X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Battlestations: Pacific


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/12-10 05:06 
Det er godt nok laenge siden, jeg har nydt et spil saa meget som jeg pt. nyder Battlestations: Pacific. Jeg fik aldrig spillet Battlestations: Midway og efter sigende er Pacific meget bedre, saa der har jeg jo nok vaeret heldig.

Det er noget naer det perfekte mix af strategi og action, maaske med en lille overvaegt mod action-siden - ikke at det er daarligt.

AI'en er overraskende god og lader en koncentrere sig om det, man nu har lyst til. F.eks. har spillet fly, skibe og ubaade at lege med. Personligt synes jeg, at de store krigsskibe er det sjoveste at spille, saa dem fokuseer jeg paa mens AI'en tager sig af al den mindre (For mig) interessante flyvning og bombning - og det goer den godt, tit bedre end jeg kunne goere det.

Eneste anke er et lidt forvirrende interface som man alligevel laerer temmelig hurtigt.

Efter at have gennemfoert begge store campaigns er der naesten uendelige maengder underholdning gemt i de forskellige skirmish og multiplayer modes. Specielt Island Capture er interessant, hvori det gaelder om at erobre og holde oer mens man kaemper enorme soeslag mod computeren eller andre spillere. Det er godt nok utroligt fedt! Kampene kan nemt tage timevis mod en god modstander og man laerer hurtigt at saette sine skibe i effektive formationer og planlaegge sine angreb. Kikser man paa den ene eller anden maade, saa er skibene saa langsomme at man for det meste er doedsdoemt.

Ingen anden foelelse slaar at affyre en fuldstaendig vanvittigt fed bredside fra et Yamato battleship der komplet pulveriserer en lille, uheldig destroyer som man derefter kan nyde at se braekke over og langsomt fyldes med vand og synke i et grafisk meget imponerede hav. Aldrig har rumble foeltes bedre end naar man affyrer de gigantiske krigsskibes artilleri. FED fornaemmelse! Ubaadsjagt med dybvandsbomber er ogsaa et absolut hoejdepunkt.

Kan absolut anbefales for alle med blot en lille smule taalmodighed.

Kom bare med Battlestations: Atlantic!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/10-11 08:03 
Slet igen, der deler min fascination for dette spil?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/10-11 03:38 
Jeg giver mig ikke, foer mindst een person har bidraget til min traad! :)

Hvorfor Battlestations: Pacific er et absolut MUST:

1) At udgive et saa modent spil, der tager lang tid og omtanke at spille og er saa taalmodighedskraevende paa Xbox er virkelig gutsy. Det fokuserer direkte paa, hvad det goer bedst: WW2 soeslag. Det er en pudset og poleret udgave af Midway, bedre paa ALLE maader (Paa naer det kontroversielle autoaim med artilleri, men det er en smagssag).

2) Det tilbyder et flot genremix og et nyt take paa WW2 genren, jeg ikke har set lignende foer. RTS og action limet sammen i en virkelig velfungerende sandwich, hvor hverken RTS-micromanagement eller action tager overhaand. Dejligt balanceret.

3) Holdbarheden er naermest uendelig. Jeg koebe det for naesten 2 aar siden, og jeg spiller det stadig ca. 10 timer om ugen. Naturligvis har multiplay en stor del af aeren for dette, men SP er ogsaa rigtig godt - specielt, hvis man tager paa achievement jagt (Tilbage til det senere). Skirmish fungerer ogsaa fantastisk. DLC til spillet er rigtig godt!

4) Grafisk er alt, hvad der foregaar paa havet meget imponerende. Land er lidt mere kedeligt (Specialt mht. textures), om end DLC har aendret det til det bedre.
Lyden er utroligt fed ogsaa, hvis man ser bort fra stemmerne i spillet - de er virkelig grusomt daarlige.

Enheder er utroligt detaljerede, komplet med redningskranse, koeojer, AA guns og endda matroser, der vader rundt paa daekket.

5) Achievements er nogle af de bedste, jeg har set: Der er nogle faa rimeligt nemme, mens flere er meget svaere - men dog ikke paa 'GoW - Seriously?' plan. F.eks. er en af samle nok points til at blive Admiral, ca. 8 mio. Naar man i snit faar 5-8000 point per 1-2 timers online spil, saa skal man virkelig vaere dedikeret, hvilket jeg naturligvis er :)

Det er et af de bedste spil til 360 overhovedet, synes jeg, saa jeg maa lige reklamere for det igen :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/10-11 03:51 
Husker det også som et rigtig godt spil, har det ikke mere desværre, men denne tråd har fået mig til at tænke på om det ikke skulle købes igen. Har Midway, og det synes jeg stadig er et fedt spil at tage frem. Det er fuldstændig rigtigt at Pacific ser væsentlig bedre ud end Midway, men Midway blev også bygget op fra grunden til den gamle box, det var nemlig til den at det skulle udgives oprindeligt :-)
Spilles Pacific stadig online? Det var svært af finde nogen til Midway for et halvt år siden nemlig :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/10-11 05:42, rettet 27/10-11 05:47 
Jeg kan, med lidt taalmodighed, finde spillere online 80% af tiden paa hverdage. I weekenden er der altid fyldt.
Jeg bor dog i Australien, saa jeg ved ikke, om det er det samme i EU?

EDIT: Midway er saa godt som doedt online.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 28/10-11 10:11 
Nu fik jeg købt det, på baggrund af din anbefaling, ellers havde jeg næppe investeret i den titel :)
Fandt det i Blockbuster. 80,- nyt, eller 60,- brugt, hvis andre overvejer at købe det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/10-11 14:34 
Jeg får også lige fat i det, så kan vi evt. spille det online sammen :-)

GT: DANNYDK
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/10-11 12:42 
Hulle>
Nu fik jeg købt det, på baggrund af din anbefaling, ellers havde jeg næppe investeret i den titel :)
Fandt det i Blockbuster. 80,- nyt, eller 60,- brugt, hvis andre overvejer at købe det.

Sejt! Er nysgerrig efter at hoere, hvad du synes om det!

@Danny: Jeg er frisk paa multiplay, selvom tidsforskellen nok goer det lidt svaert :) GT: Musashi1942
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 29/10-11 12:53 
Har slet ikke haft tid til at spille det endnu. Skal have et platin trofæ i Batman: AC inden jeg kan afsætte tid til det :) Med kone og børn har det lange udsigter ;)
Men, hvis vi aftaler en dag til online, kan jeg planlægge mig ud af det.. Kan man spille 3 mod hinanden?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/10-11 14:35 
Sagtens. Man kan vaere op til 8 spillere online.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/12-11 13:38 
Vi skal da have spillet det her i loebet af juleferien. Hvem er frisk til den tid?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 06/12-11 13:45 
Jule..ferie..??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/12-11 15:08 
Mit skulle meget gerne komme fra UK i denne uge :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 13/12-11 10:35 
Jeg er klar i weekenden. Det er sidste chance for mig da mit Xbox Live udløber d. 22. december og ikke bliver fornyet. Skal vi spille?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/12-11 10:12 
Har ikke fået det endnu, skulle have været for en uge siden :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/12-11 03:45 
Yes, jeg er klar. Hvad er dit GT?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 17/12-11 12:45 
Hulle PR, mener jeg at huske.. Jeg er klar ca. 21.30.. Jeg har dog ikke fået prøvet det endnu, så jeg får nok mega høvl. Håber jeg lige kan nå at prøve det inden vi går igang.
Har du fået dit nu, Danny?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/12-11 15:52 
Det er stadig ikke kommet, det er nu 2½ uge siden han siger han har sendt det, tror sku aldrig jeg modtager det :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 17/12-11 15:54 
Det er sgu ærgeligt..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/12-11 00:17 
Jeg opdagede lige at 21:30 er 04:00 hernede :) Jeg er dog paa nu, hvis det er...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 18/12-11 09:25 
Det er lidt skævt med tiderne, så lykkes det nok ikke for os da jeg typisk spiller mellem 21.30- max 02.. Familielivet har første priotet på resten af døgnets timer.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/12-11 11:03 
Hvad synes du ellers om spillet?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 20/12-11 17:50 
Så fik jeg det endelig :-)
Hvad tid kan vi spille?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/12-11 03:04, rettet 21/12-11 03:10 
Super! Er lige ved at downloade det saa an ven bruge min DVD. Jeg kan spille om 5 timer - hvornaar det saa end er i DK... :)

EDIT> Brug tiden paa at spille campaign for at unlocke de bedste units, som Yamato etc. Det er ogsaa et par DLC med nye maps og enheder, help klart de faa points vaerd (Super Yamato med 20" artilleri er i en af dem).?

Hvad synes du om det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/12-11 05:11 
Har altid godt kunne lide det, købte det i sin tid da det kom ud. Jeg hopper under dynen nu, det har været en lang BF3 dag ;-)
Du sender bare en invite når du kan se mig online, GT DANNYDK :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 21/12-11 22:49, rettet 21/12-11 22:50 
Har kun spillet i halvanden time, men første indtryk er knapt så godt. Jeg syntes kontrollen er utrolig svær at vænne sig til, jeg kan seriøst ikke finde ud af at navigere i det. Hvordan skifter jeg enheder/kommer tilbage til basen når først spillet er igang? Spillet gør ikke meget ud at lære spilleren spillets præmisser, hverken på de indledende missioner eller i tutorial. Og så er det enormt rodet under mission briefing/indledende film.
Eller også er jeg helt tabt bag en vogn, det skal jeg ikke udelukke ;)

Hvis ikke i insisterede på at spillet var godt, så havde jeg ikke giddet bruge mere tid på det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/12-11 01:23 
Jeg har added dig som ven på Live, så kan vi jo tage en tutorial en dag :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 22/12-11 21:22 
Det er pænt af dig, men mit live udløber i dag og bliver næppe fornyet.. Hvis det sker, skal jeg nok hive fat i dig.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/06-12 15:09, rettet 06/06-12 15:31 
Nu har jeg holdt en lille pause fra det her spil - det tog simpelthen alt for meget af min tid :)
I dag taenkte jeg saa lige, at jeg da godt lige kunne tage en enkelt kamp... Det blev ogsaa kun til en, men den varede saa ogsaa i 7 timer!
4 vs 4 i 7 timer. Ubaade, slagskibe, destroyere og fly. Alt for fedt!

Det her spil er simpelthen genialt! Jeg ville virkelig gerne se en efterfoelger, men siden Eidos Hungary er lukket, saa sker det jo nok ikke :(

EDIT: Nu var jeg saa lige inde og chekke Eidos/Square Enix's forums... Det gaar rygter om et Battlestations 3 i Q4 2012...

Og endda en trailer!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/07-19 01:07 
Med World of Warships: Legends har jeg i de seneste par måneder spillet til hudløshed. Det er FTP, men et kvalitetspil - og man kan bare lade være at købe noget.

Kan anbefales for alle, der savner battlestations.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig