X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castle Of Illusion remake


Svar
dRxLdRxLSkrevet 15/04-13 22:57 
Lad os håbe det bliver godt, synes stadig at Master System versionen er et af de absolut bedste spil på maskinen.

Kommer til sommer
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
85 emne(r).
« < 1 2

Svar
slk486slk486Skrevet 16/08-13 22:51 
I don't want no bloody emulated crap, men jeg tager gerne remaken efter review!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 09:32 
Eurogamer's anmeldelse

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-03-castle-of-illusion-starring-mickey-mouse-review
3of193of19Skrevet 03/09-13 09:54 
Lyder som forventet. Fint produceret, tro til originalen. Så må jeg bare se om jeg henter det til PS3 eller Xbox. Kører det nativt 1080p på PS3? Ellers må det hellere være Xbox, PS3 720p ser for gnidret ud på mit TV.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-13 10:31, rettet 03/09-13 10:33 
Det lyder pudsigt. Har du skruet alt for højt op for skarpheden på dit TV? Xbox 360'erens interne scaler er okay, men tilføjer en portion ringing til billedet, for ikke at tale om uhæmmede mængder screen-tearing i nogle spil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ringing_artifacts
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 03/09-13 11:56 
Tror bare mit tvs scaler er noget møg. Det er en 5-6 år gammel Samsung 48"
dRxLdRxLSkrevet 03/09-13 13:05 
Det ser fantastisk ud og gør alle mine negative forventninger til skamme:

Se denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=tv72wkss9vs

Vil prøve at spille det med min datter på snart 4.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/09-13 19:09 
Lidt flere anmeldelser, det får lidt høvl, eller måske bare en "meh" modtagelse. Må lige prøve demoen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 03/09-13 20:35 
Det er jo nok ligesom med Duck Tales, at forventer man et moderne action spil bliver man skuffet, vil man gerne spille en tro remake er det fedt.
dRxLdRxLSkrevet 03/09-13 20:43 
Ham tyskeren i videoen jeg linkede til lægger netop vægt på at det er re-imagining og ikke en remake, og understreger at det er i modsætning til ducktales. Hvis jeg har forstået ham ret ;)

Hvis det var en meget tro remake af MD versionen (og ikke SMS versionen) ville mine bange anelser være opfyldte.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/09-13 17:31 
Her kan man se hele spillet blive spillet igennem, hvis man er til den slags:

Del 1 af 6
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 05/09-13 12:51 
Hmmm, så fik jeg spillet demoen på xbox og det ville være rigtig godt for hvad det er hvis det ikke var for 30 fps og input lag. Det besynderlige er dog at pc versionen også er begrænset til 30fps og 720p. Lidt for sløjt.

Jeg vil holde øje med spillet og håbe på en patch til pc versionen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-13 12:58 
Input lag i en platformer det lyder da for svagt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/09-13 13:04 
Ja styringen er besværlig bl.a. af den grund, men spillet virker hyggeligt og gennemført, jeg er positivt overrasket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 06/09-13 23:08 
Nu købte jeg det på Steam, og umiddelbart virker det værre på PC end x360 mht. både input lag og tearing, hvilket faktisk gør det noget svært at spille.

Spillet har dog også mange kvaliteter og de har formået at gøre gameplay og grafik langt mere charmerende og varieret end Megadrive versionen lagde op til.
Da jeg kom til biblioteket/slikverdenen blev jeg faktisk reelt udfor

PC er heldigvis også den platform hvor der er størst chance for at spillet kan blive forbedret post-release, officielt eller uofficielt patchet.

Kunne være jeg skulle starte gode gamle IDA Pro op og kigge lidt på spillets kode...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/09-13 22:22 
Det viser sig at spillet kører helt fint når det _ikke_ er via HDMI. Spillede lidt her til aften hvor jeg først havde det tilsluttet projektoren via HDMI hvor der var både pænt meget lag og screen tearing og lidt senere på min desktop skærm via "Display Port" hvor frameraten var super god og al følelse af lag forsvandt.

Det blev spillet virkelig meget bedre af.

Er det med framerate via HDMI noget man kender til i windows gaming generelt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 07/09-13 23:09 
Kan det være din projektor lave noget billedbehandling som gir lag?

Nå, men blev selv færdig med spillet her til aften (gider ikke alt det samleri for perfect). Virkelig et sjovt lille spil der fanger gejsten fra originalen meget fint og formår at genskabe det originale spils struktur uden at det føles som en gentagelse. Må dog sige det er laaaang tid siden eg har spillet det originale CoI, men jeg kunne huske mange at øjeblikkene som dukkerten i tekopperne, eller de oversvømmede korridorer.
Bossene minder også om de originale, men med tilføjselser, lidt som i Duck Tales Remastered.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-13 23:53 
Det lyder rigtig meget som om at din projektor har ekstremt meget input lag. Hvis den har en "Game mode" så prøv den, ellers kan du på nogle displays opnå samme (eller bedre) resultat ved at sætte dem i "PC-mode". På mit Samsung plasma gøres dette ved at re-name HDMI porten til enten "PC" eller "PC DVI" og resultatet er en del hurtigere end game mode på samme tv.

Slå i samme fart ALT fra der har noget med "billed forbedring" at gøre. Det smadrer alligevel billedet og tilføjer i værste fald bare mere lag. Hvis der ikke er noget af det der virker, så kan du ikke gøre noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 07/09-13 23:56, rettet 07/09-13 23:56 
Jeg kom til at tænke på det her jeg læste for nyligt:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125657&title=benq-w1070-hakker

Aner ikke om der kan være ligheder.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 08/09-13 01:51 
PC versionen er vist også låst til 30 fps, og nogle melder ud om funky fps på hdmi, alt fra 20 -24 fps.
Jeg fandt et link med nogle fixes til pc.

Fixes, måske
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 08/09-13 08:54 
Glemte at nævne at jeg havde læst nogle hints om at andre oplevede besynderligheder med PC+HDMI, og det er helt sikkert ikke min projektor som så vidt jeg har oplevet har en god scaler uden (synligt) lag.

Forskellen når det kørte igennem "display port" er som nat og dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 08/09-13 09:05 
Spøjst, for selve signalet gennem displayport og HDMI er jo det samme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-13 16:32 
Ja det lyder virkelig underligt. Spil igennem HDMI porten på min PC til mit TV fungerer perfekt og lagger ikke mere end konsollerne.

Forskellen når det kørte igennem "display port" er som nat og dag.

Men sagde du ikke at du kørte fra display port til din PC monitor? Den sammenligning kan ikke bruges når der er tale om to forskellige skærme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 08/09-13 20:43 
Hold nu op Hr. Konge jeg plejer da at have rimeligt styr på hvad jeg laver.

Den projektor har aldrig givet mig input lag før i noget andet, og der er en hel del der har rapporteret at spillet kan have det tungt med output igennem lige netop HDMI.
Det drejer sig sikkert bare om en hjerneblødning fra udviklerne/testernes side, hvor de ikke har fået testet for en speciel kombination af omstændigheder i windows.

Selv hvis det skulle have noget med min projektor at gøre, ville det ikke forklare hvorfor der pludselig er masser af tearing på projektoren og intet på skærmen med "display port" (er det ét eller to ord?).

Hvadenten, så er det ligemeget, der er kommet en 60fps patch: http://steamcommunity.com/app/227600/discussions/0/864978109881207305/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-13 22:00 
Så har du testet display port på din projektor eller hvad? Hvad er det jeg siger der er galt? Du kan ikke udelukke at problemet er din projektor hvis du sammenligner med en anden type connector på en anden skærm.

Hvad siger din PC monitor når du prøver at tilslutte med HDMI?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 08/09-13 22:34 
Her er min lidt mere præcise teori.

Min projektor har 24fps understøttelse, og det er der ingen af de andre skærme der har. Enten er det windows eller spillet i kombination med windows der fucker-up og sætter spillet skærmen i 24fps mode. Måske er fejlen noget så banalt at spillet ikke sikrer sig at skærmen er i 30/60 fps mode eller deromkring.

Det er også nævnt i et sammendrag af issues her:

http://community.pcgamingwiki.com/topic/489-castle-of-illusion-bad-port/ >
(some people are reporting other odd framerates, such as a 24fps cap when using hdmi to their television)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-13 22:44 
Jeg har også lige valgt at prøve det. Du har fuldstændig ret. Spillet kører perfekt over DVI til min monitor, men går i 24Hz mode når jeg vil køre det på mit TV. Ingen tearing, men en absurd mængde controller lag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-13 03:32 
I Giant Bomb's quick look brokker de sig også over voldsom controller delay i Xbox 360 versionen. Der er det så slemt at man kan høre i videoen, at han når at slippe knappen før hoppet starter. Prøvede lige demoen af PS3-versionen og der var ingen kritisk controller delay overhovedet. Fandeme underligt, men det lader til at man skal gå efter PS3-spillet så.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/09-13 08:33, rettet 09/09-13 13:30 
Eller PC spillet. Jeg spiller i 60fps 1920*1200 med 8x FXAA og det ser rigtig godt ud og spiller så fint som det kan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 18/09-13 23:06 
Jeg har nu prøvet demoen på PS3, og må sgu sige: jeg er dælme ikke imponeret.

Præsentationen er umiddelbart fin og det har sin nostalgiske værdi, men 1) der sker simpelthen for meget crap på skærmen, til at man kan bevare attention of focus. De burde have lært noget af Mario Galaxy og/eller LBP, som har en fin skelen mellem det som er nødvendigt, og det som ikke er. 2) det kører absolut ikke så smooth som det burde på en PS3 3) trial and error (nooooo!!), for nogle steder aner jeg ikke om jeg falder ned på en underliggende platform eller en afgrund 4) den scene med gigant æblet burde de have klippet ud. Det fungerer tydeligvis ikke.

Øv, øv. Nå, jeg har stadig DuckTales til gode.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 19/09-13 09:27 
Har du spillet originalen på MegaDrive?

Mht. indholdet i demoen så er jeg sådan set enig i at den skovbane man kan spille er den mest "cluttered" af banerne i spillet, omend det ikke generede mig i min egen gennemspilning, og har klart mere fokus på stemning end på gameplay. Hvis jeg skulle prøve at sælge spillet igennem en demo ville jeg vælge anden halvdel af første verden, som du kan se i denne playthrough: http://www.youtube.com/watch?v=xzBdjoYMCQo

Mht. trial and error, så antager jeg at du tænker på den sekvens hvor man hopper fra blad til blad? Hvad der ikke fremgår helt tydeligt af demoen er at det er små sekvenser lagt ind forskellige steder i spillet som kun handler om at samle alle diamanterne og især samle chillipebre og spillekort der låser kostymer inspireret af Quackshot og World of Illusion henholdsvis. En vigtig pointe her er at disse sekvenser ikke er påkrævede for at komme igennem spillet, de er korte og vigtigst af alt kan man altid prøve dem forfra i samme gennemspilning af banen. Helt konkret i skovbanen ved at gå modsat den vej pilen peger når man lander efter at være faldet ned fra træeet.

Netop fordi man kan prøve forfra med det samme, synes jeg faktisk det fungerer rigtig godt.

Mht. performance så er der noget rod, men på PC kan det relativt nemt at hacke det til at køre f.eks. 1920*1200@60fps på min maskine.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 19/09-13 09:44, rettet 19/09-13 09:45 
Jeg tror min skepsis blev endegyldigt stemplet med æble-sekvensen. Den har alle fejlene.
Bevægelserne og kontrollen virker kluntet og har dårlig respons. Selvom jeg ønsker at hoppe over grenene, og virkelig prøver på det, så rammer jeg altid nogle.
Billedet hakker af h... til. Især i roteringen fra dybde scrolling til side scrolling.
Og ved sekvensens afslutning løber man ned af en skrænt og skal hoppe på et præcist tidspunkt. Ellers falder man i hullet og må starte forfra. Trial and error. Selvom jeg vidste at hullet var der, faldt jeg alligevel i to gange, pga den dårlig respons.

Det er naturligvis en lille sekvens, men at designerne ikke tænkte; "Den virker ikke. Pil den ud" antyder en manglende kritisk sans til eget producerede spil.

Det andet var, at der hele tiden sker noget i baggrunden som tiltrækker opmærksomhed, plus flyvende Disney fugle og andet gejl. Udviklerne har proppet skoven med så meget lir, men stoppede ikke op og tænkte "Vi kan, men burde vi?".

Hey, jeg ønskede et godt spil og var optimistisk, men det tabte mig.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 19/09-13 10:01 
Jeg skal ikke prøve at overtale dig til at købe det fulde spil, men spillet er langt bedre end du giver udtryk for. Og jeg kan godt forstå at du har fået et dårligt indtryk ved kun at spille demoen. Har du prøvet at se den video jeg linkede til?

Du dør i øvrigt ikke ved at falde i hullet i slutningen af æblesekvensen men mister kun én af dine fem healt-points.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 21/11-13 15:17 
Pressetekst fra Disney:

November 21st 2013 - Disney Interactive today announced that Mickey Mouse has returned to star in Castle of Illusion Starring Mickey Mouse, a fantastical reimagining of the Sega Genesis classic, now available for iPad, iPhone, and iPod Touch.

Players will experience the adventure with Mickey as he travels through the enchanted Castle of Illusion. In this mobile version of the popular console title, the evil witch Mizrabel has kidnapped Minnie, and it’s up to Mickey to brave the dangers of the Castle of Illusion to rescue her. Players will journey through five fantastical worlds, take on hordes of rebellious toys, traverse enchanted forests and navigate mazes of living books to save Minnie from Mizrabel’s evil clutches.

Key features include:

· Play as Mickey Mouse in this reimagining of the classic Sega Genesis/Mega Drive game.
· Experience a world of wonder, brought to life with all-new graphics and magical adventures.
· Journey across five magical worlds filled with Mizrabel’s powerful minions.
· Complete hidden challenges to customize Mickey with classic costumes.

Officiel App trailer i linket.

Castle of Illusion official App trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 21/11-13 19:33 
Åh nej - touch screen buttons.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-16 10:55, rettet 30/08-16 10:59 
Rygtes at blive delisted fra diverse download services efter 1 september:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1271302

Hvis man gerne vil have det inden er det på tilbud hos Humble:

https://www.humblebundle.com/store/castle-of-illusion
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
85 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig