X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Side-scrolling beat 'em ups til Saturn


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 14:50 
Findes der virkelig kun tre?

Tenchi wo Kurau II (Warriors Of Fate), Nekketsu Oyako og Crows er de eneste jeg lige kan finde frem til. Mange betragter også Guardian Heroes som et Side-scrolling beat 'em up, men jeg ser det mere som en "alm." platformer, da man hopper mellem forgrunden og baggrunden. Side-scrolling beat 'em ups er en af mine absolutte yndlingsgenrer, så det s... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 14:50 
Findes der virkelig kun tre?

Tenchi wo Kurau II (Warriors Of Fate), Nekketsu Oyako og Crows er de eneste jeg lige kan finde frem til. Mange betragter også Guardian Heroes som et Side-scrolling beat 'em up, men jeg ser det mere som en "alm." platformer, da man hopper mellem forgrunden og baggrunden. Side-scrolling beat 'em ups er en af mine absolutte yndlingsgenrer, så det skuffer mig lidt, hvis Saturn'en har så lidt at byde på :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 06/08-10 14:52 
Dungeons & Dragons? Princess Crown?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 15:04, rettet 06/08-10 15:11 
Sejt, jeg har af en eller anden grund hele tiden troet at D&D Collection var en samling af top view RPG'er. Så har jeg endnu et sindsygt dyrt spil at skrive på ønskesedlen :D
(Det og så Crows er nok to spil, jeg sagtens kan vente længe med at anskaffe mig)

Princess Crown vil jeg også mere klassificere som en platformer. I mit hovede skal en side-scrolling beat 'em up have noget dybde i det område man kan bevæge sig i.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 06/08-10 15:15 
Guardian Heroes har da intet med en platformer at gøre :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 15:19 
Det har da lige så meget at gøre med en platformer som Top Hunter har :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 06/08-10 15:24, rettet 06/08-10 15:26 
Tenchi wo Kurau II er skide godt :-)

Jeg har været utrolig glad for Dungeons & Dragons: Tower of Doom & Shadow Over Mystara på arkaden. Den serie kan ikke anbefaldes nok. Der skulle være lidt lang loading på Tower of Doom på Saturn men Shadow Over Mystara skulle køre rigtig godt. Det er mig stadig en gåde at ingen folk herinde har været vilde med dem. Hos mig står de to spil som noget af det aller bedste Beat-em-ups nogensinde!

Hvis de de dog bare kom på PSN og LIVE sammen med Aliens Vs. Predator :O
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 06/08-10 15:31 
Der er også Batman Forever The Arcade Game, Die Hard Arcade/Dynamite Deka, Three Dirty Dwarves, Pu Li Ru La Arcade Gears
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 15:35, rettet 06/08-10 15:40 
Ja, Tenchi wo Kurau II er helt klart et af de spil, jeg snarest muligt skal have fingrene i. Jeg ved godt at Nekketsu Oyako ikke ligefrem er noget teknisk vidunder, men jeg får så meget optur over de youtube-videoer, jeg har set med det. Bare det at en af mellembosserne(?) hedder Vandamme er for nice :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 15:40, rettet 06/08-10 15:46 
T.L.O>
Der er også Batman Forever The Arcade Game, Die Hard Arcade/Dynamite Deka, Three Dirty Dwarves, Pu Li Ru La Arcade Gears

Ja da, jeg havde helt glemt Pu Li Ru La og Dynamite Deka :)
Er Batman Forever The Arcade Game overhovedet noget ved?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 06/08-10 16:35 
Killer Bean 2>
Det har da lige så meget at gøre med en platformer som Top Hunter har :)

Så vidt jeg husker er det væsentligt mere relevant at hoppe og i det hele taget bevæge sig vertikalt i Top Hunter.

Men der er da masser af beat 'em ups der foregår i ét plan uden dybdevirkning (fx Bad Dudes), så det diskvalificerer dem da ikke fra genreangivelsen. Og Guardian Heroes er jo tættere på dybdevirkningen med de tre planer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 16:47 
Jeg har heller ingen problemer med at kalde Bad Dudes for en platformer. Uanset hvad vil Guardian Heroes aldrig være et spil, jeg kommer til at tænke på, når jeg ser nogen skrive "side-scrolling beat 'em up" :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 06/08-10 17:41 
Killer Bean 2>
Ja, Tenchi wo Kurau II er helt klart et af de spil, jeg snarest muligt skal have fingrene i. Jeg ved godt at Nekketsu Oyako ikke ligefrem er noget teknisk vidunder, men jeg får så meget optur over de youtube-videoer, jeg har set med det. Bare det at en af mellembosserne(?) hedder Vandamme er for nice :D

Tenchi wo Kurau II virker faktisk en smule som Alien Vs. Predator.

Nekketsu Oyako skal jeg helt sikkert have og har længe haft lidt kik på det men aldrig fået det købt. Der er vist også en bane hvor man kommer ind i maven på en hval :D

Køb aldrig det der Batman The Arcade Game. Jeg havde det engang men det blev kylet direkte i skralleren efter 5 minutters spilletid..
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-10 18:17 
Killer Bean 2>
Uanset hvad vil Guardian Heroes aldrig være et spil, jeg kommer til at tænke på, når jeg ser nogen skrive "side-scrolling beat 'em up" :)

Hmmm... de bevæger sig sidelæns og tæsker løs?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 18:45 
Ja, min i min verden skal man kunne bevæge sig sidevers i en "side-scrolling beat 'em up" på trods af, at det ikke indgår i navnet. Og det er snyd at hoppe sidevers ;)
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-10 19:20 
Hva'?
Alf81Alf81Skrevet 06/08-10 19:24, rettet 06/08-10 19:27 
Killer Bean 2>
Uanset hvad vil Guardian Heroes aldrig være et spil, jeg kommer til at tænke på, når jeg ser nogen skrive "side-scrolling beat 'em up" :)

Men det er det jo'!? :D

EDIT:

Hvis du er så vild med den genre, så skaf dig en SFC. Der er et utal af beat 'em ups til det system.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 06/08-10 19:37 
Jeg aner ikke hvad sidevers betyder :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 06/08-10 19:41 
Man kan vel nok regne sig frem til, at det har samme mening som 'sidelæns'. Jeg har dog heller aldrig hørt udtrykket før.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 19:43 
Alf81>
Hvis du er så vild med den genre, så skaf dig en SFC.

Side-scrolling beat 'em ups til Saturn

;)

King Chaos>
Hva'?

Hva' Hvad?
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 06/08-10 20:06 
Nårh ja... Kan godt se at det kan blive svært at få presset den slags ind, når man har travlt med spille lækre lækre sager som _Shadow Warrior_ til _PC_ ;)
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 06/08-10 20:32 
Killer Bean 2>
Uanset hvad vil Guardian Heroes aldrig være et spil, jeg kommer til at tænke på, når jeg ser nogen skrive "side-scrolling beat 'em up" :)

Det er også fair nok - jeg brokker mig mest over at du så kalder dem "platformere" i stedet for...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-10 21:35 
Alf81>
Nårh ja... Kan godt se at det kan blive svært at få presset den slags ind, når man har travlt med spille lækre lækre sager som _Shadow Warrior_ til _PC_ ;)

Netop! Jeg vidste, du ville være forstående ;)

RJK>
Killer Bean 2>
Uanset hvad vil Guardian Heroes aldrig være et spil, jeg kommer til at tænke på, når jeg ser nogen skrive "side-scrolling beat 'em up" :)

Det er også fair nok - jeg brokker mig mest over at du så kalder dem "platformere" i stedet for...

Det må man også sige, du har din gode ret til. Der er trods alt ikke nogen platforme i Guardian Heroes. Jeg brugte kun begrebet "platformere" i mangel på en bedre generel betegnelse for 2D-spil, hvor man styrer en person horizontalt på en overflade. Det var af samme grund, at jeg satte "alm." i anførselstegn i mit første indlæg :)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 06/08-10 22:54 
Jeg fatter egentlig heller ikke, hvorfor jeg endnu ikke har fået fat i Nekketsu Oyako. Selvom det skulle være en smule bland, er det stadig Tecno Soft der står bag.
Ting om dét og pis.
JmogJmogSkrevet 07/08-10 00:54 
Killer Bean 2>
Jeg brugte kun begrebet "platformere" i mangel på en bedre generel betegnelse for 2D-spil, hvor man styrer en person horizontalt på en overflade. Det var af samme grund, at jeg satte "alm." i anførselstegn i mit første indlæg :)

Hmm, du roder altså lidt rundt i begreberne. Et platformsspil er ikke defineret udfra at det er noget man ser fra siden. Et platformsspil er (logisk nok) et spil, hvor det at hoppe fra platform til platform er en integreret del af gameplayet. Det er der intet af i Guardian Heroes, som er en 100% sidescrollende beat'em up. Om man kan skifte mellem tre planer i dybden er blot en ekstra feature, som er kommet i beat-em up genren med tiden.

Platformsspil: Supermario Bros-serien (2D såvel som 3D-spillene), Sonic etc.
Sidescrolling beat'em ups: Double Dragon, Guardian Heroes etc.

Det kan godt være du ikke tænker på Guardian Heroes som et beat'em up, men det ændrer ikke på, at det ER det altså :-). Det er ikke et spørgsmål om "hver sin mening". Du tager decideret fejl.
SumezSumezSkrevet 07/08-10 09:50 
Ok, jeg var lidt i tvivl om hvad du rent faktisk mente var side-scrolling beat'em ups, når du ikke mente at Guardian Heroes er det, derfor spørgsmålstegnene efter mine forslag.

Men lader da til at Dungeons & Dragons er lige præcis det du leder efter, det spil er nok det bedste man kan få i genren, når man snakker den "rene" genre. Ikke at konkurrencen er så hår. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 10:03 
Killer Bean 2>
Der er trods alt ikke nogen platforme i Guardian Heroes.

Jmog>
Et platformsspil er (logisk nok) et spil, hvor det at hoppe fra platform til platform er en integreret del af gameplayet. Det er der intet af i Guardian Heroes

Ekko?

Jmog>
Om man kan skifte mellem tre planer i dybden er blot en ekstra feature, som er kommet i beat-em up genren med tiden.

....

Sidescrolling beat'em ups: Double Dragon, Guardian Heroes etc.

Ja, for før Guardian Heroes kom på banen, kunne man kun bevæge sig på en streg i side-scrolling beat 'em ups. Nej vent,... i Double Dragon kunne man sørme også bevæge sig til siderne, endda uden at skulle hoppe :D

Jmog>
Det kan godt være du ikke tænker på Guardian Heroes som et beat'em up, men det ændrer ikke på, at det ER det altså :-). Det er ikke et spørgsmål om "hver sin mening". Du tager decideret fejl.

Det er meget muligt, men jeg tillader mig at være 100% egoistisk mht. indholdet af denne tråd. Jeg startede den for at finde frem til titler jeg selv betragter som "side-scrolling beat 'em ups", ikke titler, der teknisk set kan betragtes som værende det. På samme måde som de fleste nok har en klarere definition på "2D shoot 'em up" end: "Det er i 2D, og du kan skyde", har jeg også en (personlig) klarere definition på "side-scrolling beat 'em up" end: "Du kan bevæge dig fra side til side, og du kan slå på folk". Ellers får jeg jo bare smidt et hav af titler, jeg alligevel ikke har lyst til at spille, i hovedet :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/08-10 10:05 
Bare køb den Dungeons & Dragons Collection og send den videre til mig når du ikke gider den mere :D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 10:25 
Måske, hvis jeg finder det til en (meget) billig pris :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/08-10 10:32 
Jeg har aldrig set spillet til under 100$ :-(
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 07/08-10 10:45, rettet 07/08-10 10:49 
Og er slet, slet ikke det værd. Jeg har haft spillet i min besiddelse og kunne simpelthen ikke orke de sindsygt træge loadtider (og der skal meget til, før den slags går mig på), så gik i sidste ende af med det igen.

Dræberbønne To... Hvis side scrolling beat 'em ups er en af dine favorit genre, har du fat i de helt forkerte systemer.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 07/08-10 10:49 
Alf81>
Og er slet, slet ikke det værd. Jeg har haft spillet i min besiddelse og kunne simpelthen ikke orke det sindsygt træge loadtider (og der skal meget til, før den slags går mig på), så gik i sidste ende af med det igen.

Er Shadow Over Mystara ikke bedre med hensyn til det? Kan godt huske at jeg var gul af misundelse da du fik det..
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 07/08-10 10:53 
Ikke så meget, at jeg beholdte det. Men byttede også ligeover med både Guardian Force, Radiant Silvergun og Thunder Force V (er ikke helt sikker på om det var TFV, eller et andet) :)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 11:09 
Alf81>
Dræberbønne To... Hvis side scrolling beat 'em ups er en af dine favorit genre, har du fat i de helt forkerte systemer.

I know, jeg forsøger jo også nærmest at presse blod ud af en sten med den her tråd. Jeg har bare alt for lidt selvdisciplin til at kunne tillade mig selv at skulle samle på yderligere systemer. Jeg klarer mig for det meste også fint med Bare Knuckle III :)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 07/08-10 11:28 
Kunne det måske falde dig ind, ikke at gå efter en komplet samling? :D
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 11:30 
Nej, det er netop problemet :/
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 07/08-10 11:51 
Sumez>
Men lader da til at Dungeons & Dragons er lige præcis det du leder efter, det spil er nok det bedste man kan få i genren, når man snakker den "rene" genre.

Så er det da kun hvis vi snakker Saturn. Ellers er der nogle bedre arcadetitler. I det hele taget er konsolversionerne af Capcoms beat 'em ups jo ellers ret mangelfulde, især grafisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 07/08-10 12:00, rettet 07/08-10 12:01 
Det er mit klare indtryk, at Golden Axe: Revenge Of Death Adder er genrens højdepunkt. Det er i hvert fald fremragende!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 12:02 
Jeg ville i hvert fald ikke klage, hvis der havde været en Saturn konvertering :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 07/08-10 12:05 
Der ville nok også kun have været et halvt minuts loadetid for hvert minuts spil ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 07/08-10 12:06 
En Dreamcast-konvertering havde nok været bedre :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 07/08-10 13:47 
Wehner>
Det er mit klare indtryk, at Golden Axe: Revenge Of Death Adder er genrens højdepunkt. Det er i hvert fald fremragende!

Det skal nok komme på PSN og XBL på et tidspunkt!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 07/08-10 20:17 
Sumez>
Men lader da til at Dungeons & Dragons er lige præcis det du leder efter, det spil er nok det bedste man kan få i genren, når man snakker den "rene" genre. Ikke at konkurrencen er så hår. :P

Det vil jeg egentlig også gerne anbefale, hvis du kan finde det billigt. Det kan betale sig at gå efter den langt billigere japanske udgave. Der er så lidt tekst i spillet, at det ikke betyder det store.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 20:42 
Er det ikke kun udgivet i Japan?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/08-10 20:56 
Jo :-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 07/08-10 21:42 
Oh. Det var jeg slet ikke klar over. Spillet gik til ganske rimelige priser i japanske brugtspilsforretninger, da jeg var der sidste år. 3-400 kroner mener jeg det var.

Guardian Heroes var nærmest absurd billigt. Jeg så det til 100-200 kroner flere steder.
HankyHankySkrevet 07/08-10 21:57 
http://www.gameofjapan.com/product_info.php?cPath=37_29&products_id=356
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 08/08-10 05:14 
Jmog>
Guardian Heroes var nærmest absurd billigt. Jeg så det til 100-200 kroner flere steder.
Den japanske udgave af det spil kan man vist få kastet i nakken, tror jeg gav 1-2$ for det :) Er den engelsksprogede version da dyr?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/08-10 09:34 
Jeg synes det er et totalt overvurderet spil.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 08/08-10 10:14 
Sumez>
Den japanske udgave af det spil kan man vist få kastet i nakken, tror jeg gav 1-2$ for det :) Er den engelsksprogede version da dyr?

100$ for US udgaven kan jeg se er "normalprisen" på Ebay. Det er lidt sværere at se hvad PAL-udgaven går for, da ingen har en Buyitnow på den. Jeg mener jeg selv gav 400 kroner for den, da jeg købte den for 5 år siden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-10 12:18 
Sumez>
Jmog>
Guardian Heroes var nærmest absurd billigt. Jeg så det til 100-200 kroner flere steder.
Den japanske udgave af det spil kan man vist få kastet i nakken, tror jeg gav 1-2$ for det :) Er den engelsksprogede version da dyr?

Det har vi bare diskuteret en gang før... Nej den Japanske udgave går ikke for 1-2$. Hvis du har fået dit til den pris har du været meget meget heldig. Uanset var det ikke noget en hurtig ebay søgning ikke kunne svare på.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig