X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 09/06-13 15:52, rettet 09/06-13 15:52 
LOL :D
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 09/06-13 16:16 
MS til udviklere: "Vi har systemmet i bad om. Nu kan kan i slås mod brugtmarked! (awkward silence)... hvem vil bruge det først?"
:p

Tror aldrig jeg har set så meget Negativ omtale om next-gen maskiner før de overhovedet har ramt markedet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/06-13 17:03 
silverstar>
Det er det samme som at kalde det at pisse forbrugerne op og ned af ryggen for "en mild, forfriskende sommerregn".

Dine spil på iOS, Steam, Android, fra XBLA og PSN hænger du på, når spillet er købt.
Nu laver Microsoft et system så du kan bytte og sælge dine digitalt købte spil.
Hvordan kan det på nogen som helst mulig måde være svært at forstå???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 09/06-13 17:08, rettet 09/06-13 17:09 
Nej, det har du HELT misforstået. Deres brugtsalg system gælder kun for fysiske udgivelser (disks). Digitale køb hænger du stadig på men bare med online-DRM "fordelen" smidt i nakken.

Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.

http://news.xbox.com/2013/06/license
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/06-13 18:13 
Hmm ja det er selvfølgelig logisk nok.

På en eller anden måde havde jeg tænkt at det ville gælde alle spil. Flovt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-13 18:17 
Ja så er der sgutte mange fordele tilbage, hva? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/06-13 18:20 
Så forstår jeg også bedre hvor du kom fra SeventhSun. Kunne slet ikke følge dig, og havde ikke indtryk af at du trollede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/06-13 18:32 
Bare rolig, jeg mener stadig det er logisk og uundgåeligt det de gør - men nej der er ikke så mange konkrete fordele at få øje ift. de fysiske medier.

Men som det er blevet sagt før, man er nok nødt til at holde op med at opfatte spil som en fysisk vare.
Hvis man tilfældigvis har en disk med spillet på, er det at betragte som "insta-download".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-13 18:40 
Men som sagt før så går vi ikke digital-only i møde i næste generation når de vælger at udgive spil fysisk. Først når konsollerne kommer uden disc-drev er vi der hvor du taler om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/06-13 18:47 
Jeg vil bare gerne eje det produkt jeg køber, hvad enten det er fysisk eller digitalt, og dermed kunne spille det selvom jeg eller Microsofts servere er offline - ligesom jeg kan det i den nuværende generation.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 09/06-13 20:12, rettet 09/06-13 21:11 
@SeventhSun: Man er da ikke nød til noget som helst. MS vil gerne forme forbrugerne efter deres vante, hvilket man ikke behøver at tage liggende ned.

MS vil gerne være Apple. Fair nok, men det bliver uden mig og det er en skam, når det er helt unødvendigt. Fysisk eller ej så er det min kopi eller licens, hvis jeg har betalt for den. Jeg vil ikke bede om lov til at spille hverken den ene eller anden model hver gang, ligesom jeg heller ikke ringer til Opel hver gang jeg skal ud og køre, for at høre om jeg må.

Hvis de kommer med en ab. ordning, kan vi tale sammen om midlertidige spil.
j/k
enfenenfenSkrevet 09/06-13 20:25 
En ting er sikker; Det er ikke forbrugeren, der vinder.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 09/06-13 21:08, rettet 09/06-13 21:10 
SeventhSun>
Hmm ja det er selvfølgelig logisk nok.

På en eller anden måde havde jeg tænkt at det ville gælde alle spil. Flovt.

Det troede jeg faktisk også. Det var også mit indtryk at MS blot måtte kæmpe for at holde i skruen i vandet, grundet især udgivernes frygt for forbrugere der udnytter systemet, og derfor designe et system der kunne matche, og konkurrere med, digital-distribution, men samtidig kæmpet for at bevare muligheden for at sælge spillene brugt,, for at undgå at blive upopulær hos forbrugeren (eller spilbutikkerne), og endda give muligheden for at spille uden disc (hvilket "naturligvis" "kræver" noget ret stram DRM for at kunne fungere)

Resultatet er selvfølgelig blot at fysiske spil er blevet mere begrænsede, og hvis vi samtidig ikke får disse muligheder ved digital-only spil, er det klart folk er utilfredse. Kombineret med ekstremt "uheldig" PR for konceptet, må det siges at have backfiret rimelig kraftigt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/06-13 21:21 
enfen>
En ting er sikker; Det er ikke forbrugeren, der vinder.

Winter is coming. :O
silverstarsilverstarSkrevet 09/06-13 23:05, rettet 09/06-13 23:10 
Det bliver også ret interessant at se hvilket prisniveau de regner med at tage for spil-titler, der er låst og ikke kan gensælges og samtidig er bundet af always-on, så spillet bliver værdiløst den dag serverne ikke supporteres mere.

I min bog har sådan et spil en kraftigt reduceret værdi ift. hvordan spil udgives idag. Lad os sige at en nypris-titel idag koster 400 kr. Min egen værdisætning af et låst spil med DRM og kunstig udløbsdato, som ingen kender vil være en drastisk prisreduktion, vil sige at et godt spil vil være omkring 100-150 kr værd i nypris, og mindre efterhånden som spillet bliver ældre.

Jeg er rimelig sikker på at spil-udgiverne slet ikke ser det på samme måde, vil gætte på at de stadig vil tage nogenlunde samme priser, som de gør idag. Der er INGEN chance for at jeg vil give 400 kr for et spil solgt på de præmisser, som der er stillet op pt. Not gonna happen.

Jeg håber godt nok at Sony vælger en anden løsning, hvis de går samme vej som MS ser ud til at gøre, så er det ret usandsynligt at jeg køber nogen konsol i den kommende generation.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/06-13 23:07 
Coolshop har prissat Xbox One til 4299,- Man kan forudbestille... men jeg har set den til £600 på Amazon som preorder, og der er jo ikke meldt nogen officiel pris ud.

Er Coolshop ikke godt og grundigt på den, hvis de har sat deres preorder-pris for lavt? De skal vel honorere prisen og kan ikke pludselig hæve den, når man har indgået aftale om prisen på 4299,- som preorder.

Eller laver de bare det gode gamle røvsyge trick med at cancel alle ordrer "pga. interne problemer uden specifikation"?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/06-13 23:12 
Der er i øvrigt en ting jeg slet ikke forstår mht det med at ens spil er tilgængelige på "alle konsoller".

Eksempel:
Jeg køber Halo.
Jeg installerer Halo på min egen maskine.
Jeg går over til en ven og logger mig ind på hans maskine.
Jeg kan nu... spille Halo?
Men spillet er jo ikke installeret på hans HD.
Vil det sige, at for at jeg kan spille mit Halo på hans maskine skal spillet OGSÅ installeres på hans og optage plads på hans latterlige lille 500GB HD... og denne plads vil ikke være tilgængelig til ham, da det er min profil på hans maskine, der optager pladsen.

I no understand?
slk486slk486Skrevet 09/06-13 23:13, rettet 09/06-13 23:14 
Ja, men din ven kan jo slette spillet igen, når han vil.
j/k
SumezSumezSkrevet 09/06-13 23:28 
silverstar>
Jeg er rimelig sikker på at spil-udgiverne slet ikke ser det på samme måde, vil gætte på at de stadig vil tage nogenlunde samme priser, som de gør idag. Der er INGEN chance for at jeg vil give 400 kr for et spil solgt på de præmisser, som der er stillet op pt. Not gonna happen.

I princippet giver "den nye model" jo udgiverne mulighed for at kontrollere prisen i langt større grad, da brugtsalg ikke kan konkurrere med nysalget i ligeså stor grad. Hvis man formoder at det kommer til at ske lidt som det gør med de digitaldistribuerede spil vi har i dag, er det er vel sandsynligt at priserne ikke falder ligeså hurtigt som de gør i dag, til gengæld kan vi nok se nogle udgiver-styrede tilbud i stil med det vi i dag ser på Steam.

Men som du siger, vil de nok som udgangspunkt gøre hvad de kan for at holde fat i de standardpriser vi kender fra i dag. Tror også de forstsat vil prøve at skubbe folk over mod at købe 100% digitalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/06-13 23:36 
slk486>
Ja, men din ven kan jo slette spillet igen, når han vil.

Superfedt, når man så har fået gang i omkring 10 titler, og man har delt et par stykker på vennernes maskiner.... hold da kæft et mareridt af tidsspilde med installs og uninstalls man ryger ud i!

Et spil fylder vel snildt 35 GB? Dvs der kun er plads til ca. 10-12 titler (der ryger jo også noget plads på andre ting).
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/06-13 23:44 
Plus de eksterne harddiske den også understøtter (hvis jeg husker korrekt) :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 10/06-13 00:54 
Rammende opsummering af grunden til at den hedder "Xbox One" :-)

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=579098&page=100000
slk486slk486Skrevet 10/06-13 01:04 
Fook yeah!

http://www.vg247.com/2013/06/09/beyond-good-evil-2-hint-appears-on-ubisoft-facebook/
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/06-13 10:51 
Konsolkongen>
Men som sagt før så går vi ikke digital-only i møde i næste generation når de vælger at udgive spil fysisk. Først når konsollerne kommer uden disc-drev er vi der hvor du taler om.

Bortset fra at alle spil skal installeres på harddisken, og spilles uden disk i maskinen. I dét øjeblik er det fløjtende ligegyldigt hvordan filen kom ned på din harddisk.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 10/06-13 10:53 
Det er stadig et fysiske køb set med forbrugerens øjne. At MS så bare håndterer det hovedrystende ringe, er en anden sag.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/06-13 11:18 
slk486>
Man er da ikke nød til noget som helst. MS vil gerne forme forbrugerne efter deres vante, hvilket man ikke behøver at tage liggende ned.

Nu har jeg listet mange mange grunde til hvorfor konceptet om et spil som en fysisk vare på et medie er fortid lige om et øjeblik. Jeg har også listet adskillige grunde til, at det ikke er noget Microsoft gør for at være onde. (Husk i øvrigt på, at de umiddelbart ikke tjener nogle penge på de her forandringer).
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 10/06-13 11:27 
Tjoo, så kan man jo sige udviklerne heller ikke tjener penge på det. Men begge TROR de vil tjene penge på det. For hvert spil der sælges får MS en royalty, så de er motiverede til at dræbe brugtsalg.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/06-13 11:32 
SeventhSun>
Nu har jeg listet mange mange grunde til hvorfor konceptet om et spil som en fysisk vare på et medie er fortid lige om et øjeblik. Jeg har også listet adskillige grunde til, at det ikke er noget Microsoft gør for at være onde. (Husk i øvrigt på, at de umiddelbart ikke tjener nogle penge på de her forandringer).

Microsoft agerer på vegne af de store udgivere. Det er dem der eftersigende er interesserede i systemet, og Microsoft vil selvfølgelig holde disse så tilfredse som muligt, så de fortsat supporter Microsofts platforme med spændende titler, hvilket i sidste ende sælger flere konsoller, giver flere penge i licens, får flere brugere til at oprette Xbox Live Gold abonnementer osv. Microsoft har selvfølgelig et økonomisk incitament til at lave et så restriktivt system, selvom de ikke direkte får noget øknomisk ud af det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/06-13 11:34 
SeventhSun>
Jeg har også listet adskillige grunde til, at det ikke er noget Microsoft gør for at være onde.

Ja, MS fjerner muligheder og indfører restriktioner for vores skyld. Det er uinformeret gylle du bliver ved med lukke ud.


SeventhSun>
Husk i øvrigt på, at de umiddelbart ikke tjener nogle penge på de her forandringer.

Men det gør udgiverne, og MS indirekte da de også er udgivere selv.
silverstarsilverstarSkrevet 10/06-13 11:39 
SeventhSun>
(Husk i øvrigt på, at de umiddelbart ikke tjener nogle penge på de her forandringer).

Det er noget vrøvl, du kan være sikker på at business-casen har været grundigt regnet igennem på det her.
Hvis de kan flytte fokus over på rene digitale udgivelser, så spares der penge i distributionen, både hvad angår produktion og transport af fysiske medier, samt den provision som fysiske butikker skal have for at sælge spillet.

Det samme gælder i deres anti-brugtspils-system, du kan være sikker på at de tager en del af kagen hver eneste gang der indleveres et spil, som skal igennem deres system for at kunne sælges igen, sikkert i form af et fee pr spil som butikkerne betaler for at være med i ordningen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/06-13 12:16 
Microsoft får IKKE et fee af brugtsalget - det står sort på hvidt i deres policy.
Så det er en ommer.

Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 10/06-13 13:09 
Til gengæld får de eksklusivtitler fra de store firmaer, der vil have deres spilsalg låst fast.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 13:31, rettet 10/06-13 13:32 
SeventhSun>
Konsolkongen>
Men som sagt før så går vi ikke digital-only i møde i næste generation når de vælger at udgive spil fysisk. Først når konsollerne kommer uden disc-drev er vi der hvor du taler om.

Bortset fra at alle spil skal installeres på harddisken, og spilles uden disk i maskinen. I dét øjeblik er det fløjtende ligegyldigt hvordan filen kom ned på din harddisk.

Men det er stadig et fysisk spil når du kan købe spillet i butikkerne og der ikke bare ligger en DLC-kode i coveret. At spillene er tvunget til HDD installation er da ikke forbrugernes skyld. Desuden ville der, som også sagt tidligere, være fordele i kun at installere dele af spillet på harddisken og så dele load-processen imellem BD-drev og HDD. Men det tillader MS's fantastiske fremtidsvision ikke.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor du ikke får armene ned og genovervejer hvor pisse træls det bliver for forbrugerne. Overvej især de mainstream kunder der har små børn, der slet ikke har deres konsoller tilsluttet nettet. Der bliver da et ramaskrig første juledag når de finder ud af at maskinen slet ikke virker uden netforbindelse. Dette bliver kun forstærket når de finder ud af at det ikke er muligt at sælge ungens spil på normalvis mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/06-13 13:37, rettet 10/06-13 13:38 
Mht brugtsalg, så ville der intet være i vejen for at give brugere mulighed for at sælge spil selvom det hele handler om licensnøgler. En simpel app i OS'et hvor man kan vælge at deregistrere en licensnøgle. Derefter kunne man sagtens sælge spil privat. For folk der er ligeglade med spilæskerne vil det endda være en bedre mulighed end i dag, da man så bare kunne købe noget på e-bay og få det tilsendt på mail samme dag istedet for at vente en uge på at spillet når frem. Eller selv hvis man er samler, så vil man kunne komme igang med at spille samme dag, mens man venter på at æsken når frem. Online-kravet kunne også være meget mindre restriktivt. De kunne kræve online ved registrering og deregistrering af licenser. Det kunne jeg sagtens acceptere.

...men det valgte de så ikke at gøre.
slk486slk486Skrevet 10/06-13 14:22, rettet 10/06-13 14:24 
@SeventhSun: Butikken vil skulle betale en licens for at være med i aftalen, men ingen fee pr. disk som det ser ud, nej.
Det er klart at MS som virksomhed ikke gør noget for at være onde, de gør det for at tjene penge. Der er mange måder at tjene penge på, med kortsigtede mål og langsigtede mål. Deres nuværende [dødskørsel] er kortsigtet, hvorimod en målsætning hvor forbrugeren er i centrum vil være langsigtet.

Anyway, vi kører lidt i ring her, men nu ser vi snart hvad presset har medført (om noget) til deres pressekonference.
j/k
slk486slk486Skrevet 10/06-13 14:40, rettet 10/06-13 15:19 
Nu er jeg pinlig over at være ukianer :)
http://www.vg247.com/2013/06/10/xbox-one-ahead-of-ps4-in-amazon-uk-pre-order-charts/
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/06-13 14:54 
Kan da godt forstå at folk har preordered den konsol de rent faktisk ved bare en smule om.

Noget siger mig at tallene nok bliver udlignet efter E3, hvor folk har mere end et 100 brikkers puslespil og gisninger/rygter at gå efter når de skal bedømme om PS4 skal indkøbes til stuen før eller efter Xboner. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/06-13 15:13 
Tja, nu var den jo kun foran med 2.3% så de betegner det stadig som neck-and-neck :)

Jeg kommer til at klaske mig lidt på lårene, hvis det viser sig at Sony laver nøjagtig samme form for DRM, men bare har tiet og gemt sig i læ for den shitstorm Microsoft har været igennem.
Ville naturligvis helst undgå at blive taget tørt og ubarmhjertigt bagi af nogle af de to firmaer, men jeg ved nu alligevel at jeg ikke kan lade være med at være lidt skadefro hvis det sker. (altså, DRM delen!)
Mest pga. sådan som folk har skreget løs omkring Xbox One, imens de har lovprist PS4 til skyerne uden at vide om det bliver tæt på samme vilkår eller ej.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 10/06-13 15:15 
Ja, hvis Sony gør det samme fortjener de samme shitstorm :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/06-13 15:26 
Jeg vil stadig eje begge før eller siden, men udmeldingerne indtil videre har ikke ligefrem hjulpet dem opad i mine prioriteter :D

Hvis Sony melder noget nær det samme ud, så køber jeg hellere et nyere grafikkort til min computer, og venter til begge konsoller er faldet tilstrækkeligt i pris.
Den der Stack-of-shame jeg har stående både fysisk og digitalt til X360, PS3 og PC, hjælper også helt godt med at holde fornuften hjemme angående konsolkøb :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/06-13 15:28 
Konsolkongen>
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor du ikke får armene ned...

Jeg er da på ingen måde specielt tilfreds med Xbox One indtil videre. Primært fordi de ikke har præsenteret nogle spil jeg gider spille.

Bare fordi jeg prøver at skyde jeres vilde konspirationsteorier ned, er det altså ikke det samme som at jeg selv er mega fanboy.

Og ja der er måske nogle punkter, der kunne være lavet anderledes, men hvad hjælper det at drømme om dem?

PS3 havde installation af dele af spillet som udgangspunkt, så det har været tilbudt til udviklerne, og de kunne gøre det mandatory.
360 fik installation senere (eller var den født med det?), det var i hvert fald aldrig mandatory.

Med andre ord at installere spillet på HDD en funktion som både udviklere og forbrugere har ønsket sig.
At komme med alle mulige påstande om at det er noget MS gør fordi de er griske eller bare vil genere forbrugerne synes jeg er direkte barnligt (ikke dermed sagt at du har gjort det).

Hvor cool det end virker at slynge påstande ud på internettet, så er multinationale firmaer altså ikke sådan nogle, der bare nyder at fucke med forbrugerne mest muligt.

Edge har lige lavet en ret god artikel om emnet: http://www.edge-online.com/features/microsofts-xbox-one-policies-might-be-anti-consumer-but-theyre-pro-industry/

Her er nogle gode bidder:

"We’re not ready to switch from disc to digital-only just yet – but when we are, you can absolutely guarantee that Xbox One’s Blu-Ray drive will be the first thing to disappear in the inevitable Xbox One Slim. "

"It’s easy to draw some simplistic conclusions about Microsoft’s approach to Xbox One; that it is the encapsulation of corporate greed, that it is fundamentally anti-consumer. Believe what you like, but Microsoft’s approach to Xbox One is a simple reflection of what game developers and publishers have wanted for years."
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 10/06-13 15:29, rettet 10/06-13 15:42 
^ At en Edge skribent skriver det, betyder bestemt ikke det er korrekt. Jeg ser ikke artiklen som at have specielt godt hold i virkeligheden. Her er der et modsvar: http://www.polygon.com/2013/6/7/4406170/xbox-one-internet-trade-policy.

Anyway, jeg har ikke set nogen konspirationsteorier, kun almindelig kritik og skeptik.

Jeg regner ikke med at investere i nogen af dem, hvis begge omfanger midlertidige spil oplevelser. Så trækkes jeg hellere med PC på godt og ondt.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 15:34, rettet 10/06-13 15:42 
SeventhSun>
PS3 havde installation af dele af spillet som udgangspunkt, så det har været tilbudt til udviklerne, og de kunne gøre det mandatory.
360 fik installation senere (eller var den født med det?), det var i hvert fald aldrig mandatory.

Med andre ord at installere spillet på HDD en funktion som både udviklere og forbrugere har ønsket sig.
At komme med alle mulige påstande om at det er noget MS gør fordi de er griske eller bare vil genere forbrugerne synes jeg er direkte barnligt (ikke dermed sagt at du har gjort det).

PS3 havde harddisk installs fordi BD-drevet ikke var hurtigt nok og loadtiderne ellers ville være MEGET hurtigere på konkurrentens maskine.
360 havde ikke harddisk install til at starte med. De fik det først senere og så vidt jeg husker var det primært for at komme den utålelige larm til livs.

EDIT: Jeg har i hvert fald aldrig ønsket mig harddisk installs. Ja, jeg er nødt til det på PS3 pga. langsomt drev og jeg er død og pine nødt til det på 360 hvis jeg overhovedet skal kunne holde ud at have den tændt. Men der er da ikke nogen ved deres fulde fem der drømmer om harddisk installs hvis de ligeså godt kunne køre spillet fra skiven.
Det er bare pisse irriterende at vente 10min eller mere på at kunne starte sit nyindkøbte spil fordi det skal installeres først. Desuden fylder det alt sammen på de forholdsvis små, men pisse dyre (Xbox) harddiske de propper i konsollerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/06-13 16:00, rettet 10/06-13 16:03 
SeventhSun>
Bare fordi jeg prøver at skyde jeres vilde konspirationsteorier ned, er det altså ikke det samme som at jeg selv er mega fanboy.

Det bliver du simpelthen nødt til at uddybe. Hvad er det der er "vilde konspirationsteorier"? Indtil videre har vi diskuteret systemet som Microsoft har bekræftet det vil virke. Hvis din udtalelse kommer på baggrund af at flere herinde ikke køber at Microsoft med Xbox One har gang i et altruistisk foretagende, der skal, hvordan var det du formulerede det "ALT det her halløj er noget Microsoft gør for at give os FLERE muligheder." stopper diskussionen vist bare der.

Vi ender nok der, hvor vi hele tiden har været: Du mener at det Microsoft har gang i er en uundgåelig "endlösung" i overgangen til en digital fremtid, og mener derfor at snakken om angreb på forbrugerrettigheder er konspirationsteorier (selvom det faktuelt er et angreb, uanset hvor intentionelt det er). Det er underlige er, at Microsoft selv, har vist i denne generation at det kan gøres langt mindre restriktivt med hensyn til det digitale.

EDIT: Sproglige svipsere.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 10/06-13 16:11 
Konsolkongen>
Men der er da ikke nogen ved deres fulde fem der drømmer om harddisk installs hvis de ligeså godt kunne køre spillet fra skiven.

Hvis drevene støjede mindre, så ja, men personligt er jeg ret glad for at slippe for det der relativt høje tuk-tuk tuk-tuk-helvede der opstår med sekunders eller få minutters mellemrum i næsten alle spil. Går ud fra, det er når der skal loades data ind i rammen fra forskellige steder på disken.
slk486slk486Skrevet 10/06-13 16:19 
Konsolkongen>
Det er bare pisse irriterende at vente 10min eller mere på at kunne starte sit nyindkøbte spil fordi det skal installeres først. Desuden fylder det alt sammen på de forholdsvis små, men pisse dyre (Xbox) harddiske de propper i konsollerne.

Enig. Første gang lidt længere load tider, for at kunne komme igang med det samme (load fra disc), efterfølgende lyn snapt, fordi systemet cachede til HDD i baggrunden (load fra HDD). Sådan bør det være. En convenience og ikke et must, fordi en platformsudbyder synes det.
j/k
JmogJmogSkrevet 10/06-13 16:24, rettet 10/06-13 16:26 
Konsolkongen>
Men der er da ikke nogen ved deres fulde fem der drømmer om harddisk installs hvis de ligeså godt kunne køre spillet fra skiven.

Øhh, jo mig. Den eneste store fejl (i min optik) ved Xbox 360 var manglen på harddisk i standardmodellen. Det betød at drevet for evigt til den dag i dag er en flaskehals i udviklingen af spil. Uanset hvor hurtigt et optisk drev er, så kommer det aldrig til at være lige så hurtigt som harddisken. Med en indbygget harddisk i en ordentligt størrelse, kan udviklerne tillade sig at lave et spil, der kræver HDD-installs og udnytte det i spillene.

Det har været en af PC-platformens største forcer (næst efter mere RAM) i forhold til den nuværende konsolgeneration. På Playstation har vi reelt haft samme problem, da størrelsen på harddiskene ved launch ikke skulle have mange installs før de løb fuld. Det har gjort at udviklingen med at kræve installs har været meget langsom.

Jeg synes det er fremragende at installs fremover bliver et krav. Den tid en install tager venter jeg gerne, hvis det kan betyde at spillet kører bedre og begge har jo annonceret at det vil være muligt at installere en lille bid og så gå igang med at spille, mens den installerer resten. Jeg har det også fint med ikke at skulle finde en skive frem, når jeg vil skifte spil.
slk486slk486Skrevet 10/06-13 16:32, rettet 10/06-13 16:35 
Der er absolut ingen grund til det skal være et krav at installere noget som helst - platformen kan ligeså godt bygges op omkring at det er ligegyldigt for spillet om den henter en blok fra disc eller HD (eller RAM for den sags skyld) - så kan den installere i baggrunden (som den kommer til på PS4 og formentlig på XO) eller lade være, alt afhængigt af indstillinger, plads og behov.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/06-13 16:37, rettet 10/06-13 16:43 
FancyPants>
Mest pga. sådan som folk har skreget løs omkring Xbox One, imens de har lovprist PS4 til skyerne uden at vide om det bliver tæt på samme vilkår eller ej.

Gør det nu ikke til en XBO vs. PS4 krig. Jeg tror de fleste herinde har fuldstændig den samme holdning til online-DRM og indskrænkede brugerrettigheder for spil, uanset hvem der står bag skidtet. I hvert fald min holdning.
Jeg forventer (stadig!) at Sony har noget oppe i ærmet som de ikke har fortalt om (se tidligere indlæg), men omvendt svært ved at forestille mig hvordan de kan gøre dårligere for forbrugerne end det MS har gang i. Så skal de kræve online forbindelse hele tiden (ikke kun hver 24 time) og helt blokere for alt brugspil salg - det vil være frygteligt :O
Jeg frygter det kommer til at være som at sammenligne to hundelorte og diskutere hvilken der er bedst baseret på antallet af fluer og konsistens. Hvad er mindst muligt en hundelort?
slk486slk486Skrevet 10/06-13 16:38 
Den der er tør ;-)
j/k
3'794 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig