X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Den store Scribblenauts-tråd


Reply
WikzoWikzoSkrevet 18/09-09 17:59, rettet 18/09-09 18:02 
Det slår mig, at dette fantastiske DS-spil endnu ikke har fået en dedikeret tråd herinde på Play:Right. Det må vi hellere lave om på!

Spillet udkom for ganske nyligt, og står til udgivelse den 9. oktober i Europa.

Jeg har netop modtaget mit amerikanske eksemplar i dag. Spillet er enormt fedt og indeholder forbasende mange ord. Har ikke nået at spille så mange levels endnu, men der lader til at være rigtig mange forskellige. Essensen af spillet er dog uden tvivl de mange unikke kombinationer, man kan få ved hjælp af lidt lim og reb. På den måde kan man sætte vidt forskellige genstande sammen og skabe et sandt kaos. Det er virkelig et spil, man kan sidde og nørkle med i timevis - bare på titelskærmen!
SumezSumezSkrevet 18/09-09 18:45 
Bestilte det på udgivelsesdagen, men er ikke sikker på om de har sendt det endnu :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/09-09 19:47 
Wizko: Men der er så ikke dansk i din amerikanske udgave, vel? :P
3of193of19Skrevet 18/09-09 19:53 
Ja, spillet er nok nået af det mest kreative der er lavet og fortjener al den ros det har fået. Håber spillet klarer sig godt, alt andet ville være synd.
Det eneste der irriterer mig ved spillet er at kontrollen er en anelse hektisk og upræcis.
HeroldHeroldSkrevet 19/09-09 00:50 
Protip: Skriv longcat, keyboardcat, lolwut, cthulhu, god eller noob. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 19/09-09 07:16 
Har haft nogle ret sjove kampe mellem monster, giant enemy crab, god, devil, panda, yeti m.fl.

Nej, men der er spansk og fransk i mit spil. Og på CoolShop er der et billede af norsk tekst, selvom jeg har min tvivl, om spillet bliver oversat til vores nordiske sprog.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-09 08:45 
Det behøver du ikke tvivle på. Det var der i den prototype jeg næsten har spillet. ;)
BeanoBeanoSkrevet 19/09-09 08:59 
Giant enemy crab?

Lyder som om det spil har stort potentiale hvis der også er mulighed for real-time weapon change :D
SumezSumezSkrevet 22/09-09 09:14 
Så har jeg endelig fået mail om at mit eksemplar er sendt. Ærgerligt der ikke har været noget meldt ud om at der faktisk kom en version, der modtog dansk, så havde jeg ventet på den, ville nok have været nemmere at få kæresten med, så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 22/09-09 09:19 
Man kan skrive "sambo" og få en vandmellon - læs her hvorfor det er en smule uheldigt:
http://www.gamasutra.com/view/feature/4140/persuasive_games_little_black_.php?print=1
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 22/09-09 09:54 
Jeg var vild med at få læst "Lille Sorte Sambo" op da jeg var lille.

Racisme schacisme
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-09 16:39 
Ja, jeg har aldrig forstået hvad det rascistiske i den bog var. Til gengæld kan det være et problem at børn lærer om tigrene i Afrika :P
SumezSumezSkrevet 22/09-09 16:48, rettet 22/09-09 16:48 
Lille Sorte Sambo foregår faktisk i Indien, og er skrevet af en skotte, som boede i Indien. Det hele står i Chronos artikel. :)

Men ja, jeg tror også jeg gik og troede, der var tigre i Afrika det meste af min tidlige barndom pga. den bog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-09 17:58 
Så 'negrene' i bogen er fra Indien? :O
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-09 18:03 
Wow, hver dag bliver man klogere! I øvrigt er den Ub Iwerks tegnefilm fra 1935 ret fantastisk... der er de rigtige negre btw :)
SumezSumezSkrevet 23/09-09 09:24 
Yeah, den tegnefilm er alligevel et stykke kulturhistorie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 31/03-11 11:53 
Det ultimative Scribblenauts våben :D
http://www.youtube.com/watch?v=BjZEixR0m8s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 09/02-13 23:16 
Hvis der er nogen der ikke kan vente på Scribblenauts Unlimited så så jeg at de havde den til Wii U inde i El Giganten på fields idag. Spillet skulle jo ellers først komme her den 1 Marts.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 10/02-13 05:00, rettet 10/02-13 06:34 
Den er ellers tilbagekaldt, men det ved hellgiganten nok ikke :D
millenniummillenniumSkrevet 10/02-13 07:20 
Forstår ikke hvor det er så svært at udgave danske versioner af Scribblenauts til iO, når nu hele spillet er oversat til dansk i Super Scribblenauts til NDS.

Det var super fedt for min søn i skolen (og lærerigt) men han kan ikke skrive engelsk endnu.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 02/05-13 00:14 
Er der nogen der ved om der er noget nyt omkring den Europæiske udgivelse af Scribblenauts Unlimited.

Så vidt jeg har kunne forstå var spillet allerede så godt som sendt ud til butikkerne men så blev det recalled og nu er der pludselig ingen udgivelses dato overhoved... Som om det ikke var slemt nok at skidtet allerede udkom for over et halvt år siden i USA nu.

Og som jeg tidligere har nævnt så har jeg ved flere lejligheder set 3DS udgaven inde i El Giganten for nogle måneder siden selvom spillet officielt stadig ingen release date har.

What's the freakin' hold up? :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 02/05-13 08:24 
@millennium: Så kunne han jo lære det :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/05-13 09:06 
Det er nu praktisk at lære dansk først. :) Desuden er det ALT for sparsomt med disse spil, som med succes formår at kombinere sproglære med godt gameplay.

Hvis jeg var skoleleder, ville jeg indføre Scribblenauts i undervisningen.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/05-13 09:50 
Ja, det er et godt udgangspunkt :D
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-13 10:44 
Captain N>
What's the freakin' hold up? :/

Det er vildt underligt. Det gør det endnu mere mystisk at spillet er udkommet i Australien og New Zealand, der jo også er PAL. Ud fra hvad jeg har læst, fortæller de australske spillere at spillet fungerer fint.

Man kunne forestille sig at der er opstået nogle kontraktuelle uoverensstemmelser i mellem Nintendo og 5th Cell eller Warner Bros. der udgav spillet i US.

En anden mulighed kan være at der opstået problemer med PEGI- eller måske snarere USK-kvalificeringen (Nintendo of Europe ligger i Tyskland, og vi har før set hvordan USK som institution kan påvirke Nintendos platforme i hele regionen) og den store frihed til at skabe der er i spillet. Spillet har måske fået en rating, og man er så meget sent blevet opmærksom på indhold som burde kategoriseres anderledes. Nintendo acceptere ikke spil uden PEGI- eller USK-kvalificering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 02/05-13 17:26 
Det er ret nyt, så det har sikkert ikke indflydelse på udgivelsen, men de er blevet sagsøgt af rettighedsindehaverne til Nyan Cat og Keyboard Cat.

http://www.gamasutra.com/view/news/191626/The_cat_memes_in_Scribblenauts_are_illegal_claims_cat_meme_duo.php?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+GamasutraNews+%28Gamasutra+News%29
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/05-13 17:37 
Er der seriøst rettighedshavere til den slags? :S Nøj det er svagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 04/05-13 10:49 
Sikke da et cirkus når spillet har været færdigt så længe.
Originalt skulle det jo havde været et launch spil.. Hvilket det så kun blev i USA men selv den Europæiske udgave har jo været færdig i flere måneder.
Nintendo har jo ingenting udmeldt om hvorfor spillet er udskudt på ubestemt tid.

Desuden har spillet jo været oppe til download på Steam i Europa i flere måneder og er efterhånden også faldet en del i pris, så når/hvis Wii U udgaven kommer til fuld pris vil det ikke ligefrem være en attraktiv pris.
Så hvis spillet kan komme på Steam i hele EU kan det næppe være en PEGI ting.. Vil jeg gætte på ihvertfald :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
ProzelProzelSkrevet 04/05-13 15:34, rettet 04/05-13 15:47 
Jeg står ved Elgiganten i Randers og stirrer på en Wii U kopi, så ja de er i omløb i et begrænset omfang.


Link...
Captain NCaptain NSkrevet 04/05-13 19:26, rettet 04/05-13 19:28 
Det bekræfter min mistanke.. Gad godt vide hvad fanden der sker for det spil? :/

Du skulle ikke tilfældigvis havde taget et billede?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 04/05-13 19:40 
Prisen er måske lidt høj, men jeg havde fluks købt det :)
ProzelProzelSkrevet 04/05-13 21:06 
Der er et link med billed, Captain N :D
Captain NCaptain NSkrevet 04/05-13 21:17, rettet 04/05-13 21:47 
Prozel>
Der er et link med billed, Captain N :D

Jeg failer bare som sædvanligt :)

På deres hjemmeside kan jeg dog kun finde 3DS udgaven.
Hvis jeg selv falder over det her i København skal jeg da klart også havde købt det. Så må jeg afbestille den fra Shopto.

Ellers kan man jo altid bestille det fra Coolshop til om 7 år :)

Den store Scribblenauts-tråd
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 17/01-18 09:17 
millenniummillenniumSkrevet 17/01-18 10:35 
Noget info om de får nosset sig sammen til dansksprogede versioner denne gang..? :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me