X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resonance of Fate


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-10 10:34 
Resonance of Fate er et af de store JRPG'er jeg ser meget frem til i år... Det er landet i Japan hvor det har fået positive anmeldelser. Jeg har siddet og fedtet lidt rundt med den Japanske demo på PS3 og er godt underholdt af kampsystemet.

Hér er en fantastisk flot intro:
Se hele indlægget
84 emne(r).
« < 1 2

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-11 00:45, rettet 08/05-11 00:47 
Jeg bryder mig også rigtig godt om det - det er dejligt meget anderledes i forhold til hvordan det spiller, sammenlignet med stort set alt andre JRPG'er. At det så også er sjovt, og fungerer, er en anden sag :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-11 12:48 
Det kan godt være det er mig der overser noget, men hvad er det der gør at man sommetider mister to bezels når en characters scratch damage bliver max'ed? Så vidt jeg husker fra tutorial'en burde man kun miste een?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-11 13:13 
Jeg tror det er samme idé som når man angriber fjender med rustning; Altså at du kan få flere bezels, hvis du fjerner fjendens rustning også. Ligeledes kan fjenden fjerne flere af dine bezels hvis du skader din rustning?

Jeg er dog ikke sikker.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-11 13:19 
Ja det er selvfølgelig en mulighed. Jeg var bare ikke klar over at man havde rustninger :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 00:17 
Jeg tror ikke det kan skade hvis du gør sådan her før statuekampen Rune:
Resonance of Fate

A, er en brun terminal jeg byggede.
B, er en fast terminal der giver charge speed x2 når du er inden for de felter den er forbundet til.
C, er indgangen til Forest of Idols.

Jeg synes det virker som om at man skal bygge en terminal af en bestemt farve før man må lægge de samme farvede hex'es. Jeg ved ikke om det kan gøres uden at du bygger en terminal, men det virker :)
Du skal forbinde charge speed terminalen til mindst 50 andre felter før den tar effekt. Og husk at den kun gælder inden for de farvede områder. Hvis du inkluderer indgangen til Forest of Idols så ser det ud til at hele den dungeon drager nytte af terminalen :)

Jeg har ikke mulighed for at prøve det før i morgen, men det kan kun være en hjælp. Lad nu være med at fråse en masse gule hex'es ud for så til aller sidst finde ud af at du ikke har nok til at dække de 50 felter der skal bruges... :/

Hvis du vælger at inkludere de to øverste terminaler også, skal du udfylde mindst 130 felter, ellers virker ingen af dem. De har kun indflydelse på item drop raten så de er ikke så vigtige...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/05-11 00:26 
Hvis du har ret, har jeg vist misforstået noget hvordan de der felter virker ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/05-11 08:37, rettet 09/05-11 10:10 
Det er forstået korrekt, Konsolkongen. Dog er det ikke nødvendigvis en terminal der skal til for at lægge de farvede brikker - der er også farvede dungeons, vistas etc. Men der skal ét farvet område til, inden man må lægge de farvede brikker. Jeg mener desuden at alle felter på en given dungeon skal farves, før denne drager nytte af en terminals effekt.

Jeg bruger det dog ikke særligt meget må jeg indrømme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 11:05 
En character kan angribe med to pistoler ad gangen, gælder det også med maskingevær+pistol? Iså fald ville man kunne lave scratch og direct damage på samme tid :)

Men det kan man nok ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 11:19 
Echelon VI>
Jeg mener desuden at alle felter på en given dungeon skal farves, før denne drager nytte af en terminals effekt.

Da jeg gik ind i Forest of Idols bagefter var alle felterne farvet brune og der var 2x charge speed. Jeg går ud fra at missionen, som er i Forest of Idols også får samme effekt, men det nåede jeg ikke at teste i går.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/05-11 11:21, rettet 09/05-11 11:22 
Echelon VI>
Det er forstået korrekt, Konsolkongen.

Jeg husker bare den (i øvrigt mangelfulde) beskrivelse af det med felterne som, at når en terminal er på 50, så kan effekten af den være OP til 50. Altså når man har tilknyttet fx 25/50 felter, så opnår man den halve effekt. I siger at terminalen først giver effekt når man har tilknyttet 50 felter. Er I sikre? (i nogle tilfælde giver en effekt måske først mening når man har alle felter, men derudover...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 11:24, rettet 09/05-11 11:26 
Ja du får først beskeden med at terminalen er aktiveret når du har forbundet over 50 felter.

Jeg havde faktisk forstået det som at terminalens effekt max kunne dække 50 felter og ikke mere. Altså at man i princippet kunne lægge 1 felt ved siden af og så ville terminalens effekt gælder dér.

Så ja, det er pisse forvirrende ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/05-11 11:35, rettet 09/05-11 11:35 
Damn, jeg var sikker på der stod det andet. Jeg har anstrengt mig for at forbinde alle mine terminaler, for at kunne få effekt over det hele - men når/hvis du har ret, så betyder det jo nærmest at jeg har malet mig selv ind i en krog, så jeg ingen effekt kan få (da de jo alle er /100+ hos mig :)).

Men man kan vel adskille dem igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 11:46 
Nej jeg tror skam godt du må overstige 50 felter. Det var dét jeg selv var i tvivl om til at starte med.
Der skal i hvert fald mindst 50 til for at aktivere den, men så vidt jeg kan forstå må du gerne udvide til hele world mappet og derved få effekt over det hele.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/05-11 11:52, rettet 09/05-11 11:53 
Men når jeg fx på det map du også har billede af har slået de tre terminaler sammen, så er der jo 50+50+30 = /130. Altså jeg skal så have 130 felter på dem, før noget af det bliver aktivt, efter hvad du siger. Og jeg har vel kun det halve. Og sådan har jeg gjort overalt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 11:53 
Ja okay på den måde. Hvis du forbinder alle tre skal du have mindst 130 felter før noget af det aktiveres, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/05-11 12:28 
Damn det lyder godt nok tungt det spil! HELT andet indtryk end det jeg fik af demoen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/05-11 12:33, rettet 09/05-11 12:35 
En anelse tungt er det, mest fordi der er gjort en dyd ud af ikke at forklare ret meget, og bare kaste spilleren ud i det. Det er herligt komplekst :)

RJK: Du kan, så vidt jeg husker, til enhver tid overmale de farvede områder med transparente.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 09/05-11 12:35, rettet 09/05-11 12:35 
Jeg tror bare det er helt vildt dårligt til at forklare sig - dertil er vi blevet lullet i søvn af overforklarende spil, så vi ikke længere forventer at skulle gøre nogen indsats selv. Jeg kan egentligt gode lide spillet for at overlade lidt initiativ til spilleren.

EDIT: slow...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 13:15, rettet 09/05-11 13:18 
Så kom jeg igennem :) Det svære ligger i at få statuen frem til bossen med ret meget liv. Hvis du kan klare det med ca 1/4 tilbage som jeg gjorde skulle du ikke have nogen problemer.

Molotov er en rigtig god ide til der der "Omega"-etellerandet fjender der kommer to baner forinden bossen. Når du så kommer til bossen skal du bare bruge Zephyr's maskingevær på de små fjender og få dem fjernet hurtigst muligt. Bossen selv, kan du sagtens bare lade stå og slå på statuen, der går lang tid før den får ødelagt den sidste 1/4. Angrib den bagfra og fra siden.

Håber det hjælper lidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 09/05-11 13:22 
De gange hvor jeg kom til bossen døde statuen af ét slag i fjendernes første runde. Det var rimeligt håbløst ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/05-11 13:24 
Echelon VI>
En anelse tungt er det, mest fordi der er gjort en dyd ud af ikke at forklare ret meget, og bare kaste spilleren ud i det. Det er herligt komplekst :)

Jeg tror desuden jeg er allergisk overfor spilleplader opdelt i ottekanter, det tæller nok også ind. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 13:24, rettet 09/05-11 13:25 
RJK>
Det var også det problem jeg havde sidst. Nu havde jeg oceaner af tid til at klare bossen :)

Sumez> Sekskanter... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/05-11 13:27 
Dem er jeg også allergisk overfor. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 14:14 
Jeg har allerede rundet over 18 timer i det spil. Tiden flyver godt nok afsted :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/05-11 15:34 
Hvor langt er du? Jeg startede forfra på et tidspunkt, men har på den nuværende gennemspilning på 16 timer nået til kapitel 7.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/05-11 15:35 
Kapitel 5 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-11 13:26 
27 timer og ca. midt i kapitel 6. Enten rusher du igennem spillet eller også er jeg bare mega grundig :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 12/05-11 10:15, rettet 12/05-11 10:17 
Jeg gav det så et ekstra forsøg, og fjernede felter til de andre stationer så jeg fik 2x charge speed (du havde helt ret). Derefter lykkedes det så. Det viste sig jo at jeg var ret tæt på at have klaret det de øvrige gange også. Bossen er jo latterligt svag, og næsten den letteste af alle kampene i den dungeon, så når bare jeg havde en smule mere energi på statuen, så den kun overleve to runder i stedet for nul, så gik det.

Jeg er så i øvrigt i starten af kapitel 5 nu og har brugt otte timer - ved heller ikke hvad du har fået tiden til at gå med ;) (+2-3 timer på kampe der er endt i game over, tror jeg)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-11 10:44 
Haha :D Jeg er 31 timer inde nu og i kapitel 7. Jeg må grinde ubevist meget, den slags plejer altid at irritere mig, men ikke i det her. Jeg har ganske vidst brugt en del timer på Arenaen, men ikke åndsvagt meget skulle jeg mene. Alle side quests og mennesker sørger jeg for at klare og tale med, det er nok primært det der gør det :)
Jeg er ikke død specielt mange gange. I hvert fald ikke nok til at der er gået 14-15 timer med det :)

Ang. det med at miste flere bezel's når man får fuld scratch damage så står der i manualen:

Hero Gauge reduction:
* Hero Action and Tri-Attack - reduces by one bar.
* Scratch Damage reducing HP to 0 - reduces by one bar per 1000 HP until HP is fully restored.

Jeg går ud fra at det betyder at når min character har over 2000 HP og får fuld scratch damage så mister jeg to bezel's, osv. Det giver egentlig meget god mening, men det mindes jeg heller ikke jeg fik at vide i tutorialen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/05-11 10:47, rettet 12/05-11 10:48 
Heller ikke jeg, men det giver god mening.

Det er længe siden jeg har haft brug for en manual til et spil - skammeligt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-11 10:54 
Hehe, så længe det hele giver mening i sidste ende gør det mig ikke så meget :) Desværre er det nok den slags der gør at Resonance of Fate aldrig får den anerkendelse det fortjener. Jeg kender flere der har købt spillet og hurtigt opgivet det igen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-18 15:52 
Ser ud til det får en genudgivelse (remaster?):

https://www.resetera.com/threads/resonance-of-fate-ps4-pc-rated-by-the-german-classification-board-usk.68424/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-18 11:28 
Så blev det officielt:

Resonance of Fate 4K / HD Edition announced for PS4, PC
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-18 14:25 
Fedt! Har tænkt på at genspille det for nyligt, men så venter jeg da :)

Fremragende spil, hvis man hsr tålmodigheden til at lære kampsystemet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
84 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig