X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Devil May Cry 4 - PS3


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-08 21:30 
Inden PS3 banden råber grimme ting efter mig, er dette indlæg ikke et forsøg på at svine PS3 eller andre. Men da nedenstående virker helt langt ude i skoven, ville jeg nævne det:

Sakset fra CVG:

Devil May Cry 4 is coming to 360 and PS3 this Friday. That's good news mainly for the reason that it's an awesome game. But there's a little issue of a MASSIVE installation proce... Se hele indlægget
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-08 21:30 
Inden PS3 banden råber grimme ting efter mig, er dette indlæg ikke et forsøg på at svine PS3 eller andre. Men da nedenstående virker helt langt ude i skoven, ville jeg nævne det:

Sakset fra CVG:

Devil May Cry 4 is coming to 360 and PS3 this Friday. That's good news mainly for the reason that it's an awesome game. But there's a little issue of a MASSIVE installation process that forces all PS3 gamers to wait just under 22 mins before they can tuck in to Dante's finest.

You'd think there'd be a benefit after being forced to install nearly 5GB of game data, like shorter or even no loading times during the entire game. Funny thing is though, it doesn't make much difference to load times compared to the 360 version, that you can play straight away.

Following that the opening load time on PS3 was five seconds against eight on 360. And then three seconds versus four, and four versus five seconds in following load screens, PS3 - 360. As you can see there's not much in it.

So over the course of an eight-to-ten hour game you might get your 21 minutes back over 360 players with ever-so-slightly shorter loading times. But really?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/02-08 21:46 
På den anden side... er det ikke lidt hysterisk? Jeg mener man behøver jo ikke sidde og glo på at den installerer, vel?

På den første side... hvad skal det til for, hvis det ikke gør det hurtigere?
SonicSonicSkrevet 04/02-08 21:54 
Det er en anelse nederen faktisk. Havde jo planlagt at købe det til PS3'eren. Men det må man jo så leve med :S
Parental Advisory: Explicit Lyrics
IqonIqonSkrevet 04/02-08 21:58 
Hmm, 5 sekunder i forhold til 8 = 37,5 % hurtigere...
3 sekunder i forhold til 4 = 25 % hurtigere...
4 sekunder i forhold til 5 = 20 % hurtigere...

Der er da trods alt en synlig forbedring?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-08 22:25 
Sonic>
Det er en anelse nederen faktisk. Havde jo planlagt at købe det til PS3'eren. Men det må man jo så leve med :S

Ja, det er jo trods alt også kun én gang...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 04/02-08 22:37, rettet 04/02-08 22:41 
Selvfølgeligt lidt trals at skulle vente over 20 min. på at spille vidunderet første gang - måske skulle det bare have været en option for dem som ønskede at afsætte HDD pladsen. Trods alt en fair pris for korte loadtider og mindre tearing ;)

Vist også delte meninger om hvor stor forskel der er på loadtiderne... IGN skriver:

...the edge comes in the fact that the PS3 installs a large amount of game files to the hard drive, dramatically reducing load times between stages and cinematics. I've timed the game on both systems numerous times, and each time has been consistently in the PS3's favor. Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.


IGN anmeldelse
RJKRJKSkrevet 04/02-08 22:56 
Hvorfor skulle det give mindre tearing? Og i så fald ville det da være en billig pris :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 05/02-08 00:05 
Jeg havde for noget tid siden en spøjs oplevelse med PS3'eren.

Jeg skulle spille Ratchet, men fik at vide ved opstarten at jeg ikke havde plads på min harddisk. Det var lidt mærkeligt, for der er stadig over 40 Gb ledige, så uden nogen sinde at finde svar på det, skabte jeg mig en lille teori om at konsollen automatisk afsætter en vis størrelse HD-plads til spilinstallationer.

Derfor gik jeg ind og slettede Heavenly Sword-installationen, hvorefter Ratchet ingen problemer havde med at starte op. Senere vendte jeg alligevel tilbage til Heavenly Sword, og det pudsige var at HS også startede op, uden hverken at beklage sig over manglende installation eller at tilbyde en ny.

Jeg syntes det her tvungne installationsfis er noget hat, det var jo netop en af grundene (jaja, en af mange, men alligevel...) til at spille konsol fremfor PC.

Kald mig hysterisk, men jeg syntes fandme at 22 minutter er lang tid og sidde og glo på en process-bar. Det kan da godt være at man ikke behøver at sidde og observere installationen, men det er jo ikke fordi at PS3'eren magter at man laver andet på konsollen imens. Så det er da en gene, at når man kommer hjem med et nyt PS3-spil, lige skal huske at sætte spillet på 20 minutter før man skal spille det.

Forhåbentlig fungerer alle PS3-spil ligesom Heavenly Sword, stadig efter man har måttet slette installationen, for at have plads til nye spil.

Eller også er mit "plads-problem" bare en glitch i Ratchet, eller en simpel fejl i maskinen der enten allerede er blevet, eller snart bliver rettet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/02-08 00:06 
Nogle sider påstår at 360 udgaven har screen tearing, som PS3 ikke har - Har dog ikke fundet bevis.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/02-08 00:09 
Core>
Eller også er mit "plads-problem" bare en glitch i Ratchet, eller en simpel fejl i maskinen der enten allerede er blevet, eller snart bliver rettet.

Ratchet problemet er en glitch

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 00:16 
RJK>
Hvorfor skulle det give mindre tearing? Og i så fald ville det da være en billig pris :)

HDD caching giver ikke mindre tearing - der er bare PS3 udgaven har det efter sigende (har ikke selv prøvet nogle af udgaverne endnu) ;)
CoreCoreSkrevet 05/02-08 00:19, rettet 05/02-08 00:20 
Born2Play>
Ratchet problemet er en glitch

Tak for det!

Gad vide om jeg så unødigt har forlænget min loading-tid i Heavenly Sword på grund af det. HS har som sagt ikke eftersøgt nogen installation efter den blev slettet, hvilket jeg godt kunne fantasere om var på grund af det allerede eksisterende save-game.

Hvad ved jeg...og det betyder heller ikke alverden, Heavenly Sword er afsluttet, og det er tvivlsomt at der bliver brugt mere tid på det.

Men det er rart at vide at det bare var en svipser i Ratchet, og ikke min PS3 den var gal med.

Tilbage til DMC4... ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 00:22, rettet 05/02-08 00:23 
Core>
Forhåbentlig fungerer alle PS3-spil ligesom Heavenly Sword, stadig efter man har måttet slette installationen, for at have plads til nye spil.

Det kan du selvfølgeligt ;)

Under "Game Data" findes alle installations data, patches, og lign.
HeroldHeroldSkrevet 05/02-08 00:44 
Iqon>
Hmm, 5 sekunder i forhold til 8 = 37,5 % hurtigere...
3 sekunder i forhold til 4 = 25 % hurtigere...
4 sekunder i forhold til 5 = 20 % hurtigere...

Der er da trods alt en synlig forbedring?

Ja, når du regner i procenter - men når vi er nede i så små tal, så er det jo ikke noget man mærker overhovedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 05/02-08 12:49 
Du kan også vende den om og sige at når vi arbejder med så små tal er en forbedring på blot 1 sekund væsentlig :)

Anyway, så ved jeg da godt at det sikkert ikke er noget, man vil bide det store mærke i i praksis (ikke med de nævnte load-tider), medmindre man ofte støder ind i loading-skærme, det var blot for at demonstrere at der trods alt ER en forskel. Men det havde selvfølgelig været bedre hvis det havde været en valgfri mulighed om man ville installere data på harddisken.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 13:09 
Igen - IGN mener forskellen er større end CVG, mener også 1UP nævnte det i deres podcast for nogle uger siden. Men hvis man absolut vil fokusere på det negative kan man jo bare det :)

Syntes det er mere kritisabelt at PS3 udgaven koster mere end 360 versionen i Europa. Så kan anbefale at hente den hjem fra NCSX (USA) hvis man går efter PS3 udgaven.
dRxLdRxLSkrevet 05/02-08 13:19, rettet 05/02-08 13:26 
Hvordan er læsehastighederne på Bluray i forhold til xbox360 drevet? Det jeg tænker på er at når xbox 360 drevet larmer som en astmatisk jetjager, så kunne det jo være at det mere lydløse Bluray drev også er langsommere, hvilket igen vil sige at på den konsol er det, hastighedsmæssigt, en relativt større fordel at installere til harddisk.

Vi xbox 360 ejere betaler så prisen på vores trommehinder :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 05/02-08 13:21 
Tinitus er en livsstil!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 13:34 
dRxL>
Hvordan er læsehastighederne på Bluray i forhold til xbox360 drevet?

BD drevet i PS3 er noget langsommere end DVD drevet i 360 (kan også høres! ;) ) udfra specs.

Criterion havde et interessant indslag om det i deres Burnout Crash FM podcast fornyligt hvor det blev nævnt at meget kan gøres ved at placere data korrekt på skiven og at data på DVD læses i forskellige hastigheder alt efter hvor på skiven det ligger, mens BD kan læse med samme hastighed uanset placering på skiven.
Virker umiddelbart som om den obligatoriske HDD installationen i DMC4 er en doven løsning på BD hastighedsproblemerne - men bare mit indtryk :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-08 23:14 
Capcom kommenterer den lange installation af DMC4:

Capcom US has responded to CVG's report yesterday that PS3 Devil May Cry 4 forces gamers to sit through a mandatory 21 minute install time - with little improvement to load times there after. Just to be sure, we timed the 5GB install process (which you can't opt-out of) on our PS3 retail version and it clocked in at 21 minutes, 41 seconds. After installation, we timed DMC4's load times to be only one or two seconds shy of those in the 360 counterpart. Hardly worth sitting through 21 minutes of concept art, then.

Capcom community man Chris Kramer disagrees: "It's true: the first time you drop your DMC4 Blu-ray disc into your PS3 tray, you're going to be treated to an exciting 22 - 25 minute load process as the disc spins a few gigs of data onto your hard drive," he admits.

"If you don't want to watch the 'Previously, on Devil May Cry...' portion of the install process, go make a sandwich and grab a soda, then come on back," Kramer joked. "You're going to be spending some serious time with this game, and we don't want you going hungry. Low blood sugar will make you dizzy and you'll need to be focused like an Alan Parsons Project to defeat the enemies in this game.

"Wah! Have you ever played a PC game? At least we aren't making you shuffle multiple discs into a ROM drive, or continuously click 'Yes!' on a series of endless Windows dialog boxes," the Capcom man continues, possibly shuffling the install-less yet basically identical 360 version out of view.

"Installing on a console may seem like a weird idea, but there's a real benefit," says Kramer.

"Once installed," he claims, "the PS3 version of the game has near-Super Nintendo speed load times. You'll be amazed how fast levels load, the virtually instantaneous transition from cut scenes to action and that you're continuously playing the game."

We're a good few hours into both versions and the load times on the PS3 version are a few seconds shorter than the 360 cousin at best. They're definitely no way near "Super Nintendo speed".

DMC4 is out on Friday. And it'll cost you an extra £10 on PS3. Check online stores for the best deal.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 05/02-08 23:35 
Kilde?
HeroldHeroldSkrevet 06/02-08 00:46, rettet 06/02-08 00:47 
Haha, en klaphat. Super Nintendo Speed - er det hvis man spænder den efter en folkevogn? :D

Edit: Og hvad fanden har installationen af pc-spil med noget at gøre? Jeg kan snildt installere 5Gb spil på min pc uden at det tager 21 minutter. Jeg kan sikkert nå 2-3 spil på den tid. Gaaaaaaaaaab, mand.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 06/02-08 01:34 
Capcom må stille høje krav for at man kan blive "community man" ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TobbiTobbiSkrevet 06/02-08 11:00 
heyy

hmm måske er det lidt konservativt at sige at konsolspil ikke må have nogen installationstid... men mine første raktion da jeg læste om installationstid på over 20 min, var at det er sku da latterligt.

Nå men bortset fra det, hvad synes i om selve spillet... det har jo fået lidt blandede modtagelser. Ved ik helt om jeg bare skal vente til det kommer i en billig udgave en gang.
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
WehnerWehnerSkrevet 06/02-08 11:02, rettet 06/02-08 11:03 
Jeg synes ikke det er nogen biggie, når det er én gang.

Hvis man kunne få lov til det på 360 og så dermed slippe for at høre på støvsugerdrevet, ville jeg være glad.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/02-08 11:29 
Jeg synes egentlig det er ret sørgeligt at konsolspil er gået i den retning. Det giver udviklerne for meget mulighed for at sløse.
Der udgives stadig fantastiske spil uden loadtid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 06/02-08 11:31 
Ganske enig.
Jeg har nu bestilt det til PS3 hos CD-Wow, så må vi se hvor galt det er når den har installeret.

Jeg syntes stadig det er lidt en underlig procedure, det med at skulle installere 5 GB, men lad os da håbe det ikke sker for meget i fremtiden af den slags.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 06/02-08 13:51 
Devil May Cry 4 - PS3
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/02-08 14:49 
Sonic>
Jeg syntes stadig det er lidt en underlig procedure, det med at skulle installere 5 GB, men lad os da håbe det ikke sker for meget i fremtiden af den slags.

The Club gør faktisk det samme. Den installerer 1.2 GB, det tager dog heldigvis måske omkring 3-4 minutter og man ser spillets intro imens, som dog så ikke kan skippes.

Det lader til, at det er ved at være standard for flere PS3 spil.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 06/02-08 14:54, rettet 06/02-08 15:03 
Ninja Gaiden til Xbox gør det også lidt skjult, for første gang man loader første bane, tager det et stykke tid, hvor den står og kører helt vildt på harddisken.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-08 14:57 
PalleJensen>
The Club gør faktisk det samme. Den installerer 1.2 GB, det tager dog heldigvis måske omkring 3-4 minutter og man ser spillets intro imens, som dog så ikke kan skippes.

DMC4 viser seriens baghistorie under installation - kan selvfølgeligt heller ikke skippes ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/02-08 15:12 
Kan DMC seriens baggrundshistorie virkelig trækkes til at vare 22 minutter?? :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 06/02-08 15:23 
Er der kommet reele sammenligninger mellem de forskellige versioner? Jeg har hørt så meget som 20 sekunder hurtigere i visse(enkelt?) cutscenes.

Jeg kan i det hele taget ikke forstå frustrationen. Sæt det igang og lad noget andet. Hvorfor er det SÅ stort et problem?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/02-08 15:29 
Dark-Light>
Er der kommet reele sammenligninger mellem de forskellige versioner? Jeg har hørt så meget som 20 sekunder hurtigere i visse(enkelt?) cutscenes.

Ja, der er masser af sammenligninger. De to versioner er identiske - dog har PS3'en nogle 1-2 sekunders kortere loadetider og så koster en slat mere.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 06/02-08 15:35 
Tænkte mere på loadtiderne. Men hvis forskellen virkelig højst er et par sekunder, så føles det da lidt uretfærdig :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/02-08 15:37 
Ja, var det ikke også loadetiderne jeg skrev om... :) De skulle efter sigende, være en smule kortere (nogle sekunder) på PS3. Hvilket de også gerne skulle være... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 06/02-08 15:42 
"De to versioner er identiske" så jeg som den grafiske del, da du bagefter snakker om forskel på loadtiderne, og selv siger at de netop IKKE er identiske...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/02-08 15:52 
Nåeh, på den måde... :)

De er identiske, bortset fra loadetiderne og når du starter på din PS3 udgave, er 360 ejerne 22 minutter inde i spillet... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 06/02-08 15:55 
Tilgengæld kan du sanskrit!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/02-08 17:37, rettet 06/02-08 17:39 
PalleJensen>
De to versioner er identiske - dog har PS3'en nogle 1-2 sekunders kortere loadetider og så koster en slat mere.

Du ignorerer stadig:

1) IGN's og 1UP påstand at loadtider er meget kortere ifm. nogle cutscenes.
2) Mere tearing i 360 udgaven.

Ja de to versioner skulle være praktisk talt identiske for de fleste - men hvorfor kun fokusere på de negative aspekter på PS3 udgaven?

EDIT: Og lære sanskrit og få sig en enkelt snack kan vel også bruges til noget ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/02-08 20:06, rettet 07/02-08 20:14 
Kommer det imorgen?

Udgivelsesdato på EB games! WTF?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 07/02-08 20:36 
30-03-2008 ligner en imidlertidig Q1 dato som de bare ikke har fået rettet ;)
enfenenfenSkrevet 07/02-08 21:38 
Tothegame har spillet listet til en EU `release` den 8.2 - altså i morgen. Men lad os nu se :)
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 07/02-08 22:06 
Det kommer i morgen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-08 15:27 
Ikke kun C(r)apcom vælger at installere deres spil på PS3'ens HDD. Lost skal installere i 7 minutter før man kan spille det... Det er åbenbart ved at være noget vi skal vænne os til på PS3...

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor... Ikke engang på den gamle Xbox, hvor alle også havde HDD, var der så vidt jeg husker, nogen der valgte den løsning... Har det noget med BD drevet at gøre??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 09/03-08 15:38 
Kan være BD drevet, da det ikke er så hurtig som dvd drev. Og mere plads på BD gør det kun værre. Læst en del PS3 devs som ligger spilles data mere den 1 gang på BD, for gøre load mindre.

Kan være de bare valgt HDD instal instedet for mere data på BD(de bruger vel 25GB udgaven?)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
enfenenfenSkrevet 09/03-08 15:51 
Det havde været rart, hvis man i det mindste kunne få muligheden for, om man ønskede at installere på harddisken.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 09/03-08 16:09 
PalleJensen>
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor... Ikke engang på den gamle Xbox, hvor alle også havde HDD, var der så vidt jeg husker, nogen der valgte den løsning... Har det noget med BD drevet at gøre??

Hvorfor bliver du ved med at spørge om det samme?

Forklaringen er ganske simpelt et langsommere BD drev.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/04-08 22:45 
En fin artikel om hvorfor nogle PS3 spil skal installeres, mens andre ikke skal. Det bekræfter hvad flere herinde siger, at "synderen" er BD drevet.

The Mystery Behind PlayStation 3’s Sometimes Mandatory Installations
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-08 22:50 
Synderen er vel snarere den uvidende/dovne udvikler?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig