X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 19/03-14 09:51, rettet 19/03-14 09:54 
SeventhSun>
Lidt tungt når den er købt hos Amazon og de har 30 dages returret.

Amazons returservice er noget af det nemmeste og bedste jeg har oplevet. Opret sag, afvent ny maskine (som de normalt sender express), print forudbetalt label og send den gamle retur i samme kasse, som den nye kom i.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-14 10:19 
dchang>
Nu officiel release i DK i September! Det er godt nok pinligt, flot MS. Vanlig standard.

Det er alligevel det mest åndssvage jeg har hørt i en hel uge. Så vandt Sony lige hele markedet i de lande. Der er ikke mange der gider vente et år på at købe en maskine der er dyrere og dårligere end konkurrentens :)
Endnu mere tåbeligt er det jo at maskinen slet ikke er svær at skaffe nogen steder fra, så det giver slet ingen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 19/03-14 10:25 
Netop, det giver slet ingen mening. Èn ting er sprog men release næsten et år efter er decideret selvmord.

Gad godt at høre en officiel melding på hvad årsagen er.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 19/03-14 10:29, rettet 19/03-14 10:34 
Lad os nu se - in fairness releasede PS3 også et år efter 360 og den kom efter det :)

Man kan håbe MS bliver desperate nok til virkelig at give den en skalle! Vi har alle bedst af at både Sony, MS og Ninty føler sig pressede til at yde deres bedste.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/03-14 10:31 
slk486>
Amazons returservice er noget af det nemmeste og bedste jeg har oplevet. Opret sag, afvent ny maskine (som de normalt sender express), print forudbetalt label og send den gamle retur i samme kasse, som den nye kom i.

Men også efter der er gået de 30 dage?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 19/03-14 10:33, rettet 19/03-14 10:34 
Det er et godt spørgsmål. Jeg har aldrig prøvet det, men du kan hurtigt se om "retur" stadig umiddelbart er muligt på ordren i systemet. Det er jo en garanti sag, men om Amazon håndterer returen eller MS gør, ved jeg ikke.

Hvorfor har du ventet så længe? Netop med import varer er det vigtigt at få konstateret fejl og mangler så hurtigt som muligt.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/03-14 10:37 
Jeg havde ingen grund til at sætte en disk i maskinen, så det var ikke noget jeg overhovedet overvejede kunne være et problem :-(

Og nej jeg kan ikke få lov til at vælge Return.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 19/03-14 10:40 
Konsolkongen>
Det er alligevel det mest åndssvage jeg har hørt i en hel uge.

Kun een uge?

Du må høre meget vrøvl... ;)
slk486slk486Skrevet 19/03-14 10:45 
@SeventhSun: Så er det videre til MS.
j/k
slk486slk486Skrevet 19/03-14 10:45, rettet 19/03-14 10:46 
Beano>
Du må høre meget vrøvl... ;)

Når man arbejder i expert er det ikke usandsynligt ;)
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/03-14 10:49 
slk486>
@SeventhSun: Så er det videre til MS.

Som jeg skrev, så har jeg allerede været i kontakt med MS support herhjemme, de kan ikke gøre noget.
Jeg kunne selvfølgelig kontakte dem i UK, men det er nok et langskud.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 19/03-14 10:55 
Lige gyldigt, hvor langt skuddet er, er det vel værd at forsøge?

Skriv til Amazon på deres chat og spørg om de har en indgangsvinkel. Det kan være de har den kontaktinfo til MS du skal bruge.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/03-14 10:57 
slk486>
Når man arbejder i expert er det ikke usandsynligt ;)

Ja det kan forklare det ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-14 12:54 
Lyder til at MS ikke vil lade Sony stå alene med en VR gimmic på marked.

Microsoft Reportedly Working on a VR Headset For Xbox One
scavengerscavengerSkrevet 19/03-14 17:18 
Det kan jo snart være lige meget.
Hvis ikke MS tager sig sammen, har PS4 jo alligevel taget hele markedet.

Xbox One først til Danmark i september
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 19/03-14 19:02 
SeventhSun>
Jeg havde ingen grund til at sætte en disk i maskinen, så det var ikke noget jeg overhovedet overvejede kunne være et problem :-(

Og nej jeg kan ikke få lov til at vælge Return.

Jeg havde slet ikke tænkt på at teste diskdrevet i min. Det skal jeg da lige have gjort med en blåreje.
NaieraNaieraSkrevet 20/03-14 11:48 
Nu har jeg også testet mit drev, og det virker da ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 20/03-14 13:07 
Hvorfor kan I ikke returnere til Amazon efter der er gået 30 dage? Er der ikke minimum et års garanti, når den er købt i England? Eller er vi ude i det der bizarre halløj som med Xbox 360, at MS forlanger at de skal have produktet retur til reperation, og forhandlerne ikke selv må røre det med en ildtang, og feks tage retur og ombytte?

Eller, kan ikke huske om det dengang var visse forhandlere selv som påstod, at MS selv ville have produktet retur, for så slap forhandleren jo for sit ansvar ved en eventuel reklamationssag.
HeroldHeroldSkrevet 20/03-14 13:17 
Jeg tror at det var sådan MS havde sat det op - og i sidste ende var det også den nemmeste gang for forbrugeren, men det holdt ikke at de kunne fraskrive sig muligheden for at tage imod et defekt produkt.

Jeg mener at de 30 dage er no questions asked, så det er sikkert rigtigt nok at det er pga. reparation at det bliver besværliggjort.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 20/03-14 13:47, rettet 20/03-14 13:47 
Dunwich>
Eller, kan ikke huske om det dengang var visse forhandlere selv som påstod, at MS selv ville have produktet retur, for så slap forhandleren jo for sit ansvar ved en eventuel reklamationssag.

Fik engang fortalt at det var tilfældet med Sony og PS3 hvis det var købt i en af TopToys butikker(BR / Toys'R'us). Det var kæden meget utilfreds med. En ven som arbejder i firmaet bander den type håndtering langt væk for kunderne forstod det jo ikke.

Kan huske det samme var tilfældet med Xbox360 og GameStop. Man skulle havde den hentet af en UPS mand. Kostede så ikke noget, men havde været nemmer hvis bare butikken gjorde det for en.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-14 18:59, rettet 20/03-14 18:59 
PS3 har man altid kunne indlevere i bla. GamesTop. Hvis Toys R Us ikke har ville hjælpe kunderne er det nok kædens skyld, ikke Sony's.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 20/03-14 22:05 
Jeg har det så for en som faktisk arbejder der inde. Han lyver ikke om sådan noget. Så det er rigtigt at TopToy havde problemer med SONY og deres måde at håndtere garanti sager på. Det siden blevet lavet om. Men det ændre ikke det faktum at det ikke altid var sådan. Hvordan GameTop håndtere det dengang og nu.Det ved jeg ikke. Har ikke haft nogen defekt PS3(7-9-13) eller Xbox360(7-9-13)siden jeg fik slim udgaven af den, før det var det en med en RROD og en anden hvor grafikken blev helt ekset. Så meget komisk ud :p
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-14 22:20 
Dunwich>
Hvorfor kan I ikke returnere til Amazon efter der er gået 30 dage? Er der ikke minimum et års garanti, når den er købt i England?

Måske, men min Xbone er også købt hos Amazon.com :-)
Og deres regel er altså kun 30 dage.

Til gengæld har jeg været i kontakt med både Amazon og Microsoft og nu har jeg fået en retur seddel af Amazon og er blevet lovet full refund, når den når frem.
Så er der nogen der kender en billig måde at sende en Xbox til USA på?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/03-14 01:04 
Er det ikke nærmere Nordisk Film end Sony selv, der håndterer den slags i Danmark, eller tager jeg helt fejl?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-14 01:10, rettet 21/03-14 01:12 
Greaseball>
Jeg har det så for en som faktisk arbejder der inde. Han lyver ikke om sådan noget. Så det er rigtigt at TopToy havde problemer med SONY og deres måde at håndtere garanti sager på. Det siden blevet lavet om. Men det ændre ikke det faktum at det ikke altid var sådan. Hvordan GameTop håndtere det dengang og nu.Det ved jeg ikke. Har ikke haft nogen defekt PS3(7-9-13) eller Xbox360(7-9-13)siden jeg fik slim udgaven af den, før det var det en med en RROD og en anden hvor grafikken blev helt ekset. Så meget komisk ud :p

Hvis det er den eneste kæde så er det jo dem der ikke har gidet yde den service for kunden. Jeg har ikke hørt om andre kæder der ikke ville sende maskinen ind. Det giver ingen mening at Sony skulle vælge at afvise maskiner Toys R Us sender ind til dem når de fint kan samarbejde med andre.

EDIT: Jeg mener bestemt at der var en herinde der havde en PS3 der gik sukkerkold og den blev indleveret i Fona.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/03-14 02:46 
Min kammerat købte en 12GB PS3 Slimslim demo model i Bilka for ikke så længe siden.
Da han kom hjem fandt han ud af, at drevet åbenbart ikke ville æde spil eller BD film.

Den blev pænt indleveret til rep. hos Bilka uden problemer.
(Og selvom den ifølge deres egne regler ikke måtte udskiftes, endte han alligevel med at få en ny maskine retur).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 21/03-14 11:01 
Lidt info om DirectX 12 på XboxOne.

DirectX 12 announced: 'Works across all Microsoft platforms'
slk486slk486Skrevet 21/03-14 11:08, rettet 21/03-14 14:32 
Og det er i øvrigt et fint tiltag, men stadig for lidt. Det gør DirectX driveren langt mindre CPU afhængig, men er stadig ikke helt ind til benet, som det burde være. Det er utroligt de skal have pres fra alternative løsninger, før de reagerer og så endda med en ping tid på knapt 2 år! Ud med DirectX og tilbage med OpenGL - tak.

Edit: Og apropos http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/opengl-gdc2014/
j/k
JmogJmogSkrevet 22/03-14 02:33 
SeventhSun>
Dunwich>
Hvorfor kan I ikke returnere til Amazon efter der er gået 30 dage? Er der ikke minimum et års garanti, når den er købt i England?

Måske, men min Xbone er også købt hos Amazon.com :-)
Og deres regel er altså kun 30 dage.

Til gengæld har jeg været i kontakt med både Amazon og Microsoft og nu har jeg fået en retur seddel af Amazon og er blevet lovet full refund, når den når frem.
Så er der nogen der kender en billig måde at sende en Xbox til USA på?

Er det ikke gratis med returseddel?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/03-14 08:29 
Nej der står i hvert fald postage needed på sedlen - det undrer mig også lidt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 22/03-14 09:41 
Jeg tvivler på Amazon.com har labelaftale med post dk, som co.uk har. Du kan formentligt få pengene retur efterfølgende. Sådan var det ihvertfald tidligere hos co.uk.
j/k
SlothSlothSkrevet 25/03-14 20:47, rettet 25/03-14 20:48 
Ikke helt det samme, men alligevel?

Jeg fik ved en fejl tilsendt en stor kasse med DVD'ere fra Amazon, som ikke tilhørte mig. Adressen på pakken var korrekt adresseret til mig (jeg ventede en anden pakke med 3 film, ikke en 3-kilos pakke med 3 bokssæt ;o).

I pakken var der en faktura til en fyr i Holland.

Jeg ringede til Amazon, som mailede mig en returlabel. Portoen skulle jeg selv lægge ud (det blev nøjagtigt 40£), som jeg så skulle ringe ind til dem og få refunderet.

Efter at den søde kundeansvarlige var ved at sluge sit headset, da jeg fortalte prisen, og det blev verificeret mht. Post Danmarks ublu priser og pakkens vægt, blev pengene fratrukket min ordre på Amazon.

Jeg havde bestilt en ordenlig stak film, så min samlede købspris oversteg portoens pris. De 3 skiver var i restordre, og kom separat fra de andre film, som jeg fik i en stor pakke.

Jeg fik at vide, at de ikke kunne refundere pengene ved overførsel til min konto, så i stedet ville de kompensere ved at nedsætte prisen på mit tidligere (og på daværende tidspunkt stadig igangværende) køb.
Kiss me, would you kindly?
slk486slk486Skrevet 04/04-14 16:57 
Hvor er det rart MS endelig har en fornuftig personlighed i toppen.

https://www.youtube.com/watch?v=AYil9yd0Dmw#t=108
j/k
dRxLdRxLSkrevet 05/04-14 12:37 
Den eneste rigtige måde at behandle dem der hjælper én med at finde fejl i systemet:
http://www.polygon.com/2014/4/4/5582314/five-year-old-uncovers-xbox-live-account-security-flaw
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 05/04-14 12:56 
Ja, men spørgsmålet er om de ville have gjort det samme, hvis han ikke lige havde haft den alder :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/04-14 09:12, rettet 08/04-14 09:18 
Nu blev det heldigvis ikke Stephen Elop der blev Head of Xbox, men i stedet Phil Spencer som tror på at spil vil være måden at få gjort Microsoft relevant igen, så det er godt at hører at der er nogen hos dem der er klar på at give den en skalle.

http://www.gamespot.com/articles/gaming-can-revitalize-microsoft-like-music-did-for-apple-new-xbox-boss-says/1100-6418818/

In other news, så arbejder Microsoft sig også hen imod at gøre Xbone bagudkompatibel med 360 spil.

http://www.wpcentral.com/microsoft-still-working-backwards-compatibility-xbox-360?
JmogJmogSkrevet 08/04-14 14:09 
Det citat vil jeg ikke mene betyder de arbejder reelt på det:

"There are, but we’re not done thinking them through yet, unfortunately. It turns out to be hard to emulate the PowerPC stuff on the X86 stuff. So there’s nothing to announce, but I would love to see it myself."

Jeg tror ikke på de kan lave en brugbar software emulator til Xbox One. Den er slet og ret ikke kraftig nok til at bruteforce sig igennem alt det der ikke kan emuleres direkte pga hardwareforskelle. Eneste håb er en dongle eller lignende som man slutter til en af USB-portene, så man reelt har det hardware der er svært at emulere.

Hvis det skulle lykkes dem (hvilket jeg ikke tror på), så vil det være flere år væk og så er det reelt irrelevant som "køb konsollen fordi den kan det"-grundlag. Og uden et økonomisk incitament, så sker det ikke.
HeroldHeroldSkrevet 08/04-14 14:18 
Om noget, så tipper jeg det bliver on-board chip på en evt. Slim-model - det er det eneste, der umiddelbart giver mening, med mindre de spiller det der vage Cloud based computing-kort igen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 08/04-14 16:18 
Der er kommet en opdatering til Youtube-app'en, sådan at man nu også kan uploade sine gameplay videoer dertil direkte :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 08/05-14 21:11, rettet 08/05-14 22:14 
For f.... Nu skulle vi lige til at spille PvZ: Garden Warfare, men det skulle opdateres. Fint, gør det. Næh nej, den bliver bare ved med at hoppe tilbage til "play" skærmen, så man kan starte forfra. Efter en genstart og adskillige forsøg uninstaller jeg for at prøve en frisk installation. 3% efter 30 min. Hold da kæft en lorte konsol.
j/k
--Skrevet 08/05-14 21:12 
Glæder mig til at få min :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/05-14 21:44 
slk486>
Hold da kæft en lorte konsol.

Ja for alle andre konsoller og computere opdateres jo bare perfekt hver eneste gang

/s
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 08/05-14 21:46, rettet 08/05-14 21:46 
Jeg har spillet en del Titanfall, og her har der heldigvis ingen bøvl været i lang tid. Kun med spillets matchmaking ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 08/05-14 22:11 
Darkbeat>
Nu blev det heldigvis ikke Stephen Elop der blev Head of Xbox..

Hvorfor kommer jeg altid til at se hans navn som Stephen Flop? :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-14 02:07, rettet 09/05-14 02:14 
slk486>
For f.... Nu skulle vi lige til at spille PvZ: Garden Warfare, men det skulle opdateres. Fint, gør det. Næh nej, den bliver bare ved med at hoppe tilbage til "play" skærmen, så man kan starte forfra. Efter en genstart og adskillige forsøg uninstaller jeg for at prøve en frisk installation. 3% efter 30 min. Hold da kæft en lorte konsol.

Er Xbox One ikke også utroligt glad for load-tider i stort set samtlige spil? Det giver så lidt mening når den insisterer på at installere hele lortet på harddisken :/

Ja den lugter rigtig meget af bæ. Men det indtryk jeg fik af controlleren efter at have holdt den i et par minutter (fik ikke spillet på den), var nu meget positivt.

Men hey, Kinect og TV! Så kom ikke her du...

EDIT: Microsoft er allerede ved at køre lortet i sænk herhjemme med deres retard beslutninger. Udgivelse sidst på året, men spillene er allerede i butikkerne, Kinect, og hvad ved jeg. Det pricedrop m1chelsen linkede til gør mig forhåbningsfuld for at den vil falde til Wii U-priser inden alt for længe ;p

/Kinect
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 09/05-14 02:12 
Der er bare så mange pauser i systemet generelt. Lige gyldigt hvor faen man klikker - spinning disk. Controlleren er lækker nok, ja :)
j/k
HankyHankySkrevet 09/05-14 06:46 
slk486>
For f.... Nu skulle vi lige til at spille PvZ: Garden Warfare, men det skulle opdateres. Fint, gør det. Næh nej, den bliver bare ved med at hoppe tilbage til "play" skærmen, så man kan starte forfra. Efter en genstart og adskillige forsøg uninstaller jeg for at prøve en frisk installation. 3% efter 30 min. Hold da kæft en lorte konsol.

Bruger du XO Preview dashboard?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 09/05-14 08:57, rettet 09/05-14 08:58 
Ja. Kunne være jeg skulle fjerne den app. Min XO har ikke været tændt i ugevis ;)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 09/05-14 12:59 
Konsolkongen>
Er Xbox One ikke også utroligt glad for load-tider i stort set samtlige spil? Det giver så lidt mening når den insisterer på at installere hele lortet på harddisken :/

Det der irriterer mig er loading-tiderne i menuerne. Hvis man kommer til at trykke på en trigger i menuen i Titanfall, så hentes en party-agtig menu frem, som tager hundrede år at dukke op, før man kan få den til at gå væk. Hvis man beder om en modstander eller medspillers gamercard, så skal der loades i adskillige sekunder. Det er små, simple ting, der virkelig ikke burde tage lang tid at få frem. Lidt lissom Wii U.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 09/05-14 13:04 
Ja, den menu i TF har også generet mig en del. Man skulle ellers tro at de havde ressourcer nok, med 3gb ram og 1 cpu kerne reserveret - og var det i øvrigt ikke grundet til der i det hele taget skulle reserveres?
j/k
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig