X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cybercity bøvl


Svar
la0sla0sSkrevet 14/05-08 12:34 
Så kan Cybercity lære det, nu får alle på p:r at vide hvor dumme de er. Ha!

Nej spøg til side, må lige dele den her historie, da jeg synes det er ganske kritisabel opførsel fra deres side, og så høre hvad I mener man skal gøre.

Sagen kort:
Jeg overvejede i april 2007 at skifte udbyder, for at få en billigere løsning. Men jeg har været kunde i cybercity i mange år og ville give dem en mulighed for at matche tilbuddet. Det gjorde jeg så, og de gav mig et ganske favorabelt tilbud, så jeg kunne beholde min 2mb linie til billigere penge. Der var altså tale om en fast aftale der gjorde at jeg betalte noget mindre. Tror faktisk jeg gik ned fra 2,5mb til 2mb men så skulle betale en ret god pris.

Nu er det så sådan at jeg opdager i starten af denne måned (maj 2008), at min forbindelse virker meget slow, og det er næsten ikke til at tale i telefon mens man bruger nettet. Jeg tester linien og kan se vi nu taler 1mb (eller nærmere 850kbit, men men) og sølle 128kbit i up.

Jeg ringer derind og får så det svar (efter megen frem og tilbage pjat), at jeg har haft en Boost på min linie siden april 2007 og at den nu er udløbet. De vil ikke sætte den igang igen.

Vil jeg have 2mb og 512kbit i upload skal jeg betale cirka 60kr mere. Se det pisser mig ganske grundigt af.

Nr 1. Vi havde en aftale, der var ingen snak om midlertidighed, som de nu ændrer. Der blev aldrig snakket om en boost pakke eller noget, blot at min forbindelse blev billigere.

Nr 2. De gør det her uden at fortælle mig noget om det. Hvilket vil sige at jeg nu betaler for et produkt jeg aldrig har bedt om, et forringet produkt. Havde de informeret mig om det i forvejen, kunne jeg have taget en beslutning.

Det her er sgu bondefangeri. At gå ind i en aftale, uden så at vide at den er tidsbegrænset og bliver forringet er sgu at blive snydt synes jeg. Efter min mening er det en dårlig måde at drive forretning på. Spørgsmålet er jo så om de kan gøre det? Er det lovligt?

Og kender i andre billige internet udbydere med telefoni? Jeg har nu skrevet en udførligt klagebrev og afventer svar, men står sgu næsten med halvdelen af fod nummer 2 ude af døren. Så hvis I kender alternativer er jeg lyttende.

Jeg har grundlæggende sagt, at hvis jeg skal betale mere nu, vil jeg have mere end jeg fik tidligere ellers så skrider jeg. I en mere saglig tone. :)
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 14/05-08 13:18 
la0s>
Spørgsmålet er jo så om de kan gøre det? Er det lovligt?

Det kommer vel egentlig an på hvad der foreligger på skrift. Du har jo næppe skrevet under på en aftale hvor der stod det var midlertidigt, men hvad står der rendt faktisk i de papirer der var involveret da i ændrede aftalen?

Hvis det hele er foregået mundtligt kan de højst lade din linie fortsætte som en 2,5Mbit til den gamle pris. De kan i hert fald ikke sætte hastigheden ned.
nerosnerosSkrevet 14/05-08 13:22 
De skal straffes, og man skal ikke finde sig i den slags.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/05-08 13:48 
Ha nu tilbyder de mig det hele til 179kr. Men som Solo, hvilket vil sige at mine supportmuligheder bl.a. nedskrænkes betydeligt. Fullrate har samme linie til 169kr. Har I nogle oplevelser med Fullrate?
Hvad sker der?
Alf81Alf81Skrevet 14/05-08 13:52 
Mathilde og Martin havde Fullrate og det syntes jeg der fungerede meget godt... Nu ved jeg ikke hvor meget du vil have kørende på samme tid, men Martin spillede WoW og jeg PSU uden det gik udover forbindelsen.
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 14/05-08 14:12 
Okay. Jeg har ikke sådan behov for online gaming. Men at bare at der er plads til at to computeren kan køre på nettet samtidig, at man kan downloade, at man kan stream tv over nettet uden at alt går slow som følge deraf. Og at man kan skype med Mr. McCloskey om stort og småt..

Tror sgu bare generelt net brug. Synes bare at det her bøvl med cybercity gør mig lidt lang i blikket og lidt træt af det hele, så måske man skal skifte.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 14/05-08 14:24 
Jeg synes bare du skal skifte. Folk jeg kender med Fullrate har kun har gode oplevelser. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 14/05-08 15:16 
Fullrate er folk som er gået fra Cybercity for at lave noget nyt ;-)
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/05-08 15:23 
Argh damn.. man skal så smide 30kr oveni hos fullrate for fri telefoni.
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 14/05-08 15:26 
Jeg har 20/1 hos Fullrate inkl. fri telefoni. Har aldrig haft bøvl med det, og syntes det kører bedre end hos f.eks. TDC :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-08 15:42 
Jeg har 20/1 hos Cybercity - har aldrig haft problemer med dem. Fik endda opgraderet med 8/512 til 20/1 for samme pris. Jeg er meget tilfreds med Cybercity.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 14/05-08 15:51 
Jeg havde Cybercity i nogle år, men skiftede til TDC, da min arbejdsgiver tilbød at betale. Cybercity var nede færre gange og gav bedre host i Halo trods samme hastighed :-/

Mit råd er: If it ain't broken don't fix it.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 14/05-08 15:52 
Nå jeg må finde ud af hvad jeg vil. Fullrate er billigere, men koster i alt 399kr at skifte til. Det er egentlig heller ikke det vigtigste.

Det er mere princippet i at lave en aftale med mig som de så ændrer til at være midlertidig. Det synes jeg er dybt dybt latterligt og en dårlig måde at drive forretning på.

Hvis man kunne klage nogle steder var jeg klar på at gøre det. Men jeg står sikkert svagt rent formelt da jeg ikke har det på papir.
Hvad sker der?
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 14/05-08 18:15 
jeg har også Fullrate, og de har den BEDSTE support jeg nogensinde har fået, deres eget forum kun for fullrate kunder er KANON til at få sin spørgsmål besvaret, venlig support i telefon, og kan godt li man får SMS når der sku være noget galt med nettet i ens område.. dog har mit ikke været nede.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
nerosnerosSkrevet 03/03-09 21:12 
Jeg kan lige pludselig ikke komme på nettet her ude i sydhavnen er der andre som har cybercity og problemer her til aften?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 03/03-09 21:16 
http://www.cybercity.dk/kundeservice/teknisk_hjaelp/driftsstatus/index.aspx
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 04/03-09 09:22 
Jeg kan så sige at mit netværk stadig er totalt dødt! Men jeg var inde og rode med noget NAT igår så tror jeg er kommet til at flytte om på indvoldene i min router og nu er den så død...!

Men får vist lidt hjælp idag.
Bashful Neophyte
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/03-09 16:12, rettet 04/03-09 16:13 
Jeg har haft Cybercity i et par måneder nu, og det er heller ikke ligefrem en succes.

Jeg kan f.eks ikke connecte ordentligt til spillere i Supreme Commander, som jeg kunne på mit forrige net. (Hvis nogle af jer spiller det, kender i garanteret "nil" problemet - dette sker dog for mig selvom alle porte er forwarded korrekt, og det virker heller ikke med uPnP). Jeg tror det er deres mega ringe Zyxel router. Jeg skrev så til dem at routeren ikke virkede som den skal, da det er et velkendt problem at nogle routere generelt er dårlige til gaming, og jeg fik et svar ala:

"Jo den gør - kontakt os endelig igen hvis du har yderligere spørgsmål."

Flot, Cybercity.

Min forbindelse er en 10/2 for 299 kr. En af mine venner har en 20/2 hos dem, til 249 kr. Dette nævnte jeg for dem, da det virker underligt at lave forskelsbehandling. De har selvfølgelig lov til at belønne kunder der har været hos dem i længere tid, men de valgte simpelthen at ignorere min mail, og jeg har ikke hørt fra dem angående dette. Det synes jeg er lidt flabet.

Nu overvejer jeg så at skifte til Yousee. Så må jeg håbe det kommer til at fungere bedre hos dem. I det mindste kommer der ikke en billig router med, så jeg i stedet kan sætte min egen D-Link router til.
HeroldHeroldSkrevet 04/03-09 16:19 
Yousee? Held og lykke :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/03-09 16:32 
Det må du gerne uddybe. Jeg har ikke bestilt noget endnu, og jeg skal bare have noget som jeg ved virker :S
HeroldHeroldSkrevet 04/03-09 16:33, rettet 04/03-09 16:34 
Så vidt jeg ved kører de stadig via kabeltv-løsninger, og jeg har ikke hørt godt om stabiliteten og pingtider, men det kører nok fint for nogen... På den anden side har jeg haft gode erfaringer med Cybercity, men det er også fem-seks år siden jeg har haft dem :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/03-09 17:38 
Ja, man skal have kabel-tv hos dem før man kan få internet. Før jeg havde cybercity havde jeg en udbyder der gjorde det samme, og det virkede fint. Så hvis det er det eneste "problem" så har jeg egentlig ikke noget imod det..
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/03-09 18:06 
Jeg kan kun tilføje at Cybercity har slettet indholdet på mine hjemmesider pr. 15. januar uden at give besked. Siderne blev i sin tid hostet af get2net som så blev købt af Cybercity. I følge deres egne instrukser kan jeg ftp'e dem ned på min egen maskine... men da det gik op for dem at jeg ikke var nuværende Cybercity-kunde... ja, så var de slettet. FOK DEM!
scavengerscavengerSkrevet 04/03-09 19:10 
Jeg skiftede job 1. februar og skulle i det nye job have Cybercity derhjemme. Indtil nu er det lykkedes dem at vrøvle bestillingen væk inden de til sidst fik annulleret den helt, så jeg i mere end en måned har måttet køre med en lånt 3 USB dongle. Den skulle så være leveret i dag, men de har endnu ikke givet lyd fra sig. Gad vide hvor sent de arbejder til :-/
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig