X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KeenKeenSkrevet 11/10-10 11:30 
jeg fik endelig bevæget mig væk fra mit sikre hjemme område i søgen på havet, det eneste sø lignende vand jeg havde vad en sø jeg selv have lavet...

og efter langt tid søgen fandt jeg det så også, hvorefter jeg via mit kompass løber mob mit hjem igen og finder ud at at hvis jeg var startet med at gå den anden vej skulle jeg kun over to bjerge for at komme til vandet XD
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-10 11:41 
Sumez>
Men så fik du vel en plade ud af det?

Nej, for det var ikke skelettet, der slog creeperen ihjel. Det var creeperen, som lavede kamikaze på skelettet :)

Sumez>
Eller, hvis den springer i luften, var det vel ikke pga. skelettet?

Jo, skelettet ramte creeperen en enkelt gang, og det var åbenbart nok til at få den op i det røde felt :/
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 12/10-10 08:39 
I forbindelse med Hell-pakken, har Notch siddet og snakket lidt på Twitter. Jeg bringer et uddrag der handler om nye fjender:

Bats that look like small cliff racers, but are more annoying?
about 18 hours ago via Twitter for Android

Ok, no cliff racelets. Listening to Cylob - Rewind and coding mobs is fun :D

I just made the most unfair mob ever even more unfair. You will hate the Ghast.
about 13 hours ago via web

It's not invisible. I haven't been able to kill a single one yet, though.. i will try with bows.
about 13 hours ago via Twitter for Android

Fire works surprisingly well considering it lives in the hell dimension.. *makes it immune to fire*
about 12 hours ago via Twitter for Android

Så en ny fjende, formentligt flyvende, der er immun overfor ild, sværd og som er utroligt irriterende. Helvede bliver nok, ahem, en helvedes oplevelse.

Og speaking of Hell, der er et billede af det:

HELL!
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 12/10-10 08:56 
nogen der ved om der kommer noget specielt mineable i hell?
SumezSumezSkrevet 12/10-10 09:12 
Der kommer i hvert fald nye bloktyper. Om de er unikke for hell kan vist ikke påvises, men der er meget der tyder på det (se screenshottet på http://notch.tumblr.com/]Notch's blog[/LINK]" target="">Notch's blog)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-10 11:13 
Kilroy>
Så en ny fjende, formentligt flyvende, der er immun overfor ild, sværd og som er utroligt irriterende. Helvede bliver nok, ahem, en helvedes oplevelse.

Kan det ikke være 3-4 forskellige nye fjender, han skiver om?
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 12/10-10 12:36 
Sumez>
Der kommer i hvert fald nye bloktyper. Om de er unikke for hell kan vist ikke påvises, men der er meget der tyder på det (se screenshottet på http://notch.tumblr.com/]Notch's blog[/LINK]" target="">Notch's blog)

Han har vist allerede Twit'red at han har lavet fem nye - så jeg går ud fra at det er minimum.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 12/10-10 12:43 
okay nu mente jeg om der kommer mineable ting man kan bruge i nogle specielle crafting recipies, så at hvis man vil crafte det så skal man i hell... eller om det bare er speciele ting man får fra mobs, eller om hell bare er til at teleportere sig random rundt :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-10 12:48 
Så fik jeg endelig lavet en lille høstmaskine ud af en spawner med skeletter. Nu behøver jeg da i hvert fald ikke være bange for at løbe tør for pile :D

Jeg håber lidt, at Notch lader zombierne have en anden slags drop engang i fremtiden. Lige pt. er det fuldstændigt spild af tid at slå dem ihjel, når man lige så godt bare kan nakke høns :/
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 12/10-10 12:50 
jeg fandt også en spawner med spiders, de er bare så dumme at lave traps til da de er så lave men det lykkedes og nu løber jeg aldrig tør for snor... men jeg ville nu hellere have fundet en skelet spawner istedet.. man kan aldrig få for mange pile :)
SumezSumezSkrevet 12/10-10 13:39 
Killer Bean 2>
Så fik jeg endelig lavet en lille høstmaskine ud af en spawner med skeletter. Nu behøver jeg da i hvert fald ikke være bange for at løbe tør for pile :D

Hvordan har du lavet den? Jeg har stadig ikke lavet nogen fælde ud af den spawner jeg nævnte tidligere, faktisk har jeg slet ikke spillet siden...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/10-10 13:49 
Man skal lave noget vand, der trækker skeletterne hen i et vandhul og drukner dem - i hullet er der så en udgang, hvor vandet løber ud - og trækker loot'et med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-10 13:54, rettet 12/10-10 14:04 
Sumez>
Killer Bean 2>
Så fik jeg endelig lavet en lille høstmaskine ud af en spawner med skeletter. Nu behøver jeg da i hvert fald ikke være bange for at løbe tør for pile :D

Hvordan har du lavet den?

Jeg lavede først et lukket rum på 5x5x5 rundt om spawneren. Så lavede jeg en vand/lava-fælde under kassen, og fjernede forsigtigt bunden på den, mens jeg byggede glasvægge, så jeg kan se min dødsmakine i funktion :D

EDIT: Det ser sådan her ud:

Minecraft
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 12/10-10 14:06 
og derer ingen drops der bliver brændt af? jeg har med vilje lavet min med kun vand, da jeg har læst at de fælder som bruger lava, kan brænde dropsne af...
SumezSumezSkrevet 12/10-10 14:10 
Jeg er nogenlunde med på konceptet bag fælderne, men er ikke helt sikker på hvad tricket er der gør forskellen mellem en ikke-fungerende fælde og en der virker :\.

For ikke at nævne - hvordan man bygger den uden selv at blive fanget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-10 14:13 
Det kan egentlig godt være, der ryger lidt drops(?). Men på den anden side slår lavaen mobs'ne hurtigere ihjel, så jeg ved ikke helt, om det gør nogen forskel. Det kunne godt være, jeg skulle bygge min store vand/lava-fælde uden for min hovedbase om til en ren vandfælde. Bare for at se, om det gør den mere effektiv :)
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 12/10-10 14:19, rettet 12/10-10 14:19 
Sumez>
...er ikke helt sikker på hvad tricket er der gør forskellen mellem en ikke-fungerende fælde og en der virker :\.

trial and error... der er ikke andet for at prøve de forskellige af selv
SumezSumezSkrevet 12/10-10 14:36, rettet 12/10-10 14:37 
Men hvordan tvinger i mobsne ned under vandet så de drukner? Hvad er minimumhøjden for bassinet, og hvordan sikrer man sig at strømmen er stærk nok hele vejen ned og leder dropsne den rette vej?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/10-10 14:42 
Mobs svømmer vildt dårligt :P Den jeg har lavet, havde kun et hul, og jeg skulle så selv lokke dem hen i, men finten er vist at hvis de ikke har noget at gå imod, så er en lille smule strøm nok - og så skal de bare føres mod et hul, der er dybt nok til at de kan drukne. Jeg brugte et hul, der var tre blokke dybt, til at drukne zombier(!) i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 12/10-10 14:45 
jeg plejer at lave strømmen så den stopper lige inden hullet (8 bloks) og så lader dem falde frit en 3-4 bloks ned i et 3 bloks bassin hvor strømmen fører den en enkelt blok længere frem indunder en blok (så de ikke kan hoppe op af vandet igen) og drukner...
KeenKeenSkrevet 12/10-10 14:52 
Jeg synes at mobs er alt for gode til at svømme, måske ikke frem og tilbage, men de er vild gode til at svømme direkte opad så jeg kan ikke få de forskellige mobs til at drukne medmindre jeg får dem indunder en klods så de ikke kan komme op
HeroldHeroldSkrevet 12/10-10 15:06 
Det kan godt være fordi jeg selv har været lokkemiddel. Så bliver de nede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-10 17:20 
Jeg mener at have læst et sted, at mobs'ne ikke kan svømme opad, hvis drunkeområdet er bygget af glas. Kan det passe?
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 13/10-10 12:55 
det skal da ihvertfald afprøves :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/10-10 13:11 
Jeg tror heller ikke, det passer. Det har nok bare været en misforståelse mht. at dække til med glas, så de ikke kunne komme op :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/10-10 10:04, rettet 14/10-10 10:05 
Hvor meget lava var det man skulle have for en infinite source? :)

Obsidian foundry
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/10-10 10:20 
Minecraft
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/10-10 10:36 
Efter at jeg så spillet hjemme hos KillerBean blev jeg også nød til at joine(tak for det, nu har jeg så intet liv mere)

Men må indrømme at det virker som om der er pænt langt vej for at opnå bare en brøkdel af de jeg hos hos dræberbønnen.
De eneste pauser jeg holder, er for at læse en side på denne her tråd. xD
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 11:40, rettet 14/10-10 12:04 
Sumez>
Hvor meget lava var det man skulle have for en infinite source? :)

270, tror jeg :)

EDIT: Når jeg tænker over det, giver metoden dog ikke meget mening i relation til fysikken i spillet. Jeg så også kun en påstand om, og ikke noget bevis på, at det skulle virke. Så der er en god risiko for, at manden tog seriøst pis på folk, og at man bliver slemt skuffet, hvis man kaster sig ud i det :D

Fleshmangler>
(tak for det, nu har jeg så intet liv mere)

Sorry :D
AV Intelligent Terminal
KeenKeenSkrevet 14/10-10 11:42 
Fleshmangler>
Efter at jeg så spillet hjemme hos KillerBean blev jeg også nød til at joine(tak for det, nu har jeg så intet liv mere

welcome to the dark side! muhahahaha XD
HankyHankySkrevet 14/10-10 12:01 
Jeg er også hoppet med på vognen :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 14/10-10 12:32, rettet 14/10-10 12:40 
Nu bliver den Playright-server snart en nødvendighed...

Edit: Playright-server. Jeg er for meget på Reddit.com/r/minecraft :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/10-10 12:35 
Reddit server?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/10-10 12:41 
Fixed :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/10-10 12:54 
Yeah! :)
Altså der er jo al muligt grund til ikke at starte den før den 31. oktober (biomes + helvede!), men jeg håber stadig at nogen når at melde sig som host inden da!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 13:28, rettet 14/10-10 13:35 
Problemet er bare at en Minecraft-server kræver relativt pumpet hardware og en hurtig bredbåndsforbindelse (med fast IP?), og jeg har ikke nogen af delene. Der findes selvfølgelig firmaer, hvor man kan så leje en server, men det koster pænt mange penge :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/10-10 13:47 
Det er vist mest et spørgsmål om at have RAM nok, og begrænse hvor meget folk udforsker på kortet (eller sætter ild til ting), men man må håbe at de værste kinks er klaret i den nye update.

Det er primært det med fast IP og en ordentlig forbindelse der afholder mig fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 14:39, rettet 14/10-10 14:40 
Jeg fandt lige den her tråd. Den er nyttig, når man skal til at lave "mob-fabrikker". Den forklarer også temmelig godt, hvorfor min nuværnede mob-fælde er så ueffektiv :/

Mob Spawning Science
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 14/10-10 14:43 
Kanoner?

http://www.youtube.com/watch?v=Pu93QWfGI74
http://www.youtube.com/watch?v=9Gda0JL0E6I
http://www.youtube.com/watch?v=IkDVizo9mrY

Altså hvis vi ser bort fra at de bruger noget inventory hack til at få så meget dynamit, så virker det jo efter spillets mekanik.

Kan I forstille jer den kommende survival mp hvor man kommer til at pisse sin nabo af?

Sidder med et eller andet billedet i hovedet ala den der anders and tegnefilm der altid kommer til jul (hvor der er en eskalerende sne krig mellem ham og rip rap & rup).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 14:53 
Man kan også lave nogle pænt nasty'e fælde vha. TNT og pile :)

TNT/arrow trap
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 14/10-10 15:27 
Jeg mener ikke de der pile giver skade :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 15:30 
Øv, hvor nederen :/

Men pænt ser det ud :)
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/10-10 19:14 
Nu nærmere jeg mig de 12 timer for idag, jeg har fået lavet en mega lang gang så jeg nu er startet med at ligge skinner i, men hvordan køre man egentligt i vognene ? Man skal måske bare stå ovenpå dem ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/10-10 20:19 
Fleshmangler>
men hvordan køre man egentligt i vognene ?

Du klikker på den med den anden museknap :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 15/10-10 02:25 
Det ser steneren nok ud i den fart med den musik på :)

Laaaaaaang lige tog bane.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 15/10-10 13:32, rettet 15/10-10 13:34 
Jeg har ikke bygget en bane+vogn endnu men hvad kan det egentligt bruges til?

Altså ud over at køre lidt rundt ;)

Syntes heller ikke rigtigt der sker fremgang i mit spil - finder f.eks. ingen diamanter og jeg har gravet til jeg er gasblå hovedet :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/10-10 13:47, rettet 15/10-10 13:49 
Beano>
Jeg har ikke bygget en bane+vogn endnu men hvad kan det egentligt bruges til?

Transport og sjov(rutsjebaner) :)

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting#Transportation_Recipes

Beano>
Syntes heller ikke rigtigt der sker fremgang i mit spil - finder f.eks. ingen diamanter og jeg har gravet til jeg er gasblå hovedet :P

Heller ikke når du graver tæt ved bunden af banen?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 15/10-10 14:05 
Jeg håber virkelig at problemerne med ram-forbruget på serveren i forbindelse med udforskning bliver løst i halloween-opdateringen. Det ville være fantastisk at få et kæmpeområde til vores (forhåbentligt) kommende P:R-server, så vi hver især kunne få adgang til vores eget vidtomfavnende område, eller bare muligheden for at udjævne og "civilisere" flere store og små byer og lave togspor mellem dem :D
Jeg går allerede med store planer om et virkelig gennemført slot. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/10-10 14:05 
Killer Bean 2>
Heller ikke når du graver tæt ved bunden af banen?

Nope :(

Fundet masser af red-stone (eller hvad det nu hedder) men ingen diamanter.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 15/10-10 20:03, rettet 15/10-10 20:05 
Jeg spillede fra 7 morgen til 01 nat igår.

jeg er ikke rigtigt blevet færdigt med noget, med mine projekter lyder:

En plantage der er anlagt over i sø, divs der er lagt en række af jord, en blok under vandets overflade med en bloks mellemrum.
Hus under vand.
Farm til dyr i flere etager, rigtigt effektivt om natten (gras arialer)
Et mørkt glashus hvor der spawner monstre.
Det er lavet med en glasgang, ligesom man tit ser i et stort akvarium, der kan man så sætte en fakkel inden hvis man ikke ønsker de skal spawne der og der er også en dør hvis man skal bruge noget spind.

De fleste ting giver ikke så meget mening, det er bare lavet for sjovt : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig