X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/01-17 20:09 
Darkbeat>
Det er interessant at de snakker om at lave en ny konsol, da det virker som om at de samtidig vil væk fra det marked og fokusere på Windows 10. De giver ikke rigtig folk en grund til at købe en Scorpio istedet for en PC.

Jeg tror scorpio bliver endnu nærmere en Windows boks end en konsol som XB1, derfor "beyond generations" som det blev annonceret som. Xbox bliver bare et brand på sigt og de vil kun have Windows som platform.
QQSkrevet 10/01-17 20:38 
Inden vi udråber XBone til den helt store skuffelse, så skal vi lige huske på, at den faktisk følger ret godt med PS4 i salgstal. Især i USA naturligvis, hvor den stadig sælger fint. Den er ved at overhale den første Xbox, hvis performance ikke fik MS til at stoppe på det marked, på trods af at PS2 jo var særdeles overlegen i den generation.

Jeg kan personligt heller ikke se, hvorfor jeg skulle investere i en XBone, men jeg tvivler på at MS dropper ud med deres store position på det amerikanske marked.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 10/01-17 20:55, rettet 10/01-17 21:10 
PS4 har lige rundet 53 millioner solgt på verdensplan mens XB1 er på ca. 25 millioner (estimeret da MS ikke længere offentligør HW salgstal). Men jo, i USA sælger XB1 pænt tæt på PS4.

Edit: Men tror ikke det er salgstal som folk tænker på når platformen beskrives som skuffende.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/01-17 21:01 
Konsolkongen>
Playkid>
F***ups? :-)
Der er mange tiltag og ændringer de har lavet der er helt hovedrystende, og dashboard og stores er åbenbart også blevet svært at designe i dag ;)
Men controller design har de dog mere eller mindre fået styr på, i modsætning til Sony.

Ligesom slk486 bruger jeg næsten kun min One til 360 titler :-)

Enig mht. controller. Især de nye med bedre bumpers. Det er første Xbox-controller jeg ikke har noget imod. Den er super. Jeg synes dog at PS4'erens er god også minus analogpindenes udformning :)

Synes altid Xbox controllerne har været markant bedre ergonomisk, Xbox One controllerne er dog de første jeg er begyndt at opleve tekniske problemer med (uresponsive knapper, trådløs/kablet disconnects), og det selvom jeg har brugt markant færre timer på gaming end forrige generation, desuden synes jeg de er en tand for små :-)
Playstation controllere kan jeg slet ikke med pga. udformningen, og føler ikke den har rykket sig på det punkt, men jeg kan godt mærke knapperne er blevet meget bedre siden PS2.
Spiller nu: Halo 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/01-17 03:26, rettet 11/01-17 03:26 
Kan kun tilslutte mig koret. Koebte min One for at spille Rise of the Tomb Raider... Det har jeg spillet nu, og ellers har jeg kun brugt meningsfuld tid paa Dead Space (X360 emuleret) og lidt paa Forza 6... Totalt spild af penge den konsol har vaeret, men det vidste jeg godt, da jeg kun koebte den for at kunne spille en tidsbegraenset eksklusiv.
For folk, der har koebt den som deres primaere konsol, saa foeler jeg med dem.
Det eneste jeg ser frem til er Dead Space 2 og 3 (Begge X360 emulerede...)

X360 var en fantastisk konsol, og det piner mig at se, hvordan MS har pisset det hele vaek.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 11/01-17 09:19 
Det er ret uheldigt, når Steam i big picture mode føles bedre at bruge, end One's dashboard :/
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 09:53, rettet 11/01-17 09:54 
Jeg fik fornylig en XB1S og har prøvet at bruge den til bluray film, men lyd er konsekvent ude af sync. Ikke meget men nok til det generer og gør det ubrugeligt for mig. Jeg vil estimere det til ca. 50ms. Kendt problem som der er et fix til?

Edit: Tilslutter jeg en PS3 eller PS4 på samme HDMI port på TVet, er der igen problemer med samme film.
tastasSkrevet 11/01-17 10:02 
Så er det ikke bare mig. Har også undret mig meget. Har en almindelig Xbox one. Jeg har ikke umiddelbart fundet løsning endnu. Glad for jeg ikke har opgraderet til Xbox one s så. Var interesseret idet pga. UHD Blu Ray. Men finder du en løsning hører jeg gerne.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
slk486slk486Skrevet 11/01-17 10:06 
Har i evt. prøvet at køre "beta" dash og aktivere den nye bitstreaming feature?
j/k
slk486slk486Skrevet 11/01-17 10:06 
Kan evt. lige prøve senere, hvis jeg husker det - bruger normalt aldrig min XO til Blu's.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 10:23 
slk486>
Har i evt. prøvet at køre "beta" dash og aktivere den nye bitstreaming feature?

Nej, hvordan gør man det? :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-17 11:29 
Når jeg er skuffet over en konsol, kigger jeg ikke på salgstal.
Men imod hvor mange spilletimer jeg har brugt.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 11/01-17 12:14 
Xbox Insider Program

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/xbox-insider-program
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-17 12:16 
Jeg har hørt at man i endnu højere grad bliver påtvunget opdateringer med beta dashboardet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/01-17 12:21 
@slk: Det vil jeg overveje at prøve. Utroligt det er nødvendigt :P
HankyHankySkrevet 11/01-17 12:30, rettet 11/01-17 12:37 
Beano>
Jeg fik fornylig en XB1S og har prøvet at bruge den til bluray film, men lyd er konsekvent ude af sync. Ikke meget men nok til det generer og gør det ubrugeligt for mig. Jeg vil estimere det til ca. 50ms. Kendt problem som der er et fix til?

Edit: Tilslutter jeg en PS3 eller PS4 på samme HDMI port på TVet, er der igen problemer med samme film.

Min XO har altid stået til bitstream (blev det ikke allerede tilføjet i 2014? Jeg mener det er Atmos der lige er blevet tilføjet) med lyd, og jeg har aldrig oplevet at lyden var ude af sync på BR film :/


Konsolkongen>
Jeg har hørt at man i endnu højere grad bliver påtvunget opdateringer med beta dashboardet :(

I den grad!
Almindelige dashboard opdateringer er ingenting i forhold til beta-opdateringer. Jeg vil tro jeg havde 4-5 gange så mange påtvungne opdateringer, da jeg selv brugte det. Jeg ved ikke om det er ligeså slemt i dag, som det var kort tid efter maskinen udkom, men forfanden. Det lykkedes mig heldigvis at få deaktiveret igen (det er ikke ligeså nemt at slå fra, som det er at slå til, selvom der er tickboxes til at gøre det). Kan på ingen måder anbefales :b
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 11/01-17 13:15, rettet 11/01-17 13:16 
^ Nej, det gælder alt HD lyd (TrueHD + DTS-HD MA) - tænkte bare der kunne være en forskel :)

Og ja - man får flere opdateringer - ikke at det betyder noget i mit tilfælde - den skal altid opdatere alligevel, når jeg vil bruge den :(
j/k
3of193of19Skrevet 11/01-17 17:06, rettet 11/01-17 17:18 
Nu synes jeg det er lidt fjollet at brokke sig over flere opdateringer når man frivilligt melder sig ind i et beta program.
Der er generelt færre updates på One end PS4, men når de kommer er de større. Sony smider ofte mindre "various system performance improvements" patches, hvor updates på One er mest features som så virker netop fordi de har deres større beta program.

Sony kom bare bedre afsted fra start. 100€/$ prisforskel var ikke noget at kimse af.
Performance forskellene mellem maskinerne var også utroligt overdrevet i både presse og online fora ift hvad man oplever som alm/hardcore bruger.
Er nu meget glad for Kinect, og var skuffet hvor lidt af potentialet vi endte med at se blive brugt. Men skaden var sket og prisen måtte ned, og droppe Kinect var den eneste mulighed at gøre det hurtigt.
Tv passthrough er ikke noget jeg bruger da jeg ikke ser TV, men kan sagtens se potentialet der også.

Men jeg tror stadig på at Microsofts langsigtede strategi et omforme Xbox til en platform med Scorpio i spidsen vil give enorm pote når Sony prøver at lancere PS5 og MS allerede har et forspring på 10-15 millioner maskiner. Det er simpelthen for dyrt for udviklere at nuke installbasen ned til 0 hvert 5.-6. År.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-17 17:10 
One's opdateringer tager mindst en halv time at installere, hvor PS4's er max fem minutter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 11/01-17 17:17 
Så meld dig ud af beta programmet hvis det irriterer dig (det gjorde jeg også efter nogen måneder).
Som almindelig bruger får man kun en større opdatering med flere måneders mellemrum.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-17 17:20 
Jeg har aldrig sagt at jeg er med i beta programmet. Jeg snakker opdateringerne generelt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/01-17 21:33 
MON ikke Sony undlader at resette sin installbase når de lancerer PS5. Den bliver sandsynligvis bagudkompatibel. Og når den kommer, så vil det være den hurtigste på markedet. Så vil MS og Sony skiftes til at have den hurtigste maskine i to år af gangen.

Det vil jo være lige så "nemt" at gøre PS5 bagudkompatibel med PS4 spil, som det er at gøre Scorpio bagudkompatibel med Xbox One spil.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/01-17 22:53, rettet 11/01-17 22:54 
Konsolkongen>
One's opdateringer tager mindst en halv time at installere, hvor PS4's er max fem minutter.

Ja, det irriterer mig grusomt. Hvis jeg lige vil kigge, om der er noget paa tilbud paa Live for eksempel, saa skal jeg vente i naesten en time paa, at konsollen bliver klar - og det sker naesten hver gang, jeg taender den, fordi jeg ikke bruger den saa tit.
Faark det.

Paa PS4 tager det 5 min, som Konsolkongen siger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 11/01-17 23:02 
Installationstider på spil er også langt bedre designet. På One er man nødt til at gå offline, hvis man vil starte spillet så hurtigt som muligt, da den ellers kombinerer installation og download af patches til én enkelt installationsbar, som skal være færdig før man kan starte spillet. Det er helt gakgak.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-17 00:20 
Hvorfor tændte min Xbox One lige spontant?!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-17 00:25, rettet 12/01-17 00:26 
Opdatering ville være det oplagte bud :p

Men spøj til side, så kan det være der har siddet snavn på den touch-følsomme knap? Jeg mener bestemt jeg har oplevet den slags med min PS3 fat før :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/01-17 00:58 
Den er indstillet til at slukke mest muligt, så den burde da ikke starte af sig selv for at opdatere. Jeg sad to meter væk i min sofa og rodede med min telefon, som ikke har nogen Xbox Live app eller noget i den retning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-17 01:02 
Tænder du den nogensinde ved at trykke på konsollen? For så kunne det være gammelt fingersnavs som jeg nævnte.

Forhåbentlig er det ingenting :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/01-17 04:08 
Engang imellem har jeg da rørt ved "knappen", men det er godt nok lang tid siden :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 15/01-17 08:48 
Det er begrænset hvor meget jeg bruger min X1, men den bliver nu ved med at forvirre mig, så håber nogle har tjek på dette og kan hjælpe :D

Jeg har normalt ikke Xbox Live Gold, da jeg kun nørder singleplayer på den. Jeg har dog lige anskaffet Rainbow Six Siege og vil i den forbindelse gerne lege med lidt MP. Ved samme omgang købte jeg Halo 5, hvor der medfulgte en 14 dages gratis XLG kode.
Når jeg igennem R6Siege bevæger mig ind i multiplayer, kommer skærmen frem med at jeg skal have noget XLG. Jeg trykkede på "brug kode" knappen, samt tastede den ind, hvilket den accepterede. Herefter skete der så ikke så meget mere, ud over at der kom en fejl i R6 spillet og jeg røg tilbage til R6 menuen. Forsøger jeg at gå multiplayer igen, beder den mig igen anskaffe noget XLG...

Jeg er derfor i tvivl omkring, om min 14 dages gratis periode overhovedet er blevet accepteret? Men hvordan finder jeg ud af om jeg står som aktiv ift. dette? Jeg har forsøgt at finde rundt i det latterlig rodede og uoverskuelige X1 dashboard, med henblik på at kunne finde svar, dog uden held -_-
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 15/01-17 08:52 
Har du genstartet spillet efter du anvendte koden?
--Skrevet 15/01-17 08:56 
Det har jeg prøvet, dog uden held. Kunne være jeg også skulle forsøge mig med at genstarte maskinen... Jeg er så træt af det dashboard :D

Er der evt. begrænsninger på, hvor ofte pr. account man kan benytte trial koder?
Spiller nu: Animal Soccer World
EltanEltanSkrevet 15/01-17 11:20 
Naiera>
Engang imellem har jeg da rørt ved "knappen", men det er godt nok lang tid siden :p

Så besøg en GP'er hvis det er så lang tid siden
JmogJmogSkrevet 15/01-17 11:54 
m1chelsen>
Det har jeg prøvet, dog uden held. Kunne være jeg også skulle forsøge mig med at genstarte maskinen... Jeg er så træt af det dashboard :D

Er der evt. begrænsninger på, hvor ofte pr. account man kan benytte trial koder?

Kan du hente månedens Free With Gold titler? Hvis ikke, så er det ikke aktivt. Og Trial koder kan kun bruges én gang, så hvis du har brugt en før, så kan du ikke gøre det igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-17 12:54 
Man kan ikke hente de gratis titler med trial koder uanset om de virker eller ej :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/01-17 12:56 
Det krævede en genstart af maskinen. Det fungerede.

Rainbow Six Sige er i øvrigt ganske sjovt i MP, hvis nogle synes det kunne være sjovt at teame op til en gang terrorist hunt :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-17 17:33 
Meget sigende at hvis man trykker "Storspil, der kun kommer til Xbox" på den officielle side, så får man bare en 404 error.

http://www.xbox.com/da-dk/xbox-store

Xbox kører vidst på sidste vers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-17 12:38 
Så den her på et andet forum :)

Xbox One-lancering
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-17 12:46 
Hah :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 03/03-17 12:57 
Bede-x>
Så den her på et andet forum :)

Fixed

Xbox One-lancering
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-17 18:47, rettet 21/03-17 18:50 
Ser ikke ud til at amerikanerne kan spille digitale Xbox One spil pt. da Microsofts DRM forhindrer dem i det:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1354056

Det gælder også som svar 25 i tråden fortæller, hvis man går helt offline. Fantastisk :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 19:27 
Det undrer slet ikke. Jeg kan også huske jeg havde nogle problemer med offline på Xbox One (husker ikke i detaljer da jeg stort set aldrig har brugt konsollen).

Jeg synes flere gange jeg har set eksempler på at MS har forsøgt langsomt at smugle deres DRM-pis ind på konsollen siden launch. Endnu et godt argument for aldrig at købe noget digitalt så vidt muligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-17 21:43, rettet 21/03-17 21:44 
Der er masser af gode argumenter for at holde sig til fysisk. Derfor burde de komme med lidt flere den anden vej frem for hændelser som den her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 21:44 
Ja det er virkelig ærgerligt at de skider sådan på forbrugerne :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-17 21:45 
Enig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 21/03-17 21:50 
Det med, at I reelt set køber ufærdige spil på disc, der alligevel skal patches for at nå til det færdige produkt... Generer det jer ikke voldsomt? Eller - det kan jeg godt regne ud, at det naturligvis gør. Men mig generer det i en grad, så det er det ene af to hovedargumenter for at gå digitalt. Det andet er mine 200+ fysiske Xbox 360-spil i lejligheden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 21/03-17 22:15, rettet 21/03-17 22:17 
De fleste spil kan trods alt stadig spilles - og patches kan nemt grejes i fremtiden (jvnf jtag Xbox 360'ere). Men jo, generelt er det da irriterende at vide.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-17 22:16 
Jo selvfølgelig er det skide irriterende med day one patches. Det burde de fandeme stramme op på. Det var ikke nødvendigt før i tiden så det er det heller ikke nu. Måske hvis de lod være med at fastsætte releasedatoer halve og hele år i forvejen og i stedet udgav når spillet var nogenlunde funktionelt.

Men omvendt, så er I der er gået digital only allerede hængt så meget op på at I altid er forbundet til nettet alligevel, så gør det reelt nogen forskel om der er DRM eller ej? I kan ikke have ret mange spil på jeres harddiske ad gangen, så I skal have forbindelse for at kunne downloade og spille jeres spil. Så længe MS altså gider bruge penge på serverplads til de gamle spil.

I det mindste kan vi der køber fysisk altid være sikre på at vi kan spille spillet i en eller anden form :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/03-17 22:25 
Helt klart. Jeg er afhængig af always on. Det har jeg accepteret som et vilkår i dag. Jeg er heller ikke sikker på andet, end at vi kun bevæger os yderligere i den retning inden for overskuelig fremtid.

Jeg er også helt sikker på, at der kun kommer flere dag-1-patches i fremtiden. Ikke færre. Og jeg er naturligvis heller ikke fan af det, men man må vælge sine kampe. Lidt lige som da cartridges forsvandt med N64. Og nu er de så pludselig vendt tilbage - her 14 år efter bare lige for at bevise, at alt kan ske.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-17 22:35 
Konsolkongen>
Men omvendt, så er I der er gået digital only allerede hængt så meget op på at I altid er forbundet til nettet alligevel, så gør det reelt nogen forskel om der er DRM eller ej?

Joker du? Der er lige blevet linket til en tråd, hvor folk overhovedet ikke kan spille deres digitale Xbox One spil..

Selvfølgelig bliver forholdene omkring digitale spil på konsol aldrig lige så gode, som de bedste steder på PC - hvor ens DRM fri spil er ligeså holdbare som andre fysiske spil - men det burde alligevel være muligt at tilgodese forbrugeren bare en anelse, sådan ens spil fx stadig fungerer, selv om Microsofts netværk er i udu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig