X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 20/08-17 21:02 
Nååå det var det du mente, det er prøvet og virker heller ikke. :-/
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 20/08-17 21:09 
Prøv at tage en backup af den, lav fuld factory reset, tjek om det virker igen og derefter indlæs backuppen.

Vigtigt: Indlæs ikke backuppen før du har testet om det virker. Ellers ved du ikke om fejlen ligger i dine backuppede data.
solid snakesolid snakeSkrevet 20/08-17 21:44 
Okay det lyder som en ide, det må jeg prøve af. :-D tak for svar.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BlumarinaBlumarinaSkrevet 26/08-17 07:58 
Er spiltilbudstråden forsvundet? Kan ikke finde den.
JmogJmogSkrevet 26/08-17 10:01 
Den her?
http://www.playright.dk/forum/emne/20105-aktuelle-tilbud#728538
BlumarinaBlumarinaSkrevet 26/08-17 10:26 
Jeg mindes den hed "Aktuelle spiltilbud". Vi har kun en til download-titler nu, hardware og så denne, du linkede til. Men den var ikke relateret til spil. Det er meget mærkeligt.
WonderboyWonderboySkrevet 26/08-17 10:57 
Ja det er rigtigt, men kan heller ikke lige finde den underligt?.
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 26/08-17 11:18 
Mystisk. Trådens starter kan vel have valgt at slette den. Det giver bare ikke rigtig nogen mening...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/08-17 11:46 
Kan heller ikke finde den, og har ikke slettet den. Man skal vist også være moderator for at gøre dette.
KTCKTCSkrevet 26/08-17 13:18 
Den burde være her:

Dødt link nu...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WonderboyWonderboySkrevet 26/08-17 19:46 
Måske en Moderator giver os svaret eller genopliver tråden til os? vi kan da håber de lytter eller læser :-)
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 26/08-17 21:54 
... aaaaand it's back:

http://www.playright.dk/forum/emne/3256-aktuelle-spiltilbud
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 26/08-17 22:03 
Super :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 10:51, rettet 01/09-17 10:52 
Jeg leder efter et sted at købt et tomt arcadestick kasse/kabinet - altså uden board, stick og knapper. Helst i den mindre ende, på størrelse de mini sticks som f.eks. Hori sælger.

Forslag?
slk486slk486Skrevet 01/09-17 10:58 
Jeg har købt meget fra arcadeworlduk.com og deres kundeservice er fantastisk.

Om de lige har en i din størrelse må du selv kigge efter ;)

https://www.arcadeworlduk.com/categories/fight-stick-cases.html
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 11:09 
Jeg kan anbefale Brooks Universal Fighting Board hvis du på et tidspunkt har tænkt dig at komme noget i det.

Virker perfekt til PS4, PS3 og Switch. Virker også til 360, One og Wii U, men det har jeg ikke testet :)

Jeg er dog ikke helt tilfreds med at de har prioriteret share over touchpad-knappen på PS4. Det giver heller ingen mening at Capture på Switch og Share på PS4 ikke er samme knap, men whatever.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-17 11:35 
Kan man ikke bare binde samme knap til begge to? Går ud fra at den har common ground.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 11:47 
Nej for knapperne har jo andre funktioner.

Share på PS4 er Select på Switch.
Capture på Switch er Touch Pad på PS4.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-17 11:48 
Ok det er pænt dumt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 11:51 
Jeg arbejder på at lave noget med en Arduino der swapper knapperne. For man skal alligevel holde 1K nede når man tilslutter til Switch for at det virker. Så det kan bruges til at skifte Arduinoen mellem to forskellige states.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/09-17 11:55, rettet 01/09-17 11:56 
Kan man ikke få en løsning, hvor man kan mappe knapperne fuldstændig som man har lyst?

Holy SH*T en Brooks er dyr ! :O
j/k
SumezSumezSkrevet 01/09-17 12:00 
Jeg tror det er det eneste multi-PCB der understøtter PS4 pt? Sony's propriety pis har åbenbart været en ret stor udfordring for mange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:02 
Det er vel ikke anderledes end 360/One? Det kan være licenseringen er dyrere og/eller sværere, måske.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 12:07 
slk486>
Jeg har købt meget fra arcadeworlduk.com og deres kundeservice er fantastisk.

Om de lige har en i din størrelse må du selv kigge efter ;)

https://www.arcadeworlduk.com/categories/fight-stick-cases.html

Jeg kiggede faktisk på deres side - bare ikke så vild med at de er gennemsigtige.
Skal bruge det til C64, så ikke så mange huller jeg har brug for (planlagt 3) men kan bare putte blanks i resten :)
SumezSumezSkrevet 01/09-17 12:11 
slk486>
Det er vel ikke anderledes end 360/One? Det kan være licenseringen er dyrere og/eller sværere, måske.

Må indrømme at jeg ikke har undersøgt noget mht. One da det er irrelevant for mig :) (og med Raiden 5 på PS4 nu, vel også for de fleste andre :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:13 
Ha ha, ja :D
j/k
SumezSumezSkrevet 01/09-17 12:14, rettet 01/09-17 12:14 
Mht. casing så er der mange B2B-butikker der sælger universalle casings, og flere af dem virker overraskende velegnede til arcade sticks. Prøv at søge på "desktop enclosures".

Random eksempel:
http://www.altinkaya.eu/9-desktop-enclosures
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:14 
Beano>
Skal bruge det til C64, så ikke så mange huller jeg har brug for (planlagt 3) men kan bare putte blanks i resten :)

Lad mig gætte - dobbelt plug, med knap til space, samt til op? ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 12:17, rettet 01/09-17 12:17 
Nej... bare op, ned og fire/action. Helt simpelt :)

Det vil kræve et større indgreb at mappe keyboard knapper.
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 12:22 
Sumez>
Mht. casing så er der mange B2B-butikker der sælger universalle casings, og flere af dem virker overraskende velegnede til arcade sticks. Prøv at søge på "desktop enclosures".

Det vil jeg checke ud - tak :)
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:39, rettet 01/09-17 12:40 
Beano>
Det vil kræve et større indgreb at mappe keyboard knapper.

Ikke space - det er fire-knappen på joystick 1.

Gør en hulens til forskel at have space/fire 1 mapped til knap 2 på sticket, når man spiller 1942 feks :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 12:40 
slk486>
Kan man ikke få en løsning, hvor man kan mappe knapperne fuldstændig som man har lyst?

Holy SH*T en Brooks er dyr ! :O

Nej ikke hvad jeg ved af. Synes prisen er okay. Det er helt sikkert ikke let at omgå Sonys sikkerhed. Og at den blev opdateret til Switch support samme dag jeg fik den var en fantastisk bonus :)

Jeg gav 650kr hos Arcadeforge som var rimeligt billigt sammenlignet med andre. Det tog så også halvanden måned før den ankom...
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:41 
Så bare en pris på £89. Det synes jeg godt nok er pebret :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 12:49, rettet 01/09-17 12:50 
Hvis det er interessant for nogen, så har jeg lavet et PCB der kombinerer MC cthulhu og Mega Drive 6-button, samt mulighed for at swappe øverste og nederste række knapper (rarere at bruge øverste række, men MD og Saturn bruger primært de nederste), samt at Start + Select = Home og 1P + Select = Share. Det har samme pinheader som Brooks-fighting boardet så det er nemt at kombinere de to.

https://oshpark.com/shared_projects/rV5O1dgL

Mit arcadestick virker altså med stort set alle andre konsoller end N64 nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 12:50 
slk486>
Ikke space - det er fire-knappen på joystick 1.

Gør en hulens til forskel at have space/fire 1 mapped til knap 2 på sticket, når man spiller 1942 feks :)

Ja det er korrekt, kunne overveje at lave den med separat kabel til port 1, evt. et stik så kablet kan tages af :)
slk486slk486Skrevet 01/09-17 12:57 
Det er det jeg gjorde i sin tid, med en switch til up=knap 2, da det ikke virker lige godt i alle spil og kan genere at have up som jump samtidig med knappen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 13:11 
Jeg gjorde noget lign. fornylig hvor jeg erstattede garbage knapperne i en reprod. Comp. Pro med Sanwa knapper og samtidigt kablede de gamle auto-fire knapper (de trekantede) om til "up" med switchen til at slå det fra :)

Svar på dumme spørgsmål-tråden
slk486slk486Skrevet 01/09-17 13:21 
Det gør bare en verden til forskel i nogle spil :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:22 
Sanwa forevar!
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/09-17 13:23 
Kun til knapper! :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 13:24, rettet 01/09-17 13:25 
Det var i dette tilfælde mere af nød - de knapper der sad i var røvelendige og reagerede sporadisk :/

Lidt trangt med Sanwa knapperne i joysticket, men med en tur med filen, kunne de lige komme i :D

@slk: Du kan ikke li deres stick?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:26 
Nogle Seimitsu er bedre til Shmups, helt sikkert. Men jeg kan spille Shmups med Sanwa, men slet ikke fighters med Seimitsu. Så valget er nemt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 13:29 
Tror aldrig jeg har prøvet Seimitsu, men jeg satte fornyligt en octogate in min gamle Sanwa/Virta Stick og en strammere fjeder, syntes jeg var en forbedring :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:30 
Det gør det i hvert fald nemmere at lave kvart- og halvcirkler med en octogate. Jeg bryder mig dog ikke så meget om det til Shmups.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-17 13:32, rettet 01/09-17 13:33 
Sanwa er helt sikkert det bedste allround-stick, men de kan til gengæld være mere utilregnelige synes jeg. Jeg har prøvet en masse forskellige Sanwa-sticks af samme model der alle føltes forskellige. Og bruger man dem f.eks. til Tetris (eller andre spil der kræver tapping til siden) er det nødvendigt at "gå dem til" for at undgå springback. Jeg måtte tage fjederen fra mit gamle kabinet da jeg fik mit NAC.

På det punkt er Seimitsu sticks langt mere holdbare og pålidelige, men jeg er enig i at jeg nok ikke ville bruge dem til fighters, mens Sanwa stadig er skidegode til shooters.

Konsolkongen>
Det gør det i hvert fald nemmere at lave kvart- og halvcirkler med en octogate. Jeg bryder mig dog ikke så meget om det til Shmups.

Prøvet at kombinere med den oversize actuator som arcadeworld også sælger? Der er mange der snakker virkelig varmt om den kombination, men jeg mangler selv gaten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/09-17 13:33, rettet 01/09-17 13:34 
@KK: Men fedt man kan, syntes jeg... og nemt, når ens stick er designet til at kunne moddes nemt dvs. ikke det gamle Virtua Stick HG som jeg ejer :)

@Sumez: Jeg købte en større actuator samtidig med gate og fjeder, har dog ikke prøvet det endnu ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:38 
Jeg skal snart have knapper og balltops til mit nye arcadestick, så det tror jeg at jeg vil prøve at bestille med. Tak :)

Jeg kan ikke genkende dét du siger om Sanwa-pinde. Tværtimod synes jeg at nogle Seimitsu-modeller svinger utrolig meget i kvalitet. Jeg kørte med LS-56 en årrække i mit dual-stik og jeg var nødt til at købe tre pinde for at få to der føltes nogenlunde ens at spille med. Det ene havde et hak pinden kørte henover når man trykkede den ene retning.

Men LS-56 var på daværende tidspunkt også Seimitsus discount-pind, så sikkert derfor buildkvaliteten ikke er så god. Det synes jeg nu heller ikke den er på 32 sammenlignet med Sanwa. De indbyggede gates man kan flytte rundt på er i elendig kvalitet :)

Mange af Seimitsus knapper er også noget værre bras, men her laver de også i mange forskellige prisklasser, så kan være jeg har været uheldig. Jeg ser dog ingen grund til nogensinde at prøve andet end Sanwas her, da de også er de klart flotteste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/09-17 13:46, rettet 01/09-17 13:46 
Ja, LS-32's gates er elendige. Jeg kan rigtig godt lide sticket, men det fungerer på ingen måder i 4-vejs mode. Der skal Sanwa til (igen derfor det er det foretrukne til Tetris)

Jeg bruger LS-56 til mit eget NAC når jeg spiller shoots, og er voldsomt glad for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:47 
Jeg var nu også vildt glad for LS-56 til Shmups. Jeg synes bare ikke om buildkvaliteten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/09-17 13:50 
Seimitsu til shmups forever ;)

Men når jeg køber det der grå/sølv stick til PS4, så bliver det nok bare en Sanwa-pind og de sædvanlige, flade Seimitsu-knapper der ryger i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig