X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny Nintendo-konsol


195 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 01:42 
http://wii.ign.com/articles/116/1161875p1.html

Bliver vist i år til E3
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 15/04-11 01:52 
Lyder spændende, men samtidigt lidt svært at tro på.
Det ligger ihvertfald ret langt fra Nintendo's nuværende forretningsstrategi.
SumezSumezSkrevet 15/04-11 08:17 
Ja, lad os nu se... Jeg ved heller ikke lige hvad jeg skal tro på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 09:09 
Jeg er også ret skeptisk - mest pga. 3DS der burde få hardware-fokuset i 2011 fra Nintendo. Men omvendt ser Wii lineup og salget pt. så tyndt ud at det må være noget i gære.
Måske annoncerer de på E3 at der er noget på vej men endeligt koncept og detaljer kommer nok først frem næste år. Som med Wii dengang.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/04-11 09:18 
Jeg tror også på en annoncering. Salget af Wii har været dalende det sidste stykke tid, Nintendos egen support til konsollen er fraværende, og så passer det nogenlunde tidsmæssigt set i et historisk perspektiv, hvis det da er til at regne med.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 15/04-11 09:24 
Svaret er vel, at Nintendo formåede at mætte markedet med Wii, indtil de blev nødt til at lave sorte Wii, bare for at holde væksten igang.

Nu er de nødt til at satse igen. Selv 3DS er jo tydeligvis et lidt andet marked, end DS normalt har haft. Med Street Fighter og andre "voksen spil" på launchlisten, minder det om en strategiomlægning.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 09:26 
Syntes mere det minder mere om at Nintendo ikke har deres egen top software klar.
SumezSumezSkrevet 15/04-11 12:50, rettet 15/04-11 12:53 
Beano>
Jeg er også ret skeptisk - mest pga. 3DS der burde få hardware-fokuset i 2011 fra Nintendo. Men omvendt ser Wii lineup og salget pt. så tyndt ud at det må være noget i gære.

Med Last Story, Xenoblade og et nyt Zelda på vej synes jeg nu ikke det ser værre ud end det "plejer".

Der skal virkelig være noget der kan få øjnene op hos folk, før en ny konsol fra Nintendo overhovedet skal kunne overveje at konkurrere med især X360's imponerende bagkatalog - Det kan godt være den teknisk set bliver next gen, men hvis den står alene imod de vi har nu, kommer den nok til at stå i samme situation som Dreamcast gjorde da den kom. (måske bliver den også en fremtidig yndlingsplatform for importnørderne? :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 15:12 
Nintendo bliver nød til at svare igen på konsole marked , 3DS har slet ikke noget med konsoler at gøre... håndhold har/og vil altid være et marked for sig selv!

Og sjovt nok har mig og michael (en god ven som er nintendo fanboy) snakket tit om hvornår den nye console fra nintendo kommer... jeg sagde til ham at dette års E3 SKAL de komme med en ny maskine... Da Wii taber kunder til ps3/xbox...

Næsten alle jeg kender som har wii...har også en ps3 eller 360... da wii ikke giver dem nok gameplay.

Jeg er en stor nintendo fan... men ikke wii fan.
Glæder mig til den nye maskine!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/04-11 15:59, rettet 15/04-11 16:00 
Nintendo "taber" ikke kunder til ms/sony og har aldrig gjort det i denne generation. Wii'en henvender sig til et langt bredere publikum end de to andre konsoller. Det er netop det de har gjort rigtigt i denne generation, de har lavet noget andet og ladet de andre kæmpe indbyrdes. Efter gamecube fiaskoen var det eneste rigtige at gøre.

Folk har både en Wii og en 360/ps3 pga Wii'en tilbyder noget andet end de 2 andre. Wii'en kæmper reelt set ikke med dem, det er derfor maskinen har solgt så suverænt, den har ingen konkurrence og tilbyder noget andet end de andre og henvender sig til et bredere publikum.

Derudover tilbyder diverse Wii eksklusive titler (især nintendo's egne) da gameplay der langt overgår noget der er lavet til ps3/360 i generation så den kommentar forstår jeg slet ikke.
silverstarsilverstarSkrevet 15/04-11 18:05, rettet 15/04-11 19:31 
..."Nintendo's intent is to recapture the hardcore market"...
Hvis dette virkelig er intentionen med en ny Nintendo konsol, så skal de godt nok spænde hjelmen og sadle kraftigt om.
Nu har deres fokus med Wii'en været casual/party gaming, med nøgleord som let tilgængelighed, motion styring, bred appel til hele familien/alle aldre o.s.v. De negative sider som svage hardware-specs, manglende dybde i spilkataloget og masser af overfladiske shovelware-titler samt mange gimmicks er nok ikke lige det, der er strategien til at "recapture the hardcore market".
Jeg tror egentlig de ville være bedre tjent ved at holde fast i at satse på casual-markedet, hvor de jo har haft stor succes, og indtil videre ringe modspil. De har et forspring her, som ville være dumt at sætte over styr ved at styre i en anden retning. Der står da også at konsollen skulle være bagudkompatibel med Wii-spil, så mon ikke de fortsat vil satse på casual-målgruppen som den primære.
Jeg personligt så dog meget gerne at de skiftede fokus, der findes reelt kun en lille håndfuld spil til Wii'en som jeg har haft lyst til at spille, og de er alle udviklet af Nintendo selv.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 18:23 
Helt enig - de har jo tjent kassen med Wii og casual markedet - så har svært ved at se hvorfor de skulle være motiveret til at skifte fokus :P
jaesjaesSkrevet 15/04-11 18:48, rettet 15/04-11 19:01 
Fordi Kinect er den bedst sælgende gadget nogensinde. Vi taler over alle iTing osv. Og Move er ved at komme efter den sløve start, ser det ud til. Desuden er både MS og Sony jo forlængt gået igang med at brede sig ud på casual-markedet. Så Nintendo taber da klart næste generation, hvis de ikke satser bredt.

EDIT: Bedst sælgende over det tidsrum, sådan noget måles på. 3 måneder elle noget i den stil.
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 19:01 
Er at skifte fra casual til casual et fokus skifte?
jaesjaesSkrevet 15/04-11 19:04 
Øh, taler vi ikke om Nintendos - tilsyneladende - større fokus på "core" i næste generation?
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 19:07 
Jo... dvs. du mener at Nintendo vil væk fra casual markedet med den næste konsol pga. Kinect og Move?

Den teori køber jeg ikke :)
jaesjaesSkrevet 15/04-11 19:12 
Nej, at de i denne generation har fokuseret mest på casual, men at de bliver nødt til at brede sig mere ud i næste generation, fordi Sony og MS er igang med at gøre det samme, og ser ud til at have succes med det :)
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 19:15, rettet 15/04-11 19:16 
Fuldstændigt enig - men ikke overbevist om Nintendo er med med os ;)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/04-11 19:35 
Flere rygter peger på at Nintendo vil fokusere mere på core spillere

Nintendo is doing this one right. [It's] not a gimmick like the Wii.
KilroyKilroySkrevet 15/04-11 19:45 
Det ville være dejligt med en ordentlig online-del, der ikke benytter sig af det vanvittige system som Nintendo bruger. Og HD-grafik ville jeg da heller ikke sige nej til.

Desuden skriver Eurogamer:
Nintendo's next home console will use Blu-ray, a new report has claimed.


Blu-ray OG touch-skærm?
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 15/04-11 20:28 
Jeg synes det hele giver god mening med Nintendo's seneste udmeldinger in mente. De tror ikke på gratis spil eller spil til 6 kr., og det er den vej casual markedet går. Apple har vel allerede overhalet dem her. Nintendo fik med Wii konverteret en masse non-gamers til casual gamers, men de har nu opdaget at de kan få spil af samme kvalitet ganske gratis i App Store (eller tilsvarende platforme). Kun hardcore folket vil efterhånden betale de priser for spillene som Nintendo forlanger.

En controller med touchskærm er måske også et trick der kan lokke både casual gamers og non-gamers over på den nye konsol. Hvis den har et element de kender og forstår, vil den ikke virke så skræmmende som en traditionel controller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RaGeRaGeSkrevet 15/04-11 20:33, rettet 15/04-11 20:39 
Tror næppe Nintendo vælger blu-ray som medie, de vil sgu da ikke give licenspenge for det. Og en integreret skærm i en controller lyder usandsynligt pga. pladsmangel og derved nærmest er tvunget væk fra motion controlleren.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
TheDukeTheDukeSkrevet 15/04-11 21:32 
Hvis de går efter core-players, så har de en kæmpe udfordring foran sig. Det er et marked de aldrig helt har forstået, og derfor haltede de bagefter i femte og sjette konsolgeneration.
Og så har de et kæmpe hul i deres know-how hvad angår hele onlinedelen.
jaesjaesSkrevet 15/04-11 22:02, rettet 15/04-11 22:08 
Hmm, på et af linksne her i tråden står, at controlleren bliver som en mini-iPad med 6"-skærm, to d-pads (vel analoge sticks) og lidt knapper. Edge skriver, at det bliver motion control, som er mere præcis end Move.

Hvis det bliver en mini-iPad, man skal waggle, lyder det som et tilbageskridt IMO. Men med eller uden waggle virker en mini-iPad hverken spændende eller realistisk, synes jeg. Nu har Nintendo jo lige fået folk til at se det fede i at spille tennis og bowling "rigtigt", så kan de da ikke lave det om til, at man skal glide med fingeren på en skærm ;)

Nogle steder står også, at den bliver lidt hurtigere end X360 og PS3, andre steder at den er markant hurtigere. Der er vist gang i rygtemorteren :)

http://www.next-gen.biz/news/sources-confirm-more-details-on-wii-successor

EDIT: Det i midten set ud fra, at waggle med en controller med 6"-skærm må give nogle begrænsninger for bevægelserne. Men teoretisk kan man selvføgelig godt spille tennis med en stor controller :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-11 22:09 
Hvis der er skærm i controlleren bliver sådan en sikkert latterligt dyr :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 00:42 
er helt enig med chrono!

Og jeg trot at nintendo har styr på det...
Og vil finde vejen frem til vores penge.... de har altid haft et stærk team bag sig! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-11 02:10 
Touchskærm på en controller virker som en dårlig idé hvis de har tænkt sig at det skal erstatte knapper for man får bare ikke det nødvendige feedback på den måde.
Det kunne da være meget sjovt som en slags VMU ting der kan vise noget halløj, men jeg ser det helst som værende en meget sekundær funktion.
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 08:38 
Enig - lyder som en dyr og direkte dårlig ide erstatte hardbuttons med touch screen. Hvis der skal være plads til rigtige knapper, analog sticks og 6" skærm, må det være en temmelig stor controller.
SumezSumezSkrevet 16/04-11 11:24 
Hvis der er skærm i controlleren håber jeg de er fornuftige nok til at lade hardwaren i maskinen styre billedet på skærmen direkte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
majjohamajjohaSkrevet 16/04-11 18:37 
Der er åbenbart kilder der har bekræftet overfor IGN, at man kan streame spil direkte til controllerens skærm. Det skulle yderligere være blevet bekræftet, at skærmen er seks tommer.

Læs mere her.
KilroyKilroySkrevet 16/04-11 18:41 
Det ville være interessant, mest fordi jeg gerne ville se hvad sådan en skærm-controller skulle koste. Jeg ser tit, at folk slår sig i tøjret over at skulle give 499 for en Motion Plus controller, så det bliver nok svært at sælge den dyrere.
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 16/04-11 21:37 
RaGe>
Tror næppe Nintendo vælger blu-ray som medie, de vil sgu da ikke give licenspenge for det. Og en integreret skærm i en controller lyder usandsynligt pga. pladsmangel og derved nærmest er tvunget væk fra motion controlleren.

De betaler jo også licens for at bruge DVD- mediet i Wii. Det ville da også være et ekstremt tegn på lave ambitioner, hvis de ikke går efter noget med større kapacitet end DVD i næste generation.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 21:42 
Sikker?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_optical_disc
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/04-11 22:04 
Det ville være sejt hvis de brugte HD-DVD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-11 22:11 
Det kunne være interessant hvis Nintendo greb chancen for at skubbe spil grafisk og processormæssigt (hvis det giver mening) fremad, nu hvor Sony og Microsoft ikke har noget på bedding.

Det virker dog ikke særligt Nintendo-agtigt at tage et grafisk spring frem på den måde, men nu må vi se...
SumezSumezSkrevet 16/04-11 22:14 
Tja, de var da "foran" med både SNES, N64 og Gamecube (med forbehold for at de alle blev udgivet senere end konkurrenterne fra samme generation), det er jo kun Wii der ikke har været bygget på et teknologisk fremspring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:02, rettet 16/04-11 23:06 
GC var heller ikke foran PS2 og Xbox.

Den nye Nintendo maskine skal også være betydeligt kraftigere end PS3 og 360 for at de ikke igen kommer bagud på den front 1-2 år senere. 360 og PS3 er trods alt 4½-5½ år gamle allerede.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 23:09 
Hmm Jeg ville nu mene at GC er lidt bedre end ps2... kan huske at det var en stor ting at resident evil 4 kunne se lige så flot ud som på GC... xbox GC er meget tæt på hinanden.. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 23:09 
GameCube er en god kenneth kraftigere end PS2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 23:10 
OMG 2 sec hurtig end kongen ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:14 
Nu dømmer jeg hardwaren ud fra top-titlerne og ikke ports. Kan ikke komme i tanke om en GC titel har slået PS2 og Xbox. Kan være at GC specs på papiret er bedre, men kan ikke se nogen titler der nåede at vise det.
BazeBazeSkrevet 16/04-11 23:16 
Metroid Prime var og er bomben... lidt ligesom Halo til Xbox.
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:18 
Fedt spil men da ikke teknisk bedre end hvad PS2 og Xbox præsterede.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 23:19 
Resident evil remake :)
Jeg tror ikke det kunne spilles lige så flot på en ps2 ??
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:23 
Selvfølgeligt kunne det det... det var flot men primært bestående af prerenderede baggrunde som originalen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-11 23:23, rettet 16/04-11 23:29 
F-Zero GX er noget af det flotteste i sidste generation. Desværre ikke et fantastisk godt spil. Nogen vil også påstå at Residente Vil 4 er flot og selvom PS2-porten er ret vellykket er GC-udgaven at foretrække.

EDIT: Rigtig mange PS2-titler er også hærget af grimme filtre som gør billedet blødere, GameCube ser for det meste skarpt, lækker og Dreamcast-agtigt ud :)

Rent teknisk synes jeg PS2'en er noget bras. Utroligt hvad nogle få alligevel har formået at få ud af den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:29, rettet 16/04-11 23:31 
Måske, men RE4 var heller det teknisk flottest PS2 spil. Det var en GC port og ikke en bechmark for konsollen.
Tag spil som GoW1+2, MGS2+3, SotC, GT3+4, etc. Kan ikke lige huske nogen GC spil der leverede det samme rent grafisk.

Men kan godt være GC kunne levere et lidt renere billede (lige som Xbox kunne) men PS2 var også 1½ år ældre end GC og XBox.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 23:31 
Her er de tog sat sammen.
og det er rigtig godt arbejde fra capcom..men farven er lidt bedre i GC

http://www.youtube.com/watch?v=ugSpFFaO8Q0
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 16/04-11 23:32 
Ja, men er det er stadig irellevant at sammenligne ports.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-11 23:42 
ja det kan du ha ret i
Hvis jeg skulle tænke på et andet ville det nok være Star Fox Adventures det havde også lækkert grafik :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
195 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig