X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/01-08 14:52 
De seneste tal bør glæde alle PS3 ejere (og Sony, og Apple og resten af Blu-Ray lejeren). Blu-Ray ser ud til at vinde kampen mod HD-DVD stort.

Nyheden på Mac Rumors - HD-DVD vs Blu-Ray Battle Over? Warner Switches to Blu-Ray
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
161 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/01-08 14:52 
De seneste tal bør glæde alle PS3 ejere (og Sony, og Apple og resten af Blu-Ray lejeren). Blu-Ray ser ud til at vinde kampen mod HD-DVD stort.

Nyheden på Mac Rumors - HD-DVD vs Blu-Ray Battle Over? Warner Switches to Blu-Ray
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/01-08 14:58, rettet 06/01-08 14:58 


Check før du poster... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/01-08 18:23 
Hvad kan/gør Blue Ray som HD-DVD ikke kan/gør?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/01-08 18:30 
BD kan hvertfald ikke Sende Sourround lyd på PIP men kun som Stereo.
og heller ikke seamless skifte video kilde... eks. skifte mellem hd dvd og streaming/DLC.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-08 20:18 
Tjahh.. Betamax var også VHS teknisk langt overlegen, men Sony tabte alligevel den kamp. Nu ser det så ud til, de tager hævn :D
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/01-08 12:45 
Ja, men er BD så bedre end HD, for så er det godt nok en hævn jeg ville have været foruden :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 07/01-08 12:50 
Blu-ray kan alt HD DVD kan, men har mere lagerplads.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-08 13:22 
Jeg vil bare lige nævne at jeg har både hd og blueray. Og indtil videre af hvad jeg har set, så har hd fremvist den bedste kvalitet.
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 07/01-08 14:41 
Det er helt tilfældigt, alt efter hvilke film du har, eller eventuelt fordi du simpelthen har sat dit Blu-ray udstyr forkert op. I praksis leverer de to formater identisk billedkvalitet, hvis firmaerne bruger samme transfer. Og begge formater kan bruge VC-1 og AVC, så der er heller ingen forskel dér.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-08 15:09 
Ok, Jeg var ikke klar over at det var fuldstændigt identisk.
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 07/01-08 17:49 
BluRay har mulighed for højere bitrate, grundet sin større kapacitet. Så helt identiske er de ikke.
Born to kill space
QQSkrevet 09/01-08 12:26, rettet 09/01-08 12:32 
HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)

Major US film distributors' format support (2007 US box office share)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 09/01-08 16:17 


Paramount to drop HD-DVD as well?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 09/01-08 16:37 
Det ville da være super, for så er afgørelsen vist endelig, og man kan begynde at købe HD-film. Hvilket godt nok lige ville medføre køb af HD-TV for at give mening, men alligevel :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 09/01-08 16:52, rettet 09/01-08 16:52 
Hølmkjær>
Paramount to drop HD-DVD as well?

Old news, som allerede af afkræftet af Paramount Pictures' talsmand.

pew-pew
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 09/01-08 18:29 
Det er ikke mange måneder siden, at talsmænd fra Warner sagde næsten præcis det samme...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/01-08 08:06 
Og siden de rent faktisk har en klausul i deres eksklusivitetskontrakt med HD-DVD gruppen, der giver dem lov til at hoppe fra med det samme, hvis Warner gjorde det så....
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/01-08 21:17 
Så er det nok godt jeg ikke har købt HD afspilleren til 360´eren aligevel. Venter kun på at PS3 skal falde i pris så den kan komme hjem og hygge med mig :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 10/01-08 23:17 
heldigvis har jeg Blu ray :) fra Sharp, Aquos serien.

vil gerne ku ha den transformers på blu ray, det håber jeg der bliver pillet ved så den kommer.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-08 16:46 
Danny Salling>
Så er det nok godt jeg ikke har købt HD afspilleren til 360´eren aligevel.

Good point. Jeg var fandme ellers tæt på at gøre det ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
flottenheimerflottenheimerSkrevet 11/01-08 17:51 
Sidste nyt i "krigen":

- - - - -

New Line, HBO add to HD DVD misery
10/01/2008

Companies to follow Warner Bros' lead and abandon HD DVD
New Line Home Entertainment has confirmed that it plans to drop support for Toshiba's HD DVD format in favour of Sony's Blu-ray platform, according to an article in the Hollywood Reporter.

The news comes after last week's announcement by Warner Bros that it would be following a Blu-ray-exclusive path from now on, a move which led to the cancellation of the HD DVD press conference at the Consumer Electronics Show in Las Vegas.

US TV giant HBO will also follow suit, meaning that in future some of the most popular TV series' such as The Sopranos, will not be released on the HD DVD format at all.
Recently Microsoft, which had been seen to favour the HD DVD format with the `release` of its Xbox 360 player attachment, stated that it had no preference on format, and that if necessary it could `release` a Blu-ray attachment as appropriate.

Kilde: GI
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 11/01-08 18:15 
flottenheimer>
Microsoft ... stated that it had no preference on format

Det tror vi så på... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 12/01-08 00:04 
Faktisk, så tror jeg på, at når _de_ siger sådan, så er de færdige med HD-DVD i det lange løb.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 12/01-08 00:06 
Det tror jeg også - og dermed formatet som helhed, hvilket også er grunden - men det gør det jo ikke til en mindre løgn i første omgang :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 12/01-08 00:13 
Jeg tror det kaldes 'spin' i stedet for løgn :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 12/01-08 00:16 
Potato, potáto. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 12/01-08 00:41, rettet 12/01-08 00:44 
Wehner>
Jeg tror det kaldes 'spin' i stedet for løgn :)

Det svarer vel lidt til at Sony udmelder at de skam gerne vil sætte alle deres udviklerhold til at lave Xbox 360-spil, fordi de vil bare gerne lave gode spil, og er og har altid været ligeglade med om det er til det ene format eller andet...

Det er vist lidt for langt ude til, at det kan dækkes ind under "spin" ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 12/01-08 00:52 
Ja Sony er for langt ude dér :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/01-08 10:00 
Så er vi vist ved at være der:

"And the winner is........................."
JmogJmogSkrevet 22/01-08 13:44 
Mildest talt tydeligt med denne graf for salg af film:
http://www.thedigitalbits.com/#soft
jaesjaesSkrevet 22/01-08 16:08 
Den næsten-vundne formatkrig, må vel snart give et øget salg af PS3'er. Der må alt andet lige efterhånden være mange som som tænker, at det nu er langt mere interessant at købe PS3. Måske Sonys udskældte Blu-ray-satsning viser sig at hive dem tilbage i kampen om konsolgenerationen :)

De bedste hilsner
J. Strand
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/01-08 18:12 
Ork sørme! Se lige hvad der skete, da Warner hoppede på BD-vognen:

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)
JAAJAASkrevet 22/01-08 20:49, rettet 22/01-08 20:52 
Hvordan skal den graf lige forstås? På en uge smed næsten alle HD DVD ejere deres drev ud og erstattede det med Blue Ray, eller hvad?

Edit: Ah, det er salget for hver enkelt uge, gætter jeg på, men så er overskriften da noget misvisende.
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 22/01-08 20:49, rettet 22/01-08 20:50 
Det store spørgsmål, specielt her på et gamer forum, må jo så være: Hvilken konsekvenser får dette for selve spil-konsollerne? Med andre ord, nu er det meget usandsynligt at Microsoft kommer med endnu en 360 SKU med indbygget HD-DVD drev, som det ellers var begyndt at rygtes, da der ikke er aftagere til film delen. Men hvad så med lagerplads på 360erens medie (DVD) vs. Playstations (BR) når spillene bliver stadig større?

360erens levetid kan virkelig blive truet på dette grundlag! Se bare på PGR4, hvor Bizarre Creations måtte fravælge op til flere grafiske elementer (bl.a. vejr variationer) pga. en manglende lagerplads på DVD mediet. Det er godt nok tidligt i 360 levetid, at mediet skaber grænser. Ved godt MS siger, at data komprimeringen bliver bedre, men stadig...

Hvad er jeres tanker?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
RJKRJKSkrevet 22/01-08 20:59 
Men hvis Microsoft holder deres nuværende konsollevetid, så er der jo alligevel kun godt halvandet år til Xbox 720. Så længe kan den vel holde sig ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 22/01-08 21:08 
Palle om 3 .. 2 ..
flottenheimerflottenheimerSkrevet 23/01-08 15:20 
Must see film om Blu-Ray vs. DVD

Please go!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-08 15:36 
Var det ikke den samme film som blev brugt til noget ligende omkrign PS3?? Eller var det X360??

@LiquidSnake: Er der ikke masser af vejreffekter i PGR4?? Jeg har da set både flere slags solskin (morgen, aften, dag), flere slags regn, tåge og sne.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 23/01-08 20:50 
PalleJensen>
Var det ikke den samme film som blev brugt til noget ligende omkrign PS3?? Eller var det X360??

@LiquidSnake: Er der ikke masser af vejreffekter i PGR4?? Jeg har da set både flere slags solskin (morgen, aften, dag), flere slags regn, tåge og sne.



Jo det er der helt sikkert, men de ville gerne have haft endnu flere variationer ind over, ikke mindst i form af natbaner + skiftende vejrforhold; De blev nødt til at holde variationerne nede, pga. lagerplads. Ved godt der er tale om bagateller i dette tilfælde, som ikke har haft nogen betydning for det givne spils kvalitet, men min pointe var mere i retning af, at det er tidligt at rende på begrænsninger fremfor muligheder.

RJK: Haha, jo det kan du selvfølgelig have ret i! Men tror nu MS gerne vil have 360eren lidt længere på markedet end den første maskine, som lidt var en testballon. Men man skal aldrig sige aldrig! Kan allerede se en Xbox 720 for mig med Vista som styresystem: God save us all!!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-08 21:14 
LiquidSnakeDK>
men min pointe var mere i retning af, at det er tidligt at rende på begrænsninger fremfor muligheder.

Det er jeg enig i, hvis det var tilfældet. Jeg synes bare, at jeg er stødt på masser af vejrsituationer, både dag og nat i PGR4 - den eneste kombination jeg ikke har set, er sne om natten... Ellers har jeg set alt slags vejr både dag, aften og nat... og vejret skifter endda i løbet af et løb, så jeg ser bestemt ingen begrænsninger på det punkt.

men ja, det er bagateller... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-08 02:11 


Gartner stating the bloody obvious!
RJKRJKSkrevet 31/01-08 02:21 
Ja, de er ikke for kloge:

Apart from consumers who have already purchased an HD-DVD player and/or movies, the biggest group to be potentially impacted by a Blu-ray victory is Microsoft

At skrive sådan noget sludder, når vi jo udmærket ved, at Microsoft med glæde støtter Blu-Ray, og slet ikke har præferencer i noget format over det andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 31/01-08 08:24 
At skrive sådan noget sludder, når vi jo udmærket ved, at Microsoft med glæde støtter Blu-Ray, og slet ikke har præferencer i noget format over det andet.

Aaaarh, selvom MS har meldt det ud, så ER det et nederlag, at de skal købe en licens af Sony, når de nu havde satset på et konkurrerende format. Ligeledes, så var deres sats på HD-DVD et klart konkurrence-parameter overfor PS3; Ikke mindst pga. den rygtede Xbox360 med indbygget HD-DVD, som skulle være annonceret for en måned siden, men som ingen har hørt noget til. Ved godt, at det kun er rygter, men det er et faktum at MS, for en måned siden, skulle have annonceret en ny 360 SKU i deres line-up, men intet er dukket op, efter at Warner og New Line Cinema skiftede lejr, hvilket er meget i øjefladende syntes jeg.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
RJKRJKSkrevet 31/01-08 10:31 
Det var heldigt, at du gjorde mig klogere ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-08 10:44 
Nå, det er sådan det hænger sammen? Man lærer noget nyt hver dag :-D
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/01-08 10:48, rettet 31/01-08 10:49 
Hyakotake>
Ork sørme! Se lige hvad der skete, da Warner hoppede på BD-vognen:

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)

Jamen jamen..
misanten om det kun var fordi at analysen faldt på et "Godt/Dårligt" tidspunkt...

HD DVD vs Blu-ray - Blu-ray vandt ;)

http://www.dvdtown.com/news/hd-dvd-gain-in-market-share-after-huge-drop/5172
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-08 11:40 
Så det var bare en umiddelbar chokeffekt efter de dårlige HD-DVD-nyheder... og nu er markedet tilbage på "normalt" niveau?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/01-08 17:01, rettet 31/01-08 17:03 
Det var ingen af delene...
bare et god/eller dårlig timing af analystidspunktet..
En lidt mere detaljeret forklaring her:
http://www.betanews.com/article/NPD_Free_Bluray_player_deals_led_to_boosted_sales_this_month/1201203983
og
http://www.dailygame.net/news/archives/007137.php
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/02-08 11:23 
Ah, makes mucho sense now! Hvis man kendte NPD's metoder burde man vel også have studset over at de har offentliggjort ugentlige tal, som de normalt ikke gør...

Ellers noget af et sygt tilbud de har haft kørende i USA: køb et HD-TV og få en gratis BD-afspiller med i købet!
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 02/02-08 17:16, rettet 02/02-08 17:49 
Mon ikke salget af film afspejler fordelingen af studier på de to formater? Jo flere studier, jo flere solgte titler på det enkelte format?

Således burde diagram nr.2 være mere repræsentativt, da ca. 75 % af markedets udgivere nu er BR og ca 25 % er HD-DVD.

Selvfølglig vil der være udsving i de tal, afhængigt af hvor gode udgivelser der er, fx rykkede Transformers salgsfordelingen helt skævt i sidste kvartal 07.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
161 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig