X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 13/06-11 11:46 
Det var sørens. Så må jeg huske forkert. Det er godt nok også en del år siden jeg har købt derfra.
RJKRJKSkrevet 17/06-11 17:00 
Opfølgning på min sag om PostDK der selv opfinder værdi på pakkerne.

Det viser sig som skrevet at brug af den officielle klagemåde er nyttesløs, og alt det her jeg fik at vide:

RJK>
Behandlingsforløbet:
Vores bestræbelse er at besvare din mail om regulering/korrektion af importopkrævning indenfor 2 uger, derefter at have behandlet sagen færdig indenfor 1 måned.
Såfremt du får medhold sendes din sag videre til SKAT.

Afgørelsen fra SKAT er herefter normalt ca. 10 dage undervejs.
- ved godkendelse afsender vi brev til dig, der bekræfter tilbagebetaling
samt beløbets størrelse.
- ved afslag kontakter vi dig igen pr. e-mail, evt. pr. telefon.

Tilbagebetaling sker efterfølgende, og normalt i løbet af ca. 8 dage efter at vi har videresendt anvisningsbilag til Post Danmarks regnskabscenter, som udbetaler beløbet.

Bare er opspind. Sådan foregår det slet ikke - Post Danmark fralægger sig alt ansvar og gør intet. Hele sagen er op til kunden - i tilfældet mig - og så kan man bare selv køre en sag mod SKAT på det, for at få sine penge tilbage. Selvom det er Post Danmark der har snydt med tallene og opkrævet og fået pengene, så vil de intet have med det at gøre. "Held og lykke med at køre en sag mod SKAT, og husk at vi kan gøre det her med alle dine pakker fremover - du skal bare betale hvad vi synes du skal for dine pakker, eller vi lader dem gå retur, vi er pisseligeglade" (overdrivelse fremmer forståelsen).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/06-11 20:16 
Kraftedme til at brække sig over at "de store" bare kan gøre hvad de vil. Føler med dig big time :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
nerosnerosSkrevet 17/06-11 22:03, rettet 17/06-11 23:11 
Det er jo hovedrystende oplysninger.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/07-11 16:37 
Nu har jeg lige modtaget en importopkrævning angående en pakke som skulle være sendt fra Guernsey og er en del af United Kingdom! Der står ihvertfald sendt fra land: Guernsey GB ! Det burde da være forkert med den opkrævning mig bekendt jo mindre der er noget jeg ikke ved?

Hvad mener i andre?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/07-11 16:39 
Guernsey er netop en af de kanaløer der ligger udenfor EU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/07-11 16:41 
Damn it! :-( Mig som troede jeg handlede indefor EU denne gang. Nederen....
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/07-11 16:54, rettet 01/07-11 16:55 
Hvor har du købt?

Jeg købte for nogle måneder siden to spil fra en sælger på Amazon UK-markedet, hvor der tydeligt stod "Dispatched from United Kingdom". Spillene blev sendt fra Guernsey eller Jersey (de er ikke med i UK), og blev fanget i tolden. Det brokkede jeg mig selvfølgelig over, og sælgeren refunderede da også de omkostninger jeg havde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/07-11 17:20 
Jeg købte det fra den engelske ebay, endda for at være sikker på ingen told ! Desværre vidste jeg ikke noget om beliggenheden Guernsey, men læste det hele som United Kingdom :-/ Føler det lidt som om man er blevet taget ved næsen, men man skal åbenbart se sig meget for. Toldondmanden er ude efter mig..
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 22/02-12 21:43, rettet 22/02-12 21:44 
Jeg har lige én til Jer her.
En pakke med spil jeg havde på vej hjem fra England blev registreret som ankommet til Danmark den 17/11-2011 kl. 16:24 hos PostDK, hvorefter de ikke anede hvor den blev af. Den anden pakke fra samme ordre fra den samme afsender landede hos mig et par dage senere.

Jeg fik pengene tilbage fra afsenderen et par uger efter, så intet problem der. I går fik afsenderen, efter mere end tre måneder, pakken retur med påstemplet "Ikke afhentet"

Det vil sige, pakken har været i landet i mere end tre måneder.
- Den er sorteret i mindst ét pakkecenter
- Den er sendt til et afhentningssted
- Afhentningsstedet har konstateret, at den ikke er afhentet
- Afhentningsstedet har returneret den til et pakkecenter
- Den er sorteret i pakkecenteret
- Den er returneret til England
- Den er udleveret til afsenderen

Og den eneste scanning/registrering den har fået er stadig Ankommet til DK.

Forklar lige den.
Nemo me impune lacessit
HeroldHeroldSkrevet 22/02-12 23:31 
Aliens.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 23/02-12 01:35 
Gremlins!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/02-12 08:12 
Carsberg
millenniummillenniumSkrevet 23/02-12 08:38 
To postmedarbejdere havde en hed affære i baglokalet, og nåede ikke dagens sortering.

Så er det vel fair nok. :)
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 10/04-12 15:42 
Jeg har købt nogle ting fra en butik der har base i USA. Jeg fik det obligatoriske "Fortæl os hvor meget pakken er værd"-brev fra Post DK, sendte dem fakturaen, og betalte så i dag moms + PostDK-gebyr herfra, da jeg hentede pakken.

Da jeg kom hjem med den, gik det så op for mig, at pakken var sendt fra butikken i USA til deres afdeling i Tyskland, og først derfra videre til mig i Danmark. Så det er vel for det første rigtigt antaget, at jeg aldrig skulle have betalt moms + gebyr for den pakke, de det jo så slet ikke er mig, der har importeret den til EU?

Og nogen bud på hvad jeg så kan gøre ved det? Af erfaring giver Post DK "Kundeservice" mig jo nok bare den sædvanlige "Det er ikke vores problem - du kan køre en sag mod Skat på det, det er dem der har fået pengene" - og dét synes ikke engang jeg er tanken værd...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/04-12 15:44, rettet 10/04-12 15:44 
Dét har jeg hørt om før.
Hvad du kan gøre aner jeg ikke. Og ja, det callcenter PostDK har hyret til at lege kundeservice, skal du ikke regne med noget fra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/04-12 15:54 
RJK>
Og nogen bud på hvad jeg så kan gøre ved det? Af erfaring giver Post DK "Kundeservice" mig jo nok bare den sædvanlige "Det er ikke vores problem - du kan køre en sag mod Skat på det, det er dem der har fået pengene" - og dét synes ikke engang jeg er tanken værd...

Har du fået den før? Det er jo dem, der har opkrævet pengene ved en fejl, så de kan da ikke bare sende dig videre i systemet. Det må være deres problem. Forbrugerombudsmanden, måske?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 10/04-12 16:12, rettet 10/04-12 16:13 
Ja, når de har opkrævet forkert beløb eller snydt med tallene, så har dét været svaret. Post DK har jo "bare" opkrævet pengene på Skats vegne - så det er en sag mellem mig og Skat, mener de. Sikkert velvidende at ingen orker at prøve at få penge tilbage fra Skat :) Om det er meget anderledes i denne situation, at der slet ikke skulle have været nogen opkrævning, er nok et halmstrå...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/04-12 12:26 
Er jeg den eneste hvor ALT bliver nakket pt? Jeg har fået dummebøder for 5 pakker inden for de sidste 2 måneder nu. 3 af dem fra zavvi, gad vide hvor længe de gider blive ved med at give mig mine penge tilbage når jeg skriver jeg ikke har modtaget pakken... Tror jeg dropper Zavvi i et stykke tid, shopto er bare så latterligt dyrt i forhold til :(

Det er godt nok pisse irriterende.
DarkenDarkenSkrevet 21/04-12 19:25 
Nogle gange har jeg på fornemmelsen at PostDK har en "watch list". Lige nu får jeg alt (håber jeg ikke jinxer det) fra Zavvi, (senest Amalur), men har også haft perioder hvor alt fra Play, Zavvi osv bliver snuppet af PostDK.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 24/04-12 23:11 
Herold>
Har du fået den før?

Og efter de ellers svarede nogle gange, så endte jeg så dér igen... "Jeg tror, det er bedst, du kontakter SKAT." Tak...

Men i hvert fald er påstanden, at når varen først er sendt fra USA til Tyskland og derefter til Danmark, så har den kun været "i transit" i Tyskland - selvom den har været sendt af to gange. Så påståes det at told ikke skal afregnes i "transitlandet", og altså derfor hos mig i Danmark.

Det har jeg så bedt om et eller andet dokumentation på, men Post Danmark har ikke noget. De mente så at det var beskrevet på Skats hjemmeside, men her står der tværtimod at det afgørende er afsenderlandet på pakken - altså i dette tilfælde Tyskland, som er i EU. Og så må jeg så bare tage den med Skat.

Er der nogen der kender noget til dette transit-begreb? Det er meget muligt at det er helt korrekt, men det virker mærkeligt at der ikke er noget dokumentation om det, og hvis man ikke længere kan regne med at afsenderlandet er afgørende for om man skal betale Post DK's strafgebyr, så står man jo endnu ringere end før. De kan jo bare påstå at hvad som helst har været "i transit" så.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/06-12 21:13, rettet 12/06-12 21:14 
OMG post danmark har nu haft min pakke siden 28/05 fra japan.
De fortalte at den først bliver sendt vider fredag/mandag ><
så har de næsten været 3 uger om det... jesus godt jeg betalte mere for hurtig forsendelse :D

Skulle lige ha' lidt luft ...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 12/06-12 21:55 
Ja, sidst jeg havde en pakke liggende i 3 uger på toldkontoret, havde jeg også betalt en mindre formue for topklasse-forsendelse, (hvilket selvfølgelig også bliver fortoldet i samme håndevending). Dem på posthuset mente at de 3 uger ikke var særlig længe, og jeg var alt for utålmodig.

Der er et eller andet i den sammenhæng der burde være direkte ulovligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/06-12 22:09 
ja, og de lukker posthuse rundt omkring i landet (mit er lukket) fordi de skal spare penge/ikke nok at lave?...
Øhmm hvad med at stoppe de høje gebyr på pakke, så kunne det være i fra post danmark fik mere at lave?
Folk bruge email i dag... nu laver de frispark på dem selv, med deres pakke regler. (Som er det de lever af.)

Fjern told og gebyr på pakke , og jeg skal nok gi' jer arbejde :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Alf81Alf81Skrevet 12/04-13 10:48 
Skulle lige til at spørge, om hvor lang tid man kan forvente at en pakke er til toldeftersyn... Fucking tre uger! Er det virkelig rigtigt? ÆÆÆV! Jeg har de vildeste Stroh rom tømmermænd og havde så, så, så meget glædet mig til at Muchi Muchi Pork skulle komme ind ad døren. Kan man virkelig ikke gøre noget for at stresse processen?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 12/04-13 10:55, rettet 12/04-13 10:57 
Jeg fik engang en pakke (tror jeg har postet historien herinde mindst et par gange) tilsendt fra japan med super-speedy-kurér, som fik pakken fra Japan til Danmark på 2 dage, og prisen var også derefter.

Pakken røg til fortoldning hos PostFladpandespader, og jeg sendte faktura-informationerne ind med det samme (selvom der lå en i pakken). 3 uger efter gik jeg ned på postkontoret for at høre hvad der var galt, og hvorfor jeg ikke havde fået min pakke. Den flinke dame spurgte hvor længe siden det var jeg havde sendt detaljerne ind. Hun blev helt forundret da jeg sagde at der kun var gået 3 uger, for det var jo ikke lang tid, og jeg nok ville modtage min pakke om en uges til, hvilket jeg ganske rigtigt gjorde.

Det sjove er, at går der meget mere end en uge før du får sendt din faktura ind til dem, sender de selv pakken retur til langbortistan, og du kan få lov til at betale for forsendelse igen.


Det er eddermaneme frækt at man endda skal betale told af et forsendelsesgebyr som man ikke får noget som helst ud af, når PostUsympatiskeSvin holder pakken tilbage så længe. De burde betale hele det beløb tilbage i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/04-13 11:31 
Faaack... Hvor er det da træls!

Men nu skete der noget(!?). Er det supernaivt at tro, at der måske ikke kommer til at gå sååå lang tid, når der står følgende:

12-04-2013 10:06 Internationalt Postcenter, Danmark Forsendelsen er på vej
11-04-2013 19:33 Københavns Pakkecenter (BRC), Danmark Toldbehandling er i gang
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 12/04-13 11:57 
Det stod min på i 3-4 uger :\
Men har tit fået pakken hurtigere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/04-13 13:02 
Åh pis! Ikke at jeg ikke har nok at give mig til, spilmæssigt, men alligevel. Det er lidt af en smid-alt-hvad-du-har-i-hænderne-titel. KOM NU!
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 12/04-13 13:31 
Det ser ud som om den er med omdelingen idag...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-13 13:40 
?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/04-13 13:49 
Alf81>
Åh pis! Ikke at jeg ikke har nok at give mig til, spilmæssigt, men alligevel. Det er lidt af en smid-alt-hvad-du-har-i-hænderne-titel. KOM NU!

Er det den der Sailor Moon fighter, Bo fandt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/04-13 14:23 
Næsten. Som sagt, Muchi Muchi Pork :)

I øvrigt, er jeg helt enig i det Konsolkongen skriver.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 12/04-13 15:29 
Alf81>
12-04-2013 10:06 Internationalt Postcenter, Danmark Forsendelsen er på vej
11-04-2013 19:33 Københavns Pakkecenter (BRC), Danmark Toldbehandling er i gang

Jeg ville være meget glad hvis jeg fik den oplysning? Hvis den så hurtigt er ude af toldbehandling burde du få frisag og spillet i dag eller imorgen ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-13 15:32 
Hah! Jeg troede den nederste på listen var den nyeste. Nu fatter jeg pludselig hvad 3of19 mener :D

Så har du den forhåbentlig snart Charter ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/04-13 16:22 
Ja OK, jeg læste den på samme måde som konsolkonen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 12/04-13 17:52 
Københavns Pakkecenter (BRC). Det der BRC, hvad dælen står det for?
BringRealCredits?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 12/04-13 17:55 
Billy Ray Cyrus
slk486slk486Skrevet 12/04-13 18:05, rettet 12/04-13 18:05 
Bureaukratisk Rode Central
j/k
nerosnerosSkrevet 23/04-13 12:38 
Jeg har gået og ventet på et spil jeg har købt fra Japan i en måneds tid nu men intet er sket? Jeg troede der var et T&T nummer til rådighed men det siger sælger at der desværre ikke var.

Hvad er der så at gøre? Jeg er næsten 100% sikker på at det er Post Danmark som har fucked up igen, igen. Kan man efterlyse pakken uden T&T nummer?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/04-13 12:49, rettet 23/04-13 12:50 
Ja, de har en formular du kan udfylde med beskrivelse og hvad du ellers har af detaljer, og jeg garanterer dig for at de ikke gør noget videre ved det, og du har ingen ret til erstatning, og ja, sandsynligheden for at det er Post Danmark der har lavet lort i det i forhold til Japans postvæsen er nok 95% til 5%

Iøvrigt kan der sagtens gå over en måned for den slags forsendelser, alt efter forsendelsesmetoden, men lige netop fra Japan har jeg altid haft erfaring med at det går meget hurtigere end varslet.


Jeg har været ude for efterlyste pakker der blev sendt tilbage til afsender (uden nogen forbehold for efterlysningen), der aldrig er dukket op, og så har jeg været ude for en pakke sendt fra en anden adresse i Danmark, der var over 9 måneder om at komme frem. Alt kan ske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/04-13 13:06, rettet 23/04-13 13:07 
Tidligere på året var jeg så heldig at blive ringet op af en flinker fyr i en helt anden by, der havde modtaget en pakke adresseret til mig, som jeg så kunne hente. Sidste år røg en pakke fra uk da lige en tur til Norge, før den nåede frem. Post, for f...
j/k
SumezSumezSkrevet 23/04-13 13:08 
Jeg får nok breve til andre mennesker fire-fem gange om året, selvom hverken navn eller adresse på kuverten svarer til den på min postkasse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/04-13 13:20 
Hehe ja det er altid spændende med post dk, forleden dag ventede jeg en pakke og tænk sig om den flinke postmand ikke også kom med en pakke til mig, efter jeg havde kvitteret og sagt farvel fandt jeg dog ud af at den pakke slet ikke var til mig, men der var postbuddet for længst tåget videre. Et par timer efter kom han så tilbage med den rigtige pakke og tog den forkerte med igen.

At breve/pakker kan sidde fast i post dk's system i lang tid har jeg også prøvet, bestilte et sim kort for ca. et år siden, desværre kom jeg til at sende det til mine forældre pga jeg ikke havde rettet oplysninger i årevis, mine forældre sender så sim kortet tilbage, men intet ankommer og jeg glemmer sådan set alt om det. Så 4 måneder senere ligger brevet pludselig i min postkasse.

Det er ren twilight zone med post dk.
nerosnerosSkrevet 23/04-13 14:40 
Sumez>
Ja, de har en formular du kan udfylde med beskrivelse og hvad du ellers har af detaljer, og jeg garanterer dig for at de ikke gør noget videre ved det, og du har ingen ret til erstatning, og ja, sandsynligheden for at det er Post Danmark der har lavet lort i det i forhold til Japans postvæsen er nok 95% til 5%

Hmmm..! Så må jeg jo hellere igang med sådan en efterlysning selvom det sikkert ikke hjælper :-(
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/04-13 14:31 
Nå så fik jeg et af de dejlige breve fra postDK hvor der står "VI HAR EN PAKKE TIL DIG", der står ingen afsender adresse, bare "internationalt postcenter" og det trace nummer der står giver intet resultat + deres telefon service er lukket her nu efter kl 14.

Ikke nok med at jeg skal give 224 for at få udleveret en BRUGT vare hvor brugt værdien ikke afspejler nyværdien, så kan jeg gudhjælpemig heller ikke engang afhente den før mandag pga deres åndede system ikke virker.

Kæft hvor jeg hader det selskab og det her lands idiotiske og ulogiske import regler.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/04-13 14:38 
Har ikke noget imod import gebyr, Men når de skal kigge i pakken om det nu også passer med de 20$ der står på pakken. Og åbner den, og ser pakken er KUN 20$ værd, og de sætter derefter told import gebyr på (fordi de har brugt tid på at kigge i den....) Er det lige før jeg springer i luften!! ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/04-13 15:21 
Jeg kan gå med til at betale told og moms for nye varer, men det er det rene vanvid at Post Danmark skal have 160 kr i import gebyr for at håndtere en lille pakke der er sat til 4000 yen, jeg føler mig virkelig røvpulet noget så grusomt hver gang jeg betaler det og hvis ikke det var en pakke fra en privat havde jeg ladet den gå retur igen. Det kan virkelig bringe mit pis i kog. Derudover synes jeg det er urimeligt at betale noget overhovedet for brugte varer.

Og må post DK tåberne i hvert fald godt sætte en afsender adresse på så man rent faktisk ved hvor fanden pakken befinder sig, det er lidt forskelligt her hvor jeg bor, der er 3 forskellige postcentre hvor pakkerne kan finde på at dukke op på. Nu kørte jeg forbi det ene sted da jeg skulle handle her før og tilfældigvis var den der, men det var rent held.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/04-13 16:47 
Det samme skete for mig.... Du skal ringe ind og sige hvor du vil hente henne? ellers bliver de ved med at ligge pakken i forskellige posthuse!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/04-13 17:01 
Jeg er nu egenligt ligeglad med hvilket postcenter de ligger mine pakker på, der er næsten lige langt til alle 3, men problemet er når der ikke engang står på brevet hvilket postcenter pakken ligger på og bare står "internationalt postcenter", så er man jo helt ude og skide.

Det er dog første gang jeg har været ude for det, der må været gået helt kage i det for dem, da det trace der stod heller ikke virkede.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig