X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 17:18 
Hvorfor handler det ikke om at være grøn, du kender mig ikke godt nok til at du kan sig det, for mig betyder det mega meget. Det også sjovt det er jer der sidder og bliver halv sure over at man tænker miljøet??
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 20/12-10 17:50 
Er det mig du skriver til?
Hvem bliver i øvrigt sure?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 18:01 
Hanky>
Killer Bean 2>
... og for spilleren, der ikke behøver løfte flæskepuderne fra sofaen for at få sig et nyt spil :)

Er webshops alligevel ikke ved at gøre op med de fysiske butikker efterhånden, og med videospil i særdeleshed?

Er du sindsyg mand! Så skal man jo også bruge energi på at rejse sig op og hente boblekuverten ved brevsprækken :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 20:50 
Jeg var slet ikke klar over at nogen ligesom gik op i det miljø mæssige aspekt i hobbyen, men props for det da Kroe.

Det er ikke rigtig en overvejelse jeg har gjort selv, jeg er bare bange for at hvis man stopper med at have faste medier til at have spil på, så vil flere og flere spil forsvinder fra eksistensen.

Som det er nu kan jeg sagtens finde et 30 år gammelt spil på eBay, købe det og spille det igen, men jeg er bange for at der er så meget der går tabt med hensyn til XBLA og PSN spil når vi lander i den næste generation af konsoller.

Allerede nu ville jeg f.eks. købe XBLA versionen af Smash TV hér den anden dag, men den er fjernet og for et par uger siden skulle vi prøve at købe Dead Rising 2: Case 0 hos en ven og fik beskeden om at "This product is not available in your region" lige pludselig.

Hvis de næste konsoller bliver fuldstændig medie-fri er jeg bange for at video spil går hen og bliver sådan et "brug og smid væk" medie som aviser og ugerblade som kun er beregnet til at spille i en kort periode, hvilke igen vil betyde at udviklerne fuldstændig vil stoppe med at gøre sig umage med at lave spil der har andet end substans nok til at give dig en 2-timers oplevelse.

Hér tænker jeg ikke simpelt gameplay som Pac-Man, Bejeweled eller DoDonPachi da den slags sikker ender som en integreret del i et eller andet social networking halløj der nu må være populært på det tidspunkt, men istedet korte Call-of-duty-cinematisk-singleplayer oplevelser som man ikke, i modsætning til film, vil kunne komme til at opleve igen ved næste konsolgenerationsskift, med mindre man er heldig at kunne få det som del af en eller anden "Retro games greatest hits UHD" download opsamling.
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 22:39 
Jeg har lige spillet en god portion Daifukkatsu og tror desværre ikke jeg bryder mig synderligt meget om det :( Grafikken er helt fantastisk. Musikken er også fantastisk, men når det kommer til gameplay, går der simpelthen for meget Ikaruga i den.

Jeg vil lige teste det mere ud imorgen.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-10 22:41 
neros>
Hvis fremtiden er downloads så trækker jeg stikket ud...Køber en Astro City for alle pengene og så kan folk bare hygge sig!

Jeg er enig. Vi køber sgu en Astro sammen! Som så kan stå ved dig da jeg har minimalt med plads :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 22:56, rettet 20/12-10 22:56 
Spiller Daifukkatsu ligesom iPhone versionen?
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 22:58, rettet 20/12-10 22:59 
Ja... Altså bare uden den underlige kontrol ;)
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-10 00:02 
Super Super. Jeg kan godt lide det dét laser system... Det føles ikke så teknisk som Ikaruga og der er stadig plads til at lege lidt.
nerosnerosSkrevet 21/12-10 00:22 
Konsolkongen>
Jeg er enig. Vi køber sgu en Astro sammen! Som så kan stå ved dig da jeg har minimalt med plads :)

Ok men så må du hellere lige spørge min kæreste om lov først ;-)

Så tilbage til Daifukkatsu jeg har slet ikke tænkt på, at det kunne minde lidt om Ikaruga i gameplay, men det kan der faktisk godt være noget om..!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/12-10 00:26 
I bund og grund går det jo' ud på at aktivere sin Hyper, og når man gør det, specielt efter de første baner, bliver der lige rigeligt af forceret tap/spul gameplay.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 21/12-10 08:24 
Alf81>
men når det kommer til gameplay, går der simpelthen for meget Ikaruga i den.

What? Det lyder da spændende synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/12-10 09:23 
@Sumez: Du havde så lige glemt at Alf er Ikaruga-hader?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/12-10 09:33 
Nejnej da, min kommentar var primært baseret på at 1. Det lyder enormt overraskende da Ikaruga og de tidligere Donpachi-spil, eller Cave-spil i det hele taget, er ret forskellige spil 2. Uanset om man kan lide Ikaruga eller ej er det da spændende hvis Cave faktisk prøver noget nyt i stedet for et spil der bare fungerer som de foregående, 3. Jeg kunne godt tænke mig at vide HVORDAN han mener "der går Ikaruga i den", jeg synes ikke kommentaren er særlig sigende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/12-10 09:39, rettet 21/12-10 09:41 
Det er nok den måde man skifter imellem med "HYPER" og "Laserstråle" (ved ikke lige hvad den kaldes). HYPER'en sluger alle fjendernes skud og din mega laser parere fjendens laser! Efter bane 3 går det ret meget op i den slags. Faktisk bliver man tvunget til at spille sådan. Især med ens mega laser som skal parere hele tiden..
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/12-10 10:54 
Meget godt forklaret faktisk :)
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 21/12-10 13:11, rettet 21/12-10 13:12 
Sumez>
Uanset om man kan lide Ikaruga eller ej er det da spændende hvis Cave faktisk prøver noget nyt i stedet for et spil der bare fungerer som de foregående,

Der er ingen Cave-shmups der 'bare fungerer som de foregående', udover egentlige efterfølgere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/12-10 13:12 
Jeg troede Daifukkatsu var en efterfølger?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/12-10 13:20 
@Sumez: (Elgen likes this)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 21/12-10 13:37 
Det kan man ikke se på din score :D

Jeg har spillet en smule Ver 1.51 nu, og synes faktisk det holder meget mere end 1.5. Det hele giver ligesom mere mening i 1.51.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 21/12-10 13:46, rettet 21/12-10 13:58 
Jeg har snuset lidt rundt på udgivernes hjemmeside, og det lader til, hvis det ikke allerede er indforstået i det link, Bede-x postede, at den europæiske Death Smiles bliver en opdateret udgave af den japanske, og har intet med den amerikanske at gøre.
Jeg vil dog ikke vide mig 100% sikker på at det betyder at slowdown er bevaret, da Cave selv insisterer på at den omdiskuterede slowdown var uønsket i den japanske version, men om ikke andet lader det til at udgiverne gør noget for at give europæerne en udgave de bliver glade for. :)

edit: Og hmv.co.uk har sat det til pre-order til en svinagtigt billig pris a £18!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 21/12-10 14:02 
Tak for det! Yderst behagelig pris.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 21/12-10 14:11, rettet 21/12-10 14:13 
Cave har vist også lige udtalt at de på de europæiske udgiveres opfordring har ladet slowdownen være som i (eller i hvert fald tættere på) den japanske udgave!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/12-10 14:31 
Sumez>
edit: Og hmv.co.uk har sat det til pre-order til en svinagtigt billig pris a £18!

Sejt!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 21/12-10 14:48 
Killer Bean 2>
Hvis diskene blev leveret i en Co2-neutral emballage, ville jeg nok påstå, at den smule plast og metal + forarbejdning den udgør, ikke belaster miljøet i nær samme grad som pladsen på en server.

Du glemmer transporten - både af materialer til produktionen og det færdige produkt. Og transport er nummer et eller to på listen over CO2-syndere :)
SumezSumezSkrevet 22/12-10 08:28, rettet 22/12-10 15:44 
http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/18078176/-/Product.html?pa=mcpotw&page=title&source=9316]Play.com har også fået DS til preorder nu.[/LINK]" target="">Play.com har også fået DS til preorder nu.
De tager €35 for deluxe-udgaven, så kan ikke finde ud af om der kun er den ene udgaver, eller en "normal" og en "deluxe"? Hvis der er to, har jeg i hvert fald ikke noget imod at betale den smule mere for deluxe. :)

edit:
Der er kun "deluxe"-udgaven, så den version HMV sælger er den samme som Play.com
Udgivelsen er iøvrigt ikke regionsfri.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 22/12-10 09:30, rettet 22/12-10 09:32 
Ahhh, det er jo Mastertronic der er udgiver. Så er det jo klart at det kan fås til £18. Som jeg husker det udgav de altid billigspil til C= };-D

Fx. Big Mac der kom til både C16 og C64
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 22/12-10 09:46 
Hva? Nej, det er Rising Star Games. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 22/12-10 11:22 


Så har HMV da kvajet sig! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 22/12-10 11:54, rettet 22/12-10 11:54 
Hmm kunne lige læse mig til at Rising Star Games og Mastertronic åbenbart har et samarbejde ang. UK-udgivelser. Der står dog ikke noget om DeathSmiles inde på Masterstronics hjemmeside.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/12-10 13:23 
Og så fik Shopto også en preorder på DeathSmiles, til samme pris som HMV - nu uden dansk told!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-10 13:29, rettet 27/12-10 13:30 
Der er vel ikke toldrisiko fra Hmv.co.uk?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 27/12-10 13:32 
Jo, det er der. De sender fra Guernsey.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/12-10 13:34, rettet 27/12-10 13:35 
Nogen af deres varer sendes fra Guernsey, jeg ved ikke om det bare er "tilfældigt" hvilke varer det er, eller om man kan se det nogen steder.

edit:
Eller også gør de alle :) Skrev ovenstående før jeg så Naieras indlæg
Shopto.net er svjv. 100% sikker
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-10 13:40 
Hermed har jeg droppet min pre-order hos HMV.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 27/12-10 13:46 
Ditto :) £20 inkl. forsendelse for det spil, det er satme en god pris
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-10 14:06 
Jow deet ;-) Og tilmed deluxe-edition. Ved ikke om den anden også var det?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 27/12-10 14:14, rettet 27/12-10 14:15 
Jeg har tjekket, og "Deluxe" er den eneste udgave de laver, så det var det.
Ikke at soundtrack og baggrunde til min PC siger mig noget, men det er da sjovt at have.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/12-10 10:21 
Konsolkongen>
Så fik jeg (endelig) bestilt Mushihime og ESPgaluda II. Med 12$ rabat kupon løb det op i 630kr inkl forsendelse fra PlayAsia. Så er det nu Sumez ;)

Så røg den også her :), men Mushihime er i backorder, så ved ikke hvornår jeg skal regne med at få det. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-10 10:46 
Jeg bestilte den 6. og det blev sendt den 14. Selvom der kom told på min pakke så gør det mig ikke noget. Spillene er fantastiske! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/12-10 10:50 
Jeg har aldrig prøvet Futari, men de gange jeg har prøvet EspGaluda II har jeg virkelig været bidt af det, muligvis den bedste cave-shooter jeg har prøvet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-10 10:54 
Jeg er svært pjattet med Futari, nok fordi det er så simpelt i forhold til mange af deres andre spil. Dinosaur-temaet hjælper også rigtig meget :)

Jeg synes dog det virker som om der er noget mere kød på ESPgaluda II, men det har ikke formået at fange mig på samme måde endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 28/12-10 13:46 
Det er nok fordi at Galuda II er møgsvært ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/12-10 13:55 
Skægt jeg havde det indtryk at Futari var det svære spil. Det jeg har spillet af EspGaluda var til gengæld mere overkommeligt end hvad jeg typisk forbinder med Cave-spil, men har dog også kun spillet de første to baner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/12-10 11:14, rettet 29/12-10 11:15 
Argh, og dumme Play-Asia har nu besluttet sig for at sende spillene seperat, selvom de sagde de ville sende dem sammen, hvilket jo så betyder at jeg kommer til at betale fortoldningsgebyr for begge to - ikke sjovt. Så skulle jeg allgievel have bestilt før jul :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-10 12:22 
Lad os håbe at du undgår tolden to gange så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-10 12:57 
Sumez>
Argh, og dumme Play-Asia har nu besluttet sig for at sende spillene seperat, selvom de sagde de ville sende dem sammen, hvilket jo så betyder at jeg kommer til at betale fortoldningsgebyr for begge to - ikke sjovt. Så skulle jeg allgievel have bestilt før jul :)

Det er vist ikke første gang at Play-Asia har begået den brøler. Desværre.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 31/12-10 01:46, rettet 31/12-10 01:54 
Jeg har lige forudbestilt Muchi Muchi Pork & Pink Sweets (Normal Edition) hos Yes Asia. Så slipper man for problemer med told.

Man kan sikkert også tåle at se den sukkersyge-fremkaldende trailer igen:

Muchi Muchi Sukkerknaldet
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 31/12-10 08:16 
Den er da ikke helt 100 med Yes-Asia, er den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-11 18:20 
EU trailer til Death Smiles

http://www.youtube.com/watch?v=lzzetoCS-w4
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig