X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES og MVS


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig, så det ville være... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar
nerosnerosSkrevet 25/11-12 15:20, rettet 25/11-12 15:21 
Hvis man skulle eje det var der så nogen der kunne finde på at sælge deres Fight Fever til MVS ?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/03-13 19:38 
Nogen der har Voltage Fighter Gowcaizer til MVS de vil sælge?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/03-13 17:11 
Nu er der kommet en NEO SNK MVS-Magic Key
http://www.neoflash.com/forum/index.php/topic,7535.0.html?PHPSESSID=1fo4p5hl77o0ufrfr5b5v2dv75

Vist bare en MVS converter til din AES med bios i ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-13 11:05 
Har set flere folk dele det her i løbet af de sidste par måneder, men kan ikke huske om jeg har set det herinde, så måtte hellere lige smide det, i tilfælde af at nogen har overset det:

http://imgur.com/a/GPlx4]imgur side med en hel masse fuldt animerede SNK fighter baggrunde![/LINK]" target="">imgur side med en hel masse fuldt animerede SNK fighter baggrunde!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-13 11:49, rettet 02/05-13 11:49 
Hold kæft hvor er der mange flotte imellem :)

http://i.imgur.com/uM4SUXw.gif
Hvad er den fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 02/05-13 11:54, rettet 02/05-13 11:55 
King of Fighters 99

Det absolut flotteste KoF til dato imo.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
slk486slk486Skrevet 02/05-13 12:03 
Damn, får helt lyst til at have en Neo :)
j/k
SumezSumezSkrevet 02/05-13 12:16, rettet 02/05-13 12:16 
Le Roof>
King of Fighters 99

Det absolut flotteste KoF til dato imo.

Jeg er personligt mere til baggrundende i 2000 (og den generelle grafiske stil), men lige netop den linkede bane fra '99 hvor det begynder at regne mere og mere, jo flere runder man spiller, er en klassiker som jeg har hørt diskuteret mange gange i P:R-sammenhæng, den rykkede altså bare grænser for hvad Neo Geo'ens gamle hardware var i stand til! :)

2000-baggrunde:
Neo Geo AES og MVS
Neo Geo AES og MVS
Neo Geo AES og MVS
Neo Geo AES og MVS
Neo Geo AES og MVS

Kunne desværre ikke finde en animeret udgave hvor den der truck bryder gennem væggen, men det er for vildt lavet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-13 16:50 
Kunne godt være man skulle få sig købt KOF2000. Kan faktisk ikke huske om det var KOF2002 eller 2000 jeg havde engang men jeg blev ret skuffet over visse karakter animationer som så helt ufærdige ud. Skuffende var det at se på.

KOF96 er et af de mest velproducerede KOF spil til dato samt KOF98 og 99.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-13 17:17 
Snakkede du ikke på et tidspunkt om at du var skuffet over 2000? Hvorfor man skulle være det, kan jeg dog ikke forstå - det de fleste holder i mod det plejer at være striker-systemet, men jeg synes slet ikke det er ødelæggende, og udover det er spillet primært meget i samme dur som 98 og 99, men med et lidt pænere "finish", og flere figurer, som f.eks. Vanessa. Det er helt klart et af de absolut flotteste i serien.

Pre-97 KOF-spillene har jeg det lidt svært ved. Synes de spiller underligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-13 17:23, rettet 02/05-13 17:24 
Sumez>
Snakkede du ikke på et tidspunkt om at du var skuffet over 2000?

Så var det nok 2000 jeg havde ;-) Jeg har ikke så meget imod Strikers mere som tidligere. Jeg huske bare også jeg havde det meget sært med karakter designet som så ufærdigt ud hos visse figure. Det og så Strikers var den gang et turn off.

Har du nogensinde sådan rigtig set på KOF96? Det er et helt sindsygt flot spil. Banerne er noget af det flotteste for sin tid. Hvis jeg husker rigtig sker der også forskellige ting i banerne alt efter hvem man spiller med og hvor længe kampene vare ligesom i 99'eren.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-13 17:29 
KOF96 er bestemt flot, og må også klart indrømme at jeg ikke har spillet det så meget. Men det føles bare "Fatal Fury" agtigt for mig. Kan desværre ikke beskrive helt præcis hvad det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-13 18:14 
Tror godt jeg ved hvad du mener det føles anderledes end de senere spil i serien.

Real Bout er gode Fatal Fury spil ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/05-13 19:06 
Ja, Real Bout og MOTW, da.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/05-13 21:01 
Fatal Fury 3 er faktisk også ret godt og utrolig flot!
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-13 12:36, rettet 03/05-13 12:37 
For mig er KoF98 favoritten i KoF serien. Det er noget i feel'et i 2000 der ikke er lige i øjet for mit vedkommende, jeg synes jeg husker noget med at det hele føles lidt "stift/dødt".


Men generelt synes jeg bedre om Real Bout spillene, især Real Bout FF Special og MoTW er klasse.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/07-13 20:27 
Damn ville jeg godt ha' denne MVS :)

http://v.youku.com/v_show/id_XMzAxNjE5NjYw.html
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 03/07-13 21:16 
Jeps, de er ret så læxi };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 03/07-13 22:04 
Held og lykke ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/07-13 22:06 
Har kigget lidt på de der MVS shockbox.
Er der nogle her der bruger dem? Og hvor køber man dem billigst ?
Har fundet dem til 8$ /STK som er dyr
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 11/07-13 22:48, rettet 11/07-13 22:56 
Jeg har end 10 stykker købt hos: http://www.southtown-homebrew.com

De er rigtig fede men jeg vil anbefalde at man selv printer covers. Dem jeg har fået med er ikke gode nok i farverne desværre. Firmaet er også blevet heftigt kritiseret derude for ikke at gøre deres arbejde ordenligt hvad det angår!

På siden kan man selv downloade covers helt gratis.

Når alt det så er sagt synes jeg de er lidt for dyre og der ryger stensikkert told på. Så er du advaret ;-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/07-13 15:41 
Tak neros, de boxe gør at det hjælper på at købe MVS til min samling. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 27/08-16 22:43 
Jeg har fuldstændig glemt om man kan komme ind i cheat mode på et MVS motherboard uden bios i? Altså om man f.eks kan slå blod (red) til f.eks.

Prehistoric Isle 2 US udgaven har f.eks lavet det sådan at dino'erne eksplodere i stedet for at vise rødt blod. Tænker på om det kan slåes fra uden bios i?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-16 23:14 
Du mener uden Unibios, ikke? For uden nogen bios vil maskinen slet ikke virke :)

Cheat mode er en del af unibios, så med mindre jeg misforstår dig, kan det ikke lade sig gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/08-16 23:22 
Haha jo ok jeg mener selvfølgelig unibios :D

Ok jeg mente bare der var en eller anden cheat mode eller måske tænker jeg på dip switch man kunne komme ind i og ændre lidt på nogle ting uden at man har en unibios i.

Jeg husker nok bare forkert ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/08-16 14:41 
Hvis du starter din maskine i service mode, er der tit indstillinger i soft dip som overlapper med dem der er tilgængelige i unibios' cheat mode. F.eks. blod i Metal Slug, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 28/08-16 17:12, rettet 28/08-16 17:21 
Når vi snakker blod- og "bounce"-indstillinger, så er det typisk regions-indstillingen, der spiller ind. Som tommelfingerregel er de japanske settings mere liberale mht blod, sex etc.

Så hvis du har muligheden (hvis du har en unibios eller multibios), så prøv at sætte den til japan som region og se om der ikke sker ting og sager.

Yep, der er forskel: dinoerne eksploderer / bliver til fireballs i US-mode, du skal i JP-mode for at få blod med:
http://www.projectcoe.com/2014/03/03/prehistoric-isle-2-review/

Ca. midt i artiklen:
"+ US mode makes the dinosaurs explode into fireballs when they’re killed, whereas the Japanese mode makes them explode into pools of blood, so depending on your tolerance, you might want to play in one mode over the other."
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 28/08-16 18:13, rettet 28/08-16 18:13 
Ok så er jeg med.

Det er fordi jeg faktisk lige har købt Prehistoric Isle 2 US udgaven ser det ud til eller måske EU hvis den da overhovedet findes?

Nå men jeg skal så nok have indstalleret en unibios i mit MVS one slot (dog ikke købt endnu). Men det sker snart!

Min CMVS Analogue Interactive er sat på stand-by da den skal sælges!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/08-16 19:01 
Dit spils region afhænger af regionen på din MVS :) Dataen er præcis den samme i alle udgivelser
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/08-16 21:09 
OK så hvis jeg køber en JAP MVS one slot og køre et US spil på den vil regionen på spillet blive til JAP?

Eller misforstår jeg :O
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/08-16 21:18 
Lige præcis :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/08-16 22:28 
Perfekt! :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-16 22:55 
Hvorfor gider du ikke din CMVS længere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/08-16 09:17, rettet 29/08-16 09:18 
Jeg sælger den for at få råd til et Candy Cab. Altså spare op til et. Jeg ved godt jeg sikkert kun når halvdelen der op af eller der omkring ;-)

Efter jeg har fået supergun er den blevet spillet meget lidt på.

Så hvis nogen er interesseret i at købe den må i gerne sige til. My body is ready!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 10/09-17 02:21 
Skulle der være nogen, som har en konsolificeret MVS til at ligge, som de ikke bruger til noget? :)

Jeg skal på en eller anden måde kunne spille det ROTD til MVS jeg har på vej...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/05-21 08:20 
Er der nogen der ved noget om moderne MVS reprints? Jeg har søgt rundt på nettet, og har ærligt talt lidt svært ved at finde ud af det.

Jeg har en meget fin boxed (klassisk brun papæske som originale kits) udgave af Bang² Busters som jeg fik opsnappet i en støre handel for nogle år siden, og har altid formodet at det var en bootleg, da spillet ikke oprindeligt blev udgivet til maskinen.

Men der findes vist flere reprints/reproductions af spillet, og som med mange andre Visco-spil er de blevet lavet med licenserne i orden. De kom for nogle år siden til Dreamcast sammen med et par andre titler som Ganryu og Breakers, og en AES-udgave sælges i øjeblikket på Pixelheart.eu, der også har lovlige reprints af Andro Dunos, Captain Tomaday, Neo Drift Out, og de andre nævnte. Jeg er ikke i tvivl om at disse er 100% legit.

Men mht. MVS er det svært at finde ud af. Det eneste jeg kan se er at nogen der hed "Neo Conception International" producerede en ultra-limited udgave i 50 eksemplarer, men det står uklart for mig om hvorvidt den blev lavet under licens, og om der eksisterer andre legitime udgivelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig