X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad har I oplevet i dag?


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 06/08-10 21:38 
Syntes her manglede et emne hvor folk kunne dele deres oplevelser de har haft igennem dagen og diskuterer dem.

Men prøv at holde jer fra skrive romaner om hvis man har siddet på 4chan hele dagen eller nogen:P

Jeg var idag inde og se Toy Story 3. Virkelig en god film. Men en tand vemodig at se.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
263 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
--Skrevet 26/02-13 12:24 
Kom hjem fra work her kl 7, og havde planlagt at jeg ville beholde min datter hjemme fra dagpleje id ag, for at få en far-og-datter dag. Vi startede så med at hoppe en tur ud i Elgiganten, hvor jeg fik Dodonpachi til x360 til 49 kr, hvorefter vi smuttede en tur forbi Skousen, for at rykke for en vare til opvaskemaskinen, igen igen igen... Den ansatte jeg talte med er en idiot, som fralægger sig ethvert ansvar, og påstår at jeg skulle have kontaktet dem, og bla bla bla. Så efter at havde talt lidt med klovnen, smutetde vi en tur i Føtex for at få en gratis bolle til min lille prinsesse, og stak derefter hovedet forbi gamestop, hvor jeg efterhånden er på fornavn med ham der har ansvaret for butikken, og han ligeledes har mit tlf nummer, når han scouter spil for mig. Vi snakkede om PS1 spil, og han sagde at han mente han havde nogen liggende på lager. Han kom ud med en fin lille stak, og gav mig dem kvit og frit. Ligeledes aftalte jeg med ham, at hvis der kom kunder ind med retro, som de ikke tog imod, ville han give dem mit nummer :)

Efter jeg kom hjem med den lille, ringede han mig så op, og sagde at han havde fundet 3 PS maskiner + 20 spil på lageret, og at jeg bare kunne afhente, når jeg havde lyst.

Moralen må være: Elgiganten har billige priser. Skousen sønderborg burde ansætte en ny medarbejder. Føtex er en dejlig butik, når det kommer til forældre med børn og GameStop sønderborg har en fornem kundeservice!
Spiller nu: Animal Soccer World
ProzelProzelSkrevet 27/02-13 21:38 
Hvad jeg lige har oplevet? En uges tid siden valgte jeg at prøve skifte kølerpasta på min PS3, da den simpelhen larmede for meget. Desværre viste det sig, at controlleren ikke kunne tilslutte. Nå, men fandt den så lige frem igen og holy shit. Controlleren virkede denne gang men mit arbejde med den kølerpasta var slet ikke godt nok, for hold kæft den larmede endnu mere. Virkelig, har troede den skulle til at springe i luften, sådan lød det på blæseren :D
SumezSumezSkrevet 06/05-15 12:22, rettet 06/05-15 12:23 
Fik mit livs forskrækkelse i går da jeg ikke kunne få min PC Engine til at virke, og til min rædsel opdagede at jeg åbenbart ikke havde sat universalstrømforsyningen til negativ center som jeg ellers var rimelig sikker på.

Til min store overraskelse havde det åbenbart ikke i nærheden af de konsekvenser jeg troede, og maskinen virkede fuldstændig upåklageligt efter jeg vendte polariteten om. Er det bare et rygte at man kan brænde maskinen af med forkert polaritet, eller gælder det kun nogle enkelte konsoller? Eller har jeg bare været heldig...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
varmtvandvarmtvandSkrevet 06/05-15 12:33 
Jeg har også prøvet at vende polariteten forkert hvor der ikke er sket noget.
Men er også bange for det.
Vil gerne høre hvad eksperterne siger
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-15 12:51 
Så vidt jeg kan se, er det god kutyme, at man placerer en ensretter-diode før indgangen på spændingsregulatoren. Det er netop noget, ingeniørerne gør for at idiotsikre tingene lidt ;)

Men jeg skal ikke kunne sige, om det er noget, der er taget højde for i alle konsoller.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 06/05-15 14:02 
Hvad gør sådan en "ensretter-diode"? Det er jo ikke fordi maskinen bare selv vendte polariteten om for mig, den virkede bare ikke med den forkerte polaritet. Ville være interessant med nogle undersøgelser af præcis hvad der er og ikke er farligt for visse konsoller, men det er nok svært at finde nogen der vil lægge krop til forsøgene :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-15 14:50, rettet 06/05-15 15:02 
Dioden virker bare som en kortslutning, når strømmen løber fra plus til minus, og som en afbrydelse, når strømmen prøver på at løbe fra minus til plus. Man kunne også gøre den 100% idiotsikker og bruge en diodebro i stedet for en enkelt diode. Så ville polariteten være ligegyldig. Men det ville være spild af penge.

Man behøver nu heller ikke at teste konsollerne på den hårde måde. Mon ikke det er lidt mere sikkert bare at kigge på deres PCB'er eller deres tekniske diagrammer for at se, om der er en diode til stede? :D

Jeg kan i hvert fald skrive under på, at både MegaDrive 1 og MegaDrive 2 har en beskyttelsesdiode.

NES'ens PSU leverer AC-spænding, og maskinen har en diodebro på printet, så den skulle i teorien kunne foders med både AC og DC uanset polaritet.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 06/05-15 17:48, rettet 06/05-15 20:05 
Har besvaret og forsvaret virkelig, virkelig mange lange mails i dag, bare fordi jeg sendte et lille FYI til en interessent som følte sig intimideret.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-15 23:13 
KillerBean2>
Jeg kan i hvert fald skrive under på, at både MegaDrive 1 og MegaDrive 2 har en beskyttelsesdiode.

US SNES 2 har ikke. Heldigvis er der en sikring som ryger i stedet :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/04-16 20:17, rettet 23/04-16 20:17 
Så skete der lige det at jeg gennemførte Tetris The Grand Master 2. Det kom som en vild overraskelse da spillets credits pludselig kom rullende, og mit hjerte bankede vildt hårdt længe efter. Har arbejdet på det her spil on/off i flere år, så det er lidt af en sejr da det endelig skete. Slår faktisk min Rainbow Islands 1cc mht. personlige sejre.

Hvad har I oplevet i dag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 20:21 
Åbenlyst fake, men imponerende photoshop skills ;)

Tillykke med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 23/04-16 21:17 
Fik flyttet første flyttelæs over i huset i dag, samt købt materialer til en væg jeg skulle smide op. Det blev dog kun til 2 lag gips på den ene side, da jeg også skulle nyde det gode vejr med en hvedeøl :P Regner med at isolering + 2 lag på den anden side bliver klasket på i morgen.

Det var helt hyggeligt, at få mine Bygge- montageteknikker skills brugt igen :)

Hvad har I oplevet i dag?

Hvad har I oplevet i dag?


Den gamle ejer af huset, lod lidt skrammel stå til mig kvit og frit. Foruden lidt B&O surround halløj, fik jeg også disse: Hvad har I oplevet i dag?

Alt i alt en god dag :)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 27/05-16 10:10 
Konsolkongen>
Åbenlyst fake, men imponerende photoshop skills ;)

Glemte at poste herinde også :) Lavede en ikke-photoshoppet udgave for en uges tid siden:
https://www.youtube.com/watch?v=yTn3zShosbU

Man skal nok skrue en del op for lyden for at få Streets of Rage 2 soundtracket med, men det gør det en smule federe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
263 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig