X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dragon's Dogma


Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:04, rettet 12/04-11 18:18 
Capcom annoncer nyt fantasyspil med Monster Hunter elementer fra bl.a. Hideaki Itsuno og Hiroyuki Kobayashi.

Ser ret spændende ud.

Står til udgivelse på PS3 og 360 i starten af 2012.

EDIT: Eurogamer's hands-on artikel:
Se hele indlægget


Info og gameplay trailer på Sony's blog.
194 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/04-11 18:04, rettet 12/04-11 18:18 
Capcom annoncer nyt fantasyspil med Monster Hunter elementer fra bl.a. Hideaki Itsuno og Hiroyuki Kobayashi.

Ser ret spændende ud.

Står til udgivelse på PS3 og 360 i starten af 2012.

EDIT: Eurogamer's hands-on artikel:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-04-12-dragons-dogma-article

Info og gameplay trailer på Sony's blog.
nerosnerosSkrevet 12/04-11 18:47 
Det kunne også godt se ud som om man har lånt lidt Shadow Of The Colossus elementer. Jeg har længe gået og ventet på noget Monster Hunter til vesten så hvis det her kommer lidt tæt på så er jeg klar :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/04-11 10:34 
Jeg tror ikke det kommer til at minde SÅÅ meget om Monster Hunter, men trækker tydeligvis også på inspiration fra SOTC (som Neros siger), Demon's Souls og diverse vestlige RPG'er - alt i alt synes jeg der ser fantastisk spændende ud!
Frygter lidt at det fejler på bedste Lost Planet 2 manér, men drejer Capcom den her ordenligt, kunne det blive rigtig godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/02-12 22:32 
Det ligner ikke så godt, men alene det at de ønsker at drage paraleller, gør mig lidt hooked...
http://www.siliconera.com/2012/02/16/dragons-dogma-has-guts-the-berserk-character/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/02-12 23:50 
Har vi virkelig brug for endnu et open world action RPG? Jeg synes det ligner et temmelig typisk et af slagsen, men det kan selvfølgelig overraske.

Grafisk set ligger der heller ikke ligefrem i den bedre ende, det er faktisk rimelig grimt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-12 00:00 
Klassisk Azzkikr indlæg :D

Jeg har endnu ikke givet mig i kast med Monster Hunter serien, men på afstand syntes jeg de ser facinerende ud og er klar på at gangbange nogen gryphons i Dragon's Dogma.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/02-12 00:16 
Jeg synes nu ikke gameplayet minder så meget om monster hunter igen.

Det ser desværre ud til at lide af dårlige kamera vinkler også, alt for tæt zoom uden for combat.

Kampene ser fede nok ud, selvom det virker meget nemt.

Forhåbenligt er AI'en god, da man åbenbart har 3 AI hjælpere foruden sin main karakter, så lad os håbe det ikke er RE5 AI teamet der har været med her...

Hvad angår grafikken, så var det mest en hentydning til figurene der virkelig er grimme.
nerosnerosSkrevet 21/02-12 08:27 
Jeg havde glemt alt om det her det bliver spændende at se.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/02-12 08:43 
Azzkikr>
Har vi virkelig brug for endnu et open world action RPG?

Ja
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-12 04:09 
Jeg har siddet og luret lidt på Dragon's Dogma gameplay idag og glæder mig virkelig til det. Action elementet ligner ikke noget jeg har set lige så detaljeret i andre RPG'er og den måde online fungere på virker ret godt for mig og måden jeg spiller spil på.

Af en eller anden grund syntes jeg aldrig man lige kan koordinere at spille noget sammen online med vennerne, så det med at man hyrer Pawns syntes jeg er en perfekt løsning.

Her er "lidt" gameplay:

http://youtu.be/YimwPf0Fr3A
nerosnerosSkrevet 09/04-12 10:42 
Det ser skide godt ud jeg er så klar på det! Glæder mig til at spille online.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/04-12 10:56 
Jeg er vildt spændst på det her, mine største betænkeligheder er dog afhængigheden af co-op og lidt for mange tal og tekster på skærmen ad gangen, hvilket jeg synes går kraftigt ud over indlevelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 09/04-12 13:56 
Spillet ser fantastisk ud, glæder mig vildt meget til det. Det bliver helt sikkert købt hos den lokale spil pusher på dag 1.
Men hvornår er det nu lige det kommer?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 09/04-12 14:04 
Gamespress siger 25. maj. Det er også et af dem, jeg holder øje med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-12 14:06 
Well, der er ikke helt coop eller online multiplayer som sådan. Hvad sker er at man laver en "Main Pawn" eller en AI styret companion helt som man laver sig egen karakter og man kan udstyre dem med equipment og skills. Man kan så hyrer to andre pawns online som andre folk har lavet og andre folk kan bruge din main pawn online.

Hyrede pawns optjener ikke XP, men når de vender tilbage til ejeren er det med mere viden om hvordan man bekæmper monstre og hvordan man udføre quests.

Der er en video der forklare det her.

http://youtu.be/qEsVmmXQqWA
SumezSumezSkrevet 09/04-12 14:09 
Det lyder bestemt spændende
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/04-12 14:17 
Ja det er ihvertfald et plus for mig. Jeg kan sagtens forstå at de fleste gerne vil have online multiplayer, man når man sidder og har tid til at spille og man ikke har nogen venner der er online eller spiller det, så ville man normalt ende med at spille med fremmede mennesker og i et spil hvor man fysisk kan samle andre personer op og kaste med dem, syntes jeg personligt ikke det virker som en god ide...
SumezSumezSkrevet 09/04-12 14:21 
Nej jeg har heller aldrig set det morsomme i coop med folk man ikke kender.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 09/04-12 14:21 
Efter at have (rå)spillet Skyrim, har jeg virkelig lyst til mere i genren, men Skyrim er bare så godt, at det er rigtig, rigtig svært at spille Risen, Gothic 4, Divinity II etc. bagefter. De føles ikke anderledes - bare svagere. Dragon's Dogma ser til gengæld ud til at have et passende ambitionsniveau, og så håber jeg også, at et kinøjsertake på et open world vestligt rpg kan give et rigtig spændende resultat. Så selv hvis det ikke bliver lige så godt som Skyrim, så burde det i hvert fald give en anderledes oplevelse og alene af den grund være værd at spille.

Venter spændt på de første anmeldelser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 09/04-12 17:40, rettet 09/04-12 17:42 
Wehner: Tak

Shite. Havde glemt der ikke er coop :( Spillet ligger ellers enormt meget op til at have en ven med, til at samarbejde om bæsterne.
Ahh well, måske i 2eren.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 09/04-12 18:44 
Darkbeat>
Well, der er ikke helt coop eller online multiplayer som sådan. Hvad sker er at man laver en "Main Pawn" eller en AI styret companion helt som man laver sig egen karakter og man kan udstyre dem med equipment og skills. Man kan så hyrer to andre pawns online som andre folk har lavet og andre folk kan bruge din main pawn online.

Nåh øv jeg havde ellers set frem til et sjovt multiplayer RPG fra Capcom..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-12 20:49 
Jeg synes det virker som en lidt spændende idé, selvom co-op havde været nice.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-12 16:19 
Der kommer en demo så man kan checke ud om det er noget man er til, inden man køber hele spillet

http://www.capcom-unity.com/gregaman/blog/2012/02/29/dragons_dogma_demo_confirmed
WehnerWehnerSkrevet 16/04-12 16:56 
Ikke dårligt. Og hele ni klasser!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/04-12 16:57 
Moderne!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/04-12 18:34 
Demoen kommer allerede i næste uge. Tirsdag og onsdag på hhv. XBLM og PSN.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/04-12 18:37 
Dejligt der ikke er coop, ville være katastrofalt hvis det var gennemsyret af at være mere et coop spil end et singleplayer spil som så mange coop spil er.

Fastholder dog mine forbehold, men det er klart et plus.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-12 18:39 
Helt enig. Det ville også fuldstændig ødelægge Pawn systemet
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/04-12 06:22 
Her er et preview ovre fra CVG som glæder sig meget til spillet efter de har prøvet det.

www.computerandvideogames.com/344053/previews/dragons-dogma-is-it-really-the-japanese-skyrim-not-exactly/
Alf81Alf81Skrevet 25/04-12 00:16, rettet 25/04-12 00:17 
Så er der en demo oppe i PS Store. I hvert fald i US.

EDIT:

Nok også på bawks?
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-12 01:10, rettet 25/04-12 01:10 
Yes. Jeg snaldrede en gryphon helt ind i ild og knive i det.
Det er sejt!
SumezSumezSkrevet 25/04-12 01:49 
Dammit det burde jeg have vidst før jeg brugte de sidste to timer på at se dårlige kærlighedsfilm. Den kunne have downloadet imens!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 25/04-12 01:53 
Synes det hele føles meget rart. Og så er det jo' totaaalt retro D&D stil :)

I starten var det en smule forvirrende når alle på holdet synes de skulle fortælle ting, men det gik hurtigt over. Uden at det blev forklaret fatter man også hurtigt hvordan de forskellige hjælper til osv. Glæder mig til at prøve mere end de to små snaser dér.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 25/04-12 02:07 
5%... Tror bare jeg går i seng. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-12 03:57, rettet 25/04-12 04:32 
Ja! Jeg får også et totalt 90'er-anime-D&D vibe ud af det.
Det minder mig så meget om Record of Lodoss War og Slayers
BeanoBeanoSkrevet 25/04-12 09:06 
Syntes også det virker lovende ud fra den meget korte demo. Sjovt at spille, pæn og ren grafik, ok AI og stram kontrol. Frameraten lidt lav til tider på PS3 - har ikke testet 360 demoen endnu men er den kun tilgængelig for guld medlemmer?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-12 10:03 
Der går sikkert en lille uges tid før den er tilgængelig for alle.
Indtil videre er jeg klar på at købe 360 versionen da jeg af vane oplever at Capcom's MT Framework spil kører bedre på den platform.
BeanoBeanoSkrevet 25/04-12 10:13 
Ja den kan jeg bare prøve i næste uge - der er jo tid nok inden spillet udkommer :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-12 12:12 
Den her video, giver mig lyst til at købe DD på dag ét :D

"Who Let the Dogs Out"
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-12 16:47 
Temaet er vildt! Det er helt "Indestructible"-fra-Street-Fighter-IV-agtigt!

http://youtu.be/ZHuxBr0FS_E
SumezSumezSkrevet 25/04-12 17:21, rettet 25/04-12 17:23 
Today arwoke with theaayidagain, that thaskai lookasame to me. Swumthin told me that the swuaryrsdking!

Der er virkelig noget "Berserk" over det hele. Og det er uden at tage højde for at Griffith og Guts faktisk kommer som Capcom®DLC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-12 21:30 
Nu har jeg prøvet demoen, og jeg synes det virker rigtig spændende. Det hele er dog ret kaotisk. Kommer man til at kunne styre sine pawns egenskaber, og hvornår de skal kaste magi etc., eller kører det hele bare altid på auto, som i demoen? I så fald virker det ikke særlig langtidsholdbart.

Det er ret svært at følge med i hvad der foregår når alle snakker i munden på hinanden, og hvorfor er der sorte bjælker i toppen og bunden?

Jeg glæder mig til at se den endelige version af spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 02/05-12 22:48 
Jeg kan ikke forestille mig andet end at i hvert fald ens egen pawn er fuldt "customizable". De to andre man har med, er vist nogen man "låner" af andre spillere?

Ja, det største/eneste minus for mig var også al det kaos ved at rende rundt i sådan et stort hold på fire mennesker, hvoraf man kun styrer den ene, og alle iøvrigt råber i munden på hinanden, og der er tekst alle steder. Det virker unødigt forvirrende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/05-12 22:40 
Developer diaries!
Forklare bedre end demoen hvordan spillet hænger sammen.

http://youtu.be/BrWrE9eTxDk
http://youtu.be/5XRiCDm5hqQ
http://youtu.be/P_1R5cWGefU
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/05-12 01:59 
OXM har anmeldt spillet og har påpejet mere fantastisk Japansk fjolleri i et spil der ellers ser seriøst ud på overfladen

There's an Achievement for dressing male pawns in women's clothing, and there's even one area in the game where it might pay off to be dressed in drag


Kilde
HulleHulleSkrevet 21/05-12 12:14 
Ja, anmeldelserne er så småt begyndt at komme ind. Jeg var langt fra imponeret over demoen, men er alligevel blevet tændt på spillet igen, efter at der er begyndt at komme meldinger om at demoen ikke er repræsentativ overfor det fulde spil.
Det lader til at PS3 udgaven er den man skal gå efter, hvis man har et valg.

Metacritic score pt. 78.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 21/05-12 15:07 
Det røv-elendige musik man hører i IGN's video anmeldelse er forhåbentligt ikke en del af spillet ?

http://www.ign.com/articles/2012/05/21/dragons-dogma-review
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/05-12 15:36 
Det er vist kun noget der bliver spillet under introen og i menuen, så vidt jeg har kunnet læse mig til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/05-12 14:23 
Det håber jeg også :)

Gametrailers' anmeldelse er kommet op:
http://www.gametrailers.com/video/review-dragons-dogma/730329
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/05-12 15:40, rettet 22/05-12 15:43 
Combat systemet ser rigtig godt ud, det virker dybt med mange aspekter i det og holder ikke igen eller virker så fesent som så mange vestlige open world rpg's. Et dybt jobsystem er næsten altid godt, hvis jeg nogensinde køber spillet bliver det for kampenes skyld.

Jeg ved bare ikke om jeg orker det når historien tilsyneladende ikke er noget at råbe hurra for, krydret med forfærdelig dialog og intetsigende figurere uden personlighed som ikke udvikler sig en døjt og som man er ligeglad med. Det er en del fra vestlige RPG's capcom ikke burde have kopieret.

Generelt kan jeg ikke fordrage når man skal 'custom make' en figur i rpg's, med at give dem ansigt og hår og det der latterlige fis, figurene kommer altid til at virke så ligegyldige. Hvis udviklerne havde hjerne til at finde på nogle ordenlige figure og integrere dem og deres historie ind i hovedhistorien ville vi få langt bedre spil, istedet for at det altid bliver så overfladisk, dumt og ligegyldige med disse custom made figurer.

Nå så har man brugt 20 minutter på at gå igennem 50 typer hår, 44 typer negle og 700 hjørnetænder og kommer endelig ind i spillet og ens nyskabte karakter får tildelt en eller anden tåbelig overfladisk baggrundshistorie og ligner bare en tilfældig idiot som man aldrig nogensinde som spiller vil kunne skabe noget "forhold" til i nogen som helst grad.... Fedt koncept....

Det eneste spil der kan slippe af sted med det er demon's souls, fordi der er figuren ligegyldig og der er ingen historie, men i alle andre spil virker det tit som en undskyldning for at undgå at behøve gå rigtigt i dybden med karakter udvikling og historie, det er simpelthen så dumt især når de forsøger at gøre det godt igen ved at proppe uanede mængder af overfladisk fyld ind i form at andre ligegyldige figure og tonsvis af irrelevant dialog som man bliver så træt af at høre på at man begynder at skippe dem efter 2 timer, som er tilfælder i næsten alle vestlige RPG's.

Generelt er der alt for meget dialog i RPG's nu om dage, det pisser mig virkelig af, især fordi de tit snakker om så meget ligegyldigt pis der åbenlyst kun er smidt ind for at forlænge spillet. Kom nu til sagen, skab en interessant dialog der er kort og indlevende og lad dog for guds skyld være med at give folkene stemmer som i en eller anden dårlig middelalder film (eller skabagtig anime for den sags skyld), lad dem snakke normalt, hvor svært kan det være.
194 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig