X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed IV: Black Flag


Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/02-13 11:04, rettet 27/02-13 11:23 
På rygtestadie men virker sandsynlig imo, specielt med søslagene fra AC3 i tankerne...

The next Assassin's Creed game will star a pirate assassin and be set in the early 18th century Caribbean, a slew of leaks suggest. It will be named Assassin's Creed 4: Black Flag.

Leaked artwork posted by Kotaku showed a new hooded assassin taking on a ship full of... Se hele indlægget
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 29/10-13 12:01 
Det eneste jeg virkelig bed mærke i, var natur- og vejreffekterne, som kan gøre en forskel, og så draw distance, men som hun pointerer er den stadig virkelig imponerende på cur-gen, så man bemærker ikke at den "mangler". Jeg skal nok have begge udgaver, men har intet problem med at vente med next-gen'en-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/10-13 12:05 
Sumez>
Lader dog til at selve kamp og stealth systemerne ikke er blevet sønderligt forbedret. Må håbe på at de i det mindste er blevet mere fejlfri end 3'eren.

Du kan stealthe med skibe! Det er da ... banebrydende. Eller bølgebrydende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 12:08, rettet 29/10-13 12:09 
Ordenlig 1080p sammenligning af en cutscene (PS3 vs PS4):

http://www.youtube.com/watch?v=HIHH_PNwcVE

Han har desværre ikke lavet en sammenligning af andre steder (f.eks. under vandet, byer, jungle, etc) endnu, men stadig tydelig forskel.
slk486slk486Skrevet 29/10-13 12:09, rettet 29/10-13 12:09 
@Sumez: Nej, bestemt ikke hvis det er primus i beslutningen, som hun også konkluderer.

@Beano: Det er da ikke IGN? Eller misforstår jeg din quip? :D


Bloody hell, hvor er det irriterende man tror man svarer på det sidste indslag...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 12:13 
Nej, hjerneprut. Fixed :)
slk486slk486Skrevet 29/10-13 12:15 
:)

Der er svært at finde en kvantificerbar testmetode som sådan, men jeg forventer også at lydkvaliteten generelt er højere kvalitet, med mere dynamik - noget der hos mig virkelig er med til at drive atmosfæren.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 12:22 
Rajman laver normalt nogle fine captures - han har en håndfuld AC4 PS4 captures i 1080p som jeg linkede til tidligere.
slk486slk486Skrevet 29/10-13 12:26, rettet 29/10-13 12:28 
Jep, har jeg set, men lyden kan ikke sammenlignes - slet ikke over youtube compression. Kunne være et sjovt grundlag, at have PS4 i venstre øre og PS3 i højre øre :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 12:28 
Korrekt mht. lyden :)
slk486slk486Skrevet 29/10-13 12:56 
Hvad mener folk herinde om der allerede er en walkthrough på youtube? Underminere det spillet?

Personligt synes jeg ikke det er ok, men hvad ved jeg :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 13:06, rettet 29/10-13 13:07 
Det er vel ok - man kan vel lade være med at se den? Evt. kigge hvis man sidder fast.

At sidde fast i et AC spil er naturligvis meget teoretisk :D

EDIT: Tilgengæld enormt skørt at lave en AC4 give-away konkurrence hvor man skal finde bogstaver i hans AC4 playthrough videoer.
HeroldHeroldSkrevet 29/10-13 13:06 
Walkthrough til hvad, lige præcist? Stikke folk i ryggen med et skib? D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-13 13:08 
slk486>
Bloody hell, hvor er det irriterende man tror man svarer på det sidste indslag...

Nej det er skide godt fundet på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 13:10 
Du skal være glad for at du har lov at lave indlæg - for meget brok og den mulighed fjernes.
slk486slk486Skrevet 29/10-13 13:13, rettet 29/10-13 13:13 
^ lol

Med walkthrough går jeg ud fra der menes at vise hele historien +/- subquests.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-13 13:22 
Beano>
Ordenlig 1080p sammenligning af en cutscene (PS3 vs PS4):

http://www.youtube.com/watch?v=HIHH_PNwcVE

Han har desværre ikke lavet en sammenligning af andre steder (f.eks. under vandet, byer, jungle, etc) endnu, men stadig tydelig forskel.

Tydelig forskel, men PS3 udgaven er bestemt ikke grim heller :)

Sjovt som texturen på ryggen af den sorte mand næsten er grimmere på PS4 da han går op ad trappen 1:18. Det kan være de retter det med en patch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 13:33 
Piratspil og patches passer sammen ;)
SumezSumezSkrevet 29/10-13 13:53, rettet 29/10-13 13:53 
Er det det, man kalder en day one patch?

Assassin's Creed IV: Black Flag

(badum-tchi)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/10-13 13:55 
Spot on!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 14:10, rettet 29/10-13 14:10 
Sumez>
Er det det, man kalder en day one patch?

Præcist ;)

(selv om jeg bare siger "stakkels kvinde" hvis det er en day one baby)
vyssenvyssenSkrevet 29/10-13 14:39 
Hvad baserer i det med lyden på? Er det noget de capper kvaliteten af nu om dage? Troede det var noget af det mindst krævende...
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 15:22 
Sumez>
Jeg skal nok have begge udgaver, men har intet problem med at vente med next-gen'en-

Man kan faktisk købe PS3/360 udgaven nu (retail og download) og opgradere til PS4/XBO versionen (download) senere for $10 - hvis man altså stadig gider spille det igen ;)

Man kan naturligvis ikke opgraderes fra 360 til PS4 f.eks..
slk486slk486Skrevet 29/10-13 15:25 
Vil hellere have PS4 udgaven stående på hylden, men hvis man alligevel køber digitalt... :)

@vyssen: Hvad mener du med baserer på? Jeg bemærker bare at jeg forventer lydsiden bliver bedre på PS4 og XO.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 29/10-13 15:32 
Beano>
slk486>
Lidt this gen / next gen vs. sjov:

http://www.youtube.com/watch?v=dB_fM8jsbGU

Kun 720p video, Rev3? :D

Bedre effekter, miljøer, lys, skygger, reflektioner, højere draw distance, lidt skarpere textures, mindre pop-up/draw-in, højere opløsning og framerate? Ja tak :D

Kæmpespring er det ikke, det er trods alt en cross-gen titel med stort overlap af assets og lavet til cur-gen. Ser rigtig pæn ud på PS360.

Edit: Fixed pga. lavt kaffeindhold i kroppen.

Fra edge anmeldelsen:

From a graphical standpoint, Black Flag’s world is built to amaze regardless of which console generation you’re playing it on. The fact that it was developed for the current generation and ported to PS4 and Xbox One means we’re talking about marginal sweeteners, not a generational leap. The tropical foliage in jungle environs has a more dynamic lilt and sway. Watching a cutscene of Edward speaking to his quartermaster Adéwalé at the stern, the current-gen version assumes your eyes are focused on the conversing men and soft-focuses the background details such as water and passing land, while the PS4 version maintains distinct water surface detail and crisper wood textures on the boat. It’s noticeable, but feels more like the step up we’ve become accustomed to between existing console and PC games.

PS 4 udgaven er stadig kun en port, uanset hvordan den vendes og drejes.

Jeg mangler stadig nogle mere tungtvejende argumenter for at gå next gen. Indtil videre er vi ikke blevet præsenteret for noget der virkeligt retfærdiggør springet til en ny generation. Før i tiden, når konsollerne gik fra gammel til ny generation, blev den ny hardware brugt til noget nyt på de store spil - noget man kunne se krævede bedre hardware. I dag får jeg en busk der ser lidt skarpere ud i en cutscene. Gad vide om det skyldes multiplatform spil og generelt manglende ambitioner i spil industrien.
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 16:04, rettet 29/10-13 16:05 
Dunwich>
PS 4 udgaven er stadig kun en port, uanset hvordan den vendes og drejes.

Det er en multi-platform cross-gen titel. Der er ingen AC4 "ports" iflg. Ubisoft selv - spillet er udviklet til alle platforme samtidig på deres cross-platform/engine og så er der samtidig lagt lidt ekstra energi i at udnytte next-gen hardwaren en til bedre draw distance, effekter, lys, osv (som jeg nævner længere oppe). PS4/XBO versionerne er ikke mere port end PS3/360 versionerne :)

Jeg ville heller ikke købe en next-gen konsol pga. AC4 alene, det vil være fjollet.
HeroldHeroldSkrevet 29/10-13 16:18 
Det lyder som salgsgas :D

Uden selvfølgelig at kunne sige det med 100% sikkerhed, så er AnvilNext en lastgen engine, og forskellen på arkitekturerne på alle maskinerne er så stor, at jeg har svært ved at tro det bare er en one-button-build job (groft sagt).

På den anden side, hvis Unity kan (dog ikke uden ekstralir), så kan Anvil Next nok også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 16:27 
Salgsgas?

Det var nærmest det modsatte som Ubisoft formulerede det - de nedspillede faktisk mængden af arbejde de påstod de lagde i next-gen, i modsætning at andre udtalelser om "za pauer of ze nækst-gæn" :)
slk486slk486Skrevet 29/10-13 16:55 
Det er et spil designet med begrænsningerne i PS360 in mente, men ikke designet til PS360 specifikt. Altså ikke en port, men heller ikke et spil der virkelig får PS4 til at skinne.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 16:57 
Enig. Det er der andre der gør ;)
HeroldHeroldSkrevet 29/10-13 17:07 
Beano: Njarh, at påstå at der ikke er en "hovedplatform" er næsten sikkert salgsgas, fordi de ikke vil have negativ buzz omkring en af versionerne - "port" er ikke positivt ladet. Simultan udvikling på så mange platforme lyder som utopi, IMO - der vil altid være én platform, der er hovedplatform internt til tests, devkits, etc. Der er simpelthen ikke tid til at de samme mennesker kan arbejde på tværs af alle platforme på den samme version. Så har de portet spillet internt og vil bare ikke indrømme det. :P Men så er det en teknikalitet. Anywho, bare spillene kører godt, er det vel ligemeget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 17:53, rettet 29/10-13 17:55 
@Herold: Det er i en making-of video hvor det nævnes - så der *ER* masser af udgiver-salgsgas og skal naturligvis tages med et gran havsalt og sund fornuft - men den specifikke udtalelse lyder i mine ører (igennem gassen) ikke som andet end et mindre team der lavede next-gen grafiske effekter til hovedspillet og det ikke blev udviklet to forskellige versioner (cur-gen og next-gen) sideløbende eller lavet ports fra PS360 til PS4/XBO.

Men vurder selv ;)

Fra 5.22 :
http://www.youtube.com/watch?v=gRJlEohdSI8

Spillet er baseret på deres "nye" platform (fra AC3) som blev designet til at skalere bedre imellem generationerne - for bl.a. at undgå at have flere separate versioner under udvikling i overgangen. Så giver fint mening for mig ;)
SumezSumezSkrevet 29/10-13 18:05, rettet 29/10-13 18:06 
Det eneste Herold siger er at spillet altid bliver udviklet op imod én enkelt platform, som bruges til debugging, osv.
Men de har garanteret lavet flere test på forskellige platforme og optimeret på tværs henad vejen, så en "port" i traditioel forstand er det selvfølgelig ikke :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 18:11 
Nemli' :)
BeanoBeanoSkrevet 29/10-13 18:32 
Mulige AC settings/tidsperioder teased i AC4...

http://youtu.be/IdISwby5Cok

Videoen er spoilerfri.
slk486slk486Skrevet 29/10-13 19:38 
Men mon ikke main design platform har været pc? Der er kortest fra tweak til test.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 30/10-13 00:38 
De hamrer koden ind på pc, og tester den på et devkit der er koblet til - hvilket reelt også er en slags pc med tætte specs og et OS. Nogle gange lidt over, for at kunne kompensere for manglende optimering, I guess.

tl;dr: alle spil er til pc. :D

Men ja, det jeg godt kan lide ved at arbejde med Unity, er at det er nemt at bygge til flere platforme samtidigt, så hvis Ubisoft kan gøre det relativt smertefrit, har de fat i den lange ende.

Det er vel egentlig nemmest at bygge det til den stærkeste maskine langt henne af vejen, og så optimere til svagere, så længere der ikke er design der er afhængigt af den stærkere maskine (open World, etc)

Har der egentlig ikke været eksempler på spil, hvor porten kørte bedre?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 30/10-13 03:02 
vyssen>
Hvad baserer i det med lyden på? Er det noget de capper kvaliteten af nu om dage? Troede det var noget af det mindst krævende...

Lyd i PS3 spil har højere bitrate end lyd i Xbox 360 spil. Det er faktisk ligesom DTS versus Dolby Digital på DVD.

Med begge de nye vil DTS sikkert være minimum og DTS MA burde bestemt være muligt at få plads til, da de begge bruger Blu-ray.
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 07:15 
Herold>
Har der egentlig ikke været eksempler på spil, hvor porten kørte bedre?

Mange da de fleste HD remasters/remakes bare er ports af aldre spil til stærkere hardware.

Men AC4 spillene er ikke ports :)
slk486slk486Skrevet 30/10-13 08:06, rettet 30/10-13 08:07 
Meget af lyden er stadig komprimeret i feks mp3 selvom det er på ps3, men ja 360 er væsentlig værre på det punkt, fordi det altid som minimum bliver presset ned i AC3@640. Min forhåbning er at lyden bliver mere lossless nu hvor det på begge konsoller understøtter lpcm.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 10:44 
Online pass vender tilbage...

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-30-assassins-creed-4s-world-map-mini-game-requires-online-pass
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-13 12:56, rettet 30/10-13 12:56 
Nederen hvis vi stadig skal sidde og slå koder ind hele dagen på den næste generation af konsoller.

Der kommer også permanent Exclusive DLC til PS4 og PS3 versionen.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-24-assassins-creed-4-watch-dogs-dlc-exclusive-to-playstation-for-six-months
slk486slk486Skrevet 30/10-13 13:05, rettet 30/10-13 13:06 
Koder... *suk*

Brug i det mindste QR til noget fornuftigt her :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 13:22, rettet 30/10-13 13:22 
Eksklusivt indhold... meh. Sony skulle bruge pengene mere fornuftigt - noget som gavner forbrugeren.

Mht. indtaste koder, så kan Kinect kameraet scanne QR koder svjv, det samme kan Sony teknisk set gøre hvis de vil gøre det nemmere for ejere af kameraet.
Men det er nu ikke indtastning af koder som generer mig, men at Ubisoft på lusket vis anvender online pass system til at blokere singleplayer indhold. Fyyyyy!
SumezSumezSkrevet 30/10-13 14:07 
slk486>
Brug i det mindste QR til noget fornuftigt her :)

Ja, for en eneste gangs skyld et "fornuftigt" formål med QR, og så er der ingen der gør det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 14:09, rettet 30/10-13 14:10 
MS gør som sagt...

http://www.eurogamer.dk/articles/2013-07-02-xbox-one-kan-skanne-qr-koder-ved-hjaelp-af-kinect
HeroldHeroldSkrevet 30/10-13 14:11 
De har ikke sendt onlinepass med til anmeldereksemplarerne, så vidt jeg ved. Jeg fik ikke noget. Jeg kunne heller ikke købe et i perioden, var jeg interesseret - det var blokeret op til launch. D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 14:12, rettet 30/10-13 14:13 
Kunne du så spille den del af AC4 (Kenway's Fleet)?
HeroldHeroldSkrevet 30/10-13 14:19 
Nej, jeg kunne sagtens sende skibe afsted til den (alternativet er at reparere dit eget skib eller sænke din wanted level, og du kan gøre det konstant, så tænker lidt det ikke gør nogen forskel - selvom det lyder sejt). Troede faktisk det var en del af noget online ranking eller noget i den stil, og derfor ikke var skidevigtigt.

Jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvad online-passet gjorde, da XBL ikke havde info, og hvis det var i selve spillet, var det også godt gemt væk. Der stod bare "Enhanced Online Singleplayer".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 14:24, rettet 30/10-13 14:24 
Det lyder bare som en måde at tjene ekstra penge og ressourcer. iflg. artiklen og videoen. Stadig meh-tastic.
HeroldHeroldSkrevet 30/10-13 14:26 
Ja, altså - jeg manglede ikke rigtigt penge, men har ikke købt alt endnu.

Til gengæld bliver man prompted for Online Pass hver gang man starter spillet D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
342 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig