X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-12 15:04 
Naiera>
Det er nok nærmere indstillingerne på den HDMI-indgang du bruger til Wii U der er anderledes. Hvis der virkelig er forskel på farvespektrene er der en af dem der sender forkerte farver ud.

Digital Foundry>
However, there is some unwelcome news - specifically that the HDMI output is locked to limited-range RGB only, with footage from all games we've captured thus far revealing absolutely no information in the 0-16 or 235-255 areas. Many digital displays - PC monitors in particular - don't operate correctly with limited-range RGB, giving washed out colours principally defined by blacks being more grey-like in nature.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/12-12 15:10 
Ja det er kendt "problem" for nogen, men det er som sagt ikke det jeg oplever.
JmogJmogSkrevet 12/12-12 16:47 
Gamepads dårlige Netflix kvalitet giver fin mening - det skyldes det højt komprimerede farvespektrum. Der er dog ingen grund til at den over hdmi ser dårligere ud end de andre konsoller. Jeg laver en sammenligning i aften med ps3.
BeanoBeanoSkrevet 12/12-12 16:52 
Spil ser fine ud på gamepad - skærm er slet ikke på iPad eller Vita niveau mht. farver og dybte, men pænt. Netflix billedet er fladt og sortniveauer er helt forkert.
SumezSumezSkrevet 12/12-12 17:13, rettet 12/12-12 17:14 
Netflix kan streame mange forskellige kvalitets-niveauer. Selvom min telefon er HD, er kvaliteten slet ikke i nærheden af den på X360 når jeg sætter den til fjernsynet, så mon ikke det blot er et konfigurationsspørgsmål, som der forhåbentlig bliver rettet op på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/12-12 17:19, rettet 12/12-12 17:37 
Jeg prøvede at tage nogle billeder til sammenligning med iPad (3. gen)

Wii U-lancering

Wii U-lancering

Svært at tage et billede af samme scene da Wii U Netflix gør hele skærmen (endnu) lysere når den er på pause men tror nu alligevel kan se det. iPad er øverst.
Gamepad er på default lysstyrke (4).

Jeg checkede youtube som er bedre. Dog vises letterbox materiale med lysgrå borders men billedet er klart pænere og mørke farver er dybere. Youtube kan jeg dog kun se på tv'et da jeg ikke tror man kan afspille video på gamepad'en alene?

EDIT: Jeg prøvede at placere en MP4 video på min PC og afspillede den via webbrowseren på gamepad'en, så også fint ud. Så det er bare Netflix på Wii U der er fucked.
OlimarOlimarSkrevet 13/12-12 14:10, rettet 13/12-12 14:47 
Rayman legends demo er ude i USA nu, håber ikke der går lang tid før vi også kan prøve.
SonicSonicSkrevet 13/12-12 14:53 
Hvornår opdateres den danske store?
Og hold op hvor er Nintendo Land da egentligt skide hyggeligt :) Pikmin, Donkey Kont, Metroid og Zelda er helt fantastiske :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
OlimarOlimarSkrevet 13/12-12 15:19, rettet 13/12-12 15:19 
Rayman legends er lige dukket op på den europæiske Eshop.
HankyHankySkrevet 13/12-12 15:21 
Det er præcis det samme hos mig, som hos Beano. Spillene ser helt fine ud, men der er en verden til forskel med Netflix fra Wii U til Apple TV. Det kan bedst beskrives, som at der er meget lav kontrast, farverne er næsten ikke eksisterende og sort ser mere gråt ud end sort.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-12 15:52 
Jeg må vist krybe til korset og sige efter grundig sammenligning, at der er problemer med gamma-niveauet på Netflix gennem Wii U, hos mig også - det er dog ikke lige så udtalt som på de billeder Beano har taget. Min kæreste har været travlt optaget af Madmen, hvilket var det jeg umiddelbart baserede min vurdering på, og her er problemet bestemt heller ikke lige så udtalt som f.eks. Poirot som jeg sidenhen har testet med. I De Andres Liv, kan det også ses ved sammenligning, men problemet er generelt ikke lige så tydeligt på mit fjernsyn, som på Beanos billeder. På gamepaden ser det lige ringe ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 15/12-12 22:52 
Nu spørger jeg lige dumt igen, kan det passe der ingen surround er på Nintendo Land, NSMBU og/eller Skyward Sword?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-12 08:08 
Følger der sensor bar med til premium og ZombieU bundle? Synes ikke jeg kan blive helt klog på det når jeg søger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 16/12-12 10:04 
Jeps.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 16/12-12 19:07 
Sonic>
Nu spørger jeg lige dumt igen, kan det passe der ingen surround er på Nintendo Land, NSMBU og/eller Skyward Sword?

Hvordan har du sat din wii u til?
SonicSonicSkrevet 16/12-12 20:51 
WiiU -HDMI-> Forstærker -HDMI-> Fjernsyn.
Surround testen i WiiU's options virker fint, men spillene spiller kun i stereo, selvom min forstærker viser 5.1 :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-12 11:03 
Wii U kan ikke sættes til Dolby Pro Logic II endnu, så derfor har du kun Skyward Sword i stereo. At de andre ikke er i surround virker dog lidt underligt, men det kan være at spillene kun understøtter stereo?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 18/12-12 11:27 
Det gør de sikkert så. Jeg troede lige det var mit setup der var noget galt med.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RaGeRaGeSkrevet 20/12-12 17:52 
Håber virkelig der kommer et fix til Netflix, for selve app'en er godt skruet sammen og virker fint med gamepad'en.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
scavengerscavengerSkrevet 22/12-12 12:44 
Der er nogle tyve i USA der tror de har gjort et godt kup

Tyve stjal 7000 Wii U-konsoller
Nemo me impune lacessit
BeanoBeanoSkrevet 22/12-12 15:18 
Ja de har nok forvekslet dem med uDraw enheder. Ups!
SonicSonicSkrevet 25/12-12 14:27 
Så fik jeg min første hardlock i ZombiU ^^ Maskinen frøs, og kom bare med en konstant tone. Måtte hive strømstikket ud, for at slukke den :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 25/12-12 17:16 
Det skal fejres!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-12 14:45, rettet 28/12-12 14:47 
Jeg havde lige kort tændt for nogle gamle Wii-spil i går da jeg fik min maskine. Resultatet er ret skuffende og meget lig signalet på den gamle Wii. Når man spiller Wii på Wii U outputter maskinen i YCrCb, hvilket giver fin mening, men har præcis samme chorma delay på den røde farve som den gamle Wii havde.


Wii U med Wario Land Shake Dimension i 1080p:

Chroma delay i den røde farve. Bemærk de mørke skygger der dannes fordi den røde farve er forskudt:
Wii U-lancering

Min DVDO Edge-scaler har en Y/C Delay-setting der kan rette op på fejlen i den røde farve, men så går det ud over den blå i stedet. Det er svært at se på billedet, men "YES" og "NO" er blå.

Rettet rød, men fucked up blå:
Wii U-lancering

Jeg begriber ikke hvordan de har formået at holde fast ved denne fejl, når Wii U'ens normale billede er så fremragende og perfekt, omend kun i limited RGB-range :(

Derudover er der masser af ringing i billedet som også kan ses i de billeder jeg har taget.

Overall er billedet dog en smule bedre end jeg husker det fra min Wii, men den har jeg solgt så jeg kan ikke sammenligne.

Chroma delay: http://www.maximintegrated.com/app-notes/index.mvp/id/3634
Ringing: http://en.wikipedia.org/wiki/Ringing_artifacts
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 08:47 
Skal man virkelig bruge 500kr på deres eShop før man kan gøre brug af deres Network Premium promotion?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 29/12-12 10:45 
Jeg har omsider fået spillet Wii U også. Kun Nintendo Land indtil videre - New Super Mario Bros. U er dog også på vej.

Indtil videre er jeg ganske imponeret af gamepad og hardware. Det er kvalitet, og gamepad skal nok bidrage med noget sjovt. Det gør den i al fald i høj grad i Nintendo Land.

Maskinens menusystem er dog elendigt opbygget, og frustrerende langsomt at navigere rundt i. Utroligt at sådan noget kan laves så dårligt. Særligt er det ringe at der ingen konsekvens er i om det foregår på TV eller gamepad. Det er bare ualmindeligt dårligt lavet. Nintendo e-Shop er også ligeså langsom som den plejer at være - står den på en lille server i Iwatas egen kælder? Og så brugte jeg 3 timer på at overføre save data fra Wii til Wii U - det er jo vanvid. Der var måske 256mb i alt som skulle flyttes.

Hvis spillene ikke interesserede mig (det gør de heldigvis), så ville jeg virkelig synes maskinen var noget bras.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 10:50 
Jeg er indtil videre faktisk rigtig glad for min maskine, men er selvfølgelig enig i dine kritikpunkter. Det skal heller ikke være Nintendohad fra min side hver gang jeg skriver noget ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 29/12-12 11:07 
Er generelt enig i de mange kritikpunkter, især hastigheden, men jeg finder hele tiden ud af småting, der også er lækkert. For eksempel, at man kan bruge browseren på Gamepad'en imens man er inde i et spil, uden at skulle afslutte spillet og gå til menuen først (som med PS3), og så bare vende tilbage til spillet, hvor man slap fra, når man er færdig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:00 
Hmm der er godt nok en hel del pludselige framedrops når man spiller Kirby's Adventure Wii på Wii U. Det husker jeg bestemt ikke at der var på alm Wii. Lader til at Wii emulationen ikke er perfekt endnu :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 29/12-12 12:32 
Så vidt jeg har læst mig til emuleres Wii spillene ikke, men understøttes direkte af Wii U hardwaren, da det er samme CPU og GPU arkitektur, som Wii'en, så der er nok ikke håb for Wii spil der halter :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:36 
Så er det måske noget jeg bilder mig ind og at spillet køre lige "dårligt" på en alm Wii også?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/12-12 12:52 
Konsolkongen>
Skal man virkelig bruge 500kr på deres eShop før man kan gøre brug af deres Network Premium promotion?

Ja jeg tror først at der udløses en rabatkode når man har brugt over 500 kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 12:55 
De gør da også alt hvad de kan for at man ikke skal kunne lide maskinen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 13:01 
Nå Kirby's Epic Yarn kører da perfekt 60frames. Så fuck da resten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 20:22 
Bliver det ikke muligt at købe en ny gamepad hvis den man har bliver slidt eller går i stykker?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 29/12-12 20:25 
Kunne man forestille stil. Dog er gamepads region locked, tro det eller ej :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-12 20:37 
Ja det fandt jeg ud af da jeg søgte på det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/12-12 20:54 
Prozel>
Kunne man forestille stil. Dog er gamepads region locked, tro det eller ej :p

Jøsses...
3of193of19Skrevet 30/12-12 05:30, rettet 30/12-12 19:18 
What the fracking frack?!
NaieraNaieraSkrevet 30/12-12 19:18 
De har virkelig drukket af natpotten!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/12-12 22:08 
Det er godt nok plat de har det :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
ChronoChronoSkrevet 31/12-12 08:45 
Det var det samme for en PAL SNES - den kunne ikke bruge US og JAP controllere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 20:11 
Jeg skrev lidt sammen med Fudoh på shmups forum omkring chroma delay'en når man afviklede spil. Han mente at det var et upscaler-problem og at det ville være væk i 480p. Det lød meget underligt på mig da jeg synes en alm Wii ser præcis magen til ud. Men fandeme om han ikke har ret. Sætter man Wii U'en til 480p er chroma-problemet væk.

Håber at de kan fikse det i en fremtidig firmware :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/01-13 22:29 
Nogen påstår, at hastigheden i Wii U menuen forbedres, når man piller ved portene på sin router?
Det giver i og for sig vel fin mening, taget i betragtning, at man er konstant online med den?

Kan det mons passe?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-13 11:41, rettet 04/01-13 11:46 
Der er håb endnu for et hurtigere OS på WiiU endnu. Nintendo har tilsyneladende glemt at "strippe" deres binaries - altså fjerne "hjælpetekst" i koden. Det burde da give lidt mere fart når Nintendo selv opdager og løser det.

Kort kommentar fra Marcan42
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 04/01-13 16:20 
Det betyder stort set intet for afviklingshastigheden.
Det er nok snarere arkitekturen der er dårigt designet og det kræver knofedt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-13 22:20 
Darkbeat>
Jeg havde noget sjovt tegnen frem og tilbage med én på Miiverse. Det er en fantastisk opfindelse. (Det er mig der er BoA)

Wii U-lancering

Det er smågenialt ja. Det er ligsom Instagram, men med rigtige mennesker i stedet. Jeg havde også en fin samtale med en anden SEGA-nørd fra England pga en post jeg lavede i Sonic Transformed communitiet.

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-13 00:35 
Jeg syntes at Gardinbussen skulle være i All-Stars Racing Transformed
SonicSonicSkrevet 09/01-13 11:05 
Nyko har lavet et gamepad batteri. Ved ikke om deres produkter er kvalitet eller ej.

Batteri
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 11:17 
Interessant, det vil jeg holde øje med :)
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig