X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
ElgenElgenSkrevet 17/07-14 07:17 
+1 til Aoyue-produkter herfra også... Har selv en 474A+ (den med skrueknapper... jeg er sgu ik' så meget til digital indstilling)... aflodder som en drøm };-P
Har også en hot-air/loddestation/strømforsyning-combo fra dem (kan ikke huske modelnummer), men også superlækker af bruge...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 17/07-14 07:32 
Hvis man skal have komponenter af print, er en rusten ligekærvet skruetrækker sagen. Bare skub den ind under komponenten - evt giv den et dask med en hammer - og så skal der ellers bare brækkes. Ligeledes er en stjerneskruetrækker glimrende at lodde med, hvis den bare har ligget i et bål inden man bruger den. Det gælder om at holde den pissevarm hele tiden!
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 17/07-14 09:22 
Elgen>
+1 til Aoyue-produkter herfra også... Har selv en 474A+ (den med skrueknapper... jeg er sgu ik' så meget til digital indstilling)... aflodder som en drøm };-P
Har også en hot-air/loddestation/strømforsyning-combo fra dem (kan ikke huske modelnummer), men også superlækker af bruge...

Skal jeg snart tage hjem til dig og aflodde en PPU og et par flipper-transistorer? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/07-14 12:10, rettet 17/07-14 12:10 
Har lige skuet knopperne af mit TE Fightstick og klistret skridsikket underlag fast med klæbepuder.
Vis os dit mod-tråden
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 18/07-14 00:06 
@Sumez: Kan vi godt finde ud af, men husk et par gode kolde importøl vi kan nyde imens... man bliver sgu så knastør i halsen af al den aflodning };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/07-14 15:35 
Er det muligt at lave et RGB mod på en Twin famicom? Hvor både disk og cart output i RGB ?
Og smide NES controller port i den? Så man kan bruge nes controller med den? (dem som kommer men twin famicom sidder fast til maskinen)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-14 15:36 
Ja og ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-14 19:08 
Moddede lige et Ikea ur..Vis os dit mod-tråden

Ikea
Hoid to colony C05 where the computer is...
--Skrevet 08/08-14 19:18 
SMUKT!
Spiller nu: Animal Soccer World
amnesiaamnesiaSkrevet 08/08-14 19:32 
hmm, gad vide hvad konen siger til, hvis jeg modder den stock udgave vi har hængende :>
Græsset ER grønnere på den anden side!
--Skrevet 19/10-14 20:51 
Er p.t. i gang med at bygge et kombineret arcadestick og supergun. Arcadesticket i sig selv, skal desuden kunne bruges på min PS/PS2.

Her til aften, har jeg fået lavet lidt huller. Disse skal dog stadig udvides, indtil de passer i størrelsen, i forhold til de knapper jeg vil bruge. Jeg regner med at bruge Sanwa knapper.

Vis os dit mod-tråden

Mere omkring projektet kan læses her:

Del 1: http://konsolting.blogspot.dk/2014/10/projekt-supergunstick-del-1.html
Del 2: http://konsolting.blogspot.dk/2014/10/projekt-supergunstick-del-2.html
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 31/10-14 06:40 
Så mangler der ikke meget mere, før projektet er afsluttet :)

Vis os dit mod-tråden

Del 3
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 02/11-14 16:27 
Så fik jeg lavet en lille video, omkring SuperGunStick i aktion :D

Video
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-15 19:29 
Ikke et mod, jeg selv har lavet, men jeg synes bare, det er ret fedt:

http://vimeo.com/116585007
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 27/01-15 20:20 
Fik lige lavet mig en ny CMVS af et 1 slot board.

Har skrevet lidt om processen her:

http://konsolting.blogspot.dk/2015/01/projekt-neo-geo-cmvs-mv-1fz-del-1.html
http://konsolting.blogspot.dk/2015/01/projekt-neo-geo-cmvs-mv-1fz-del-2.html
http://konsolting.blogspot.dk/2015/01/projekt-neo-geo-cmvs-mv-1fz-del-3.html

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-15 15:13 
Her er noget Neo Geo AES. Jeg har arbejdet på:
Vis os dit mod-tråden

Købt som defekt, med kæmpe hul i skallen. Til min store overraskelse så virker maskinen fint nok. Næsten ærgerligt, for jeg havde planer om at bygge en MVS ind i, i stedet :)

Mere info her:
http://gentlemangaming.dk/index.php/forum/off-topic/62-vis-dit-mod-traden
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 02/02-15 02:45 
Du har ret konsolprinsesse, det er et taberforum... :-/

Fuldskærmseklamer? Grimt layout?...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-15 10:16, rettet 02/02-15 10:22 
Haha det er virkelig ironi på højt plan :D

Som Hanky siger, så er nedetiden på P:R ret pinlig. Måske server-tjansen skulle gå til en der har mere styr på den slags? Btw, så skulle jeg oplyse dig om "70120, 70135, 70245, 70260 osv."

Jeg ville nok heller ikke udtale mig om design, og så gang på gang stolt smide billeder op af dRxLaX :p

EDIT: Hvad reklamen angår, så var vi ikke klar over dette. Jeg gætter på at du mener tapatalk? Som vi implementerede efter forespørgsel fra en bruger. Det vil være rigtig fint hvis vi kan få den reklame stoppet, uden at fjerne plugin'et. Jeg tror de fleste af os bruger en form for addblocker nu til dags, så det ville jeg aldrig selv have opdaget. Tak for informationen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/02-15 10:44 
Hanky>
Og så må vi hellere gå on-topic igen, inden vi får advarsler :)

I stedet for at fokusere på hvad der er tilladt eller ej på diverse forums, synes jeg folk herinde - på begge sider - nok burde tænke lidt mere over almindelig høflighed og hvordan man tiltaler andre mennesker. Jeg kender både dRxL, Hanky og Konsolkongen fra "den virkelige verden", og jeg ved at I er voksne fornuftige mennesker, som kan være venlige og imødekommende, så jeg synes ikke rigtig barnlige angreb klæder nogen af Jer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-15 10:46 
Vis os dit mod-tråden
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/02-15 11:39 
Share your popcorn please!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-15 11:54 
Sumez>
Hanky>
Og så må vi hellere gå on-topic igen, inden vi får advarsler :)

I stedet for at fokusere på hvad der er tilladt eller ej på diverse forums, synes jeg folk herinde - på begge sider - nok burde tænke lidt mere over almindelig høflighed og hvordan man tiltaler andre mennesker. Jeg kender både dRxL, Hanky og Konsolkongen fra "den virkelige verden", og jeg ved at I er voksne fornuftige mennesker, som kan være venlige og imødekommende, så jeg synes ikke rigtig barnlige angreb klæder nogen af Jer. :)

Hej Sumez :)

Du har fuldstændig ret. Der er dog noget der hedder at man taler til andre, som man gerne vil tales til selv. Desuden synes jeg heller ikke hans svar havde noget at gøre med det jeg skrev.

Jeg linker kun til et andet forum da jeg har skrevet om processen dér over en periode, og jeg ikke gad copy-paste alt indholdet, samt få billeder til at passe ind her. Jeg linkede ikke for at høre Daniels mening om forummet.
Jeg kunne også have linket til en tråd på Assemblergames hvor jeg primært stiller spørgsmål til reparationen af hullet, men jeg synes det var mere nærliggende at linke til noget der kun viser processen, samt at det er en dansk-sproget side.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/02-15 12:07 
Jeg synes det er fint at linke til andre fora, så længe man ikke prøver at skabe konflikt mellem de to (hvilket jeg heller ikke synes du har gjort), så Daniels svar var selvfølgelig uprovokeret og ikke passende hvis man spørger mig. Men jeg synes alle bør forsøge på at være et større menneske og ikke lade sig provokere, det er kedeligt at se den slags opførsel blandt folk man kender, så jeg vil ikke retfærdiggøre noget på baggrund af "svar på tiltale".
Det er faktisk en god grund til at slette folks indlæg, selvom de folk måske vil føle sig antastet og uretfærdigt behandlet - for hvis den slags mudderkastning ikke stoppes hvor det starter, kører det bare videre som vi ser nu, før nogen nåede at gribe ind, det håber jeg at alle kan forstå.

Nu har jeg så valgt at skrive min personlige holdning og selv gå off-topic her i tråden, hvilket egentlig er rimelig dårlig praksis, men jeg ville gøre end undtagelse denne gang, da jeg flere gange har set at folk kun reagerer negativt på henstillinger, og håber på at fælles forståelse er en bedre løsning.
Konsekvensen deraf er selvfølgelig at tråden er løbet af sporet, og der nok ikke kommer nogen reaktioner på dit Neo Geo mod, efter det er druknet i ligegyldige kommentarer og gif-animationer (hvilket igen forklarer hvorfor det normalt ikke er i orden med for meget off-topic), og at jeg selv risikerer en advarsel. Fremover håber jeg at irrelevante personlige kommentarer (fra alles side) kan holdes til privaten, når ingen andre får noget ud af det, og hvis der er nogen der er uenige med hvad jeg skriver nu, må de gerne sende det som privat besked til mig, i stedet for at køre videre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-15 15:06 
Du må for min skyld meget gerne slette alle svar efter Neo Geo-posten. Det vil være fedt hvis tråden kan komme tilbage på sporet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 02/02-15 22:48 
Jeg gik måske lidt over stregen, og det beklager jeg og undskylder til Konsolkongen.

Måske havde jeg misforstået det, men jeg reagerede lidt på at du flere gange har henvist til "taber-fora", som f.eks. her: http://www.playright.dk/forum/emne/8152-hvad-er-det-vaerd?svarid=691965#691857 og jeg fik indtryk af at du måske mente at denne udtalelse fra RJK: http://www.playright.dk/forum/emne/20950-aaarrrgh-traaden?svarid=691565#691558 var en indirekte tilsvining af jeres gentlemangaming forum. Det ironiske er at jeg ikke tror, uden at have talt med RJK om det, at han på nogen måde henviste til gentlemangaming, men til langt mindre lødige fora hvor niveauet nærmer sig "ekstrabladets nationen".

Personligt har jeg det helt fint med at man laver sit eget hvis man ikke kan li' røgen i bageriet, og eller vil have nogle andre vilkår for debatten, men jeg har også fået det indtryk at du er begyndt at tale/skrive playright ned på det sidste, med en hel del spydige bemærkninger. Det sidste er der vel strengt taget ingen grund til?

Og Hanky har lidt ret, jeg har forsømt vedligehold af serveren de sidste to års tid.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 04/02-15 22:49 
Hvad har jeg ret i? Jeg kan ikke se jeg har skrevet noget :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-15 22:51 
Jeg forstår ikke hvorfor Hankys svar er fjernet som det eneste. Hvorfor ikke bare fjerne det hele? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/02-15 12:07 
Vis os dit mod-tråden
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 05/02-15 12:43, rettet 05/02-15 12:43 
Tilbage til emnet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 20/03-15 10:10, rettet 20/03-15 10:20 
Er der nogen der har erfaring med at lave en hjemmebrygget sync stripper i stil med det her? http://www.mmmonkey.co.uk/composite-sync-stripper-lm1881/

Tænkte når man alligevel har en elektronisk scart switch, om det er værd at installere permanent i kablet fra switchen til sit TV, eller om det er spild af arbejde. Kan heller ikke finde ud af om det er nok til at lave capture med via et PEXHDCAP kort, eller om hsync også skal strippes korrekt (f.eks. via en sync strike i stedet)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/03-15 11:17, rettet 20/03-15 11:17 
Jeg har hørt fra flere, at det virker super godt, hvis du bruger SuperGun... Har faktisk overvejet at indbygge een i min egen SuperGun
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 20/03-15 11:35 
Er det overhovedet nødvendigt i en supergun? Troede allerede arcade boards leverede helt rent sync-signal.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/03-15 11:58, rettet 20/03-15 12:00 
...ikke efter SCART-standarden.

EDIT: Ah, jeg tog fejl... det var den her jeg mente. http://www.jammarcade.net/arcade-sync-stabilizer-by-martin-jones/
Ikke den simple sync-stripper };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 20/03-15 12:01, rettet 20/03-15 12:01 
Hvad laver de så? Det er vel ikke composite sync, når de ikke har noget composite signal.

Hele det der sync koncept er godt nok der hvor jeg er allermest forvirret når det kommer til videosignaler. Jeg har læst en masse op på det, og hver gang jeg tror jeg forstår hvad det går ud på, er der et eller andet der bare fungerer helt anderledes end jeg troede.

EDIT: Ok, den der sync stabilizer har jeg aldrig hørt om. Må næsten formode at det er en af de ting en sync strike også laver?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/03-15 12:03 
Jeg har aldrig hørt om en sync strike?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 20/03-15 12:17 
En dimmer der stripper og splitter sync signalet fra et SCART kabel til separat vsync og hsync:
http://arcadeforge.net/Scaler-and-Strike-Devices/Sync-Strike::15.html

Det gør sikkert også en masse andet. Som sagt har jeg aldrig helt forstået det sync-koncept.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/03-15 12:50 
Sumez>
En dimmer der stripper og splitter sync signalet fra et SCART kabel til separat vsync og hsync

Ikke helt. Det er sådan set bare en LM1881 og nogle stik. Den gør nøjagtigt det samme som den hjemmelavede mmmonkey-udgave, du linkede til. Så, ingen h-sync. Kun c-sync og v-sync.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/03-15 13:05 
Ok, det var faktisk rigtig godt at få afklaret, og nok i virkeligheden den information jeg savnede! Virker formålsløst med en sync strike så, når man bare kan indbygge sin egen løsning direkte i et kabel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-15 13:06 
Sumez>
Er der nogen der har erfaring med at lave en hjemmebrygget sync stripper i stil med det her? http://www.mmmonkey.co.uk/composite-sync-stripper-lm1881/

Tænkte når man alligevel har en elektronisk scart switch, om det er værd at installere permanent i kablet fra switchen til sit TV, eller om det er spild af arbejde. Kan heller ikke finde ud af om det er nok til at lave capture med via et PEXHDCAP kort, eller om hsync også skal strippes korrekt (f.eks. via en sync strike i stedet)

Jeg har lavet utallige. De virker rigtig fint. Har bla. bygget det ind i min PS2 for permanent at få composite sync (ikke at forveksle med composite video).

Jeg bruger det i forbindelse med mine Extron RGBHV matrixe som ikke gider arbejde med andet end ren sync. Det er også en bonus på XRGB'en da man så ikke risikerer udfald som følge af forkert indstillet sync level. Med ren sync virker det bare, hver gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/03-15 13:18, rettet 20/03-15 13:18 
Jeg tænker som sagt på at bygge en ind i mit permanente scart-kabel mellem switch og TV, med henblik på at kunne bruge signalet til både bedre tv-signal, mulighed for capture, og evt. fremtidig XRGB. Lyder som om det ville være en dum idé ikke at gøre det.

Hvor trækker i strøm til chippen fra? Satser på pin 8, eller ekstern strømforsyning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-15 14:49 
Hvis dine konsoller har 5-12V på pin 8 så vil det virke :) Men en ekstern strømforsyning vil selvfølgelig kunne gøre det.

I nogle tilfælde har jeg bare bygget det ind i maskinen, i andre har jeg bygget det ind i RGB-kablet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-16 21:31 
Consolized MVS mere eller mindre færdig. Mere info i linket herunder:
http://assemblergames.com/l/threads/consolized-mvs-in-aes.63435/

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/09-16 17:51 
Nydeligt, respekt !
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/09-16 18:56 
Det er godt nok et af de mest clean mods, jeg længe har set. Virkelig cool!

Jeg kan specielt godt li' den beherskede brug af varmelim :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-16 19:10 
Jo tak :) Der er nogle enkelte skønhedsfejl, som ridser på bagsiden der desværre stadig kan ses en smule igennem malingen. Det er dog småting og på bagsiden som sagt, men taget i betragtning af hvordan den så ud til at starte med er jeg rimelig godt tilfreds :)

Der er en fyr i Polen der sælger MVS- og Neo Geo-logoer som sølv-klistermærker. Jeg overvejer at bestille sådan et par stykker og sætte på.
http://www.ebay.co.uk/itm/SNK-NEO-GEO-Label-Aufkleber-Sticker-Badge-Logo-128mm-x-22mm-0181-/181959699312?hash=item2a5da4ab70:g:nDUAAOSwnH1WbGYG

Varmelim er virkelig noget snot når det ikke er brugt korrekt. Men selvom jeg ikke har lavet nogen koldlodninger på ledningerne til bios'en, så har jeg sikret det med lim. Bare som sikkerhed for at man ikke kommer til at rive i en af ledningerne og flå en solder pad af, det ville være træls.
Det er heldigvis til at fjerne med en hot air station (hvor man også fjerner ledningerne samtidig), uden at der burde ske noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 27/09-16 19:30 
Hvordan greb du udspartlingen af overfladehakkerne og malearbejdet an? Plastfiller og spray, eller noget helt andet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-16 19:55 
Ja plastfiller og vinyl-maling. Der er et link i tråden på Assembler games hvor jeg spørger til hvordan man gør den slags bedst og hvor du kan se før og efter.

Man bør dog være opmærksom på at vinyl-maling trænger ned i plastik, hvilket også er grunden til at det holder så godt og man ikke behøver grunder. Men det betød også at plastfilleren trak sig sammen efter det fik maling. Så jeg var desværre nødt til at male to gange :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 28/09-16 19:03 
Vildt fedt mod!
Hvor fandt du vinyl-malingen? Synes jeg har kigget mig om efter det, men er ikke lige faldet over det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-16 21:36 
Jeg kunne heller ikke umiddelbart finde det til salg i Danmark, så jeg bestilte fra Tyskland i stedet:
http://www.ebay.co.uk/itm/201380406463?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-18 16:39 
Saturn FRAM-mod. Aldrig mere tabte saves når batteriet dør :)

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig