X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS4-lancering


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/02-13 23:09, rettet 21/02-13 23:11 
Vi mangler en PS4 tråd.

Hvad med en preorder af konsollen ?
http://www.shopto.net/video%20games/ps4/PS4HW00-playstation-4-console :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 27/07-13 12:07, rettet 27/07-13 12:08 
m1chelsen>
Uden at være så meget inde i de tekniske detaljer, så mener jeg også at PS3 er kraftigere end X360 på papiret. Når det så er sagt, synes jeg ikke at kunne mærke forskel på de spil jeg har spillet på begge platforme. Så selvom PS4 er X1 overlegen på papiret, er det store spørgsmål om det også kommer til at spille en betydelig rolle når man i sidste ende sidder med controlleren i hånden.

Uanset hvad, bliver det spændende at følge, og håber bare at Mirror´s Edge 2 når at komme til launch :D

Til Launch? Det kommer tidligst til jul 2014 :-)

Mht forskellene mellem platformene, så er den meget større denne gang.

Det er rigtigt at PS3 er en hurtigere maskine, men ikke meget. RAM-mæssigt klarer den sig ikke så godt i forhold til X360, da det er sværere at distribuere mængden til de opgaver man vil. Der er så vidt jeg husker også en lille smule mindre tilgængeligt pga OS'et. GPU'en er også lidt langsommere end den i X360. Dens største force er CELL CPU'en, som er langt mere fleksibel end CPU'en i X360 og kan bruges til opgaver, som GPU'en normalt ville lave. Man kan sige at den mere end vejer op for at GPU'en er langsommere.

Med andre ord er der fordele og ulemper ved begge maskiner.

På PS4 versus X1 er det helt anderledes, da der her kun er enten paritet eller fordele i PS4's favør:

CPU: Identiske
GPU: PS4 væsentligt hurtigere. Op til 50% ifølge nogle kilder
RAM: Ca samme mængde men langt større båndbredde pga det er GDDR5.
slk486slk486Skrevet 27/07-13 12:13, rettet 27/07-13 12:18 
Eurogamer artiklen er opdateret, så nu er det 4.5GB, med 512MB flexible.

Det overrasker mig at de reserverer så meget, men det er desværre konsekvensen af at man ønsker en spillekonsol skal kunne så meget andet, for fanden da MS. Det kommer ikke til at have indflydelse på min beslutning. Det gør ikke hardwaren mindre kraftig og den er stadig backed af en meget bedre attitude.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 27/07-13 13:33 
Jmog>
Mht forskellene mellem platformene, så er den meget større denne gang.

Men omvendt også mindre og mindre som månederne går - det er spændende, hvor tæt på hinanden, de ender med at være.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AmbyAmbySkrevet 27/07-13 14:21 
Forbruget af RAM på begge konsoller, er vel et udtryk for at vi som forbruger, ikke gider vente på noget. Vi vil kunne hoppe ind og ud af spil og bruge alle konsollernes funktioner samtidig, uden at noget skal loade.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
--Skrevet 27/07-13 14:26, rettet 27/07-13 14:27 
Jmog>
Jojo, det er da en skuffelse, at så meget RAM ikke kommer spillene til gode, men det jeg mente var at der stadig er en stor performance forskel. Så jeg synes det er fjollet at overveje at skifte til den anden konsol fordi OS'et bruger mere end forventet.

Jeg skal have begge maskiner, men skulle det kun være en så er det hardwaremæssigt stadig et nemt valg.

Hvis det er min post du henviser til, så skal der lige siges at min overvejelse ikke er pga RAM alene, men mere.

Inden MS lavede deres rataderede politik om, havde jeg ingen problem med at vælge side. Da var det soleklart for mig at PS4 var det eneste rette valg for mig.

Men efter deres 180graders vending + at onlinegaming koster penge med PS + OS mængden som bruger RAM, er der så vidt jeg kan se 2 fordele tilbage ved PS, hvilket er hurtigere RAM og GFX...

Men når det så er sagt, så må jeg også forholde mig til at jeg personligt synes bedre om X360 controlleren.

Som jeg ser det er det PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT kun de 2 omtalte fordele PS kan præstere, hvorimod jeg vil tro at controlleren til X1 er at foretrække over PS4 for mit vedkommende.

Så jeg ender nok med at bruge en del krudt på at kigge eksklusive spil - lister, og lade dette bestemme mit valg.

So far beholder jeg dog min PS4 preorder, og uanset hvad, skal jeg have begge maskiner før eller siden.

Som skrevet før bliver det også spændende at se samligninger i PRAKSIS gameplay, i stedet for at sammenligne TAL. Tal er sku fine nok, men hvis spillet synes at køre ens på begge setup, så er jeg personlig ligeglad med om det ene system kører med 60FPS, og det andet 59FPS :P
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/07-13 14:28 
Jmog>
Til Launch? Det kommer tidligst til jul 2014 :-)

Ifølge den liste som GameStop har fået med launchspil til PS4, står den som "muligvis", så jeg fortsætter med at håbe :)
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 27/07-13 15:03 
Jmog har ret - den kommer tidligst Q3 2014, så kan gamestop lokke med preorders alt det de vil ;)
SonicSonicSkrevet 27/07-13 15:35 
Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan de bruger så meget ram til et konsol OS. Wow! SSD er da efterhånden ved at være godt med prismæssigt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
--Skrevet 27/07-13 15:56 
Beano>
Jmog har ret - den kommer tidligst Q3 2014, så kan gamestop lokke med preorders alt det de vil ;)

Det er altid rart at håbe :)
Har i nogle links som bakker jeres påstande op, eller er det blot formodninger?
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 27/07-13 17:04 
Det er stenhårde colde facts baseret på hvordan spiludvikling fungerer. Et spil af den type tager mindst ét men som regel 2-3 år at lave. Og de startede udviklingen i år.

Og hvad Gamestop putter på deres lister er ikke brugbart som målestok for noget som helst. De har ofte sat noget på en launchliste udelukkende baseret på at spillet blev annonceret (uden dato). Det er meget udbredt at sætte spil x ind i deres system, så de kan lokke folk til at preordre. Uanset om de ved hvornår et spil kommer eller ej.
NaieraNaieraSkrevet 27/07-13 17:10 
Lidt i samme boldgade, så har Blockbuster allerede film som Red 2, World War Z og Kick-Ass 2 til forudbestilling på dvd og Blu-ray. Ingen af dem har udgivelsesdatoer i Danmark, og to af dem er end ikke i biffen endnu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 27/07-13 17:30, rettet 27/07-13 17:31 
Jmog>
Det er stenhårde colde facts baseret på hvordan spiludvikling fungerer. Et spil af den type tager mindst ét men som regel 2-3 år at lave. Og de startede udviklingen i år.

Og hvad Gamestop putter på deres lister er ikke brugbart som målestok for noget som helst. De har ofte sat noget på en launchliste udelukkende baseret på at spillet blev annonceret (uden dato). Det er meget udbredt at sætte spil x ind i deres system, så de kan lokke folk til at preordre. Uanset om de ved hvornår et spil kommer eller ej.

For lige at få det på plads, så tror jeg at det udkommer i 2014, men derfor håber jeg på at det kommer i år :)

Jeg er ligeledes godt klar over at GS launch liste ijke kan bruges til noget, men derfor smidder den lige et par ekstra kviste på mit håb-bål.

Kan du ikke smide et link til det med at udviklingen af spillet først er startet i år?
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 27/07-13 17:37 
m1chelsen>
Det er altid rart at håbe :)
Har i nogle links som bakker jeres påstande op, eller er det blot formodninger?

Teaser traileren fra E3 sagde bare at det udkommer når det er klar. Hvis det bare var tæt på PS4/XBO lancering, ville det være angivet. Resten er en kombination af skepsis og sund fornuft ;)
JmogJmogSkrevet 27/07-13 17:43 
Jeg tror ikke de nogensinde decideret har sagt at spillets primære udvikling (de har leget med koncepter i et par år) startede i år. Det er alt sammen noget man indirekte kan regne sig frem til. For eksempel, så har de endnu ikke vist noget gameplay fra spillet (det var target render til E3). Og spillet bruger Frostbite 3, så medmindre de har skiftet engine undervejs, så har de næppe kunnet lege med motoren meget tidligere end i starten af i år.

Og spillet er openworld. Den slags tager tid at lave.
--Skrevet 27/07-13 17:46, rettet 27/07-13 17:51 
Svar til beano.

Ja, det kan også være at det først kommer i 2015, ingen ved det ud over EADICE selv. Derfor mener jeg måske alligevel at det er overkill helt at udelukke at det kunne udkomme i år. Ja, der er ikke meget som tyder på det, men muligheden er der vil jeg mene. Og så snart der blot er en mulighed, kan håbet eksistere :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/07-13 17:54 
Jmog>
Jeg tror ikke de nogensinde decideret har sagt at spillets primære udvikling (de har leget med koncepter i et par år) startede i år. Det er alt sammen noget man indirekte kan regne sig frem til. For eksempel, så har de endnu ikke vist noget gameplay fra spillet (det var target render til E3). Og spillet bruger Frostbite 3, så medmindre de har skiftet engine undervejs, så har de næppe kunnet lege med motoren meget tidligere end i starten af i år.

Og spillet er openworld. Den slags tager tid at lave.

Helt enig. Rigtig meget tyder på at det ikke udkommer i år, ingen tvivl om det. Men som jeg skrev til beano kan man jo fint håbe alligevel. Det sker der jo ikke noget ved.
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/07-13 18:44 
Jeg vil personligt hellere håbe på en 2014 udgivelse, med mindre risiko for et spil der skal patches konstant for at blive lige så spilbart som det første :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KilroyKilroySkrevet 27/07-13 19:54 
Artiklen er blevet opdateret, FYI:
Sony has issued a statement:

We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.

The actual true distinction is that:

"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.

We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.

Based on this information, plus the new source coming forward to explain the properties of flexible memory, our take on this right now is that there is 4.5GB of conventional RAM available to developers, along with the OS-controlled flexible memory Sony describes, in addition to that.

We understand that this is a 1GB virtual address space, split into two areas - 512MB of on-chip RAM is used (the physical area) and another 512MB is "paged", perhaps like a Windows swap file. But to be clear, of the 8GB of GDDR5 on PS4, our contention is that 5GB of it is available to developers.

The good news is that the amount is static and not dictated by OS functions as we stated in our original post, making it a lot easier for developers to work with.
Kilroy Was Here
WehnerWehnerSkrevet 27/07-13 20:15, rettet 27/07-13 20:15 
Næste nyhed fra Microsoft bliver, at deres styresystem kun sluger 2GB :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 27/07-13 20:46 
Nej det skal købes ved siden af på en USB pind. Ellers kan maskinen kun spille spil fra start af :p
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:02, rettet 27/07-13 23:08 
slk486>
Det har de nu heller ikke - det var fordi det var 8GB GDDR5.

Der blev da gjort et vildt stort nummer ud af at PS4'eren fik annonceret 8GB hukommelse, da alle gik og troede der var tale om 4GB?

slk486>
Det gør ikke hardwaren mindre kraftig og den er stadig backed af en meget bedre attitude.

Hos mig er det 100% udelukkende spiludvalget og prisen det kommer an på. Jeg ved ikke lige hvordan du er kommet på den idé at Sony har en mere fornuftig "attitude" til noget end Microsoft har. De er begge firmaer der ikke foretager nogen handlinger med mindre de ser det som en investering - at Sony har haft bedre PR synes jeg er en helt anden ting. :)
Jeg hælder også mest til PS4, men hvis X1 lige pludselig kommer med en killer-eksklusiv eller lignende efter et års tid, kunne jeg godt svinge til den. I sidste ende, om mange år, ender jeg nok med dem begge alligevel, men til den tid har de forhåbentlig også formået at udgive nogle mindre modeller..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/07-13 23:04 
Ja, fordi det var 8GB GDDR5 :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 03/08-13 10:44 
Jmog>
Det er rigtigt at PS3 er en hurtigere maskine, men ikke meget. RAM-mæssigt klarer den sig ikke så godt i forhold til X360, da det er sværere at distribuere mængden til de opgaver man vil.

Jmog>
Der er så vidt jeg husker også en lille smule mindre tilgængeligt pga OS'et.

RAM'en er mindre fleksibel fordi den ikke, modsat x360 er unified mellem CPU og GPU. OS'et har næppe nogen indflydelse på "tilgængeligheden" (den fleksible anvendelse?) af hukommelsen.

Jmog>
GPU'en er også lidt langsommere end den i X360.

I hvert fald mindre fleksibel. Xenos (x360) har en "Unified shader model" hvor den samme hardware bruges i både vertex og pixel shader pipelines som groft sagt er langt mere fleksible, mens RSX (ps3) har dem låst til to forskellige hardware pipelines, hvor en flaskehals i den éne fuldstændig bremser den anden.

Jmog>
Dens største force er CELL CPU'en, som er langt mere fleksibel end CPU'en i X360 og kan bruges til opgaver, som GPU'en normalt ville lave. Man kan sige at den mere end vejer op for at GPU'en er langsommere.

De tre CPU kerner i x360 og de to PPU kerner i CELL'en er stort set den samme (Microsoft snød Sony her ved at få IBM til at bruge Sony RnD til deres CPU), men Stream Processing i SPU (stream processing unit) skal altså tages meget bogstaveligt for de 7 SPU kerner i CELL'en. Det er groft sagt en vektor processor uden hverken cache eller branch-prediction og er langt mindre fleksibel at programmere end en CPU. En lille smule mere fleksibel at arbejde med end en GPU pipeline, men til gengæld er det langt sværere manuelt at skulle at jonglere den lille smule lokale hukommelse (256Kib) der er til rådighed.

Jmog>
Med andre ord er der fordele og ulemper ved begge maskiner.

Kan man vidst roligt sige.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 03/08-13 11:30 
Spørgsmålet er så om det er mangel på dygtige studier, eller mindre ydelse overall, der gør at spil så kompetente i præsentationen som feks. Last of Us ikke er at finde på 360'eren. Jeg hælder mest til det første.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 03/08-13 13:25 
Grunden er nok snarere at Sony har gået efter at fremme videns- og værktøjsdeling imellem deres egne studier, som Naughty Dog så vidt jeg kan se er et af er et af.

Chef-arkitekten for PS4 beskrev meget detaljeret udviklingen frem imod at blive bedre til ovenstående i en video, som jeg mener der er linket til tidligere i denne tråd.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 03/08-13 13:39 
Det er en del af det, men udover 323 er der ikke rigtig noget MS studier der virkelig bryder lydmuren.
j/k
JmogJmogSkrevet 03/08-13 14:30 
@Drxl

Tak for opklaringen :-)

"OS'et har næppe nogen indflydelse på "tilgængeligheden" (den fleksible anvendelse?) af hukommelsen."

Det med OS'et, der mente jeg blot, at OS'et lægger beslag på mere RAM end X360 OS'et. Med andre ord, så er der mindre RAM tilgængeligt for udviklere.
AmbyAmbySkrevet 05/08-13 11:15 


PS4 keynote is coming to TGS 2013
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 06/08-13 23:18 


PS4 LIVESTREAM with Blacklight: Retribution Gameplay!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/08-13 19:22 
Streaming bliver gratis på PS4, ikke på xbox

http://kotaku.com/sharing-and-streaming-will-be-free-on-ps4-but-not-xbox-1065826856
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/09-13 19:16, rettet 05/09-13 19:17 
Sony's headset kommer til at se sådan her ud og skulle være "bedre end Oculus Rift"

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-09-04-inside-new-ps4-vr-headset
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 19:30, rettet 05/09-13 19:30 
Der står direkte at det ikke er det viste ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/09-13 19:35 
Nåmen, det kommer så *ikke* til at se sådan ud :D
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 19:40 
Den leakede prototype, mangler den sidste polish men ellers fremtiden for os gamers:

PS4-lancering
JmogJmogSkrevet 06/09-13 23:52, rettet 06/09-13 23:53 
Jeg er på IFA messe i Berlin i denne weekend. I dag fik jeg prøvet Driveclub og Resogun. Og leget grundigt med PS4 controlleren, da jeg jo skulle lave noget mens jeg ventede på at de fik rebootet den konsol/devkit (gemt bag væg) som min Driveclub-session kørte på, da den var crashet.

Controlleren: Det er ret imponerende hvad det er lykkedes Sony at gøre her. Jeg hører selv til dem der mener at ergonomi, sticks og triggers er ret ringe sammenlignet med X360-controlleren, men jeg er overbevist om at både folk af samme mening som mig, såvel som dem der sværger til Dual Shock 3 vil elske Dual Shock 4. Den ligger lige så godt i hænderne som X360-controlleren, men har en form, så man faktisk kan holde den på "vingerne" ligesom en Dual Shock 3, hvis man skulle ønske det. Det bedste af begge verdener. I begge positioner faldt mine tommelfingre i afslappet position direkte på sticks. Sticks er mindre (som X360), og det føles ikke som om, der er nogen risiko for skridende tommelfingre. Jeg foretrækker asynkrone sticks normalt, men det føltes slet ikke som et minus her. Jeg tror det, at de har en mindre overflade, gør, at de ikke er så tæt på hinanden som Dual Shock 3. Fans af DS3, som er blevet skræmt af løfterne om at "de nye sticks er ikke så eftergivende" har intet at være bekymret for. Det er rigtigt at de er "strammere", men det er virkelig en minimal forskel. Triggers og skulderknapper er der ikke meget at sige om. Positionen er perfekt og triggers føles nu lige så gode som dem på X360. D-pad er som den plejer, hvilket vil sige "rigtig god".

Det skal siges, at jeg sammenlagt kun har tilbragt en halv time med controlleren, men jeg kunne ingen minusser finde ved den. Den er fremragende, og er for mig, indtil jeg får prøvet X1-controlleren på Eurogamer Expo i slutningen af måneden, den bedste konsol controller, der endnu er lavet.

Mht til spillene: Jeg fatter ikke, at de er gratis for PS Plus brugere til launch. De virker ekstremt lovende gameplaymæssigt og ser hammergodt ud (Resogun er absurd flot).

Jeg vil se, om jeg kan komme til at prøve Knack i morgen (der er kun 1st party spil).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/09-13 16:33 
Nyt launch bundle med 2 controllere, kamera og en fysisk kopi af Killzone: Shadowfall

Amazon.fr
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/09-13 10:20 
Japan får først PS4 i februar. Lidt spøjst men giver fint mening pga. konkurrencesituationen...

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-09-playstation-4-wont-launch-in-japan-until-february-2014
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/09-13 12:39 
Ja, Japan er vel efterhånden (forståeligt nok) blevet nedgraderet til tier 3 af Microsoft, så konkurrencen er minimal.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 09/09-13 13:28 
Selv hvis det ikke var tier 3 var det nok ikke MS SOny skulle være bange for.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/09-13 13:39 
Jeg ved snart ikke hvem Sony for alvor skal være bange for. Det er nu heller ikke fordi hjemmekonsolmarkedet er specielt lukrativt i Japan med en skrumpende markedsudvikling. Wii U klarer sig ikke særlig godt i Japan heller.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/09-13 11:23, rettet 10/09-13 11:30 
Nyt Earth Defense Force og Yakuza Ishin annonceret til PS4 i Japan.

Om Yakuza Ishin:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-09-fuedel-spin-off-yakuza-ishin-is-a-ps4-launch-title-in-japan

Udkommer også på PS3 og Vita.


Grashopper Manufacture kommer med Lily Bergamo.

Teaser trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Sb6BVCfAxdU

Info:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-09-grasshopper-manufacture-announces-ps4-title-lily-bergamo
BeanoBeanoSkrevet 10/09-13 14:17 
Ny japansk PS4/Vita reklame ...

http://www.youtube.com/watch?v=1SM-kdipwws
slk486slk486Skrevet 13/09-13 14:29, rettet 13/09-13 15:52 
Lidt brænde til bålet :)

http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/
j/k
dRxLdRxLSkrevet 13/09-13 15:01 
Rimeligt forudsigelige udmeldinger ud fra hvad vi er blevet fortalt om de repektive hardware konfigurationer.

Håber dog edge er ironiske når de til sids skriver:

the power of the cloud might yet tip the balance in Xbox One’s favour
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/09-13 15:24 
Det her var lidt interessant læsning, om end den hører mere hjemme i X1 tråden: http://www.neowin.net/news/microsoft-exec-offers-up-some-more-xbox-one-vs-ps4-hardware-comparisons
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 13/09-13 15:31 
"Additionally, Penello claims that the Xbox One, with its DDR3 memory, has more bandwidth than the PS4, which has GDDR5 memory. He wrote, "176gb/sec is peak on paper for GDDR5. Our peak on paper is 272gb/sec. (68gb/sec DDR3 + 204gb/sec on ESRAM)."

Lol!
dRxLdRxLSkrevet 13/09-13 15:40 
Arbejder Zzapp for Microsofts pr, eller er der tale om en fjern fætter med de samme tilbøjeligheder?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 13/09-13 15:41 
... nu har jeg ikke lige så meget forstand på RAM og bandwith, men er det ikke det samme som når TV-producenter hævder at have 1200Hz, fordi de smider billedfiltrer, etc. oveni de reelle panel-Hz?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/09-13 15:53, rettet 13/09-13 15:53 
Jeg syntes det er vildere :D

Er heller ikke hardwarearkitektur ekspert men hans måde at beregne memory båndbredde ud på, er helt ude i hampen.. med tryk på "hamp".
dRxLdRxLSkrevet 13/09-13 15:59 
Det er ikke værre end måden hvorpå Zzapp beregner gigaflops. Med andre ord en meget selektiv måde at beskrive fænomener, hvor det støtter éns sag/synspunkt fremhæves uden hensyntagen til virkeligheden og tungtvejende kendte facts der taler imod ignoreres.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
2'589 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig