X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Heavy Rain news!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/01-08 22:20 
TVG har fået en lille snak om spillet, men det virkeligt spændende er de to nye screenshots...

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/02-10 11:59 
I'm with SumSum :-)
RJKRJKSkrevet 08/02-10 12:15, rettet 08/02-10 12:15 
Sumez>
Folk klager over de uendeligt lange cut-scene i MGS-serien

Jeg gør i hvert fald ikke :) Jeg siger som sådan intet positivt om QTE heller. Jeg pointerer bare at det ikke nødvendigvis ødelægger en spiloplevelse, at gameplayet ikke er sjovt.

(jeg synes faktisk mellemsekvenserne er væsentligt mere interessante end det reelle gameplay i MGS...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/02-10 12:18 
Jeg kan også godt lide glasur, og synes ikke der er noget galt i det, hvis der ikke er særlig meget kage under glasuren. Men hvorfor putter man glasuren på en stor kage, der ikke smager af noget? Så kunne man ligeså godt nøjes med bare at spise glasuren. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/02-10 12:55 
Nu blev det vist for kringlet til mig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 13:02 
Nice pun :D
SumezSumezSkrevet 08/02-10 13:03 
Rune vil bare have en bid af kagen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 18:01 
Heavy Rain news!
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 18:14 
L-O-L!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/02-10 18:20 
Sumez>
Heavy Rain er langt mere ovre i den "interaktive" film, hvor 90% af spillet går ud på at trykke på knapper der kun perifirert har nogen forbindelse til hvad der foregår på skærmen

Hvordan kan du drage denne konklusion ud fra en episode fra den ene halvdel af en, i alt, 20 minutter lang demo?

Har du noget insider viden omkring spillets struktur vi andre ikke kender til?

Sumez>
Jeg kan selvfølgelig ikke konkludere at hele spillet er sådan, men det er mit indtryk ud fra demoen.

Det lykkedes dig nu meget godt at korsfærste spillet på forhånd før :p
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/02-10 18:33 
Erstat "90% af spillet" med "90% af demoen", flueknepper... det var jo det Sumez mente (og du ved det!) :-)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 18:41 
Hyakotake>
...knepper...

Uhu, du sagde "knepper" :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/02-10 19:01 
Hyakotake>
Erstat "90% af spillet" med "90% af demoen", flueknepper... det var jo det Sumez mente (og du ved det!) :-)

Så passer det jo ikke sammen med sætningen før det. Så dømmer han jo stadigvæk hele spillet udfra en del (af den ene del...) af demo'en.

Lige meget hvordan i vender og drejer den er det et latterligt udsagn.
jaesjaesSkrevet 08/02-10 19:06, rettet 08/02-10 19:24 
Enig med RJK i, at spil kan fungere ligeså godt, hvis gameplayet er interessant, som sjovt på traditionel vis. I et spil som HR vil det dog kræve, at opgaver og valg engagerer spilleren. I Fahrenheit var der lidt for meget ligegyldigt gameplay.

Derudover, flere, både her og andre steder, taler om spillet som om, det sikkert bliver 80-90% QTE. Det tror jeg altså ikke, I skal være bange for. Kigger man på de scener, der hidtil er vist, så udgør det mere adventure-prægede gameplay over 50% af oplevelsen. Fahrenheit var jo heller ikke 80-90% QTE.

EDIT 2: Skrev samtidig med Azzkikr, så der var lidt overlap.

Fik vist læst RJK's indlæg lige hurtigt nok: Gameplay må for mig ikke være ligegyldigt, som han skriver. Jeg taler derimod om, at mekanikkerne i gameplayet godt må være lidt flade, så længe de udnyttes på en interessant måde.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-10 20:51, rettet 08/02-10 21:00 
Apropos FMV spil, er der så nogen der kan huske "Under a Killing Moon"?
Det var jo også noget 3d adventure krimi sci-fi noget og det var super fedt.

Selvom jeg er enig om at gameplay > historie, så syntes jeg da også at der kan være lige så meget gameplay i Heavy Rain som i et spil hvor man bare skal rotere de to sticks rundt på controlleren og trykke på Højre trigger.

Heavy Rain video fra GT... (might be slightly edited)
SumezSumezSkrevet 08/02-10 21:23, rettet 08/02-10 21:24 
@Azzkikr, jeg synes nu jeg gør meget ud af, i flere indlæg, at understrege at mit indtryk kun stammer fra demoen, og at spillet sagtens kan rette op på det, men jeg ikke synes at det gør udtryk for det.

Og det er bestemt ikke et latterligt udsagn. Idéen i en demo er vel at det skal give et indtryk af hvordan det fulde spil er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/02-10 21:27, rettet 08/02-10 21:28 
jaes>
Det tror jeg altså ikke, I skal være bange for. Kigger man på de scener, der hidtil er vist, så udgør det mere adventure-prægede gameplay over 50% af oplevelsen. Fahrenheit var jo heller ikke 80-90% QTE.

Det er jo også det jeg siger! Mit indtryk er at Heavy Rain er sat sammen af lige dele engagerende, spændende spil, og tumpet FMV-"gameplay". Jeg fik både positive og negative indtryk af demoen, men folk fokuserer udelukkende på de negative ting jeg skriver, som jeg så må forsvare. Og det er også fair nok, jeg er bare nødt til igen-igen at understrege at mit indtryk ikke KUN er negativt, det er bare virkelig trist at den negative del er der, for det er ikke kønt.

Fahrenheit havde et virkelig stort potentiale, og især sidste halvdel af spillet ødelagde muligheden fuldstændig, både hvad angår gameplayet og spillets historie. Det gik fra at være en spændende thriller og et engagerende adventurespil til at være et plat FMV-spil med en tumpet historie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/02-10 21:37 
Nu fik jeg så rent faktisk også spillet demoen igennem, og synes det virker meget lovende. Jeg kunne også godt have undværet slåskampen, men så er det også dét.

Det jeg synes er mest positivt er, at det virker som om der har været mange flere midler til at lave det end Fahrenheit - hvilket man så kan håbe betyder, at spillet holder hele vejen. Jeg ved ikke med sikkerhed om det hænger sådan sammen, men anden halvdel i Fahrenheit (der svjh kun tager en time eller to at gennemføre) føltes jo som om den var plastret på i 11. time, efter budgettet var brugt op.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 08/02-10 22:18, rettet 08/02-10 22:31 
Darkbeat>
Apropos FMV spil, er der så nogen der kan huske "Under a Killing Moon"?
Det var jo også noget 3d adventure krimi sci-fi noget og det var super fedt.

Har kun spillet efterfølgeren, Pandora Directive. Godt spil, og gameplayet er ikke specielt FMV. Det er primært dele af præsentationen som er FMV. Under The Killing Moon skulle dog have færre puzzles end PD, men tror dog ikke det kan kaldes et FMV-spil som sådan.

Synes det er vigtigt at adskille FMV-præsentation og FMV-gameplay. Betegnelsen FMV-spil er derfor lidt off i nogle tilfælde.

FMV-gameplay må være spil som Dragon's Lair og Star Wars: Rebel Assault 2. Spil, der både indeholder FMV-præsentation og gameplay med begrænset spillerindflydelse. Ofte handler gameplayet om at sætte nye FMV-sekvenser i gang.

Sumez>
Det er jo også det jeg siger!

Nu var indlægget ikke specielt til dig... Men bortset fra det, så synes jeg nu ikke, du siger det særlig tydeligt - næsten hver gang du taler negativt spillet, har det handlet om tumpet FMV-gameplay eller lignende, mens det positive mest har fokuseret på stil og præsentation m.m. :)

EDIT: Jeg læser sgu' for hurtigt i dag: Darkbeat, jeg fik først det indtryk, at du ikke havde spillet UTKM :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 22:41 
Jeg har spillet HR færdigt og der er formodentlig en embargo, men jeg tror godt jeg kan sige: shiiiiiiiiiiiiiiit!

Gameplayet ændrer sig ikke, det er meget som i demoen, men historien og stemningen er fremragende. Jeg fuckede riimelig meget op og det var tydeligt at der var adskillige andre slutninger (og en længere historie) , så jeg skal mindst spille det en gang til!
RJKRJKSkrevet 08/02-10 22:43, rettet 08/02-10 22:44 
King Chaos>
shiiiiiiiiiiiiiiit!

Som i: slutningen fucker lige så meget op som i Fahrenheit, eller som i: det holder hele vejen og går længere end dét?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/02-10 22:50 
jaes>
næsten hver gang du taler negativt spillet, har det handlet om tumpet FMV-gameplay eller lignende, mens det positive mest har fokuseret på stil og præsentation m.m. :)

Jeg synes så heller ikke, jeg har hørt nogen andre sige noget positivt om spillet, der ikke omhandler stil og præsentation m.m.? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/02-10 22:54 
RJK>
Som i: slutningen fucker lige så meget op som i Fahrenheit, eller som i: det holder hele vejen og går længere end dét?

Ja, efterfølgende kan jeg godt se at det kan misforståes. Nej det var helt vildt og holder hele vejen. Men det er så min mening. :)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 08/02-10 23:12 
King Chaos>
Jeg har spillet HR færdigt og der er formodentlig en embargo, men jeg tror godt jeg kan sige: shiiiiiiiiiiiiiiit!

Gameplayet ændrer sig ikke, det er meget som i demoen, men historien og stemningen er fremragende. Jeg fuckede riimelig meget op og det var tydeligt at der var adskillige andre slutninger (og en længere historie) , så jeg skal mindst spille det en gang til!

Der er embargo på til onsdag. Jeg har også spilet det igennem og shiiiiiiiiiiiiiiit! er vidst et meget godt udtryk ;)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 08/02-10 23:14 
Sumez>
Jeg synes så heller ikke, jeg har hørt nogen andre sige noget positivt om spillet, der ikke omhandler stil og præsentation m.m.? :)

Forskellen er, at nogle folk er skeptiske og kan se et reelt potentiale, mens du i dine første par indlæg kaldte gameplayet tumpet, til grin osv.

Ja, jeg har set, at du ikke har smidt porten i, og afskriver spillet fuldstændigt på baggrund af demoen, men du var trods alt mere konkluderende i din kritik i starten :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/02-10 23:25 
King Chaos>
Nej det var helt vildt og holder hele vejen. Men det er så min mening. :)

Ja, men du synes jo så også at LittleBigPlanet er "shiiiiiiiiiit", såeh... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 00:06 
Sumez>
@Azzkikr, jeg synes nu jeg gør meget ud af, i flere indlæg, at understrege at mit indtryk kun stammer fra demoen, og at spillet sagtens kan rette op på det, men jeg ikke synes at det gør udtryk for det.

Og det er bestemt ikke et latterligt udsagn. Idéen i en demo er vel at det skal give et indtryk af hvordan det fulde spil er.

Ok, omformulerer - jeg forstår ikke hvordan du kan du få indtryk af at spillet er som en interaktiv film 90% af tiden udfra en episode i demo'en der varede cirka et minut?

Det lyder somom det kommer bag på dig at disse "tryk på den rigtige knap" sekvenser kommer? Så tror jeg bestemt ikke spillet er noget for dig, jeg er slet ikke i tvivl om at det vil forekomme mange gange i spillet både i lignende situationer og ved de valg der skal træffes og samtaler osv der skal tænkes hurtigt til tider.

Er der desuden nogen der har prøvet at tabe slåskampen for at se hvilken indflydelse det har?
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 06:09 
PalleJensen>

Ja, men du synes jo så også at LittleBigPlanet er "shiiiiiiiiiit", såeh... :)


Det er så på en anden måde. Men de to spil har faktisk fælles træk som jeg gerne vil komme ind på ved en senere lejlighed :)
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 07:25 
PalleJensen>
Ja, men du synes jo så også at LittleBigPlanet er "shiiiiiiiiiit", såeh... :)

Jøsses
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/02-10 07:51 
King Chaos>
Det er så på en anden måde. Men de to spil har faktisk fælles træk som jeg gerne vil komme ind på ved en senere lejlighed :)

Haha, det vil jeg se frem til... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 09/02-10 08:06 
jaes>
Forskellen er, at nogle folk er skeptiske og kan se et reelt potentiale, mens du i dine første par indlæg kaldte gameplayet tumpet, til grin osv.

Jeg er skeptisk og kan se et potentiale, men jeg synes at de allerede i demoen viser at de har tabt det potentiale på gulvet, netop pga. elementer der efter min mening er ubestridt tumpede og til grin. Jeg er, igen, virkelig overrasket over at (næsten) ingen andre ser det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 08:53, rettet 09/02-10 08:53 
Nu er du måske bare mere klartsynet end os andre... jeg tror måske at det et spørgsmål om at lade sig rive med. På samme måde som Camerons Avatar på mange måder er svulstig, farverig og en ikke særlig spændende historie som er fortalt flere gange før, alligevel er der masser af mennesker der bare overgiver sig og lader sig rive med. Det er klart at når det er et spil, skulle interaktionen og/eller interfacet nødig stå i vejen for din nydelse af spillet. Når besværet bliver større end fornøjelsen så dør det meste. Jeg synes ikke at interface og gameplay i Heavy Rain er den hellige gral indenfor spil. Men stemningen og plottets struktur gør at jeg lever med det.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/02-10 09:21 
Hmm... Er det vaerd at nappe en PS3 for at spille, eller skulle man bare vente paa Alan Wake?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 09:26 
Min fornemmelse er at Alan Wake er en helt anden type spil. Hvis jeg ikke havde en PS3 i dag, ville jeg nok snuppe LBP, Uncharted 2 og Heavy Rain. Man kan vel sige at hvis du kunne li' Fahrenheit er der gode chancer for at du kan li Heavy Rain. Hvis du ikke kunne udstå Fahrenheit, så ville jeg nok ikke købe en PS3 bare for at spille Heavy Rain ;)
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 09:52 
Hvor lang tid tager en gennemspilning?

Eller må du ikke sige det for embargopolitiet? ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 10:24 
Det ved jeg ikke om jeg må... jeg læste ikke embargo-skrivet, da det ikke er mig der skal anmelde spillet så... jeg gætter på at jeg brugte 8-10 timer. Men jeg vil tro at en gennemspilning godt kan vare noget længere hvis man lader være med at XXXX XXXXX XX XXX eller i stedet XXX XXXXXX XXXXX

:D
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 10:30 
8-10 timer er også ganske pænt, specielt når det åbenbart skal "spilles" flere gange for at få det hele med :)
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 10:50, rettet 09/02-10 10:52 
Famitsu giver det 37/40 (10,9,8,10)... overraskende IMO!

Kilde
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 13:39, rettet 09/02-10 13:39 
Men det eneste vi kan bruge til noget er jo gamespots review *fnis*

Anyways, så er det da ikke videre overraskende at det får gode reviews? Det er et af de mest ventede ps3 spil i år.
SumezSumezSkrevet 09/02-10 13:41 
Jeg synes Kong Kaos bør sende mig hans anmelderkopi, så jeg kan skrive en anmeldelse til ham som alle er enige i :P :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 13:45, rettet 09/02-10 13:48 
Azzkikr>
Anyways, så er det da ikke videre overraskende at det får gode reviews? Det er et af de mest ventede ps3 spil i år.

Hvis de "rigtige" anmeldelser kommer til at følge de få som er dukket op indtil videre, vil det overraske mig ;)

"Jammen det er jo slet ikke som Modern Warfare?!?!?... 2/10!!"
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 14:55 
Sumez>
Jeg synes Kong Kaos bør sende mig hans anmelderkopi, så jeg kan skrive en anmeldelse til ham som alle er enige i :P :P

Som jeg husker det, er du ikke pt. en del af min anmelder-stab ;) Du skal selvfølgelig være velkommen til at sende en prøve-anmeldelse (som alle andre) til cj@gamere.dk af et spil som du har spillet.

Nu ved jeg jo ikke om du kan skrive, men lige nu har jeg kun brug for erfarne skribenter, der er selvkørende. Jeg har pt. ikke brug for anmeldere der skal "holdes i hånden", fordi de ikke har prøvet det før, men gerne vil skrive sig ind i branchen. Jeg tager gerne "nybegyndere" ind fra tid til anden, hvis jeg tror jeg kan være dem til hjælp og de ligner noget der kan blive til noget (det nye blod skal jo komme et eller andet sted fra).

...ok, og nu blev det til en generel salgstale og ikke bare til dig, Sumez :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 14:59, rettet 09/02-10 15:02 
Beano>
"Jammen det er jo slet ikke som Modern Warfare?!?!?... 2/10!!"

Så vidt jeg ved er Pallejensen da ikke blevet anmelder på nogen af de store sites :)?
WehnerWehnerSkrevet 09/02-10 15:08 
Palle skrev anmeldelser, mens du gik til konfirmationsforberedelse...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 15:22 
...og da Palle er en vårunge, siger det mest om... folk der lige er blevet komfirmeret :P
SumezSumezSkrevet 09/02-10 15:28, rettet 09/02-10 15:28 
King Chaos>
...ok, og nu blev det til en generel salgstale og ikke bare til dig, Sumez :D

Ja, jeg håber da at du er klar over at jeg godt kan skrive fornuftigt, også selvom jeg kun har 13 registrerede anmeldelser i P:R's arkiv. :)

Og mit indlæg var selvfølgelig ikke ment som en seriøs opfordring til at tage mig ind som anmelder, det var den der sarkasme som du vist også har erfaring med misforståelser af. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/02-10 17:39 
Nej, begge dele var jeg klar over. Men du er som sagt velkommen, lige som alle andre. :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/02-10 20:29 
Jeg har fået en mail med denne video i

http://www.youtube.com/watch?v=U1izANOCYSQ
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 07:00 
Så vind da...

Selv for Sumez er der håb :P
SumezSumezSkrevet 10/02-10 08:27, rettet 10/02-10 08:30 
Juhu!

edit: Og jeres konkurrencemodul fungerede denne gang problemfrit :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 08:43 
Tak. Jeg er altid ude efter den slags feed-back.
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig