X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Virtual Console: den essentielle tråd


Svar
FourDFourDSkrevet 29/09-07 14:46 
Jeg synes at der manglede en tråd dedikeret til Wii'ens retro-service, Virtual Console, og alt hvad der omhandler den.
Om det så er prisgivning, anbefalede og ønskede titler, opløsning, pixelering, opskalering og indtryk på godt og ondt.

Hvad synes i generelt om VC?

Personligt har jeg aldrig ejet hverken en SNES, NES, Mega Drive, TurboGrafx eller Neo Geo (shoot me later), så man kan sige at jeg tager for mig af goderne! Synes at det er dejligt praktisk at have det hele liggende på Wii'en.
Da jeg er ikke er nogen 'resolution whore', føler jeg mig ikke krænket af f.eks. ikke at kunne spille spil i 480p, som jeg er sikker på at mange andre herinde ægrer sig over.
Kort sagt: for en relativt uerfaren gamer som mig, er VC en helt igennem genial service.

Tænkte at det også kunne være sjovt at høre, hvad folk herinde godt kunne tænke sig at se i Wii Shop'en?

Af N64 spil kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at se:
Conker's Bad Fur Day, Clay Fight, Banjo Kazooie, Golden Eye og nogle af de gamle Mario Party spil :)

SNES:
Chrono Trigger, diverse FF spil, og generelt bare nogle af de infamøse solide RPG'er som maskinen (eftersigende) havde at byde på.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
EchoEchoSkrevet 29/09-07 17:32 


Der er en næsten identisk tråd her!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
FourDFourDSkrevet 29/09-07 17:36 
Jo, men nu forsøgte jeg egentligt at få gang i en lidt mere koncentreret debat vedrørende Virtual Console og ikke bare dens line-up.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DarkenDarkenSkrevet 29/09-07 18:46 
Er skuffet over lanceringen af retro spil, jeg kan godt se meningen i at man ikke smider 1500 spil på listen fra day one. Men det er grunden til jeg vil have mig en WII... nå der engang kommer de rigtige spil op.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
QQSkrevet 29/09-07 23:00 
Er der slet ikke nogen der er oppe og køre over at Sin and Punishment har været udgivet i PAL-land på VC siden torsdag nat?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KamekKamekSkrevet 30/09-07 03:10 
Bestemt! Jeg hentede det og finder det ganske underholdende! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 30/09-07 10:41 
Darken>
Men det er grunden til jeg vil have mig en WII... nå der engang kommer de rigtige spil op.

Helt bestemt jeg køber også den maskine når de forhåbenligt går amok i retrospil...Men jeg synes da der er en ganske fin line-up af retro spil til WII lige nu.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 30/09-07 17:42 
Hvorfor vil i have 1500 spil lige med det samme? Så mange kan man jo ikke spille alligevel. Der er også den fordel ved at lancere lidt hver uge, at vi kan tale om de samme spil fordi vi spiller dem samme tid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 30/09-07 17:49 
Det går bare alt alt for langsomt med 2-4 nye spil om ugen, hvoraf det sædvanligvis kun er 1 af dem der er noget værd.
Born to kill space
FourDFourDSkrevet 30/09-07 18:08, rettet 30/09-07 18:23 
Chrono>
Hvorfor vil i have 1500 spil lige med det samme? Så mange kan man jo ikke spille alligevel. Der er også den fordel ved at lancere lidt hver uge, at vi kan tale om de samme spil fordi vi spiller dem samme tid.

Kudos her, jeg sætter også pris på at man har tid til at danne sig et overblik over udvalget.
Men Zzap har også ret, synes sjældent at der virkeligt er noget der fanger øjet af de ugentlige tilføjelser, og generelt ville jeg bare gerne se flere titler fra 64'eren.

Synes også godt man kunne savne en lidt bedre presentation af spillene i 'more details'. Nogle størrere billeder, en lille gameplay film, bare et eller andet.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 30/09-07 18:37 
Chrono>
Hvorfor vil i have 1500 spil lige med det samme?

Så kan gå fra at kalde Wii "current gen" til at kalde den "last gen" :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 30/09-07 19:37 
Chrono>
Hvorfor vil i have 1500 spil lige med det samme? Så mange kan man jo ikke spille alligevel. Der er også den fordel ved at lancere lidt hver uge, at vi kan tale om de samme spil fordi vi spiller dem samme tid.

Elementært min kære Chrono.. med 1500 spil er chancen for at der er spil i blandt jeg er interesseret i, meget større =P
Og indtil videre er den mængde ikke stor nok til at jeg gider købe en WII.
Bevares ville da gerne have den for WII'ens egne spil... på samme måde som jeg ville have en xbox 360 og en ps3.. der er bare ikke nok spil der liiige er mig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Zzap!Zzap!Skrevet 30/09-07 20:23 
Mistery>
en lille gameplay film, bare et eller andet.

Siden de i forvejen kører shoppen i Opera, så er det egentlig for dårligt at de ikke lige har lagt et lille flash video klip op af spillet.
Hvad det ville bruge af serverplads og båndbredde ville med garanti blive tjent ind igen, fra folk der blev lokket til at købe af en velklippet video.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/09-07 20:52 
Jeg tror nærmere det er hastigheden den er gal med. Wii-shoppen er meget langsommeligt på Wii-hardwaren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 30/09-07 21:51 
Kører den i Opera? Kan man så se den fra en almindelig pc-browser også?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 30/09-07 22:30 
I hvert fald en slags browser. Lige efter Wii release, før Internet Channel udkom, var der nogen der havde held med at bruge Shop Channel som browser, ved at køre Wii'ens internet igennem en PC og ændre på noget DNS noget... Så ja, det er egentlig bare en slags browser, så Wii Shoppen burde være tilgængelig online hvis man kan nogen tricks indenfor det der hacking-noget... :P
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ElgenElgenSkrevet 30/09-07 22:34 
Jep

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 01/10-07 09:15 
Elgen>
Jep

Nogen der kunne få det til at virke? Virker ikke for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 01/10-07 09:28 
Nej heller ikke rigtigt for mig; jeg tror at problemet er, at der på den ægte Wii bag-om-ryggen bliver lavet noget hand shaking for at autorisere den maskine man sidder ved (konto oplysninger skal hentes frem osv.)

Jeg har ikke fået andet end startskærmen op.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FourDFourDSkrevet 23/11-07 19:53 
Er der nogen som kender og kan anbefale et godt co-op spil, som kan hentes via VC? :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
John DoeJohn DoeSkrevet 23/11-07 20:23 
Gunstar Heroes
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/03-08 22:43 
Hvor kan jeg se hvilke spil der køre i NTSC? ved godt PCE og NeoGeo ikke køre i andet...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KalicolaKalicolaSkrevet 05/03-08 09:54 
jeg er meget tilfreds med VC. Specielt alle mario spillene og donkey kong country spillene har jeg spillet meget, og er glad for at have dem liggene. r-type har jeg også nydt godt af. Men helt enige i at der mangle classiske spil som Golden Eye, Turok, Turtles in Time, Secret of Mana, Super Punch Out, Super Mario Kart osv. Men har fuld tiltro til at det nok skal komme.
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 05/03-08 15:06 
kroebocop>
Hvor kan jeg se hvilke spil der køre i NTSC? ved godt PCE og NeoGeo ikke køre i andet...

NeoGeo er PAL desværre. Men ved NES og SNES spillene, er der et lille cirkel-agtig ikon ved de titler der understøtter 60Hz.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/03-08 22:10 
Fuck hvor er det noget XXXX!
Hoid to colony C05 where the computer is...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/03-08 02:25, rettet 23/03-08 09:55 
Jeg begyndte først med RPG på Playstation - Overvejer stærkt at købe Breath of fire...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarkenDarkenSkrevet 22/03-08 03:26 
Har ikke en wii endnu, men hvis vi snakker rent spilmæssigt, så kan jeg klart anbefale Breath of Fire, ved ikke om der er begge snes spil, men 1'eren er helt klart bedst. 2'eren er også ok fin, men dialogen (snes versionen) var bare en smule for pjattet, iforhold til 1'eren og andre snes rpger.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 22/03-08 17:11 
Born2Play>
Jeg begynder først med RPG på Playstation - Overvejer stærkt at købe Breath of fire...

Playstation?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/03-08 09:56 
Ups - Er rettet :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 15/07-09 09:30 
Ogre Battle er udkommet på VC. Det skulle eftersigende være et rigtigt godt spil. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har da købt det, nu skal jeg bare finde tiden til det.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 15/07-09 10:17 
Det er udmærket, i hvert fald en klassiker. Men der findes langt bedre taktiske RPG'er i dag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/04-15 01:11, rettet 02/04-15 20:41 
Så blev der annonceret N64- og DS-spil til Wii U Virtual Console.

Disse skulle være ude nu i Europa:

Mario 64
Donkey Kong 64
Mario Kart DS
WarioWare Touched

Også på vej i april (muligvis kun US):

Paper Mario
Yoshi Touch & Go

http://www.gamespot.com/articles/wii-u-virtual-console-getting-n64-and-nintendo-ds-/1100-6426337/
http://www.eurogamer.net/articles/2015-04-01-n64-ds-games-launch-on-wii-u-virtual-console

Passer fint med at jeg fik en underlig trang til N64-spil for nylig. Bl.a. pga. grafikken - tidlig 3D er blevet retro-hyggeligt for mig de seneste par år :o

EDIT: Nintendo glemte tilsyneladende at sige, at datoerne er US, så har opdateret listen.
DunwichDunwichSkrevet 02/04-15 09:17 
Har stadig ikke forstået hvorfor vi skal spille GBA og nu DS titler på Wii U, og ikke på 3DS, hvor de primært hører hjemme. I det mindste har jeg, i egenskab af Ambassador programmet, dog en håndfuld GBA titler på 3DS'en, men hvorfor de andre og nyere af slagsen, ender på Wii U, forstår jeg ikke. Bliver de ikke lidt gnidret at se på, selv på Gamepad'en?
QQSkrevet 02/04-15 10:17 
Minish Cap er meget pænt på Wii U. Skal ikke kunne sige om det samme gælder for DS titler og GBA titler med andre typer grafik.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 02/04-15 10:38 
3D titler ligner sikkert lort. 2D burde se fint ud.
BeanoBeanoSkrevet 02/04-15 11:19, rettet 02/04-15 11:20 
Deres VC priser er stadig tåbelige. Kr 75,- for N64 spil og kr 15 for at "opgradere" hvis man allerede har købt det på Wii og har det på Wii U under Wii miljøet, men emuleringen på Wii U er tålelig nu, testede med Super Mario 64. Fedt man kan re-mappe controls og Pro Controller er understøttet.
QQSkrevet 02/04-15 11:38 
Ja, Virtual Console er meget bedre og flottere på Wii U. Bestemt værd at opgradere de titler man har på Wii.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 02/04-15 11:47 
Kan man i øvrigt forvente flere Rare titler fra N64 tiden, nu hvor Donkey Kong 64 kommer til Virtual Console? Det er, så vidt jeg ved, første gang det genudgives.
Banjo, Conker, GoldenEye og Perfect Dark tror jeg personligt ikke selv på, men hvad med Blast Corps, Diddy Kong Racing og Jet Force Gemini?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-15 15:21 
Mister man muligheden for at spille dem på sin normale Wii? For selv om spillene ser godt ud på Wii U (når man har fjernet de forfærdelige filtre), så er Wii-versionerne i 240p langt mere tro mod originalerne. Men det får man selvfølgelig kun noget ud af hvis man spiller på CRT, eller igennem en XRGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/04-15 16:54 
Der er intet kontosystem, så du overfører alt fra din Wii til din Wii U via system transfer. Derefter kan de kun spilles der. I Wii mode. Så kan du så betale for at flytte dem ind i Wii U miljøet.

Nintendo, bitches.
BeanoBeanoSkrevet 02/04-15 17:05 
Ja de er fandeme "dygtige" :P

Kan ikke anbefale at overføre til Wii U hvis man ikke har intentioner om at betale for en opgradering til Wii U bagefter - N64 emuleringen i Wii miljøet på Wii U er ringe.
jaesjaesSkrevet 02/04-15 20:32 
Nintendo glemte tilsyneladende at sige, at datoerne er US. Disse skulle være ude nu i Europa:

Mario 64
Donkey Kong 64
Mario Kart DS
WarioWare Touched

Eurogamer skriver, at hvis man køber tre af dem inden 16/4, får man sidste spil gratis, men ikke om det gælder andre lande end England.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig