X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/dsc00017.jpg?t=1193078171

Jeg var ret træt af at mit alm. SEGA Saturn arcade stick var af så dårlig kvalitet. Der findes et der er meget bedre i Japan, men de er ret dyre og jeg er altid blevet overbudt på eBay.
Jeg har altid været ret glad for mit Dreamcast stick og da jeg havde fået det billigt i sin tid besluttede jeg mig at smide en Saturn controller ind i det, så det kunne bruges til begge dele. Jeg købte 3 stk. kontakter til formålet og satte ledninger på fra Saturn og Dreamcast og så hen til knapperne og pinden.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/dsc00019.jpg?t=1193078708

Når alle knapperne er opad virker den til Saturn, når de er nedad virker den til DC.

I starten var det meningen at jeg ville undvære L og R knapperne til Saturn. Men da jeg var færdig med at lodde det hele på var Start og Z knap desværre død under procesessen. Rune gav mig linket til en tysk hjemmeside der sælger arcade maskine dele (Arcadeshop.de). Jeg bestilte fire af hvad jeg troede var de præcis samme knapper. En i hver farve så de ville matche knapperne på den alm. DC controller samt to mindre i hvid som jeg så ville bruge til L og R på Saturn.

Jeg har altid troet at sticket bestod af rigtige arcade dele men fandt ud af at det ikke var tilfældet. Sticket er ikke engang lavet af SEGA selv men af et firma der hedder Agetech på licens fra SEGA. Knapperne jeg fik hjem var altså ikke de samme. De ligner meget men der er kæmpe forskel. De er nemlig en smule større så der skal files en del i kassen før de kan komme ned i hullet samt en anden lille forskel, de er meget bedre!

Nu havde jeg så to knapper for lidt så jeg måtte igen bestille fra den tyske forretning. Men for at det kunne betale sig med porto købte jeg også en ny pind hjem da den gamle var slidt og jeg tænkte at den nye måske var tilsvarende bedre som det var tilfældet med knapperne. Det var den!

Jeg fulgte guiden her for at sætte knapper og pind i: http://www.tychom.org/stick/

For at lave hullerne til L og R måtte jeg ha' hjælp af min far og hans boremaskine :)
Jeg besluttede mig for hvor jeg ville placere knapperne og sikrede mig så for at der var plads nedenunder, det er lidt vigtigt :) Min far gik amok med hans boremaskine og metalbor. Startede i det små og endte med et 12,5mm. Derefter måtte vi file hullerne op til 24mm. Det så sådan ud:

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/dsc00001.jpg?t=1193079557

L og R knapperne blev loddet dirrekte på Saturn controlleren da de ikke bruges på DC (arcade sticket i hvert fald).

Sticket virker nu perfekt til Saturn og endnu bedre til Dreamcast end det gjorde før. Resultatet er blevet rigtig godt synes jeg selv og det var ikke synderligt svært at lave. Hvis nogen måtte ønske det kan jeg godt uddybe hvordan jeg har sat alle ledningerne til. Billeder af ledninger har jeg heller ikke ville tage da det i sidste ende blev ret rodet og jeg er ikke specielt stolt af lige netop dét :)

Mange tak til KTC for hjælp til teorien og min far for at bore huller til knapperne :)

EDIT: Jeg har erstattet billederne med links istedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 23/10-07 08:11 
Jeg har lavet en GBA SP i en gammle grå Gameboy.

Er dog aldrig blevet helt færdig.

Tager billeder en af dagende.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 23/10-07 08:20 
Kobra>
men hvorfor hele 3 kontakter? - Eller var det bare af mangel på bedre?
Dyre relæer? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-07 12:34, rettet 23/10-07 12:36 
Kobra>
Måske er det mig der har misforstået noget, men hvorfor hele 3 kontakter? - Eller var det bare af mangel på bedre?

Det var faktisk i mangel af bedre. Der skulle bruges 12 ledninger til knapper, pind og grund. Og da jeg ikke kunne få en omskifter kontakt med 3x12 "pinde" på måtte jeg nøjes med 3 stk 3x4 istedet. Alternativt kunne jeg ha' lavet det med 12 kontakter, men det var lidt overkill synes jeg ;) Jeg kunne sikkert ha' lavet det meget smartere men det gad jeg ikke rode med :)

Der sker iøvrigt heller ikke noget ved at man kommer til at stille om på dem mens man spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/10-07 10:08 
Det er meget interessant. Jeg er mulighvis ikke personen der bør gøre det, men jeg får lidt det indtryk at man kan købe alle de ydre dele til et arcadestick (i min verden blot knapper og stick) et sted i tyskland og så kunne man i teorien lave sig et arcadestick af bedre kvalitet end det man ellers ser til f. eks. x360? Ville også være en fin anledning til at lære at lodde ;-)

Er der nogen der kender guides til at bygge et arcadestick fra bunden?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 26/10-07 10:31 
Det kommer jo helt an på hvilken platform du vil lave det til... Normalt skal du slagte en controller til pågældende platform og "hijacke" dens knapper og retninger, hvilket faktisk bare handler om at kortslutte dem igennem arcadesticket og de nye knapper.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 26/10-07 12:27, rettet 26/10-07 12:51 
Ja, den del er jeg med på, og betragter den som stort set triviel. Det er mere det med at få bygget en brugbar kasse til skidtet.

Hvor meget skal man mon af med for 8 gode knapper og en styrepind, herfra http://arcadeshop.de ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-07 12:29, rettet 26/10-07 12:37 
www.arcadeshop.de - det står også længere oppe i tråden :)

Jeg købte Sanwa dele som jeg er meget glad for.

2x Sanwa OBSF-24
6x Sanwa OBSF-30
1x Sanwa JLF-TP-8YT (Metalpladen kan skrues af)

Alt i alt kostede det ca. 450,- men det var fordi jeg måtte bestille af to gange.

EDIT: Hehe 450kr + 4x48 for kontakterne (en gik i stykker). Det havde været meget billigere bare at købe det forbandede Saturn stick :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/10-07 12:39 
Umiddelbart ville jeg anbefale dig (dRxL) at købe et Dead or Alive stick fra Hori til 360'en i stedet for, hvis du kan leve med den japanske kugletop.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 26/10-07 12:52, rettet 26/10-07 13:17 
edit: gammel tekst slettet. Har lige bestilt Hori VF5 stick fra amazon.co.uk til ca. £56 med forsendelse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 26/10-07 14:28 
"Japansk kugletop" er det bedste. :) Jeg holder også på Sanwa-kram.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 26/10-07 14:31 
Det lyder som om du ikke er vokset op på en grillbar i firserne :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 26/10-07 14:38 
Jeg har det fint med japansk kugletop. Var glad for mine dreamcast arcadestick med kugletop.

Men de bor et andet sted nu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 26/10-07 15:01 
Wehner>
Det lyder som om du ikke er vokset op på en grillbar i firserne :)

Jowjow, vi havde skam også en ægte dansk øl-og-bøf grill i Smørumnedre! :P
Men så voksede jeg op og prøvede et Neo Geo stick. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 26/10-07 16:51, rettet 26/10-07 16:52 
Jeg er også igang med et helt fra bunden, som skal bruges til min Saturn og kan brugers til GC, PS2 og dreamcast.
Købte 12 knapper og et joystick i bedste kvalitet.

Kom af med 280,-
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-08 20:37, rettet 06/02-08 20:41 
De sidste par dage har jeg arbejdet på at male mit stick sort samt at lave en akryl plade så jeg kunne lægge et billede ind under. Resultatet blev således:

Vis os dit mod-tråden

Malingen har jeg desværre allerede fået skrabet af et par steder. Og det selvom det har fået både grunder og autolak :/ Den "løb" også et par steder. En anden ting jeg er en smule utilfreds over er at min printer ikke mangter at bruge hele papiret når den printer ud. Derfor de hvide kanter. Billedet kan dog let udskiftes senere.

Akryl pladen var ganske svær at lave, men resultatet blev rigtig godt. Her er et billede af mit første forsøg:

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 06/02-08 20:41 
Der findes stort set ikke printere, der kan skrive helt ud til kanten. Det er desværre meningen, at man skal beskære.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-08 20:42, rettet 06/02-08 20:42 
Så skal jeg bare ha noget større photopapir :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 06/02-08 20:46 
Der ser da ret cool ud. Godt gået.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/02-08 20:47 
Okay respekt. Du burde være host på "Pimp My Pad".
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-08 21:06 
Mange tak :) Det med malingen går mig desværre lidt på. Bliver nok aldrig 100% tilfreds med det :/
Mit næste projekt bliver nok at lave et helt fra bunden med case og det hele, eller en Supergun.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 06/02-08 23:06 
Nå du ikke er tilfreds med de hvide kanter, hvor skriver du så ikke bare ud på et større papir feks A3 og så beskære derpå, så kan du få fra kant til kant.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-08 23:22 
Min printer kan ikke tage A3. Skal finde noget photopapir der er en smule større end A4.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 07/02-08 12:35 
Få det fremkaldt hos et fotofirma i A3. Jeg kunne aldrig finde på selv at printe billeder, det er simpelthen for dyrt.

Der findes online firmaer du kan bruge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-08 22:12, rettet 09/03-08 22:13 
Nu har jeg bestilt nye knapper og stick og skal lave et helt fra bunden. Hvad kan jeg gøre istedet for at have de tre omskifter kontakter i enden? Jeg vil gerne kunne skifte mellem Saturn, MegaDrive og Dreamcast. Det må da næsten kunne gøres smartere og billigere end at skulle sætte 6 kontakter på (45kr stk).

Killer Bean må kunne hjælpe her med noget kredsløbshalløj. Der er en elektronik forretning i Svendeborg der har en hulens masse af den slags stumper :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-08 22:32 
Du kan godt lave en "smart" løsning, hvor du kun skal bruge en enkelt switch til at skifte med, men så skal stick'et næsten have en separat strømforsyning :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-08 12:48 
Og det går jo ikke :) Hvad med de relæer Sumez snakkede om?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-08 14:39 
Relæer afgiver en voldsom form for digital støj (prel), når de går i aktion, og er derfor ikke gode at bruge til datasignaler. I det hele taget skal man ikke bruge relæer, hvis man kan undgå det.

Når jeg selv engang skal til at lave mig et multi-arcadestick, har jeg tænkt mig at lave en aktiv omskifterbox, som står ved konsollerne. Boxen skal så bare være forbundet til sticket med et enkelt kabel, der går direkte til microswitch'ene.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-08 16:23 
T.L.O har lige givet mig en rigtig god ide. Jeg smider et VGA stik bagpå sticket og så laver jeg nogle bokse med controllerne i. Så skifter man blot ledningen for at spille på en anden konsol. Boksen skal så sidde på midten af ledningen så den lægger på gulvet, dette giver også en god lang ledning hvilket er bonus.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-08 16:18 
Multi Arcade stick feat. Linkin Park (aber naturlich!) V.2.0

Er lige blevet helt færdig med endnu et arcade stick der denne gang kan bruges til alle konsoller, hvis man vel og mærke vil ofre en controller på det.

Vis os dit mod-tråden

Der er intet i sticket andet end knapper og pind, som alle er forbundet til en gameport (hun).

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Denne er forbundet med ledning til en adaptor lavet af en gammel controller. I dette tilfælde SEGA Saturn.

Vis os dit mod-tråden

Kassen er lavet af det pureste træ. Grundet og malet sort med spray. Resultatet denne gang er tilfredsstillende. Bagrunden er taget fra en gammel Linkin Park - Reanimation plakat da jeg ikke som sådan har noget favorit arcade spil, og Street Fighter baggrunde er ved at være lidt slidt.
SEGA klistermærket er venligst sponsoreret af T.L.O. Takker :)

Den gennemsigtige plade er igen akryl og bunden er 2mm jern, så det vejer godt til. Alt er naturligvis fuldt Sanwa :D

Flere billeder:

Første baggrund, den kunne jeg ikke lide, og dermed en fin plakat ødelagt :S

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 11/06-08 12:42 
Ja, så blev jeg færdig med mit DC stick :)

http://i18.photobucket.com/albums/b147/alf81/CIMG0537.jpg

PS. Fuldt ud Sanwa selvfølgelig.
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-08 12:48 
Lækkert :) Jeg har selv et ældre stick, som jeg overvejer at modde til DC. Problemet er bare at jeg SÅ ufattelig ringe til elektronik. Findes der nogle former for n00b faqs på dette område?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 11/06-08 12:57 
Altså, hvis du bare mener at du vil modificere dit DC stick, så linker Martinkongen til en ganske god guide i hans første indlæg.
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-08 12:58 
Jeg har et PCE stick, som jeg overvejer at eksperimentere med.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/06-08 13:11 
Det er vel egentlig bare at smadre en eksisterende controller, og så forbinde knapperne i dit stick til kontakterne på dennes printplade, right?

Måske man sku gøre det til X360... Kan man ikke få nogle billige lortecontrollers til den et sted?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-08 13:15 
Sumez>
Det er vel egentlig bare at smadre en eksisterende controller, og så forbinde knapperne i dit stick til kontakterne på dennes printplade, right?

Det er også min umiddelbare tanke. Er bare ikke så meget for halvfærdige løsninger, så hvis der fandtes en komplet guide, ville det være top-dollar.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-08 14:19 
Alf81>
Ja, så blev jeg færdig med mit DC stick :)

Det er blevet rigtig godt :) Jeg havde nok ikke valgt lyserød, Kristensen har for stor en indflydelse på dig...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/06-08 14:53, rettet 11/06-08 15:38 
Hvordan er det med Virtua Stick'et til Saturn (altså den lækre udgave i Astro City design)? Kan man også Sanwa-modde det uden problemer?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-08 18:37 
Thor siger der er en printplade inden i der fylder godt op. Men det skulle da være muligt at skære en masse af den så der bliver plads til Sanwa knapperne. Har set det gjort før.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-08 21:51 
Ja, nu hvor jeg selv har fået fat i et og har fået åbnet det, kan jeg også konstatere at printpladen med knapperne er rent fyld. Den kan faktisk fjernes fulstændigt. Det er lidt værre med stick'et, som desværre lader til at have sine skruer dækket af det store klistermærke på oversiden :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-08 23:29 
Hvis du er meget forsigtig kan du måske bore skruerne istykker fra undersiden med et bor? Det burde ikke være så svært at få det hele til at holde med noget Super Attac lim og en masse fuskeri.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-08 23:54, rettet 05/08-08 00:03 
Har lige lavet S-Video ud på en Master System 1. Meget simpelt mod.

http://www.stickfreaks.com/smsmod/sms2_mod.png

Billedet starter med at flimre ligsom det gjorde ved RGB hele tiden. Men skifter derefter til et stabilt billede hvilket jo er godt :)

Farverne er gode og inden for kanterne som også fremstår ganske skarpe.
Men billedet flimrer lidt og der er tydelige skygger på alle objekter i spillet (Alex Kidd). Billedet er altså ikke helt så godt som f.eks. Saturn med S-Video, men det var måske også naivt at tro... :)
Det er en mio. gange bedre end composhit, men jeg ville nu gerne ha' det så godt som muligt.

Ledningerne er af god tykkelse og ikke særlig lange, mens S-porten er hugget fra en defekt DC VGA box. Et muligt problem kunne være at jeg har brugt samme ledning til begge grund på S-porten. Eller måske er ben 24, som jeg tog grund fra, slet ikke grund?

Findes der ellers en måde at forstærke signalerne yderligere?

EDIT: S-Video kablet jeg bruger er af ret ringe kvalitet. Men det har nu været ok til Saturn og PlayStation fra forstærker. Med lidt held modtager jeg nogle dyere kabler i morgen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-08 21:03 
Er i dag blevet færdig med at Sanwa-modde T.L.O's Dreamcast Arcade stick. Resultatet er blevet rigtig godt. Billedet er rigtig dårligt for jeg gad ikke finde rigtigt kamera frem.

Vis os dit mod-tråden

Nu mangler jeg bare at lodde det, og i morgen skal jeg så igang med hans Saturn Virtua Stick :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-08 21:53, rettet 12/08-08 23:28 
Jeg ved ikke helt, om man kan kalde det et mod, men jeg synes alligevel lige jeg vil vise mit hjemmelavede Mega Drive 6-button pad :)

Vis os dit mod-tråden

Jeg har indtil videre kun fået det til at virke med Street Fighter II og Super Street Fighter II, så der er et stykke vej endnu, før det er perfekt...

Mit og andres forsøg på at lave reverse engineering
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-08 21:58 
Se DET er vildt :D Og det er der slet ikke er nogen grund til at lave det gør det bare endnu vildere! Prisen for materialer er vel højere end bare at slagte et alm. Sega 6-button pad og bruge til arcade stick?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-08 22:18 
Konsolkongen>
Og det er der slet ikke er nogen grund til at lave det gør det bare endnu vildere!

Netop! Hvis det kan gøres, så skal det gøres! :D

Konsolkongen>
Prisen for materialer er vel højere end bare at slagte et alm. Sega 6-button pad og bruge til arcade stick?

Uden tvivl... og så er det endda ikke engang færdigudviklet :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 12/08-08 23:19 
Hehe, super-fedt! :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-08 16:29 
Saturn Virtua Stick HSS-0136 Sanwa mod del 1

Start med at skrue bunden af sticket og gå derefter igang med at destruere printpladed knapperne sidder på. Jeg brugte en hegnsklipper ting :)

Vis os dit mod-tråden

Nu er alt taget ud af sticket og kun den forbandede pind sidder tilbage. Nogle kloge hoveder hos ASCII har syntes det var smartest at skrue pinden i fra oven og derefter dække skruerne til med et dekorativt klistermærke. Dvs. at det er et helvede at få pinden af uden at skulle ødelægge klistermærket.

Vis os dit mod-tråden

Vha. Dremmel fik jeg hurtigt fjernet det meste af plastikken.

Vis os dit mod-tråden

Knivtang, fil og Dremmel igen gir følgende resultat:

Vis os dit mod-tråden

Nu er det blevet helt smooth. Desværre sidder skruehovederne stadig under klistermærket, og under processen fik det klistermærket til at bue en lille smule opad ved hver skrue. Går alt skidt kan man altid vælge at sætte skruer i fra oven, men det vil jeg så vidt muligt gerne undgå.
Den nye Sanwa pind er nu monteret med silikone som jeg fik at vide burde kunne holde... Nå ellers er der jo altid de førnævnte skruer :/

Skal tørre ca. et døgn så det blir først færdigt i morgen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-08 23:39, rettet 21/08-08 23:40 
Nå silikone holdt ikke til et hårdt tryk oppefra. Skruer var løsningen og resultatet blev ganske godt:

Vis os dit mod-tråden

Vi skar klistermærket istykker fra oven og pillede skruerne ud den vej. Derefter satte vi et stykke træ imellem for at pinden ikke skulle blive for lang:

Vis os dit mod-tråden

Vi er pt igang med at lave et PS2 stick helt fra bunden. Der er endnu ikke så meget at vise men ud fra nogle af resterne har vi besluttet at lave en "Win knap" til Zzap!'s Wii.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/08-08 00:46 
Jeg må indrømme at jeg godt kunne tænke mig at sammenligne et af dine Sanwa forbedrede stick med et umodificeret for at undersøge om der virkelig er tale om så stor en forbedring som alt dit hårde arbejde tyder på at du mener det er værd ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
1'657 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig