X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

J-popcon 2008 / Gameroom


Svar
Per SPer SSkrevet 07/11-08 01:16, rettet 29/11-08 02:08 
Så er det blevet tid til J-popcon igen. Et sted hvor fans af anime, manga og sjove spil kan få styret lysten blandt ligesindede.

J-popcon 2008 starter fredag d.7 nov. i Valby Kulturhus og slutter søndag d.9 nov.

I år er der større bredde på spiludvalget og hensynet til at der er flere piger end drenge, som besøger J-popcon, sætter sit præg i spilområdet. Selvom der stadigvæk diskes op med det bedste fra Neo Geo, PC Engine og PS2 til Dreamcast og Sega Saturn.

Og apropo Sega:

Spildesigner Kenjiro Morimoto fra Sonic Team og Sega er inviteret til J-popcon, hvor han holder et foredrag om spiludvikling og vil kigge forbi vores spilområde.

Til lejligheden er der støvet et par gode perler fra Sega op og blandt de nyeste er Valkyrie Chronicle til PS3.

Og ligesom sidste år, er alt med Naruto ultra-populært. Derfor viser vi både det helt nye Naruto Ultimate Storm til PS3 og holder en konkurrence på storskærm med Ultimate Ninja 3 til PS2.

Dancing Stage: SuperNOVA 2 til PS2 i multiplayer er også udvalgt til at sprede danseglæde på enten dansemåtter i spilområdet eller på en storskærm i en konkurrence.

Til begge konkurrencer kan man vinde præmier som Final Fantasy samlefigurer eller Ninja Gaiden DS stylus udformet som et samuraisværd. Plus andre spændende sager.

Shmups fans vil sikkert også sætte pris på muligheden for at skyde huller i aliens med Thunderforce VI til PS2.

Til PC Engine er vi særdeles glade for at præsentere Taito's Parasols Stars: The Story Of Bubble Bobble III.

- og masser af andre japanske perler.

Desuden er der blevet plads til vise spil som De Blob frem på Wii, Boogie Superstar til Wii med Mikrofon - og forhåbentlig et par gode sangstemmer.

Rock Band til Xbox 360 kan afprøves på en 40" skærm i tilstødende lokaler, så alle kan være sikker på at lydstyrken kan kontrolleres.

Sidst men ikke mindst, bliver den første spilbare udgave af Mirror's Edge vist frem til Xbox 360. Cool design og en anderledes vinkel på FPS og platformspil.

Den store Cosplay (kostume) konkurrence er den officielle kvalifikation til World Cosplay Summit i Japan til næste år. TV Aichi fra Japan kigger forbi, og jeg har fundet nogle super flotte lokaler, kun få hundrede meter fra Valby Kulturhus, som omdannes til en kæmpe cosplay-event om søndagen.

Da den store sal i Valby Kulturhus for længst er blevet for lille til cosplay konkurrencen, er der denne gang plads til ca. 900 besøgende hos Lantz/Marketenderiet (www.lantz.dk).

Så slipper man for besværlige busture, som sidste år, frem og tilbage og en masse spildtid. Man kan gå derover på 5 minutter.

Kortsagt, der er lidt at kigge på.

Forhåbentlig dukker der også et par Play:Right brugere op og jeg kvitterer med en præmie - hvis man er udklædt som Sonic The Hedgehog. ;)

J-popcon 2008 hjemmeside
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-08 01:54 
Hvor er det ærgeligt at man først finder ud af den slags så sent. Jeg havde helt sikkert mødt op for at høre Kenjiro Morimoto og set Thunder Force VI :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-08 05:20, rettet 07/11-08 05:29 
Jeg bor lige ved siden af så det kan godt ske at jeg lige kigger forbi.

Jeg ved godt det ikke er dig man skal brokke sig til vedrørende dét Per men jeg syntes godt det kunne klæde J-popcon folkende at være lidt mere informative på deres side.
Et program med tidspunkter ville f.eks. være rart og det kunne også være fedt at vide hvornår forhandler området er åbent.

Jeg glæder mig til at se folks cosplays i år. Der var nogen ret fine nogen sidste år... F.eks ham hér:

J-popcon 2008 / Gameroom
PalsgaardPalsgaardSkrevet 07/11-08 09:02 
Darkbeat.. den problemstilling tages op hvert år, men det tyder ikke på det er noget vi bliver i stand til at overbevise arrangørende om er en god ide.. desværre
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 07/11-08 09:29 
Der kommer jo også masser af folk alligevel. :)
Alle der er tilmeldte får tilsendt programmet, gør de ikke? Ellers kan det samles op derude.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-08 17:17 
Jeg var lige forbi og kigge hurtigt... En dagsbillet koster 250 kr og jeg skal lige finde ud af om økonomi til at komme forbi Søndag.
Jeg så noget Snacks og Moot cosplay bla! Det var helt fedt at se noget andet en Naruto cosplayers :)
SumezSumezSkrevet 09/11-08 23:07 
Du kunne da godt lige have hilst i spilrummet :)

Vi plejer ikke at hænge os i om folk har adgangsskilt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-08 00:02 
Nåh jeg regnede med at der var dørmand på til hele første salen. Det blev desværre heller ikke til noget idag søndag... Har været helt ødelagt oven på noget nattevagt.
Per SPer SSkrevet 20/11-08 20:22 
Boomtown var flinke nok til at dukke op for at lytte og tale med Kenjiro Morimoto fra Sonic Team.

Reportage fra J-popcon og Sega foredrag
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 20/11-08 20:39 
Og Per var flink nok til at tage billeder :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/11-08 20:52 
Puha, hende med det lyse hår i midten er hot...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-08 20:54, rettet 20/11-08 20:54 
Næste gang der skal foregå sådan noget kunne det være rart med en udmelding der ikke falder samme dag som arrangementet begynder... Jeg vil gerne vide sådan noget nogle uger før så jeg har mulighed for at tage fri til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 20/11-08 21:10 
Ham gutten med de heftige sideburns ligner dRxL?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 20/11-08 21:14, rettet 20/11-08 21:16 
Jeps. Det var Daniel (dRxL).

- og bemærk lige cosplayeren som Mario der spiller Sonic på Xbox 360. ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JuggernautJuggernautSkrevet 20/11-08 21:27, rettet 20/11-08 21:27 
Ciaaooo... Super billede:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 20/11-08 21:49 
Per S>
Jeps. Det var Daniel (dRxL).

Det man ikke kan se på billedet er at jeg benytter det faktum at Le Roof ikke har sovet i ca. 36 timer til at ydmyge ham i SF3:ts i en grad så det faktisk føltes lidt kedeligt at spille med ham :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 20/11-08 22:03, rettet 20/11-08 22:05 
Karl (Le Roof) og Daniel (Dallemon) valgte frivilligt at sørge for at der var døgnåbent i Gameroomet. Respekt for det.

Kim (Greaseball) hjalp til med nogle meget vigtige praktiske ting, som at skaffe Xbox 360 demo-stander, op til eventen og dukkede selv op om søndagen.

- og Morten (Sumez) sad som sædvanligt kun og spillede 2d fightere, indtil Daniel kom og tværede ham ud. ;)

Zzap! (Helge) fik jeg også hilst på. Hvis der var andre må i godt lige minde om det.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarklynoonDarklynoonSkrevet 20/11-08 23:34 
tror le roof gemmer på en meget større udmydelse til det træf, end bare at tabe til dig
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Per SPer SSkrevet 20/11-08 23:57, rettet 20/11-08 23:58 
Uddyb venligst?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarklynoonDarklynoonSkrevet 21/11-08 00:39 
giver lige le roof mulighed for at svare selv
Mortal Kombat the mother of all fighting games
GreaseballGreaseballSkrevet 21/11-08 01:20 
Per S>
Karl (Le Roof) og Daniel (Dallemon) valgte frivilligt at sørge for at der var døgnåbent i Gameroomet. Respekt for det.

Kim (Greaseball) hjalp til med nogle meget vigtige praktiske ting, som at skaffe Xbox 360 demo-stander, op til eventen og dukkede selv op om søndagen.

Ville gerne havde været der lørdag også men havde været syg det meste af ugen.. plus du skulle havde set den bil jeg brugte til transport af Demostanderen. HEHEHE! De to gutter ude hos Boston var ved at gå i gulvet da vi åbnede bag klappen. Den STANK af død fisk :P
SumezSumezSkrevet 21/11-08 08:16 
Per S>
- og bemærk lige cosplayeren som Mario der spiller Sonic på Xbox 360. ;)

Ja, det billede var du nok et kvarter om at få i kassen, så folk har bare at beundre det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/11-08 08:19 
Per S>
- og Morten (Sumez) sad som sædvanligt kun og spillede 2d fightere, indtil Daniel kom og tværede ham ud. ;)

Havde desværre ikke æren af at spille mod Daniel. :(

Jeg kan iøvrigt godt lide at det er tiden fra 6 til 11 om morgenen, der regnes for afgørende for at spilrummet er "døgnåbent", det siger lidt om denne slags folk. :P
Men jeg fik da 4 timers god søvn hver nat, modsat Karl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 21/11-08 16:10, rettet 21/11-08 16:16 
Darklynoon>
tror le roof gemmer på en meget større udmydelse til det træf, end bare at tabe til dig

Du lukker bare! ;)

*ingen har set eller hørt noget om at jeg tabte en omgang Sengoku Basara X til en 4-årig knægt - Darklynoon's søn Elias*
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/11-08 16:14 
Det er fordi de har børnefingre sådannogen (børn altså)

De trykker jo bare og så vinder de.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig