X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 19/11-07 21:19 
Ydersiden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 19/11-07 21:39 
Hvad... Jeg troede det var oversiden... :O) Eller indersiden.. Jeg var ellers 100% sikker på at jeg havde ret...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 25/11-07 12:13 
Hvordan kan man være så dum, at man kan blive kørt over af en parkeret bil?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 05/12-07 15:06 
Er der et sports spil af den slags hvor man kan få lov til at spille curling?
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/12-07 15:17 
Ja, hvis curling altså bare skal være inkluderet.

Curling glæde!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 05/12-07 15:23 
Til PC er der et spil der hedder Curling 2006. Til PS2/PC er der RTL Winter Games 2007, hvori curling er en af disciplinerne. Til PSX er der et japansk spil der hedder It's Curling!.

Tror alligevel der en del curlingspil derude :) Det var bare hvad jeg fandt ved hjælp af google.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 05/12-07 16:31 
Ok jamen så findes det da ;-)! Man kan da håbe det vil komme til Wii også.
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 05/12-07 16:55 
Der er også et curling minigame i Timesplitters: Future Perfect, hvor aber var curling-stenen.
Det var dog utrolig nemt at få høj score i.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
jaesjaesSkrevet 05/12-07 17:08 
Jeg bliver nødt til at indskyde, at ægte, fysisk curling, med sten og koste, er møgskægt. Det kan klart anbefales at leje en bane et par timer med en flok venner eller kolleger :)
ElgenElgenSkrevet 05/12-07 18:11, rettet 05/12-07 18:12 
Hørt hørt var ude at spille curling til een af mine venners polterabend; det var for sjovt!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 05/12-07 18:16 
Hvis du kører med lysets hastighed, hvad sker der så, når du tænder forlygterne?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/12-07 18:48 
Det' da ikke et dumt spørgsmål :)

Hvis du kunne skrabe den vanvittige mængde energi, der skal til for at banke en bil op på lysets hastighed, sammen, og du tændte for lygterne, mens du kørte, kunne jeg forestille mig, at glødetrådene i pærerne ikke ville være i stand til at afgive energi til omgivelserne, og at de derfor pænt hurtigt vil brænde af.. eller hvad?

Men da en masse på størrelse med en bils sikkert vil kollapse på atomart plan og danne et sort hul, når den tilføres så stor en mængde energi som lysets hastighed kræver, når du sgu nok alligevel ikke at tænde for lortet :D
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 05/12-07 19:02 
Der sker ikke noget, da du og bilen allerede er brændt op længe inden.

Et endnu bedre spørgsmål ville være: Hvor ville du også køre hen? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 05/12-07 20:21 
Og hvad nu, hvis man havde lastet 100000 duer ind i en flyvemaskine og fløj afsted.
Hvad ville der så ske, hvis alle duerne lettede. Ville flyet så blive lettere?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
QQSkrevet 05/12-07 20:32 
Killer Bean 2>
Hvis du kunne skrabe den vanvittige mængde energi, der skal til for at banke en bil op på lysets hastighed, sammen, og du tændte for lygterne, mens du kørte, kunne jeg forestille mig, at glødetrådene i pærerne ikke ville være i stand til at afgive energi til omgivelserne, og at de derfor pænt hurtigt vil brænde af.. eller hvad?

Hvis du kører i en bil, hurtigere end lysets hastighed, vil forlygterne lyse BAG bilen... ret interessant tanke faktisk :P
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 05/12-07 22:02 
jaes>
Jeg bliver nødt til at indskyde, at ægte, fysisk curling, med sten og koste, er møgskægt. Det kan klart anbefales at leje en bane et par timer med en flok venner eller kolleger :)

Det gad jeg fandme godt. Jeg har altid syntes det så sjovt ud.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 05/12-07 22:07 
Naiera>
Præcis ligeså latterligt som det altid har været, når man ligeså godt har kunnet inkludere fuldt monterede RGB-Scart kabler ;)
Det der fulgte med til visse Dreamcasts var ikke fuldt monteret.

Konsolkongen>
Ok var lige i tvivl. Nogen der gider skære ud i pap hvad forskellen er på et fuldt monteret og et der ikke er.

SCART-standarden indeholder mange forskellige signaler; bl.a. composite og RGB.
Hvis kablet ikke er fuldt monteret, er det ikke alle ledere der ført igennem; fx. kan det være at det kun er composite-signalet.
Det er fx. det der sker i de der SCART-adapterer med tre phono-stik i enden der næsten altid følger med en konsol der kun leveres med composite-kabel.
Så mens det altså er helt fastlagt hvad 'fuldt monteret' betyder, er det altså lidt mere uklart hvad det vil sige at det IKKE er 'fuldt monteret'.
Men udtrykket bruges typisk om kabler hvor RGB ikke er ført igennem.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 05/12-07 22:12 
I denne sammenhæng bruges det dog om kabler hvor det kun er RGB der er ført igennem. F.eks. omtalte Dreamcast kabel, der kun kan finde ud af det der med RGB.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 05/12-07 22:16 
Ok, det var jeg ikke klart over.
Troede faktisk det var det andet du mente, sorry.
Folk er jo altid så hidsige over hvis de ikke kan få andet end composite-signal.
Men den har jeg vist haft oppe at vende et par gange før. };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-07 00:13 
Så man vil altså ikke få noget ud af at skifte til et fuldt monteret DC RGB kabel?

Og forresten så synes jeg ikke det var et dumt spørgsmål :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 06/12-07 01:04 
Det synes jeg heller ikke, men synes bare ikke at det hørte til i den anden tråd;
-og kunne ikke lige finde en bedre;
kan godt se at det kunne virke stødende at lægge det her };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FourDFourDSkrevet 06/12-07 17:05 
Jeg synes det er for dårligt Elgen, og jeg kræver at vi akut(!) laver en tråd der hedder "svar på kloge spørgsmål".
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-07 19:11 
Elgen>
...kan godt se at det kunne virke stødende at lægge det her };-)

Med tiden kan jeg sikkert tilgive dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-07 19:18 
Her er et dumt spørgsmål. Hvad fanden er "meet your messenger"? Jeg får adskillige emails hver uge åbenbart fra folk jeg har på messenger der vil adde mig til deres community.
Er der tale om spam? For jeg har godt nok svært ved at tro at så mange hopper på den, især når jeg allerede har mødt de fleste i forvejen...

Jeg har flere gange markeret skidtet som junk men det fatter hotmail ikke så meget af. Nogen der kan fortælle mig hvordan man helt kan blokere for det skidt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 06/12-07 19:34 
Det er vist en form for spam. Så vidt jeg ved, når en person signer op sender siden invites vidre til folk på hans/hendes e-mail liste (den som bruges til registrering).
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 06/12-07 19:36 
Det har ikke det store med at møde dem at gøre. Det er et netværks-site, hvor folk taster deres msn-kodeord ind, og sitet så sender så en mail til alle de adresser, der er på deres msn-lister. Det kan sagtens lade sig gøre at være med uden at taste det ind, og jeg forstår ikke rigtigt hvorfor folk gør det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 06/12-07 19:36 
Hvis du registrerer dig kan du finde andre der bruger messenger (og meet your messenger) - f.eks. hvis der er nogle skolekammerater du vil finde igen. Du kan også klikke dig ind på en af dine nuværende kontakters profil og se hvilke kontakter han har osv. Det er egentlig smart nok.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 06/12-07 19:40 
Jeg havde samme problem, men strømmen af mail-invites sluttede da jeg meldte mig til. Og det uden at have kigget på det siden
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-07 19:43 
Jeg vil ikke melde mig til. Jeg vil bare gerne slippe for dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-07 14:55 
Jeg er ved at ryddet op i min dvd samling, og besluttet mig for at jeg kun vil have region 2 film, da jeg vil have danske tekster på mine dvd så vidt som muligt.
Så ville jeg sælge mine region 1 film i Den Blå Avis, men de har slettet min annonce, da man ikke må sælge film som er købt i udlandet der. Så hvad gør jeg? Altså der er jo Ebay, men der har jeg ikke prøvet at sælge noget endnu,
kun købt ting osv..
Altså klart jeg kan jo også bare lade være med at skrive det er region 1 film, men det er jo træls for dem der ringe og tro det der region 2.
Men kort og godt, hvor kan jeg sælge mine region 1 film?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 20/12-07 15:11 
Hvad med qxl?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-07 15:13 
Ja jeg burde nok have skrevet i gratis annoncer.. min fejl
Så vidt som muligt bruger jeg ikke QXL, da det er en penge maskine. Men ja der kunne man sælge dem, men det koster bare hver gang, du vil sælge noget der.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-07 15:18, rettet 20/12-07 15:21 
Det er loven i følge Den Blå Avis der siger at
Ifølge ophavsretslovens §19 stk.1 er det i Danmark kun tilladt at vidersælge værker, der lovligt og med ophavsmandens tilladelse er købt i et medlemsland af det europæisk økonomiske samarbejdsomåde (EØS).

Hvorfor må man så sælge dem på Qxl?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/12-07 17:18 
Fordi QXL er et sted for ludere og lommetyve - de er ligeglade!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-07 17:26 
Det ved jeg godt.. Men det må da være ulovligt,
at de gør det.. Burde vi anmelde dem?
Jeg tro bare ikke det er smart da jeg er bruger derinde.. Så bliver jeg nok blacklistet..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/12-07 19:24 
Det har vi prøvet før - søg på qxl i forummet, og du vil finde!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
silverstarsilverstarSkrevet 20/12-07 20:46 
Nu er det ikke QXL der sælger tingene, så du får næppe noget ud af at anmelde QXL. Du kan anmelde dem, der opretter auktionerne (enten til QXL eller en anden instans) hvis du gider, men det er sandsynligvis ikke noget du får det store ud af.
Om QXL vil kunne få en næse for ikke at slå hårdt nok ned på handel med originale DVD's købt i udlandet er en anden snak. Personligt vil jeg nok tvivle på det (der sælges så meget andet på QXL, der i min bog er langt mere kritisabelt).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 20/12-07 20:53 
Det ved jeg godt, men jeg har ikke lyst til at anmelder sælgerene, da det er Qxl der er skurken....
Fordi de har jo en kategori der hedder region 1 og øverige regioner. Der er over 250 auktioner inde på siden. Men det kan ikke passe at Qxl bare kan snyde sig udenom..
Det er trods alt dem der står bag siden
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
silverstarsilverstarSkrevet 20/12-07 23:45, rettet 20/12-07 23:47 
Handlede det her ikke om at du netop selv ville sælge DVDs fra andre regioner, og brokkede dig over at din annonce blev slettet på dba.dk?
Jeg finder det ganske underholdende at du nu puster dig op om hvordan andre folk på QXL sælger denne type DVDs, som du netop selv har forsøgt at sælge, og hvordan det er forkasteligt at QXL snyder sig udenom, og taler om at anmelde dem... Kan der være tale om noget der rimer på obbeltmoral? :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/12-07 01:51 
Næppe :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 21/12-07 01:57 
silverstar>
Handlede det her ikke om at du netop selv ville sælge DVDs fra andre regioner, og brokkede dig over at din annonce blev slettet på dba.dk?
Jeg finder det ganske underholdende at du nu puster dig op om hvordan andre folk på QXL sælger denne type DVDs, som du netop selv har forsøgt at sælge, og hvordan det er forkasteligt at QXL snyder sig udenom, og taler om at anmelde dem... Kan der være tale om noget der rimer på obbeltmoral? :P

Jo klart jeg ville sælge dem, og jeg ser ikke noget forkert i at andre mennesker sælge dem.. Overhovdet ikke..
Men jeg finder det da forkert at Qxl ikke overholder reglerne, som jeg så først har lært og kende idag, efter jeg har skrevet dettte indlæg. Derfor lyder mit indlæg jo lidt dumt. Det kan jeg godt se, men jeg synes ikke jeg vil rette i det nu, hvor vi har fundet ud af hvordan osv. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
MinhMinhSkrevet 21/12-07 05:00 
Ang. QXL, så husker jeg ellers sager fra dahf.dk hvor folk fik fjernet deres auktioner på importerede dvd'er pga. pres fra de danske filmdistributører. Vidste ikke det var muligt at sælge dem igen på QXL.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
solid snakesolid snakeSkrevet 06/01-08 03:48 
Fra hvilken film stammer citatet: Du er så dum du kan blive kørt over af en parkeret bil?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-08 10:28 
Sikker på at det er en film du har hørt den joke i? Jeg tror nok, at jeg har hørt Chris Rock fyre den af som en "Yo mama"-joke i et show...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-08 11:25 
Ifølge IMDb's quote-søgemaskine fyrede Whoopi Goldberg også den "Yo mama"-joke af i Sister Act 2/Halløj i klosteret 2.
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 06/01-08 13:21 
Hyakotake>
Sikker på at det er en film du har hørt den joke i? Jeg tror nok, at jeg har hørt Chris Rock fyre den af som en "Yo mama"-joke i et show...

Jeg aner det virkelig ikke, det er en (ex) kammerat :O) der sagde det til mig.. Griner ;O)
Jeg lagde og trillerede rundt på gulvet af grin..
det var en kammerat, der mente det var et citat fra en film. Jeg ville bare gerne vide om det var et film citat..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 19/01-08 21:10 
Hvad kan der ske ved at man vækker en søvngænger?
Er det farligt på nogen måde?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
TLTLSkrevet 19/01-08 21:23, rettet 19/01-08 21:24 
solid snake>
Hvad kan der ske ved at man vækker en søvngænger?
Er det farligt på nogen måde?

Det er nok ikke en god idé. I stedet guide ham/hende tilbage i seng og sig til personen at han/hun skal ligge sig til at sove igen. Eller hjælpe med hvad det nu er han/hun skal. F.eks hvis det er for at komme på toilet, så vis hvor det er. Så finder de som regel selv ud af det. :-)

Hvis det er helt umuligt, så kan man godt vække vedkomne, men det er bedst ikke at gøre det.

Jeg har selv gået i søvne men er aldrig vågnet uden for min seng, så ved ikke hvad der ville kunne ske hvis det er.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-08 21:33, rettet 19/01-08 21:35 
Der er vist en skrøne, der fortæller at man under amerikansk lovgivning, ikke kan dømmes for et mord, begået under søvngængeri eller kort efter at blive vækket fra en sådan et scenarium. Man er ifølge skrønen yderst utilregnelig i denne tilstand, og ude af kontrol. Om det passer, ved jeg ikke.

Jeg har ved flere lejligheder stiftet bekendtskab med søvngængere og folk med lignende symptomer, og det er mit indtryk, at man skal lade dem være i fred, eller så nænsomt som muligt føre dem tilbage til deres rette sengeplads, uden at forstyrre dem.

Følgerne ved at vække en søvngænger har ingen konsekvenser for søvngængeren selv, men for den person der vækker søvngængeren. Min sambos kæreste forsøgte under søvngængeri at kvæle ham, fordi hun blev bange, da han vækkede hende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 19/01-08 21:36, rettet 19/01-08 21:36 
Ja det kunne godt lyde som om det er en skrøne, men man ved jo aldrig, så synes jeg det kunne være sjovt, at høre et bud på det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig