X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).

Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/01-13 10:21 
Der var i den forstand ikke noget problem ved gems fordi man kunne vælge at lade være med at bruge dem. I turneringssammenhæng var problemet mere, at det spilder meget tid at sidde og vælge gems, også selvom man kan huske hvilke numre man vil have.

Efter patchen er gems så vidt jeg husker stadig med, men man vælger dem i sæt. Så i princippet får man tre gems der booster den samme ting.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-13 06:20 
Ved ikke om det har været nævnt andetsteds, men hvis man er interesseret i en disc version af Darkstalkers/Vampire Resurrection så er den ude i Jap på PS3 og 360. Her PS3 versionen.

http://www.yesasia.com/global/vampire-resurrection-japan-version/1031920412-0-0-0-en/info.html
spectrespectreSkrevet 14/02-13 17:08 
Er der nogen der spiller Street Fighter x Tekken på xbox? Jeg er lige gået igang igen, og jeg har glemt ALT, så jeg starter helt forfra. Det lader til at 2013 patchen er et hit, og alle de 'kendte' spillere i usa lader til at give det en chance. Det bedste, synes jeg, er at det der skrammel med lyden i online på xbox er væk.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 15/02-13 15:29 
Darkstalkers Resurrection udkommer d. 12 marts
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 15/02-13 21:52 
YAY, har lige vundet min første Ranked Match i SFxT. Fik et ordentligt skud adrenalin. Må indrømme, at jeg er brændt lidt varm på det her spil. Det er lige noget for mig. Man kan jo mashe comboerne ud, så det er super bruger venligt :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/03-13 20:33, rettet 03/03-13 20:34 
Vanguard Princess er en 2D doujin PC fighter med et par år på bagen, men nu er det blevet lokaliseret til Engelsk.

Spillet er lavet af Tomoaki Sugeno, en tidligere Capcom-ansat der har været med til at lave Resident Evil 3 og King of Fighters EX

Der er en demo og video på spillets hjemmeside
http://www.eigomanga.com/vanguard/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/03-13 17:56 
Så sker det endelig. Persona 4 Arena kommer ud i Europa.
Den originale plan var at spillet skulle udkomme i alle tre territorier på én gang sidste år og derfor er dette det første og eneste PS3 spil der er regionslåst.

Spillet udkommer 10 Maj og har fået lidt ekstra swag med som undskyldning for ventetiden

2d fightere
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/03-13 21:17 
Guilty Gear Isuka er lige nu en del af Indiegala pakken, hvis man betaler over deres minimum (i skrivende stund $4.99)

http://www.indiegala.com/

Pakken løber de næste 15 dages tid :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/03-13 11:39 
Håber fandme BlazBlue: Chrono Phantasma også kommer til 360 :=/

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
spectrespectreSkrevet 24/03-13 14:20 
Super street fighter iv arcade edition får en balance patch i år. Capcombofiend tager imod forslag på capcom unity
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 25/03-13 12:32, rettet 25/03-13 12:33 
Måske off-topic, da det faktisk er en 3D fighter, men det er trods alt 2D sprites - Det her spil gad jeg edderma'me godt ha'! :D
Uanset hvor godt eller dårligt det så end må være.

2d fightere

Dark Edge fra Sega
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/03-13 16:55 
WOW det ser realistisk ud :D
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 26/03-13 11:59 
Hmm. Det er stadigvæk gammel grafik. Det holder ikke.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 26/03-13 22:49 
Hvor meget ringere er Street Fighter Zero 3 end Saturn versionen? Fordi der er godt nok en kæmpe pris forskel imellem de to versioner?

Hvis PS1 versionen kommer tæt på Saturn kunne jeg godt finde på at spare penge..
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 26/03-13 22:58 
Hvad med bare at nuppe det til Dreamcast istedet?
SumezSumezSkrevet 26/03-13 23:11 
Jeg mener at den eneste virkelige forskel på Saturn og PS1 er at de har skåret i animationerne i PS1-udgaven, jeg tror de spiller temmelig meget ens, eller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-13 23:46 
Ja undgå PS1-versionen som Sumez siger :)

Tror også Dreamcast-versionen er udmærket, men nørderne sværger til Saturn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/03-13 00:15, rettet 27/03-13 00:15 
Det er klart, de er jo nødt til at forsvare deres dyre indkøb :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 27/03-13 00:19, rettet 27/03-13 00:21 
Dreamcast-versionen skulle vist være en port af NAOMI-versionen, som er en port af den original arcade-version.
Saturn udgaven er en direkte port af den original arcade-version. Hvad forskellen er helt præcist ved jeg dog ikke.

EDIT: PS1 versionen har længere loadingtider.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/03-13 00:22, rettet 27/03-13 00:27 
Problemet med playstation versionen er load tiderne er helt åndssvage lange, udover det har den en masse ekstra ting/modes, som fx world mode eller hvad det hedder, som Saturn versionen ikke har.

Køb DC versionen som 3of19 siger, den har ekstra features + minimal load + lægger sig godt op af arcade versionen.

Alternativt er der jo også SFA anthology ps2, jeg har dog aldrig spillet den så jeg skal ikke kunne sige hvor godt det kører eller hvilken version det er baseret på.
SumezSumezSkrevet 27/03-13 00:46 
Både Saturn- og Dreamcast versionen har da de ekstra figurer med, har de ikke? Så direkte ports er det vel ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-13 04:10 
Saturn har i hvert fald Dee Jay som virker ret malplaceret i forhold til de andre figurer, men jeg ved ikke om han ikke var inkluderet i Arcade :)

Har lige kigget i manualen og Saturn-spillet indeholder i hvert fald en ordentlig røvfuld modes:
Arcade Mode
VS Mode
Training Mode
World Tour (den du snakker om Azz?)
Entry Mode
Team Battle
Survival Mode
Dramatic Battle
Final Battle

Det er et pisse godt spil, med en helveds masse indhold. Køb det til en SEGA-konsol og spil det, like god intended :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/03-13 06:58 
Ok! Hvis jeg skal købe det bliver det selvfølgelig til SEGA Saturn ;-) Gider ikke DC sorry desuden bliver der også sagt rundt omkring på nettet at Saturn versionen er den bedste version af alle selv bedre end DC versionen, men det er sikkert et religions spørgsmål ;-)

Hvis PS1 versionen indeholder lange loadtider kan jeg ikke holde det ud, også skidt hvis der er cuttet i animationerne, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget disse er? Måske man bare skulle købe det hjem for sjov og se det igennem det koster knap 100kr :D

Så også at man kan få Capcom vs. SNK - Millennium Fight 2000 Pro til PS1 men det indeholder så stupide loadtider at jeg slet ikke ville kunne med det :-( Æv..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/03-13 08:08 
Jeg tror jeg gav en 20'er for PS1-versionen, og det er stadig er hammergodt spil, det føles ikke "beskåret" på nogen måder, så det er temmelig begrænset hvor galt man kan gå i byen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/03-13 08:34 
Jeg snupper GBA-udgaven.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/03-13 08:41 
2d fightere
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/03-13 08:44 
DIREKTE KONVERTERING!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/03-13 08:58 
Nogen ville kalde det arkadeperfekt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/03-13 12:44 
Konsolkongen>

World Tour (den du snakker om Azz?)


Yea, troede ikke den var på saturn, men hvad jeg kan læse mig til er den udvidet til psx i forhold til både saturn og DC versionen.

PS2 versionen på SFA anthology er åbenbart 100% arcade perfect med ingen load tid så det vil nok være det bedste valg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-13 15:30 
Men SFAA understøtter kun 480i og 480p. Så arcade-perfekt er det bestemt ikke. Neros skal med garanti også spille det på hans PVM så her vil det gøre en stor forskel.

... The Anthology does support 480p, and it looks okay in that resolution, but if you play on a CRT then you'll get 480i instead of 240p. :( So for older CRTs, at least, the Saturn versions look way better. Especially through RGB cables. The PSX ports are in 240p but those definitely do not compare to the Saturn ones.

http://www.sega-16.com/forum/archive/index.php/t-10892.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/03-13 15:52, rettet 27/03-13 17:17 
Konsolkongen>
Men SFAA understøtter kun 480i og 480p. Så arcade-perfekt er det bestemt ikke. Neros skal med garanti også spille det på hans PVM så her vil det gøre en stor forskel.

Oh yes ;-) På PVM'en skal alt retro spilles. PS2 arkade ports har aldrig sagt mig det helt store de er næsten også altid interlaced og med et eller andet grimt smørfilter bare tænk på Metal Slug :-( World Tour mode er vist udelukket fra PS2 versionen.

Saturn versionen ligner bestemt den bedste port af alle man kan endda rodde rundt med dip switch settings skriver nogen.

Battle of the ports:
http://www.youtube.com/watch?v=ANz5ulmEHTk
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/03-13 09:22 
Divekick er det næste.
Et spil der startede som en joke baseret på Yang og Yun's divekick spam fra Street Fighter og nu er begyndt at ligne et rigtigt spil.

Det er en to knappers fighter hvor den ene knap er hop og den anden er kick... Ingen joystick kontrol.
Idéen er at det fjerner alt den komplekse indlæring fra fightere og fokusere på det mindgame der ligger i genren.

Her er en video

http://youtu.be/SBA3aiOqeA8
spectrespectreSkrevet 31/03-13 10:09 
My response to this nonesense

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 02/04-13 09:38 
Divekick er langt ude... og at der er lavet en custom controller med kun 2 knapper, er komisk :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-13 09:40 
Jeg synes det virker fedt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/04-13 09:41 
Det skal nok prøves før det giver mening :)

Måske hvis PS3/Vita versionen ikke bliver for dyr...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/04-13 18:22 
Faldt over én af Sailor Moon fighter spillene på YouTube. Det ser rimeligt busted ud på grund af dét dér pre-rendered 3D istedet for sprites, men titlen er sjov: Sailor Moon Super S: Various Emotion.

http://youtu.be/T1AescPx_P4

Det kan være én af Sailor Moon fighterne til SuFami bliver mit næste køb, men jeg skal lige finde ud af hvilket et af dem er det bedre (det er måske lige voldsomt nok at bruge termen "bedst", men nu må vi se)
HankyHankySkrevet 03/04-13 18:32 
Wow, det ser smadret ud.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/04-13 18:36, rettet 03/04-13 18:36 
Der er et eller andet til arcade og PlayStation der hedder noget med "Angel" der også er helt ødelagt på grund af pre-renderede 3D figurer.
Sprites eller polygoner, tak!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/04-13 18:36 
... De der ben der. Stakkels Uranus.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 07:16 
Urealistisk (og gammel-grim!) grafik. Godt kvinderne i nye spil er mere realistiske - Dragon's Crown beviser det tydeligt!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/04-13 11:38 
Nemlig! Dragon's Crown er nok det mest realistiske spil til dato.
SumezSumezSkrevet 04/04-13 12:02 
Lige efter Bonze Adventure, anyway

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7S4rF73rHDQ#t=175s]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7S4rF73rHDQ#t=175s[/LINK]" target="">http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7S4rF73rHDQ#t=175s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/04-13 15:13, rettet 04/04-13 15:20 
Ny fighter der hedder Yatagarasu til 3DSware og PC.

Edit: eller ved ikke om det nyt, der er videoer der er 2 år gamle på Youtube :=P

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 04/04-13 15:44 
Det ser godt nok SNKrific ud!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/04-13 16:15, rettet 04/04-13 16:15 
Beano>
Urealistisk (og gammel-grim!) grafik. Godt kvinderne i nye spil er mere realistiske - Dragon's Crown beviser det tydeligt!

Ha ha! Jep, traileren realisme så det batter, men fook hvor jeg elsker 2d pixel art :)
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/04-13 11:02 
Jeg køber P4A til 360, er der andre her inde der skal have det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/04-13 23:43, rettet 14/04-13 23:43 
Det bliver fedt. Jeg har som sagt bestilt PS3 versionen desværre, men jeg glæder mig til at checke det ud. Game.co.uk har en ret limited edition med soundtracket på vinyl hvis man er til dét!
slk486slk486Skrevet 15/04-13 01:53, rettet 15/04-13 01:54 
Boykotter personligt PS3 versionen grundet region lock, men måske 360 udgaven...
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-13 13:46, rettet 15/04-13 13:51 
Darkbeat>
Det bliver fedt. Jeg har som sagt bestilt PS3 versionen desværre, men jeg glæder mig til at checke det ud. Game.co.uk har en ret limited edition med soundtracket på vinyl hvis man er til dét!

Wow must have!

Edit:
Lidt federe end at skulle give 549kr i Gamestop, uden vinyl og på den side koster LE 350kr med fragt og vinyl!
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'425 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig