X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billige kopi psx controllere?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 25/01-09 16:29 
Nu er jeg atter kommet i fysisk besiddelse af min arcadeplade (se her: http://playright.dk/forumemne.php?id=26126#386976 )

Da det er noget rigtig pis med manglen på fælles stel på xbox 360 og da vi jo har et arrangement den 20. februar jeg gerne vil have kontrolleren klar til, har jeg besluttet mig for i første omgang kun at satse på PS3 brugbarhed.

RJK og jeg prøvede lige at kigge på indmaden i en dualshock1 kontroller i går aftes og den så lidt håbløs ud til at lodde på, da de digitale knapper ikke sat på et print men en tynd platik-folie. Så RJK foreslog RJK mig at finde nogle billige psx uorginale kontrollere fra et supermarked til slagtning.
Nu kigger jeg ikke efter elektronik i supermarkeder, så jeg ville høre om nogen herinde kender til nogle supermarkeder hvor de sælger super billige psx/ps2 kompatible kontrollere.

Alternativt vil jeg skaffe mig nogle nogle af de originale ikke-dualshock psx kontrollere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 25/01-09 19:42 
Hvorfor er det at i vil have at der skal være fælles stel..?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-09 19:44 
Det "tynde plastik-folie" du snakker om er sat ind i et stik på selve printet. På den anden side af hullet i stikket er der en masse ben. Dem kan i lodde på istedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 25/01-09 20:59 
happyED>
Hvorfor er det at i vil have at der skal være fælles stel..?

Fordi arcadehardwaren er lavet på den måde, hvilket vil sige at det "bare" bliver et spørgsmål om at forbinde de rigtige punkter på arcadedelene med de tilsvarende punkter på f.eks. en psx kontroller.
Måden kontakterne i 360 kontrolleren er forbundet på skulle ifølge RJK være noget af et puslespil.

@Konsollapsen: Jeg kigger på det, men dybest set skal jeg også bare have den billigst mulige, og jeg skal jo ikke bruge det analoge pis til noget ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-09 21:04 
Klart, det vil være nemmere med en kopicontroller istedet. Bla. fordi benene på stikket sidder så tæt at jeg var nødt til at skiftevis lodde ledninger i hver sin retning for at de kunne være der. Analogpindene ignorerer du jo bare hvis du beslutter dig at bruge Dual Shock 1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 25/01-09 21:13 
Det stik er nok lige lovligt lille at lodde på, for én der ikke har prøvet at lodde før ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-09 21:18 
Ja jeg tænker mig ikke nok om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-09 02:35 
De er rimeligt billige på Amazon

http://www.amazon.co.uk/Sony-Computer-Entertainment-UK-Controller/dp/B00004TMM9/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1232933682&sr=8-1
dRxLdRxLSkrevet 28/01-09 00:49 
Der er kun én af dem du linker til der vil sende til Danmark.
Er der evt. andre der ligger inde med skod kontrollere de vil af med til en meget billig penge?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-09 00:58 
Er det til PS3 du skal bruge dem? Skal de i så fald ikke have en Analog knap som skal trykkes på før maskinen kan genkende dem? Eller er det kun hvis de skal bruges til PS3 spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 28/01-09 01:42 
Jeg har nogle Dualshock 1 kontrollere til låns fra RJK, de virker fint med de usb adaptere jeg har købt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig