X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tony Hawk: PS3 = 7.0, Xbox 360 = 7.8


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/11-06 16:59 
Fra IGNs Tony Hawk 8, PS3 review;


"-It's certainly disappointing that the PlayStation 3 is so far behind the Xbox 360 game.

-Framerate issues are apparent at every other turn

-the lack of online play really hurts.

-It's bad enough that the camera isn't always perfect, but when it's staring at the bottom of your board and the game is running at 15fps, well, there's a major problem

-Project 8 is a worthy game to pick up, just preferably not on this system."


Ja, det er lidt øv, men ærlig talt tror jeg ikke at mange havde ventet noget af Tony. Den serie er da gået helt hen i skoven. Nu må vi se hvordan Resistance vil klare den. Nogen siger jo at det er en "true" Halo killer, så vi vente og se.

Men... Men... PS3 er jo tre gange så kraftig som 360...
Well crucify the insincere tonight...
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-06 17:48 
Valkyrie>
Men... Men... PS3 er jo tre gange så kraftig som 360...

Og efter sigende 20 gange sværere at skrive kode til.

Det er nok der hunden ligger begravet.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-06 17:59 
Eller fordi PS3 er en helt ny maskine som udviklerne ikke kender godt nok... eller fordi udviklerne er sløsede... who knows?... who cares?... det er jo et Tony Hawk spil ;)
ComradeComradeSkrevet 10/11-06 18:21, rettet 10/11-06 18:22 
Jeg tror kun Jack kender sandheden ;-)

Men ja Tony Hawk får det nok svært her i julen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
DommergaardDommergaardSkrevet 10/11-06 20:05 
Det kan godt være, at PS3 er kraftigere end X360, men X360 har et kæmpe forspring i forhold til PS3, pga. udviklerne så småt er begyndt at kunne udnytte 360'erens potentiale. Der vil nok gå et lille års tid før de har lært PS3'en helt at kende! Dette betyder jo ikke, at X360 er bedre end PS3'en, men blot at udviklerne har en del mere erfaring med maskinen.

Ja, måske har de sløset lidt med PS3-versionen fordi, at de ville have spillet ud til launch, sådan går det jo ofte. :)
WehnerWehnerSkrevet 10/11-06 20:11 
Online play kunne de nu godt klare fra dag et på 360 ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DommergaardDommergaardSkrevet 10/11-06 20:37 
Den er også noget helt specielt! :))
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/11-06 04:10 
Valkyrie>
Men... Men... PS3 er jo tre gange så kraftig som 360...

Det evige latterlige argument. Hvad skal man bruge det til uden gode spil?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/11-06 10:51 
Hvis maskinen er så kraftig, og udviklerne endnu ikke kan finde ud af at programmere til den, kunne Sony (eller for den sags skyld også Microsoft) lægge en benhård politik ned om at anvende nogle procent af maskinkraften til at sikre optimale framerates og være diktatoriske: "Hvis ikke spillet kører 30/60 fps bliver det ikke udgivet, ævbæv, det er en OMMER!"
GakuGakuSkrevet 15/11-06 14:24 
Et andet eksemple på grafik sammenligne mellem PS3 og Xbox360 er Ridge Racer 7 og Ridge Racer 6.

I det mindst kører RR7 1080p
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 15:44 
Bare surt at _ingen_ har et tv, der kan vise 1080p
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 15:56 
Hvad mener du med "ingen"?

HDTV med 1080p er på markedet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 16:00 
Ja ja - men hvor mange har et?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 16:03 
Ikke særligt mange da det er ret nyt - men nu er det måske kritisabelt med 1080p også?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 16:08 
Jeg er bare lidt træt af alt den HD hype.
Som lige nu bliver kørt IMO af især PS3 folket - læs: Jack_D osv.

Det irriterer mig nok, at PGR3 f.eks har så meget pænere og mere læsbare menuer i HD, og nu skal fokus til at være på en opløsning, de absolut færreste kan se alligevel.

Jeg kunne godt ønske mig, at argumentationen gik ala: "se hvor pænt firma X har fået spil Y til at se ud på et gammeldags TV, og dermed de fleste af os"
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 15/11-06 16:10 
Hvad mener du?

Jeg troede det de havde gang i var en fjernsynsdiskussion? Snakker vi nu også om konsoller??
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 16:15 
øhh hva?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 16:27, rettet 15/11-06 16:29 
SeventhSun>
Jeg er bare lidt træt af alt den HD hype.

Ja, du har selvfølgeligt en pointe - for meget HD snak og for lidt spil-innovation. Men HD er nu MEGET nice-to-have og ærger mig stadig over Wii manglende support.

Min kammerat skulle få Sony's nye 1080p LCD-TV i 46" udgaven i denne uge som jeg skal prøve min Xbox 360 på... så må vi se om det bare er "reklamesnak!" det hele ;)
Bede-xBede-xSkrevet 15/11-06 16:29 
Min holdning er, at de ikke bør hæve nogen opløsninger, før de kan køre de nuværende med 60 fps konstant og uden tearing.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 16:30 
Årh ja svin :-)

Men det er ikke i orden, hvis Sony/Namco undskylder at Ridge Racer 6 er pænere end 7'eren med: jamen det kører i 1080p.
Og dén tendens fornemmer jeg lidt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 16:35, rettet 15/11-06 16:42 
SeventhSun>
Men det er ikke i orden, hvis Sony/Namco undskylder at Ridge Racer 6 er pænere end 7'eren med: jamen det kører i 1080p.

Enig. Jeg syntes dog heller ikke RR6 er pænere end RR7 udfra de de nye baner at dømme. Men det er så mere forskel i banedesign end textures og lys.

EDIT: Også spøjst at sammenligningen (se linket) tydeligt viser at banen er lavet om så en direkte sammenligning ikke er specielt relevant. F.eks. tilføjet et stort skib i forgrunden mens der er fjernet et andet i baggrunden.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/11-06 17:15 
Man kan vel udlede, at de to 1. gen spil til hver konsol ser nogenlunde ens ud. Derfor kunne man jo forestille sig, at det bliver samme resultat i 2. og 3. gen?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 17:18 
Måske - det vil tiden jo vise. Men RR6+7 er næppe spil som presser de to maskiner uanset hvad.
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/11-06 21:46 
For at lige kaste mere ild på huset.

Gamespots, Call of Duty 3 Review;

360; 8.8
PS3; 8.2

"Call of Duty 3's online component is more robust on the Xbox 360, but there's still a lot to like on the PlayStation 3. Twenty-four people can play online, but whereas four players per Xbox 360 could go online, just one person can play on a single PS3, and there's no ranked play"

"There are a couple of visual issues that mar the otherwise great graphics. Key amongst these is the erratic frame rate. It was fast and mostly smooth on the 360, but the game's extremely choppy on the PlayStation 3. This problem isn't limited to hectic battle sequences either--it'll chug in rooms that are completely empty. It never happened to a soldier that was alive, but after you kill them, dead soldiers will occasionally get stuck in walls and even float in midair. It's also possible to see the sparks from weapons fire through solid walls."

"However, an inconsistent frame rate and fewer multiplayer options make the PlayStation 3 version slightly inferior to the Xbox 360 version."

linky...
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 00:50, rettet 16/11-06 00:56 
Beano>
Måske - det vil tiden jo vise.

Burde det ikke være vist på dag et? Jeg mener, maksinen koster jo væsentlig mere og er helt ny. Da N64 kom demonstrerede den med det samme noget, som ikke kunne lade sig gøre på Sat/PS(om end maskinen havde mængder af fejl). Det samme med den originale Xbox.

Jeg har hele tiden været af den holdning, at Blu-Ray nok har kostet lidt på de grafiske kræfter. Det er jo ikke billigt. Hvis de bare havde smidt det ud og brugt pengene på grafikhardware ville den jo være et monster. Nu lader det til, at den i bedste fald er lidt bedre, og selv det ved vi ikke med sikkerhed.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 16/11-06 01:42 
Bede-x>
Burde det ikke være vist på dag et?

Ja i den idelle verden måske hvor himlen altid er blå og solen skinner :)

Glem nu ikke at 360'erens launch spil også var temmeligt "glitchy", for ikke at tale om PS2'ens (husker nogle meget slemme ports af DC titler).
Men se bare hvor langt PS2 kom og 360'eren er godt på vej med GoW.

Realiteten er at nye hardware arkitekturer kræver at udviklerne lærer nye tricks og metoder. Og kombinér dette med at launch spil er ofte mangelfulde pga. at udviklere får presset en hård dead-line ned over hovedet.

At bruge prisen som argument for at man så ikke "burde" se sløsede 3. parts multi-platform titler er naivt hvis man seriøst tror på den - men tror jeg så heller ikke du gør :)

Man kan heller ikke objektivt vurdere PS3'ens (eller andre platforme) formåen ud fra dårlige ports/multi-platform titler, men derimod en titel som Resistance der er grafisk flot og desuden skulle være sjovt.
Man bedømmer jo heller ikke 360'erens kræfter udfra LotR:BFME2, FFXI eller Full Auto ;)
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 06:28, rettet 16/11-06 06:45 
Beano>
At bruge prisen som argument for at man så ikke "burde" se sløsede 3. parts multi-platform titler er naivt hvis man seriøst tror på den - men tror jeg så heller ikke du gør :)

Det var skam ikke multiplatformstitler, jeg sammenlignede. Jeg svarede på dit indlæg, som var et svar på:

Man kan vel udlede, at de to 1. gen spil til hver konsol ser nogenlunde ens ud. Derfor kunne man jo forestille sig, at det bliver samme resultat i 2. og 3. gen?

Altså ikke multiformattitler.

Og min pointe var, at Blu-Ray måske var forklaringen på PS3'ens svage grafiske formåen. Ikke forstået som svag selvfølgelig, da jeg faktisk forventer at den er lidt bedre end 360, men svag i forhold til tid/pris.

Under alle omstændigheder er det for mig skuffende, at de sammenligningsgrundlag vi har i øjeblikket - multiformatstitler (som ikke viser, hvad maskinen kan, men som ofte er flottest på den stærkeste maskine) og Gears vs anything - falder ud til den billige maskines fordel.

Det synes jeg nemlig ikke det plejer, når en maskine kommer et år efter og koster omtrent det dobbelte.

Valkyrie linkede for nyligt til en debat på Gametrailers, hvor det blev anslået, at Blu-Ray drevet i PS3 kostede 200-300 dollars ud af maskinens 600 dollar pris. Jeg har hørt flere forskellige priser på det, men fælles for dem alle er, at det er dyrt. De penge kunne være brugt til noget andet efter min mening.

Men der er ingen grund til at diskutere det videre. Maskinen er nu engang sådan som den er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 16/11-06 08:42, rettet 16/11-06 08:43 
Bede-x>
Og min pointe var, at Blu-Ray måske var forklaringen på PS3'ens svage grafiske formåen. Ikke forstået som svag selvfølgelig, da jeg faktisk forventer at den er lidt bedre end 360, men svag i forhold til tid/pris.

Igen - for at skære det ud i pap - launch-titler (selv de gode og eksklusive af slagsen) viser ALDRIG hvad en maskine reelt er i stand til. Det kan da næppe komme som en overraskelse.

Kan dog heller ikke se at GoW er pænere end Resistance rent teknisk. GoW er dog "artistisk flottere" (den uendelige diskussion).
Men nej... Resistance er ikke det flottere som prisforskellen "burde" betyde. I get it :)


Bede-x>
De penge kunne være brugt til noget andet efter min mening.

Så du tror seriøst at RSX'en ville være kraftige hvis de i stedet havde brugt et alm. DVD drev?

Jeg tvivler - men måske lidt mere RAM.


Bede-x>
Men der er ingen grund til at diskutere det videre. Maskinen er nu engang sådan som den er.

Nej åbenbart ikke, du har jo tydeligvis lavet din endelige dom på et meget tyndt grundlag - ret flot du allerede nu kan se hvad maskinen vil tilbyde om 6-12 måneder.
Jeg venter og ser hvad der sker til EU launch (engang det nu sker) hvor der er flere interessante titler.
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 15:48, rettet 16/11-06 15:52 
Beano>
Men nej... Resistance er ikke det flottere som prisforskellen "burde" betyde. I get it :)

Så er vi måske enige.

Så du tror seriøst at RSX'en ville være kraftige hvis de i stedet havde brugt et alm. DVD drev?

Jeg tror, at hvis man havde brugt de penge, som Blu-Ray koster på grafikhardware og udsendt maskinen til 600 dollars, så havde det været et grafikmonster. Og det giver vel lidt sig selv.

Nej åbenbart ikke, du har jo tydeligvis lavet din endelige

Jeg forstiller mig, at PS3 med tiden vil være lidt bedre end 360 rent grafisk. Jeg forstiller mig dog ikke, at grafikforskellen vil afspeje prisforskellen.

Men vi får se. Der er jo på ingen måde tale om en endelig dom fra min side.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 16/11-06 16:08 
Bede-x>
Jeg forstiller mig, at PS3 med tiden vil være lidt bedre end 360 rent grafisk. Jeg forstiller mig dog ikke, at grafikforskellen vil afspeje prisforskellen.

Helt enig her.
ChronoChronoSkrevet 16/11-06 19:12 
Så havde de måske kunnet tilføje geometry shaders, og på den måde undgå at pc'en og DirectX 10 overhaler den inden den er udkommet i Europa.

Og dog, da de fastlagde specs på maskinen var geometry shader hardware sikkert knapt kommet på tegnebrættet hos Nvidia. De tog nok bare det nyeste de kunne få, og det var noget Geforce 7-serie agtigt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 18:28, rettet 17/11-06 18:33 
Eurogamer kommer i deres anmeldelse lidt nærmere ind på hvor hvordan grafikken i Resistance, klarer sig i kampen mod andre spil:

syv ud af ti
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig