X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Interstellar Marines på Kickstarter


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 26/10-12 09:07 
Så kom de endelig på kickstarter. Det bliver spændende at se om de når deres mål..

Giv en hånd med at "spread the word" på facebook og andre steder, så det her spil kan blive en realitet :)

Interstellar Marines Prologue
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 26/10-12 17:42 
Det føles lidt mærkeligt allerede at have købt spillet, før Kickstarter eksisterede. Bliver dog spændende at følge med.
KTCKTCSkrevet 26/10-12 20:13, rettet 26/10-12 20:15 
Spændende at se, om der er nogen, der vil smide små 60000 kroner efter projektet og en selvbetalt tur til KBH...
Jeg tror desværre mange går død i den lange smøre af tekst på kickstarteren. At meget af det er gentagelser, gør det heller ikke bedre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 26/10-12 22:42 
Jeg tror desværre aldrig det spil rigtigt bliver til noget. Ærgerligt...
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 27/10-12 05:38 
Jeg mindes at have smidt penge efter dem før, men jeg gør det gerne igen. Jeg synes dog at 600K er lige lovligt ambitiøst, men jeg håber sgu det bliver til noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 27/10-12 08:16 
Skal nok støtte jer og håber det lykkes at indsamle beløbet. Som Herold siger, så er det vildt mange penge i vil opnå at indsamle, men det har i vel regnet på igen og igen og?...
Hellere være realistisk end at indsamle en masse penge og bukke under inden spillet er færdigt, så er folks penge bare spildt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 27/10-12 14:01, rettet 27/10-12 14:23 
$600k er ingenting for den type spil. Vær også opmærksom på, at Kickstarter og Amazon tager 10% tilsammen, og en del af pengene skal bruges til at betale for de fysiske 'rewards' (t-shirts, plakater, bøger osv.). Der er formentlig 400-450k tilbage til regulær udvikling. Mindre hvis der skal betales en form for virksomhedsskat af pengene.

De penge rækker til løn til ca. 6-7 mennesker, husleje, hardware, software + lidt småting :)

EDIT: Skrivefejl - det er 6-7, ikke 7-8.
HeroldHeroldSkrevet 27/10-12 15:00 
Well, pointen (min i hvert fald) er mere at det er meget at bede om - ikke at det er meget for projektet. Der er langt op til 600000, når ens produkt ikke er mere unikt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 27/10-12 15:05 
Ja enig, den støtte de modtager må 100% komme fra folk som ønsker at støtte konceptet og ambitionerne omkring kvalitetsbevidst indie-udvikling, og ikke fra folk der virkelig savner et FPS hvor man spiller en rumsoldat. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/10-12 15:34, rettet 27/10-12 16:38 
Mit svar var mest til Hulle, men noget af essensen i det hele er, at det virker på dem som, at de kun har meget få penge tilbage, og har prøvet at skaffe penge på stort set alle andre måder. Så Kickstarter er nok eneste vej til overhovedet at få lavet spillet. Det ville selvfølgelig være perfekt, hvis de kunne nøjes med det halve og få resten via investorer, men det løb lyder til at være kørt. De har været i gang i 8 år, så det er nu, der skal ske noget, ellers dør projektet, tyder alt på.

Og så vil jeg da mene, at spillet er relativt unikt med sin blanding af elementer fra Deus Ex, System Shock 2 og Half-Life i singleplayer, og tilføjet taktisk co-op a la Rainbox Six-serien. Så spillet henvender sig da potentielt til ret mange forskellige gamere :)

EDIT: Justeret.
TheDukeTheDukeSkrevet 27/10-12 19:50 
Jeg håber det lykkes for dem, for det lyder bestemt som et spil jeg gerne vil spille. Deres problem har dog altid været deres enorme ambitionsniveau. Der er en grund til at man ikke ser spil af denne størrelse og scope fra små udviklere, og den grund er at det tager vanvittigt mange mandetimer at få fuldført et projekt af den størrelse.
HulleHulleSkrevet 28/10-12 09:31 
@Jaes: Jeg har ikke en fløjtende fis forstand på budgetter til AAA indie udvikling, men jeg bebrejder dem heller ikke det "høje" beløb. Som jeg skriver, så ser jeg hellere at de sætter budgettet så det holder hele vejen, end at de spilder folks penge på et spil som aldrig bliver færdigt. Det ville være en meget uheldig situation for udviklerne, folk der har proppet penge i projektet og for Kickstarter generelt.

Men når jeg udefra kigger på beløbet virker det svimlende højt. Var det Tim Schafer eller Obsidian (eller begge?) der havde et mål på 420.000 eller noget i den stil. Jeg ved godt at de er anerkendte udviklere som har tidligere projekter og derfor større kapital og chance for investeringer, men for folk udefra kan det gøre at Interstellars virker som et kæmpe beløb.

Igen, jeg håber det lykkes for dem :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 28/10-12 19:01 
I går, hvor jeg var lidt træt, syntes jeg, sidste del af de dit indlæg virkede som om, nogle af ordene var blevet byttet lidt rundt ;)

Generelt ang. budgettet, så går jeg ud fra, at de fleste som er interesseret i genren ved, at et AAA FPS koster millioner af dollars, for det kan man jævnligt læse i spilnyheder. Og i det lys virker $400-450k forhåbentligt ikke så galt i manges øjne for et middelstort FPS-projekt. Men i sidste ende er det naturligvis ZP, der skal være gode til at forklare, evt. bevise, at beløbet hverken er for højt eller for lavt, og det synes jeg de gør ok på KS sitet. Hvis folk vil have flere detaljer, kan de evt. lave en update.
HulleHulleSkrevet 28/10-12 19:44 
Mit indlæg kunne bestemt også have været formuleret bedre :) Kan godt se at det kan misforståes.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 28/10-12 22:05 
Altså, jeg ville også mene 600.000 er meget at spørge om. Man må huske på at intet bliver udbetalt hvis ikke målet nåes. Jeg ville personligt sigte lavere og lave en fed multiplayeroplevelse på linje med Chivalry eller War of the Roses og i første omgang glemme singleplayerdelen.
Herfra kunne man så lave singleplayermissioner mv. hvis der var økonomi til det.
Jeg mener faktisk at huske at Chivalry havde DLC / Ekstras alt efter hvor mange penge de fik samlet ind. Det ser dog ikke ud til at Interstellar Marines har benyttet denne mulighed.
Jeg håber virkeligt at det lykkedes, og jeg ville hade hvis det ender for dem som med Nexus 2.
enfenenfenSkrevet 28/10-12 22:26 
Problemet er nok, at chancen for success med multiplayer-only spil er ret begrænset, når man ser på konkurrencen - COD og Battlefield. Så bedste sats må være et solidt singleplayer spil.
What is the Matrix?
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/11-12 15:25 
Det er lidt ærgeligt, men det ser skisme ikke ud til at Interstellar Marines klarer de 600.000 skejser.
Selvom det et eller andet sted var forventet, kunne jeg godt have undet holdet at de var kommet i mål med projektet, for Interstellar Marines har helt sikkert potentiale.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 07/05-14 13:35 
Hvordan går det med http://www.interstellarmarines.com/
Jeg kan se det er kommet på steam mv.
Men hvad er fremtidsudsigterne for dette indiegame !
HeroldHeroldSkrevet 07/05-14 13:56 
Jeg snakkede lidt med Carsten derfra forleden, og de er still going strong. Det har været godt for dem at komme på Steam.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 07/05-14 14:35 
Uh oh, endnu en Steam EA?
j/k
HeroldHeroldSkrevet 07/05-14 16:02 
What does that even mean? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-14 17:20 
Det ser så tørt ud det spil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 07/05-14 18:14 
Hvordan kan noget se "tørt ud" ?
Jeg synes umiddelbart det ser ganske fornuftigt ud ! Men jeg synes godt jeg kan se at det er ved at have nogle år på bagen. Forstået på den måde, at Interstellar Marines første gang blev vist, så var jeg forundret over den gode grafik de havde fået presset ud af Unity. Faktisk synes jeg at det var "toe to toe" med det Call of Duty spil, vist nok 2eren, der blev udgivet det år.
Nu er der imidlertid gået nogle år, og The Interstellar Marines er blevet overhalet nogle gange, også når det gælder Coop, og voice effecten mv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-14 18:17 
Tørt som i kedeligt og fantasiløst.

Jeg er enig med dig at det var meget overraskende hvad de fik presset ud af Unity da de viste spillet første gang. Men siden er der ikke rigtig sket en fis. Imponerende at de har formået at holde sig i live når der ikke er sket mere og vi snakker et spil der ud af til bare ligner at det vil være en Halo-klon.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/05-14 21:09 
Herold>
What does that even mean? :D

Steam Early Access
j/k
HeroldHeroldSkrevet 08/05-14 00:56 
arh, mine tanker var ovre i Electronic Arts dér.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 08/05-14 08:57 
Ja, men jeg er ikke sikker på det er helt ved siden af. Begge screwer deres kunder :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-14 10:24, rettet 08/05-14 10:25 
Haha :D

Jeg har også tit svært ved at tyde de forkortelser du bruger s4 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/05-14 10:26 
Men det havde jo ikke været sjovt, hvis ingen havde spurgt, så jeg ikke kunne forklare min punchline :D
j/k
HeroldHeroldSkrevet 08/05-14 14:29 
De kom i hvert fald på fode igen, og de har nogle gode idéer - men der går nok lidt, inden det er klar.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 08/05-14 15:23 
slk486>
Ja, men jeg er ikke sikker på det er helt ved siden af. Begge screwer deres kunder :)

Hvordan søren det !
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig