X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RE5 demo


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/01-09 17:48 
Kan man overhovedet dræbe ham den store fede idiot med øksen? Har skudt og slået ham jeg ved ikke hvor mange gange nu, men han dør ikke :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
165 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/01-09 17:48 
Kan man overhovedet dræbe ham den store fede idiot med øksen? Har skudt og slået ham jeg ved ikke hvor mange gange nu, men han dør ikke :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 26/01-09 17:56 
Jeg synes heller ikke rigtig jeg formår andet end at få tæsk til jeg dør i den demo :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 18:06 
Horror uden survival?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-09 18:10 
Nej ham den store med øksen kan du ikke dræbe men hvis du kravler op på toppen af bussen kan han ikke komme op til dig imens du venter på helikopteren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 18:36 
Jeg synes demoen var rigtig lovende. Der var desværre sygt meget tearing men jeg har tiltro til at Capcom får fjernet det hele inden udgivelse.

Jeg savner kufferten fra 4'eren. Det var fedt at skulle ommøblere tingene for at få plads til det man finder. Jeg kan dog sagtens forstå hvis andre synes det var et irritationsmoment. På plus siden kan man skifte on the go.

Vides det hvor meget hende kvinden vil være med i spillet? Hun er der nok ikke det første stykke tid, men hvis man kan spille hele spillet i Co-op betyder det så hun er der resten af spillet? Hun var lidt belastende at skulle beskytte til tider, men jeg er sikker på at man vender sig til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 26/01-09 19:00 
KTC og jeg spillede den japanske RE5-demo i lørdags, og der kunne vi altså godt dræbe ham det store kødhoved, med den alt for store økse. Det tog dog en ordentlig mængde tid, og så var det i co-op.

Spillet tegner rigtig godt. Som Konsolkongen skriver, er der vanvittig meget tearing i demo'en, men som det var tilfældet med Dead Rising, kunne det meste løses ved at skifte til composite kabel, sætte fjernsynet til PAL-60 med dette og så skifte tilbage.

Ved single player, er kvindens AI altså for fjollet, i hvert fald som den er nu. Er der fjender, skyder hun - hvis du løber, løber hun også - bevæger du dig inden for et lille område, bliver hun oftest stående, og det er vildt træls i situationer, som når man for eksempel møder ham fjolset med motorsaven. Jeg undviger, hun bliver savet over :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 19:18, rettet 26/01-09 19:19 
Må indrømme jeg er ikke videre imponeret.

Virker somom det er udelukkende ment som et co-op spil.

Almindelig single player virker ihvertfald rimelig broken.

Men lad os nu se hvordan det er i den endelige version.
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 19:23 
Lyder som om jeg skal spille Resident Evil for første gang i meget lang tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-09 19:36 
Ah but there is a trick to it!
Hvis du trykker på B beder du Sheva om at komme hen til dig. Hvis du holder den nede får du muligheden for at give hende en ordre til at angribe. På den måde prøver hun at holde sig væk fra ham med motorsaven og imens han jagter hende kan du få nogen gode skud ind på ham.
HankyHankySkrevet 26/01-09 19:39 
Hvor lamt :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 19:40 
Hvis det kun egner sig til co-op kan man allerede nu godt forvente en vurdering på omkring de 5 fra mig. Jeg vil dog se det før jeg tror det ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/01-09 19:44, rettet 26/01-09 19:46 
Konsolkongen>
Jeg savner kufferten fra 4'eren. Det var fedt at skulle ommøblere tingene for at få plads til det man finder. Jeg kan dog sagtens forstå hvis andre synes det var et irritationsmoment. På plus siden kan man skifte on the go.

Vides det hvor meget hende kvinden vil være med i spillet? Hun er der nok ikke det første stykke tid, men hvis man kan spille hele spillet i Co-op betyder det så hun er der resten af spillet? Hun var lidt belastende at skulle beskytte til tider, men jeg er sikker på at man vender sig til det.

Jeg savner altså også kufferten meget det var jo et minispil i sig selv! Ja kvinden er sindsygt irriterende. Jeg vil godt vædde med at hun er med hele vejen igennem spillet bare se på traileren :-(

Jeg synes også det føles meget underligt at spille med 360'erens kontroller til det her spil. Synes det virker broken :-(

Hvornår kommer der en demo til PS3?

Jeg er sku blevet ret bange for det her kommer til at blive årets mest skuffede titel for mig!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 26/01-09 19:45, rettet 26/01-09 19:47 
Om en uge :)

EDIT: Og jeg synes det føltes ganske godt med 360 joypaddet. Mindede mig om, da jeg spillede 4'eren med GameCube's joypad.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 19:48 
Hvis det er 360'erens video output der er skyld i al den tearing, så er der nok gode chancer for at PS3 demoen vil give et langt bedre indtryk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/01-09 19:52, rettet 26/01-09 19:55 
Hanky>
Om en uge :)

EDIT: Og jeg synes det føltes ganske godt med 360 joypaddet. Mindede mig om, da jeg spillede 4'eren med GameCube's joypad.

Ok så må jeg lige vente lidt og se før jeg begynder at hulke..snøft!

Jeg har kun spillet det på GameCuben. Jeg synes bare de lange LB og RB knapper er meget irriterende at spille med, også derfor jeg ikke har købt Ninja Gaiden II endnu. Til den slags spil er jeg sku meget hurtigere med en PS3 kontroller i hånden end den der 360'er klods.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/01-09 20:07, rettet 26/01-09 20:10 
Konsolkongen>
Hvis det er 360'erens video output der er skyld i al den tearing, så er der nok gode chancer for at PS3 demoen vil give et langt bedre indtryk.

Hvis du anvender HDMI, så prøv at sætte din 360 til 720p (i stedet for 1080p) og lad dit TV opscalere - det hjælper meget på mængden af tearing i RE5 :)

neros>
Hvornår kommer der en demo til PS3?

Den 5. feb. mener jeg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 20:16 
Nå ja der er rigtigt at den nogle gange kommer til kort med 1080p opskaleringen. Hvad opløsning kørte Xboxen Hanky?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 26/01-09 20:24 
Den kørte 1080p :/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 20:29 
Så glæder jeg mig da helt vildt til PS3 demoen nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
StormStormSkrevet 26/01-09 20:57 
Jeg har ikke selv fået spillet den demo endnu, men er det rigtigt at man ikke kan pause spillet mens man vælger ting, healing og våben i sit udstyr, ligesom i de forrige spil? Hvis spillet stadig kører i baggrunden mens man får sin menu med udstyr frem, så er der da store chancer for at man bliver overrendt af fjender når man står der og prøver at blande røde og grønne planter.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-09 21:01 
Det er rigtigt - den nye menu pauser ikke spillet :O

Det er med til at højne stressniveauet men frygter lidt at det gør spillet frustrerende.

Ellers syntes jeg det virker meget lovende :D
HankyHankySkrevet 26/01-09 21:02, rettet 26/01-09 21:02 
Den gamle menu er skiftet ud med en slags HUD der popper frem ingame, mens du stadig kan se hvad der foregår, men man kan ikke fryse spillet, mens man roder med det :)

EDIT; What he said!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/01-09 21:19 
Synes også umiddelbart det virker lidt stressende med den real-time menu, men man kan jo åbenbart assigne forskellige ting til d-pad så det går hurtigere. Det fik jeg dog ikke selv prøvet.

Ellers lader det jo til at være RE4 med et flot nyt lag maling, hvilket heller ikke er så tosset!

Dog savner jeg hovedpersonens cirkelspark fremfor de lidt kedelige slag han uddeler nu og pistolen kunne de også godt have orket at kreere en ny og lidt mere punchy lyd til :)
(...)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 21:32 
Hans girlie leger til gengæld Chuck Norris, når hun kan komme til det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/01-09 21:52 
RE5 demoen mindede mig lige om, hvorfor jeg ikke brød mig om RE4... Jeg er ikke til den type klaustrofobiske spiloplevelse - nogen vil sikkert mene det højner stressniveauet, hvilket det bestemt også gør, men det er drønfrustrerende synes jeg...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/01-09 21:56 
Jeg er faktisk enig... scary :D
BeanoBeanoSkrevet 26/01-09 21:58 
He he he... ja vurderet udfra demoen, så kommer RE5 nok ikke til at vinde nye fans :)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 22:01 
Først tror man lige, de har givet en nice styring, fordi de bruger ord som "strafe" og den slags. Man tager fejl...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-09 22:04 
Ville dog gerne have haft mulighed for at gå samtidig med at man sigter/skyder - nisser!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 22:16, rettet 26/01-09 22:28 
Ja synes jeg heller ikke giver nogen mening. Kunne man ikke det i RE4, eller husker jeg forkert?

Edit: Nej kan man heller ikke i RE4.

Komplet åndsvagt.
jaesjaesSkrevet 26/01-09 22:24 
Hvor er I bare last gen. Real-time Menus er jo det helt nye. Nyere og bedre end blot Real-time Weapon Change ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 26/01-09 22:27, rettet 26/01-09 22:27 
Azzkikr>
Ja synes jeg heller ikke giver nogen mening. Kunne man ikke det i RE4, eller husker jeg forkert?

Det virker i hvert fald ret forældet, men mon ikke man godt kan vende sig til det, selvom det selvfølgelig ville være optimalt at ændre det.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 22:50, rettet 26/01-09 22:52 
Hvis det spillede som GOW så ville det ødelægge alt. Hvis man kunne strafe ubesværet rundt om fjenderne ville alt survival horror blive fjernet fra spillet.

Så længe der bare er quick-180-turn er jeg glad. Jeg synes kontrollen fungerer rigtig godt når man har vænnet sig til den.

Det er det samme som at super realistisk handling ikke virker i alle bilspil. Out Run vs. Gran Turismo f.eks...
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 22:55 
Jeg synes bare, at sådan som demoen er skruet sammen med horder af zombier, så lægger det naturligt op til en styring, hvor hovedpersonerne kan bevæge sig om ikke ligesom Master Chief, så blot som jeg selv kan. Der er ingen form for rullefald eller hop - jeg savnede begge dele. Tror dog nok at det skal være en gennemspilning værd i co-op, hvor man også kan sidde og hyggetrashe styringen sammen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 26/01-09 22:57, rettet 26/01-09 22:58 
Hvor er det dog egentlig dejligt at høre FPS-fanatikerne brokke sig over man ikke kan strafe i RE5-demoen. Det formindsker de fleste af mine bekymringer om den totale vestliggørelse af et forventet fantastisk spil.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/01-09 22:58, rettet 26/01-09 22:59 
Konsolkongen>
Hvis man kunne strafe ubesværet rundt om fjenderne ville alt survival horror blive fjernet fra spillet.

Vil det sige, at hvis man kan gå sidelæns, så er spillet ikke længere uhyggeligt eller skræmmende?? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 23:02 
Det fjerner meget af den nødvendige frustration der hører til genren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 23:08, rettet 26/01-09 23:10 
Konsolkongen>
Hvis det spillede som GOW så ville det ødelægge alt. Hvis man kunne strafe ubesværet rundt om fjenderne ville alt survival horror blive fjernet fra spillet.

Det kan du have ret i.

Men hvis man skal dømme efter demo'en er der ikke ret meget "survival horror" over RE5. Survival horror og coop med en eller anden skydegal kvinde hænger overhovedet ikke sammen, at solen skinder og det er helt lyst gør heller ikke noget til at forbedre RE stemningen.

Ud fra demo'en virker det som et udpræget action spil med endnu mindre "horror" elementer end RE4.

Men okay, det var vel at forvente, de kan jo ikke blive ved at bare at lave en ny virus and stak nye zombier.

Men når nu de insisterer på at gøre det mere og mere FPS/action-agtigt kunne de vel ligeså godt gå hele hele vejen og indfører "walk'n'shoot".

Men nu må vi se når spillet kommer på gaden, men jeg er generelt en smule skuffet må jeg indrømme.
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 23:09 
Kristensen>
Det formindsker de fleste af mine bekymringer om den totale vestliggørelse af et forventet fantastisk spil.

Jojo bevares, dårlig styring er jo seriens vartegn. Synes bare det var på tide, den fik sig et nyt, men gamle (ukritiske) fans vil naturligvis føle sig hjemme.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 26/01-09 23:10 
Azzkikr>
Ud fra demo'en virker det som et udpræget action spil med endnu mindre "horror" elementer end RE4.

Præcis, og dermed et actionspil med ringe styring. Kan være at demoen ikke er repræsentativ for spillet, men vi må jo dømme ud fra det, vi har prøvet indtil videre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 23:13 
Azzkikr>
Men når nu de insisterer på at gøre det mere og mere FPS/action-agtigt kunne de vel ligeså godt gå hele hele vejen og indfører "walk'n'shoot".

Ud fra demoen virkede det utroligt meget som RE4. Og fra de tidlige videoer fra spillet ser det også ud til at selvom der er masser af sollys vil der alligevel være skumle og mørke steder. Jeg kunne ikke se den store forskel i kontrollen fra RE4, det var en positiv ting.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 26/01-09 23:15, rettet 26/01-09 23:16 
Konsolkongen>
Det fjerner meget af den nødvendige frustration der hører til genren.

unødvendig frustration vil jeg hellere sige, godt gammeldags :)
Hvis de bare have gjort så man kunne bevæge sig ganske langsomt mens man sigtede, så ville jeg såmænd have været tilfreds nok.

Re4 serien ser ud til at gå i en mere actionpræget retning end tideligere, derfor ser jeg heller ikke noget problem i man lige kunne ændre lidt på styringen.
Umiddelbart er der ikke meget horror over spillet, endnu mindre end i RE4.
Det kan selvfølgelig nå at ændre sig.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 23:15, rettet 26/01-09 23:17 
Wehner>
Præcis, og dermed et actionspil med ringe styring. Kan være at demoen ikke er repræsentativ for spillet, men vi må jo dømme ud fra det, vi har prøvet indtil videre.

Det tror jeg ikke du skal regne med ændrer sig. Men det lyder godt nok også som om du ikke forstår genren, når du sådan hungrer efter mere GOW kontrol.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 26/01-09 23:26, rettet 26/01-09 23:27 
Wehner>
Jojo bevares, dårlig styring er jo seriens vartegn. Synes bare det var på tide, den fik sig et nyt, men gamle (ukritiske) fans vil naturligvis føle sig hjemme.

Jeg regnede faktisk med, at du ville klappe i dine hænder over muligheden for coop, men det var åbenbart ikke nok til at tilfredsstille den umættelige lyst folk som dig har til at ville gøre alt så mainstream, at det er til at brække sig over.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 23:27, rettet 26/01-09 23:37 
Må indrømme jeg overhovedet ikke er hooked på denne Coop ide, det ødelægger totalt single player delen. Det skulle dog være on/off igennem spillet, men man må gå ud fra det er en ret stor del af spillet der foregår som coop, ellers ville det jo være meningsløst at lave mulighed for splitscreen/online coop.

Ser ud til vi får slået de sidste søm i kisten på "survival horror" og har nu blot et rendyrket action spil tilbage.

Hvilken kæmpe skuffelse.

Edit: Ser ud til jeg har ret. Har fundet er par quotes fra Chris Kramer fra Capcom.

“Resident Evil 5 can still loosely be considered a survival horror game,” he offered. However, compared with Resident Evil 4 it will be “more exciting, more action with more tension.”

“You have the ability to feel more like an action hero,” he went on. “You will have the largest Arsenal of weapons in a Resident Evil game to date.”

“The whole game is designed from ground up for co-op

Av for en udmelding. Synd for serien de ødelægger den på den måde. Forstår det simpelthen ikke, har vi ikke nok hjernedøde action spil på markedet? Hvorfor i alverden går de den vej, det ville give mere mening hvis de gik mod mere "horror" istedet for mere action. Hvorfor skal alle spil henvende sig til amerikanske teenage drenge efterhånden :\

Det er en ommer Capcom.
HankyHankySkrevet 26/01-09 23:36, rettet 26/01-09 23:39 
Hvad med, at du ikke udtalte dig sådan før du havde spillet selve spillet, og ikke blot en demo?

EDIT: Ikke ment til det med co-op, men at det blot er rendyrket action, og at spille nu allerede er en kæmpe skuffelse.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 23:42 
Læs min editede post.

Chris Kramer bekræfter desværre mine bange anelser.

Hektisk coop action med masser skyderi.

Det har vi aldrig set før :D

Jøsses Capcom...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 23:46, rettet 26/01-09 23:47 
Det synes jeg bare slet ikke demoen viser. Ikke i større grad end Residente Vil 4 i hvert fald.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 26/01-09 23:49 
Ja, de quotes tegner ikke så godt :( Jeg har dog stadig et naivt håb om at spillet ender med at være et fornuftigt kapitel i serien, men de ting der nævnes som ændringer lyder desværre ikke til at være til det bedre ift de tidligere spil i serien. Har du et link til artiklen hvor quotes er fra?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-09 23:55, rettet 27/01-09 00:07 
http://www.videogaming247.com/2009/01/26/capcom-resident-evil-5-can-still-loosely-be-considered-a-survival-horror-game/

Ja det tegner ikke godt. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de går den vej, og ikke tilbage og prøver at udvide "survival horror" konceptet istedet. Det var det der oprindeligt fangede RE fans og gjorde at spillene skilte sig ud.

Spillet må virkelig blive en stor skuffelse for mange hardcore RE fans. Det er jo en hel anden gruppe RE5 henvender sig til.

Edit: Med hensyn til controls, så ser det ud man både kan spille klassik RE control og så nogle "action controls"...

"Players can also choose between the classic “Resident Evil”-style controls or switch to the newer “Action” controls inspired by games like “Gears of War 2” and “Halo 3.”"

http://www.capcom-unity.com/s-kill/blog/2009/01/13/resident_evil_5_demo_hits_xbox_360_january_26th_
165 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig