X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problem med CD-WOW


Svar
00Void00VoidSkrevet 30/04-07 19:38 
Jeg har et lille problem med Cd-Wow, da jeg gerne vil bestille to spil, Custom Robo Arena og Pokemon Diamond, til DS.
Siden oplyser de modtager Maestro Card (som er det eneste kort jeg har adgang til, grundet min alder)
men når jeg kommer til at skal vælge hvilket kort jeg vil benytte kan jeg kun vælge mellem Mastercard eller Visa.

På den Amerikanske/Engelske kan jeg vælge mellem Mastercard, Visa, Switch og nogle flere.

Deres kundeoplysning har så fortalt mig at jeg skal vælge switch og udfylde formularen, efter jeg har gjort det, oplyser siden "Card type not supportet" eller lignendende.

Er der nogle der har en god idé til hvad jeg kan gøre for at få mine spil? Når der nu står de supporterer Maestro Card, er der vel noget jeg har overset eller?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
tmliljatmliljaSkrevet 30/04-07 21:47 
Jeg ved ikke, om Maestro Card er det samme alle steder, men der kunne være en forskel, som gør, at du ikke kan benytte det på sitet.

Mit løsningsforslag er at alliere dig med en af dine forældre, eller en ældre ven, der har VISA eller lignende, og så afregne med dem.

Jeg har desværre svært ved at se andre muligheder, når sitet afviser kortet. :S
00Void00VoidSkrevet 01/05-07 09:53 
Jeg har læst mig frem til at Danske Maestro kort ikke kan bruges til internethandel. Latterligt. Så må jeg skifte bank.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
QQSkrevet 01/05-07 19:56 
Du kan vel få dig et VISA Electron? Det kan man, svjv. få fra man er 15, og CD-WOW tager gerne imod det. Har jeg selv erfaret for år tilbage
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
00Void00VoidSkrevet 01/05-07 21:41 
Det kræver dog jeg skifter bank først, da min bank kun tilbyder Maestro. Det kan dog ikke tage lang tid at foretage sådan et skift.
Men, man kan da heller ikke vælge Visa Electron over den danske cd-wow? Eller, er det den som bare hedder VISA?
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
ChronoChronoSkrevet 23/11-07 07:55 
Er der nogen som har haft held med at bruge deres nye betalingsssystem? Det hedder Paynova.com og det vil logge ind i min webbank hvorefter det det finder ud af at mit kort ikke kan godkendes.

Det virker også en smule skummelt at man skal skrive sin bankkode i forbindelse med et køb.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
fumfumSkrevet 23/11-07 08:55 
Jeg har brugt det en gang ved cdwow, og et andet site også.
Det gør det lidt mere ufleksibelt, nu kan jeg jo ikke længere bestille fra arbejdet af, der har jeg ikke mine bankting liggende på pc'en.
Men det virker da.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 23/11-07 09:09 
Ja, det er en ny måde at sikre brugen af kortene på, men som jeg ser det, er det kun yderligere sikkerhed for bankerne, og mere bøvl for os! Hvis jeg støder ind i en ny butik, der lige pludselig er begyndt at bruge det nye 'sikkerhedssystem', så kan jeg godt droppe bestillingen, og starte forfra i IE, for det virker selvfølgelig ikke med Opera eller Firefox.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-07 09:12, rettet 23/11-07 09:12 
Ja, "Verified by Visa" med login på ens netbank er helt normalt og bare en ekstra sikkerhed. Dog ret trals når man vil købe fra en PC hvor man ikke lige har netbank muligheden :!
JmogJmogSkrevet 23/11-07 12:02 
Man kan heldigvis bypasse det. Når i kommer dertil, hvor i skal vælge korttype, skal i bare vælge "other card". Derefter får man sjovt nok mulighed for at vælge VISA, og så kommer der ikke alt det "verified by Visa" nonsens.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-07 12:32 
Cool ;)
NaieraNaieraSkrevet 23/11-07 15:15 
Jmog>
Man kan heldigvis bypasse det. Når i kommer dertil, hvor i skal vælge korttype, skal i bare vælge "other card". Derefter får man sjovt nok mulighed for at vælge VISA, og så kommer der ikke alt det "verified by Visa" nonsens.

Blæret. Tak for tippet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 23/11-07 20:50 
Det virker bare ikke - man får bare paynova i et vindue i stedet :)

Det hjalp dog at prøve et andet VISA kort. Så det er nok bare ikke alle der kan godkendes?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 21/02-08 13:47 
Tjah, tror heller ikke jeg gider bestille mere derfra. Pre-ordered Devil May Cry 4 PS3 derfra den 5. februar, og de har endnu ikke sendt spillet. Det er første, og bestemt sidste gang jeg har bestilt noget fra dem.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AmbyAmbySkrevet 21/02-08 14:04 
men men...hvad er alternativet? :/
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 21/02-08 14:13 
Der er da masser af alternativer, hvis der skal bestilles spil, dvd eller musik.

Jeg havde selv først forudbestilt The Club hos CDWOW, men kom så i tanke om deres langsomme behandlingstid, og lagde i stedet min ordre hos en anden online butik. Her var spillet billigere og spillet blev afsendt torsdag sidste uge og modtaget i mandags. I går bestilte jeg så DMC4 og det blev afsendt samme dag.
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 21/02-08 14:19 
Er der?
Kravene er jo:
- Ingen risiko for told.
- Ingen fragtomkostninger.
- Rimelig udvalg.

Hvor bestilte du?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 21/02-08 14:40 
Dark-Light>
Er der?
Kravene er jo:
- Ingen risiko for told.
- Ingen fragtomkostninger.
- Rimelig udvalg.

Hvor bestilte du?

Når du skriver krav, så går jeg ud fra, at du taler om dine egne.

Udvalget af online butikker svinder lidt ind, hvis der ikke må være fragtomkostninger. Men hvis prisen stadig er billigere inkl. fragtomkostninger, ser jeg det som et bedre alternativ end CDWOW.

Jeg bestilte denne gang hos B L A H DVD. Muligheden for at rende ind i told er til stede, men det skete ikke ved første forsøg. Så derfor har jeg taget chancen igen.

Af alternativer uden risiko for told kan f.eks. nævnes Gameplay, Game og HMV. Men det kan altid betale sig at kigge sig omkring, for priserne svinger jo.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 21/02-08 14:41 
Jeg købte også hos Blah den anden dag, og det gik også nemt og smertefrit. Men udvalget er begrænset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 21/02-08 15:52 
Ja, mine krav :) Og de er ikke helt urimelige, synes jeg. Jeg kan dog tillade lidt fragtomkostninger, men jeg synes nu at det er smartest at den pris der står på varen også er den man skal betale. Vil helst ikke ud i Amazon'sk tilstande.

Forstår jeg det så korrekt af du bestilte DMC4 hos BLAHDVD? Personligt synes jeg det er vigtigere med ingen toldrisiko end fragtomkostninger. Det gør jo ondt (150kr+) at blive snuppet her i 2008.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 21/02-08 16:31 
Ja, det er korrekt forstået.

Da det gik smertefrit sidst, prøver jeg igen. Prisen er dog den samme hos nogle af de andre butikker, jeg nævnte tidligere. Dog tager de lidt mere i forsendelse.

Men ja, en told regning er sur.
What is the Matrix?
IqonIqonSkrevet 21/02-08 16:37 
www.thehut.com har DMC 4 til PS3 for 36£, gratis forsendelse fra England, dvs. ingen toldrisiko. Godt nok står der på deres side de kun sender til England, men det har jeg nu ikke haft problemer med.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
silverstarsilverstarSkrevet 27/02-08 21:27 
Hvordan slipper man udenom at skulle logge ind i sin homebanking-side, når man benytter Visa på CD-WOW?
Tricket med at vælge "andet kort" virker tilsyneladende ikke mere, jeg bliver stadig præsenteret for at skulle benytte homebanking som verifikation.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HulleHulleSkrevet 28/02-08 08:30 
Nu gider jeg ikke læse hele tråden igennem, men jeg har lige bestilt fra CDWOW uden problemer.

Tror ikke du kan slippe uden om homebanking, uden at vide det. Hvad gør man egentlig hvis man ikke har homebanking?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 28/02-08 08:38 
Uden at have set det, så er det nok såkaldt 3d-secure, hvor ens bank går ind som ekstra bekræftende led i handlen. Det er altså op til éns bank (hvor man har fået sit betalingskort fra), hvordan dette check udføres. Det har ikke direkte noget med CD WOW at gøre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 28/02-08 21:58 
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener payment-systemet hed Worldpay.com?

Jeg endte med at bruge mine penge andetsteds, jeg bryder mig bestemt ikke om idéen at jeg skal logge ind i homebanking blot for at benytte mit Visa-kort i en online-butik.
Det gør det mindre flexibelt at handle online og jeg føler også at min sikkerhed som køber forringes, når jeg via en 3. parts side bliver bedt om så følsomme oplysninger.
Hvis sikkerheden på online-butikkens side komprimiteres kan jeg potentielt blive lokket til at videregive oplysninger, som giver adgang til homebanking. Jeg synes det er noget rod at blande de to ting sammen, handel med Visakortet online bør i min bog ikke have noget at gøre med mine homebanking-oplysninger.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
la0sla0sSkrevet 12/02-09 11:15 
Jeg genopliver lige denne tråd, med mit eget problem/spørgsmål.

Jeg har fået en vare fra cd-wow. En dvd til 99kr. Anyway sagen er den at der ikke er nogen faktura nogen steder, da jeg beder om en over mail, får jeg dette svar:

Hi,

Thank you for contacting us.

This is to inform you that being an online company, we do not provide invoice for items ordered. You can consider the order confirmation e-mail as the proof of this order.

yada yada


Men er det virkelig sandt?
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-09 12:25 
Det lyder underligt, men det kan da godt være de ikke er FORPLIGTIGEDE til at vedlægge faktura. Alle andre steder jeg handler er der dog en faktura/packing slip med i forsendelserne (Axelmusic, amazon osv.), så om cd-wow bare har fravalgt sig denne service er en mulighed.
la0sla0sSkrevet 12/02-09 14:26 
Sært.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig