X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fable 2


Svar
jaesjaesSkrevet 10/10-07 20:26, rettet 10/10-07 20:39 
Det må være på tide med en Fable 2-tråd.

Der er vist ikke så meget spritnyt info, men jeg kan starte med et par links til previews fra E3.

Mest om det nye kampsystem, og den måde man "dør" på:
http://xbox360.ign.com/articles/803/... Se hele indlægget
183 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 10/10-07 20:26, rettet 10/10-07 20:39 
Det må være på tide med en Fable 2-tråd.

Der er vist ikke så meget spritnyt info, men jeg kan starte med et par links til previews fra E3.

Mest om det nye kampsystem, og den måde man "dør" på:
http://xbox360.ign.com/articles/803/803839p1.html

Mest om det nye kampsystem:
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/fable2/preview_6174455.html

De tre større nyheder i Fable 2, lyder faktisk ret lovende synes jeg. Specielt er jeg vild med hunden. Det giver ofte noget til singleplayer-spil, når man får følge af AI-figurer, i stedet for at rende rundt alene. Om det så er som i ICO, Halo eller Beyond Good and Evil. Og hunden lyder ret gennemført, og ikke kun som et gimmick.

Meget kan man sige om Lionheads spil, men jeg kan godt lide, at de har et princip med at gøre tingene lidt anderledes. At fornyelserne langt fra altid virker, er så en anden sag ;)
WehnerWehnerSkrevet 20/02-08 23:53 
Fable 2 er et rollespil. Alligevel får det et kampsystem, der kan måle sig med Soul Caliburs og Virtua Fighters. Molyneux har gjort det igen :)

Edit: Tidligere oprettet i anden tråd, jeg nu har brugt min uindskrænkede moderatormagt til at slette.

Ser godt ud, hype eller ej
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-08 12:18 
Meget begrænset gameplay klip:

http://gamersyde.com/news_5997_en.html

Alt for fedt at der er co-op i Fable 2!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HulleHulleSkrevet 21/02-08 13:15, rettet 21/02-08 13:15 
Det er måske lidt tidligt at konkludere på, men det ser desværre lige så linært ud som sin forgænger.

Det første spil var ifølge mig en temmelig middelmådig oplevelse. Men håber da de har fået skabt en langt federe verden i denne omgang, hvor man virkelig kan mærke de konsekvenser de var så opsat på at få implementeret i det første spil.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 21/02-08 13:28, rettet 21/02-08 13:31 
Hulle>
Det er måske lidt tidligt at konkludere på, men det ser desværre lige så linært ud som sin forgænger.

Hvis du tænker på, at man i det første bevægede sig på faste stier, så er det ændret nu til en stor og fri verden i stil med Oblivion. Spilområdet er også dobbelt så stort i forhold til 1'eren.

Det første spil var ifølge mig en temmelig middelmådig oplevelse. Men håber da de har fået skabt en langt federe verden i denne omgang, hvor man virkelig kan mærke de konsekvenser de var så opsat på at få implementeret i det første spil.

Ja, der var for mange gimmicks i det første spil, og der er desværre flere indikationer på, at der også er en del gimmicks denne gang. Men i det mindste virker kampsystemet meget dybere på trods af simpliciteten, og hunden er fed og co-op lovende :)
HulleHulleSkrevet 21/02-08 13:39 
Fedt hvis de har ændret det til bevægelsesfrihed ala Oblivion. I den film som Bede-X linker til, der ser det dog umiddelbart ud som om at alt er ved det gamle. Det kan selvfølgelig være man må hoppe over hegnet og gå off-road :)

Bedre kampsystem lyder godt, og co-op er altid mere end velkomment.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 21/02-08 14:02, rettet 21/02-08 14:02 
Hulle>
Det kan selvfølgelig være man må hoppe over hegnet og gå off-road :)

Det er netop det, man må. Det vises i andre filmklip.
KeenKeenSkrevet 21/02-08 23:48, rettet 21/02-08 23:59 
På trods af hvad mange mener var jeg helt vild med fable, og at det så ser ud til at gøre 2'eren så meget mere end 1'eren, får mig helt op og ringe, og at de så også lægger co-op ind også er jo bare sindsygt fedt!

Og ja jeg ved godt at Molyneux har det med at overdrive "lidt" "en gang imellem", men hvis man bare ser videoerne uden at høre på hvad han siger, ser det jo bare så uendeligt fedt ud alligevel :)

Det spil er nok til at jeg køber en 360'er igen inden det udkommer...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/03-08 14:46 
Har i set Fable 2 Klippet fra GDC på Xbox Live..
Det ser ganske fint ud...det bliver et stort spil.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 09/10-08 19:27 
Fable 2 online co-op er klar via patch til launch alligevel :)

"Fable II Online Co-Op So Making Release Date"
dpldplSkrevet 14/10-08 03:36, rettet 14/10-08 03:57 
Så kommer der en ny minisite til fable 2.
Sagt kort og godt. Bedste minisite jeg nogen sinde har set, samme tid giver den IN GAME CONTENT.

Kom an på hvilken vej du går, men disse 3 ting ser ud til at være det in game ting der er at væalge imellem:
lionhead tatto + hero doll
Chicken suit
Nasty expression book + vial of apocalyptic dye

Linker også videre til chicken kicking game(Bare kør musen over tønden i starten før historien starter). At vinde det spil = 1000 in game gold peices. (tip, sigt efter hestene eller de spyd)

EDIT: ser ud til man kan få alle 5 ting ved spil det igen og igen.

Fable 2 minisite.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-08 20:48 
Så er Fable II også allerede blevet rippet og smidt på internettet noget tid før release, ligesom Xbox versionerne af Fallout 3 og Saints Row 2.

Øv! :(

Der er ikke nogen officielle historier oppe om det men jeg har lige set én på Justin.tv streame det og nfohump.com, som er en database over NFO filer til piratversioner af spil, har også én fra Fable II
dpldplSkrevet 19/10-08 21:09 
Udgivelse dagen har været brudt en del steder i USA nu og et par enkel UK butikker har også brudt den.

SÅ selvfølig er der folk der spiller det og en ripped udgave allerede.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-08 21:44 
For øvrigt så nævnte du at man kunne få 5 præmier på minisitet og det står der også... Men jeg syntes kun jeg kan få de 3 du nævnte? Nogen strategi til at få de andre?
dpldplSkrevet 19/10-08 21:53 
Erm jeg nævner da 5 ting. Er enlig kun 3 gange man skal vinde, bare de 2 af dem giver 2 ting hver. Derfor jeg skrev 5 ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-08 21:54 
Nååh ja. Det er det jo også... Jeg blev bare forvirret af at de skrev det på siden også :)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 15:07, rettet 20/10-08 15:18 
Så begynder Fable 2 anmeldelserne at komme ... STOR overraskelse IMO :)

Eurogamer :10
Edge : 9
OXM US : 9.5
OXM UK : 8
Peter Molyneux : 9 (fnis)

Hermed bestilt!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/10-08 17:09, rettet 20/10-08 17:20 
Ikke den store overraskelse for mig - men dejligt at se, at det tilsyneladende holder hvad det lover og har potentiale til... Nu vil jeg dog gerne lige se andre scores end fra officielle magasiner og Eurogamer/Edge...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 17:24 
IGN UK : 9.5

Link
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 17:46 
Computer & Video Games UK : 9.2
VideoGamer : 9
Planet Xbox 360 : 9.5

Det er "fint nok" for mig til at beholde min kuhlsjop.dk bestilling :)
WehnerWehnerSkrevet 20/10-08 20:35 
Jeg glæder mig SÅ meget til at se, hvordan co-op er implementeret. Og glæder mig i det hele taget til spillet...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-08 21:15 
Beano>
Så begynder Fable 2 anmeldelserne at komme ... STOR overraskelse IMO :)

Det første spil fik også ganske pæne anmeldelser. Men siden det spil kun var lidt mere end middelmådigt så tror jeg at jeg skal se toeren før jeg køber.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 20/10-08 21:37 
Spillet har længe været bestilt, og så har jeg taget fri fra arbejde, så jeg kan spille det inden jeg skal til sjælland :)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 21:43 
@Konsolkongen: Ja, etteren har en ret høj score på gamerankings (85%). Jeg syntes heller ikke det var specielt godt :!
Men mon ikke det går an med 2'eren alligevel ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-08 21:50 
Der er hund med så jeg er forholdsvis positiv, men jeg har slet ikke sat mig ind i hvad der er nyt i toeren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/10-08 23:09 
Jeg var ret begejstret for det første Fable og jeg har spillet Fable II i et par timer her til aften. Det virker bestemt meget lovende!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/10-08 00:31 
Jeg har med vilje undgået at finde ud af hvad der skulle være nyt og smart i 2'eren da jeg ved at ham dér Moleneux har en mani med at love lige lovligt meget.
HeroldHeroldSkrevet 21/10-08 00:32 
Så skulle du prøve at sidde i samme lokale som ham, mens han viser et af sine spil. Nørj, mand - dét starter hypemaskinen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/10-08 09:37 
Darkbeat>
... da jeg ved at ham dér Moleneux har en mani med at love lige lovligt meget.

Ikke denne gang...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 09:55, rettet 21/10-08 09:56 
Herold>
Nørj, mand - dét starter hypemaskinen.

He he he... han lukker ret meget varm luft ud en gang imellem, men tror det mest er fordi han rives med at hans egen begejstring og ideer og kommer til at love for meget. Ikke bare "tom marketing" som man ofte ellers ser. Hellere lidt for meget begrejstring for ens arbejde, end for lidt IMO :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/10-08 11:18 
Og fadæsen fortsætter:

Fable II LE screw-up...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 12:02, rettet 21/10-08 12:02 
Collectors editions er alligevel en "scam"... køb standard editions og nyd spillene i stedet for at fylde op med plastik-gøjl :)
HeroldHeroldSkrevet 21/10-08 12:31 
Ja, for man kan jo ikke nyde et spil, der har lidt ekstra materiale med. Dér ramte du godt nok sømmet på hovedet, Beano.

Lidt ligesom ekstramateriale på film, ingen ser det jo! Og undertekster, ingen læser dem!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 12:37 
Du tager det da også så alvorligt - rolig, Mulle :)
HeroldHeroldSkrevet 21/10-08 12:43 
Jeg gav dig ellers ret? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 12:46, rettet 21/10-08 12:47 
Syntes det mere lød som om du overragerede en smule på min skepsis over collectors editions?

Men folk skal selvfølgeligt købe det hvis de vil, *jeg* syntes bare det er spild af penge (for det meste) og vil hellere spare pengene og købe *flere* spil :)
HeroldHeroldSkrevet 21/10-08 12:55 
Ja, jeg var lige faktisk lige dobbelt sarkastisk :D

Lad dog folk - hvis de føler de får noget ekstra, er det da fedt. Jeg synes det er rart med ekstra ingame items, cloth-maps og en Bobblehead-figur fra enkelte spilserier - fx. Fallout, fordi den serie betyder noget for mig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 12:59 
Herold>
Ja, jeg var lige faktisk lige dobbelt sarkastisk :D

Den slags kan jeg jo ikke forstå - er kun nået til enkelt lags sarkasme :D
dpldplSkrevet 21/10-08 13:58 
Beano>
Collectors editions er alligevel en "scam"... køb standard editions og nyd spillene i stedet for at fylde op med plastik-gøjl :)

Håber ikke du bliver ansæt hos en spille udgiver!! I WANT MY LE`S!!!!!! :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 14:09, rettet 21/10-08 14:12 
Bare rolig - men har faktisk arbejdet hos et software firma hvor vi udgav en "limied edition" af vores produkt... kommer jeg lige i tanke om. Men der var ikke plastik figurer med :D
dpldplSkrevet 21/10-08 14:17, rettet 21/10-08 14:19 
Plastic figure man kan leve uden. Min LE spille covers/case jeg vil have(hvilket også blevet ændret i Fable2 :'( ), samt noget en form for art(alt fra mini bog til plakat).

Ah så blev pengene for fable 2 lige snuppet af game.co.uk idag. 43£ med porto. dejlig lille price for LE. Så bare vente til fredag nu.

EDIT: argh hvorfor siger alle til mig idag at jeg skal være rolig! ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/10-08 15:57 
Så kom anmeldelsen vi ventede på...

Gamespot: Fable II anmeldelse
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 16:39 
Er Gamespot anmeldelser benchmarken nu? ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/10-08 17:59 
Kun for Palle :D :D :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/10-08 22:16 
Ja, Gamespots anmeldelser er til enhver tid benchmarken, sammenlignet med IGN's oppustede scores og Eurogamers generelt bare mærkelige vurderinger. Gamespot det medie, som virker mest troværdigt og passer bedst til min smag og vurdering af spil.

DERFOR så jeg frem til at læse Gamespots vurdering af spillet, selv om jeg allerede har det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 22:46 
Syntes nu deres troværdighed fik et gevaldigt hak i tuden sidste år. Jeg anser dem dog som seriøse nok, men bare ikke specielt bedre end så mange andre. "Hjerneblødninger" hos anmeldere sker alle steder (Eurogamer svinger meget) så jeg kigger bare på en generel tendens hos en håndfuld sites og ikke eet specielt site :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/10-08 23:50 
IGN's scores er noget man skal købe sig til:

Eks 1: http://ps2.ign.com/objects/822/822478.html
Eks 2: http://xbox.ign.com/objects/482/482228.html

Jeg er selv ret tilfreds med Eurogamers score. De har et par ansatte så er ret glade for de samme niche spil som jeg er

Eks 1: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=85389
Eks 2: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62722

Jeg har ikke fulgt særlig meget med i Gamespots scoreboard. Jeg kigger mest på Gametrailers.com... Er ikke enig med dem altid men det er rart at se gameplay i bevægelse.
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 11:13 
Er co-op updaten kommet?
dpldplSkrevet 22/10-08 13:28 
Skulle har været ude i et stykke tid nu efter hvad jeg kunne læse mig frem til.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 14:31 
Ok tak, ser hvad der sker når jeg putter skiven i maskinen i aften ;)
183 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig