de er i 2,5" formfaktor.
Hvis man vil have ekstra hastighed som virkelig kan mærkes, kan det anbefales at købe et hybrid drev.

http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-laptop-sshd-1-tb-id-7206603.aspx

Det er selvfølgelig "kun" 1TB. Hvis man vil have det dobbelte og er ok med et lidt langsommere drev, så er der dét her

http://www.edbpriser.dk/harddisk/samsung-spinpoint-m9t-st2000lm003-2-tb-id-8624619.aspx

Data hastigheden er bestemt af discens spinhastighed som er 5400 RPM på dem begge, og buffer størrelsen som er 64mb på Seagate drevet og 32mb på Samsung drevet. Jeg tror ikke at det *helt* betyder at det går 50% hurtigere med det lille drev, men måske 40%.
BeanoBeanoSkrevet 17/12-15 21:12 
Drevet må dog max. være 9.5mm højt.
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig