X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2009


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-10 16:01 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2009 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

I forhold til tidligere har vi ændret en smule på reglerne denne gang. For det første har vi nomineret en række spil fra 2009, selvom de ikke er udgivet i Europa i år,... Se hele indlægget
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-10 22:51 
Sumez>

når plottet i spillet er så tamt som det er. :)


Men det er ikke i Mario... denne gang gør Miyamoto og hans slæng både Dostojevskij, Hemmingway og Shakespeare til skamme :P
SumezSumezSkrevet 01/02-10 22:57 
Heldigvis er det helt andre kvaliteter, Mario vinder på :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-10 04:07 
Har NSMB nogen single player appeal overhovedet?
HeroldHeroldSkrevet 02/02-10 07:13 
Selvfølgelig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/02-10 08:20 
Azzkikr>
Har NSMB nogen single player appeal overhovedet?

Jeg er faktisk virkelig imponeret over hvordan de helt samme "spilleregler" fungerer så godt til både singleplayer og "co-op" - Fordelene og ulemperne opvejer hinanden godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-10 09:17, rettet 02/02-10 09:22 
Hyakotake>
Men skal et spil have holdbarhed for at være "årets bedste"? Det gør vel ikke noget, at det bliver overgået næste år af et bedre/opdateret spil... vi stemmer jo ikke om "årtiets spil" eller "århundredets spil", men "p:r's bedste spil 2009".

Sådan har jeg også forstået afstemningen. Det er ikke nødvendigvis det spil, der på sigt vil være det bedste, der vinder, men det folk er optaget af lige nu.

Tag fx den nuværende afstemning mellem Uncharted og Mario. Pt kan man diskutere, hvad der er den største oplevelse - er selv mest til Mario, hvis nogen skulle være i tvivl :) - men over tid er der vel ingen diskussion om, at Mario vil være det mest tidløse. Om 20 år vil Mario være omtrent lige så godt, som det er i dag, mens Uncharted bare vil virke forældet. Alligevel kan UC godt vinde, fordi afstemningen handler om, hvad der er godt lige nu. Og der er Uncharted jo et udemærket spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 02/02-10 09:31 
Det er jeg også enig i. Men som jeg også skrev som svar til den udtalelse du citerer, omhandler det jo ikke bare om spillets holdbarhed, men hvilke typer kvaliteter der gør spillet godt.

Uanset om man sidder i nuet eller om ti år, kan man jo sagtens mene at de tidløse kvaliteter overgår dem med kortere holdbarhedsdato.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-10 09:39 
Jeg tror, vi er enige :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 02/02-10 09:42 
Årets Spil 2009
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/02-10 09:55 
LOL .. så kan hun lære det :D
nerosnerosSkrevet 02/02-10 10:00 
Hahaha sådan Mario :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-10 10:27 
Haha, nice... men måske ved Mario at hun alligevel er i et andet slot.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/02-10 13:12 
Eller måske er han bare træt af kage?

Årets Spil 2009
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-10 13:26 
The cake is a lie!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-10 14:43 
Sumez>
Jeg er faktisk virkelig imponeret over hvordan de helt samme "spilleregler" fungerer så godt til både singleplayer og "co-op" - Fordelene og ulemperne opvejer hinanden godt.

Ok, men efter hvad jeg har læst, så er spillet præcis det samme om man er alene eller sammen med andre spillere.

Spillet er tydeligvis lavet primært til multiplayer, bliver single player så ikke utroligt nemt og kedeligt? Derudover synes jeg meget af potentialet med multiplayer Mario (hjælpe hinanden igennem baner osv) går tabt når spillet spiller præcis på samme måde om det man er en eller fire.

Men kan ske jeg skal prøve det inden jeg dømmer det for hårdt :) håber snart skidtet falder i pris, jeg nægter at give 35£~ for det pt :P
HeroldHeroldSkrevet 02/02-10 14:49 
Begge dele er forkert. Det er et helt andet spil, når man spiller flere - det bliver langt sværere og mere kaotisk, fordi man kan skubbe til hinanden, så det kræver stor koordinering at få det hele til at passe sammen.

Alene spiller det fuldstændig ligesom klassisk Mario.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/02-10 15:05, rettet 02/02-10 15:07 
Azzkikr>
Ok, men efter hvad jeg har læst, så er spillet præcis det samme om man er alene eller sammen med andre spillere.

Det var netop det jeg hentød til :)
Hele spillet fungerer som skabt til BÅDE single og co-op, det synes jeg er ret flot at opnå.

Oplevelserne er meget forskellige, men "legepladsen" og "spillereglerne" er de samme.


Edit: Jeg havde heller ikke meget tiltro til spillet, både pga det middelmådige DS-spil, og fordi jeg var afskrækket af at de byggede det til multiplayerdelen.
Men jeg vil gerne bekræfte hvad Herold siger, spiller man alene, er de præcis som klassisk Mario, med alt hvad der gør det sjovt at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 02/02-10 15:25 
Hvornår kommer afgørelsen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 02/02-10 15:30 
I aften.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
869 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig