X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-11 22:49 
Der kommer et nyt spil fra Cave snart.
Hvad kan det mon være?

http://www.destructoid.com/new-cave-teaser-site-i-ve-got-nothin--215348.phtml


Check hjemmesiden 11.11.11

Hjemmeside
SumezSumezSkrevet 08/11-11 00:37 
Sikkert en social visual novel om hestevæddeløb og piger under 16
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/11-11 09:50 
Så kan man se noget mere om spillet:
http://6meikan.jp/

ER DU GAL DET SER FEDT UD!!!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/11-11 09:58, rettet 08/11-11 10:07 
Øv, den der IMO generiske anime-stil er overhovedet ikke mig. Men dygtigt tegnet.

EDIT: Kan se det bliver et Mahjong-spil :/
http://www.gamesetwatch.com/2011/11/caves_next_game_is_probably_ab.php
SumezSumezSkrevet 17/11-11 13:54, rettet 17/11-11 13:54 
Mushihimesama har fået et engelsk navn. Jeg har fuld forståelse for at det er svært at sælge et spil med en titel som "Mushihimesamafutari" i vesten, og jeg ved ikke hvad man ellers skulle oversætte det med, men det virker alligevel underligt at se:

http://www.youtube.com/watch?v=5AgNLbVRQwY
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 17/11-11 14:15 
*shrugs*

Det er så godt som en direkte oversættelse, og jeg synes det passer fint nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 17/11-11 17:12 
Jeg har heller intet problem med det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 17/11-11 17:14 
Kan se på FB, at det IKKE er Futari der kommer, men det første (ARC/PS2). Cave havde lavet et fuckup i traileren.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
spectrespectreSkrevet 17/11-11 18:49 
Nogen der har fået fingrene i DDP:R endnu? Jeg bestiller det når jeg får løn. Nogen der ved om der er 2 player over XBL?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Per SPer SSkrevet 17/11-11 21:55, rettet 17/11-11 21:55 
Jeg sad og spillede den fulde retail version i tirsdags, men har ikke testet Xbox Live. Der står dog co-op 2 player som funktion. Hvis du ikke selv får det tjekket inden, så har jeg først tid i weekenden til at afprøve det.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
spectrespectreSkrevet 02/12-11 21:00 
Prøvede lige DDP:R hurtigt her til aften. Synes at det var overraskende nemt? Gennemførte Novice med 2 liv i reserve på første forsøg. I Mushi Futari skulle der alligevel nogen forsøg til før jeg endeligt gennemførte det uden continues.

Men så er det alligevel godt at der er ander sværhedsgrader.

Synes det er lidt synd at skærmen konstant er fyldt med projektiler fra player skibet, og medals over det hele. Jeg har ingen idé om hvordan banerne ser ud, for man får stort set ikke lov til at se dem. Synes det er fedt at nogle af mid-bosses er bosses fra DoDonPachi.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 02/12-11 21:05 
Husk at spille på Maniac Mode i Mushihime-sama Futari det er sjovest har jeg fundet ud af ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 02/12-11 21:34, rettet 02/12-11 21:35 
Synes at folk har en besynderlig tilgang til shmups.

Hvis man er i stand til at gennemføre i første forsøg, kunne man så ikke tænke sig til at det er scoresystemet man skal fokusere på? Altså, maksimaludnyttelse af sit run (ligesom i de gode gamle dage...)... Hvis I går ind og ser jeres scores i forhold til andres, så kan I vel se at der er en verden til forskel?!
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 02/12-11 22:00, rettet 02/12-11 22:01 
Novice mode er jo netop NOVICE mode. Det er en voldsomt meget nemmere udgave af spillet. Resurrection er skam ikke væsentligt nemmere end andre Cave-shmups.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/12-11 23:39 
Alf81>
Hvis I går ind og ser jeres scores i forhold til andres, så kan I vel se at der er en verden til forskel?!

Oh yes! Jeg når dig aldrig :-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 03/12-11 08:42 
Alf81>
Synes at folk har en besynderlig tilgang til shmups.

Hvis man er i stand til at gennemføre i første forsøg, kunne man så ikke tænke sig til at det er scoresystemet man skal fokusere på? Altså, maksimaludnyttelse af sit run (ligesom i de gode gamle dage...)... Hvis I går ind og ser jeres scores i forhold til andres, så kan I vel se at der er en verden til forskel?!

Er da udemærket klar over at der er forskel på score og survival. Giver dig ret i, at hvis man kan 1cc spillet, så skal man til at kigge på score for at få det maksimale ud af spillet. Men dette var første gang jeg prøver spillet, og normalt kommer jeg kun til bane 3 i andre Cave spil i første hug, så jeg tog novice, da jeg i futari ikke kunne 1cc denne mode med det samme, og så får jeg også lige en føling med spillet.

neros>
Husk at spille på Maniac Mode i Mushihime-sama Futari det er sjovest har jeg fundet ud af ;-)

Jeg synes også at Maniac mode er den sjoveste mode i Futari. Jeg har det bedst med bullet cancels ;-)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 03/12-11 09:42 
1up>
Jeg synes også at Maniac mode er den sjoveste mode i Futari. Jeg har det bedst med bullet cancels ;-)

Præcist så ånder man så lettet op :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/12-11 11:35, rettet 03/12-11 11:35 
Jeg synes altid "man" gennemfører novice mode i et Cave spil i første forsøg? De har en tendens til altid at være latterligt nemme. Det er selvsagt ikke dem man skal vurdere spillet på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/12-11 13:08, rettet 03/12-11 13:09 
Sumez>
Jeg synes altid "man" gennemfører novice mode i et Cave spil i første forsøg?

Sådan noget har jeg nu aldrig gjort..

Et spil som Guwange gennemført med en credit er sku godt gået må jeg sige..Men nu igen så er det jo heller ikke det spillene går ud på ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/12-11 15:08 
- på Novice mode? (nu kan jeg godt nok ikke huske om der er en novice mode i Guwange...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/01-12 21:05, rettet 11/01-12 21:06 
Vil bare lige minde folk om at Dodonpachi Daifukkatsu ver 1.5 og Dodonpachi Daifukkatsu Black label er to forskellige spil og hvis nogle troede det ikke var ligesom mig :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/01-12 21:16, rettet 11/01-12 21:22 
Er der forresten nogle der ved om Do Don Pachi Resurrection dur på en NTSC-J, det dur på en NTSC-U nemlig.

Edit: Det gør det ikke :=C

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 11/01-12 21:21 
Det gør det ikke
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/01-12 21:23 
Det er så sort alt det der regions fis!?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 11/01-12 21:46 
KroeboCop>
Vil bare lige minde folk om at Dodonpachi Daifukkatsu ver 1.5 og Dodonpachi Daifukkatsu Black label er to forskellige spil

Hvordan det er det ene ikke bare med lidt ekstra modes?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/01-12 21:54, rettet 11/01-12 21:55 
Den originale udgivelse (1.5) indeholder 1.5 og to arrange modes, med Black Label og v1.51 tilgængelige som DLC.
Det er den samme som vi har fået i Europa. 1.51 er en tweaket udgave af 1.5, mens Black Label laver fuldstændig om på reglerne.

Black Label udgivelsen indeholder ikke v1.5 eller 1.51, men inkluderer til gengæld "Black Label Arrange" aka "Ketsuipachi". Det er endnu en helt anden mode, baseret på Ketsui's system.

Det er altså to forskellige udgivelser med kun "Black Label" til fælles :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/01-12 21:59 
Det er da lidt ærgelige nyheder. Jeg var lige ved at skrive jeg hellere måtte få købt EU versionen...Men nej jeg har jo Jap XBOX360 :-/
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 09/07-12 13:03 
Er der andre her der har spillet Akai Katana Shin? Jeg kan slet ikke huske hvordan man laver point...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
spectrespectreSkrevet 09/07-12 13:16 
Mener man skal bruge normal shot for at lade den røde 'ring' op rundt om spiller flyet. Og så charge shot/laser til at få de grønne orbs fyldt op.

Når de er fyldt op skifter man form og får katanas. Dem blæser man så afsted ind i kugleregnen for at få guld. Er lidt rusten. Det er ved at være noget tid siden jeg har spillet Akai Katana Shin.

Søg evt. på Akai Katana 1-sissy på youtube. Han forklarer rimeligt godt hvad det er man skal gøre.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 09/07-12 13:20 
Tak. Det kigger jeg på.

Jeg har selvfølgelig scoret nogle point, men det har været uden at være klar over hvordan jeg gjorde ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 09/07-12 14:42 
Naiera>

Jeg har selvfølgelig scoret nogle point, men det har været uden at være klar over hvordan jeg gjorde ;)

Haha.. Sådan har jeg med de fleste shmups. Med mindre at de er fra midt-80erne, hvor der generelt slet ikke var pointsystemer at gå efter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 09/07-12 14:48, rettet 09/07-12 14:50 
Score-systemet i Shin-mode er helt absurd!
Jeg har forsøgt mig med det så meget i demoen alene (har EU-udgaven af spillet, men det er stadig i folie pga. dovenskab >_>), og uanset hvor mange gange jeg prøver at gennemføre samme trick kan jeg bare ikke få systemet til at ligge naturligt i fingrene, som det f.eks. gør i Futari Maniac og Progear, hvor scoresystemerne virker som en naturlig del af spillets opbygning.
Det virker også helt tilfældigt for mig om det lykkedes mig at score helt vildt mange point eller kun meget få med det helt samme trick på samme sted i banen.
Det er det selvfølgelig ikke, men det er virkelig svært for mig at gennemskue hvad der gør forskellen, det virker som ekstremt marginale timingsspørgsmål, der er urealistiske at forudse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 09/07-12 14:53 
Jeg synes scoring i shin mode giver noget mere mening ned original mode. Det der bullet juggle halløj kan jeg slet ikke finde ud af, men ja, shin mode er heller ikke simpelt, da man skal gøre en masse ting for at komme igang. Synes det er lidt som ESP Galuda, hvor man skal samle gems, og så kan skifte form, og få guld mens gems tæller ned. I Akai Katana Shin skal man dog gøre det dobbelt så meget. Lade 2x 'gems' op, og skifte form 2 gange for at indkassere guld.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 09/07-12 14:56 
Jeg har slet ikke prøvet original mode, der er kun en mode i demoen (som jeg formoder er shin, mener jeg fik bekræftet det på et tidspunkt). Det er trist at høre at scoring i original mode er endnu værre. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 09/07-12 15:22 
De rettede det pga den feedback de fik på arcadeversionen.
Ting om dét og pis.
WonderboyWonderboySkrevet 28/02-13 15:35 
Hvad skal man købe af xbox 360 shmups i pal?.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 28/02-13 15:47 
Dem der er nævnt i tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-13 15:47 
Deathsmiles, Akai Katana og DoDonpachi Resurrection.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 28/02-13 18:41 
Okay Takker.
Hvor kan man købe dem henne til rimlige penge?.
Ved godt man kan købe DoDonpachi Resurrection til 49.- på Elgiganten, desværre bare ikke i Odense.
I love monster land
JuggernautJuggernautSkrevet 28/02-13 18:55 
Jeg har stadigvæk opperen over det spil. Det er SÅ vildt. Jeg skal 1cc til SSKT, skal jeg.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 28/02-13 19:47 
Ikke nogle der kommer forbi en af elgiganten der har Dodonpachi Resurrection til 49,-?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 28/02-13 19:47 
Wonderboy>
Hvor kan man købe dem henne til rimlige penge?.

De har alle sammen været budget-udgivelser, så de har altid kunnet købes til rimelige penge. De har alle været at finde til 150-ish hos GamesTop. Ellers er der altid et sted som Amazon UK.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 28/02-13 19:51 
Okay takker prøver at kigge efter dem der, prøver at ringe til Gamestop her i Odense og håber de har nogle af dem.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 28/02-13 19:53 
De har nok kun Dodonpachi. Det er længe siden de andre kom ud, og de får ikke mange eksemplarer af den slags spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
spectrespectreSkrevet 28/02-13 20:15 
Du kan få alle tre for dkk275 og gratis fragt på amazon
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
--Skrevet 28/02-13 21:20 
Fik anskaffet Dodonpachi Res. her for nogle dage siden, og har her til aften lige nørdet de 5 lvls igennem. FØJ hvor døde jeg mange gange! Der sker jo bare så meget på den skærm, set i forhold til det gamle Raptor spil, jeg spillede før i tiden.

Der er jo skud over det hele. Nogle n00b tips i kan komme med :)?
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 28/02-13 21:27, rettet 28/02-13 21:28 
Brug hyper så ofte som muligt. Brug din laser til at presse fjendes lilla laser tilbage. Prøv eventuelt at spille på Novice. Der har de skruet lidt ned.

I bane 5 når der kommer det der kæmpe pariser hjul laser show, så dør jeg altid. Fatter ikke hvordan jeg skal komme forbi det. Tror godt jeg kan 1cc det når jeg får styr på de frickin' lasers :D

PS: når du aktiverer hyper så brug almindelig skud. Så annulerer du fjendes kugler.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 28/02-13 21:38, rettet 28/02-13 21:39 
Og spil score attack, eller i det mindste begræns dig altid til én credit. Hvis du bare bliver ved med at vælge "continue", er det væsentlig sværere at fordybe sig, og lære at spille "seriøst". :)

Og til at starte med, bare spil efter at se hvor høj en score du kan få. At gennemføre spillet på 1 credit er et meget langsigtet mål at starte med. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/02-13 22:49 
m1chelsen>
det gamle Raptor spil, jeg spillede før i tiden

Hvis man ikke er bekendt med shmups genren bliver det svært ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 01/03-13 12:10 
JA okay. Jeg spillede det på den mode der hedder "xbox 360", hvad det så end må være i "sværhed".

Generelt kan jeg egentlig godt lide denne type spil (Raptor, 1945 I&II, ...) men det er første kan jeg har prøvet et hvor der sker SÅ MEGET på skærmen på samme tid. Skærmen er jo FYLDT med skud, og at undgå disse kan jeg ikke se mig ud af :P Det svarer lidt til at gå fra BF1942 og over til Quake. Begge er FPS, men der er en verden til forskel!
Spiller nu: Animal Soccer World
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig