X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem har købt Gears of War?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/11-06 09:27, rettet 08/11-06 19:46 
Det skulle være udkommet idag ikke, men gælder det også DK? Er der nogle som har købt det og hvor fedt er det? Jeg har fuldt spillet længe nu og glæder mig til at se hvad folk mener om det, og ser frem til at læse det første review. Når jeg skal have en 360 bliver det et must helt uden tvivl.
Bashful Neophyte
328 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 16/11-06 21:31 
Herold>
Selvfølgelig kan det dét, hvis forbrugerne ligefrem jager det... Og det sender i sidste ende forretningerne nedenom og hjem, og dét er i høj grad forbrugernes problem, når de til sidst kun kan købe ind i sterile kæder, istedet for hyggelige små specialbutikker.

I hvilke byer findes der i dag, hyggelige små specialbutikker - og hvad hedder disse butikker?

Jeg ved hvad jeg vil ha', når jeg går ind i en butik, og jeg ved osse, at jeg ved mere end ekspedienten, så jeg har ikke noget imod sterile kæder, sålænge spillene er billige nok. En butik kan være nok så hyggelig at gå rundt i, men hvis spillene er dyrere end i kæderne, så går jeg i kæderne.

Ellers køber jeg online - der er det ihvertfald med garanti billigst.

Iøvrigt hænger releasedates mig efterhånden langt ud af halsen; Jeg vil ha' mit spil når jeg kan få det, og køber det når jeg kan få det. Men for f..... hvor er jeg dog træt af EB Games; Vend ryggen til dem, og de dolker dig i ryggen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 21:39 
Der er meget få tilbage - Fantask har fx. en computerspilssektion, og er det klart et sted jeg ville foretrække at købe mit spil, frem for de andre butikker - men pointen står og falder lige så meget på mindre kæder og andre butikker, der rent faktisk overholder reglerne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 16/11-06 21:52, rettet 16/11-06 21:53 
Der er dog én måde man kan skyde skylden på leverandørerne på. Selvfølgelig er det en fordel at man har varen før selve releasedagen. Men leverandøren kan altså også selv gøre noget for at releasedatoen bliver overholdt.

En simpel seddel med releaseinfo i pakkerne gør underværker. Filmbranchen har gjort det længe, og der er nogle få spilleverandører der gør det også. Microsoft gør det ikke.

Derimod bliver MS-spil leveret fra en leverandør der også leverer mus, tastaturer, tasker til bærbare og alverdens andet crap.

Når så en elev (eller værre endnu: en dum sælger) i en butik der handler med mange andre varegrupper end spil, pludselig står med en kasse fyldt med alverdens lort, og en sending Gears Of War, så er det, at det kan ske at de ryger ud før tid.

Og endnu større er sandsynligheden for at han sælger det til en grisk EB-ansat der er gået undercover, fordi han spørger efter det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 16/11-06 22:20 
Herold>
Der er meget få tilbage - Fantask har fx. en computerspilssektion, og er det klart et sted jeg ville foretrække at købe mit spil, frem for de andre butikker - men pointen står og falder lige så meget på mindre kæder og andre butikker, der rent faktisk overholder reglerne.

Fantask har så kun PC spil tilbage. De få PS2 titler de har tilbage kan man få i nakken for 49,-
HeroldHeroldSkrevet 16/11-06 22:35 
Ja, præcis - det er da ærgerligt. Snart er det kun de store kæder tilbage, som sender spioner og dobbeltagenter ud. HAV DA LIDT SJÆL, MENNESKER!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 16/11-06 22:38 
Hvis de havde det, tjente de ingen penge.
KalicolaKalicolaSkrevet 16/11-06 22:55 
man burde jo egentligt bare vende ryggen til de steder som udgiver spillene før tid, og ikke eb som jo faktisk overholder regelerne. Men det er jo bare svært som gamer at vende ryggen til dem som faktisk giver os hvad vi vil ha.

Men nu hvor denne diskution har nået sit højde punkt, vil jeg jo lige berolige alle med at spillet kan købes imorgen, og jeg er selv en af de første som står nede i butikken og henter min collectors edition.

Vi ses online til en gang kick ass motorsavs massakre *laver peace tegnet*
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 16/11-06 23:19 
Nå, men for nu lige at vende tilbage til spillet, så er der som jeg oplever det ikke ret langt mellem sværhedsgraderne. Efter at have spillet Act 1 på insane vurderer jeg at det ligger et stykke under Halos Legendary. Gears of War er på alle måder den shooter, Microsoft skulle have lanceret maskinen med i stedet for svært tilgængelige uden-aim-assist PDZ.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 02:55, rettet 17/11-06 03:07 
Jeg er lige kommet igennem det på Insane og er enig med Lasse. Gears bliver aldrig rigtig svært.

Det ville være rart med et par sværhedsgrader mere, men det er nu et mindre kritikpunkt i en ellers usædvanlig helstøbt oplevelse.

Jeg har også spillet tre acts igennem i splitscreen og omend spillet kører ligeså godt som i singleplayer, så mister man lidt af oplevelsen. Selve storslåetheden. Det bliver erstattet af noget andet, men man bør alligevel ikke snyde sig selv for at opleve spillet i fuld skærmstørrelse. Igen, det er ikke en kritik af splitscreen, for den kører så godt som det kan lade sig gøre, men mere en bivirkning af formatet.

Iøvrigt er grafikken jo helt vild i de to sidste baner. Ikke noget jeg plejer at bruge tid på at kommentere, men Gears er heller ikke helt normalt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 17/11-06 08:37 
Core>
Og endnu større er sandsynligheden for at han sælger det til en grisk EB-ansat der er gået undercover, fordi han spørger efter det.

Nu quoter jeg lige Core her, men kan læse at de fleste af jer bliver foraget over at EB går undercover. Ikke desto mindre er det altså det eneste modsvar vi har. Hvis Merlin står og hiver spil op af kassen og sælger til folk der spørger efter det, så er det vel ligeså slemt som at sælge det fra hylderne? Eneste måde at afsløre det på - og selv få "go" til at sælge - er jo at få dem til at bevise de sælger før tid. Jeg har skam ingen moralske skrubler ved at gå undercover. Der er altså noget fedt ved at lyne jakken ned og flashe mit GAME badge i hovedet på Merlin sælgeren der står på dybt vand.. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/11-06 09:41 
Det har jeg sgu også gjort da jeg arbejdede i Fantask. Det ser jeg ikke noget problem i. Ok, nu har jeg lidt svært ved det dér "undercover", men ja, jeg har købt nye ting hos konkurrenter for at bevise at de solgte før tid. Det er da de metoder man er nødt til at bruge ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-06 13:12 
Vildt, vi har vores helt egne bad-boy gangsters herinde ;p
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 17/11-06 13:52 
Har skimmet et par anmeldelser igennem, og lidt af tråden som jeg ikke har haft tålmodighed til at læse i sit fulde, men ikke rigtig fundet ud af hvad der gør GoW så interessant. Udadtil ligner det jo absolut ikke andet end et uoriginalt, generisk FPS, men jeg har jo hørt så meget godt om det.
Er der nogen der forholdsvist kort kan opsummere, hvad der gør spillet så specielt?

Er det "bare" god AI og intensive kampe, med en god engine a la det med at tage dække bag objekter osv, eller indholder det innovative elementer, der er med til at tilføje en ny dimension til genren?

Med andre ord, er der tale om endnu en Halo (objektivt set), eller er der noget, der virkelig skiller sig ud?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/11-06 14:14 
Det skiller sig ikke helt så meget ud som Halo i sin tid gjorde, men det skiller sig ud. Selvfølgelig fortrinvis for folk, der kan lide og forstår genren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 14:31, rettet 17/11-06 14:54 
Sumez>
Er der nogen der forholdsvist kort kan opsummere, hvad der gør spillet så specielt?

Det blander alle de bedste elementer fra Halo og Resident Evil 4. Så kig på to spil og forstil dig et mix.

Det er ikke innovativt, men det er der ikke mange spil, som er. Til gengæld er det usædvanligt finpudset. At det så ved siden af den fantastiske singleplayer har integreret co-op og tilbyder multiplayer, gør det bare endnu bedre.

Det er det føste spil siden Halo 2, jeg overvejer at vurdere til 10/10 herinde.

EDIT: Skal lige have denne med.

Sumez>
Udadtil ligner det jo absolut ikke andet end et uoriginalt, generisk FPS,

Det er i tredieperson og spilles også på den måde. Altså gameplaydynamikken er anderledes end du ville have i en FPS.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 17/11-06 14:34 
For mig er det de små ting. Reloadsystemet er fx simpelt, og tilføjer alligevel noget helt unikt til spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 17/11-06 16:05 
Nu har jeg spillet på casual i 1 en time, og så ellers deathmatch i ca 3 timer (fordi min kammerat kommer i aften, så jeg vil ikke spille så meget campaign uden ham).

Første indtryk, så er spillet lidt irriterende svært i starten syntes jeg pga controllen. Men når man lige er kommet lidt ind i måden man styre på, så bliver det bedre.

Det fede er det der cover system hvor det føles lidt mere som om man er i rigtig krig. Jeg kan ikke forstille mig at virkelighedens soldater bare stormer frem og smider håndgranater til højre og venstre mens de hopper. Det sker ikke i GoW, det hele virker på en eller anden måde mere realistisk. Der er noget fedt ved bare at kæmpe sig frem fra cover til cover for at komme tættere på fjenden, det virker taktisk, på en simpel måde, så action idioter som mig selv stadig kan følge med.

Jeg syntes at der er en del halo over spillet. Halo med et cover system og kickass grafik, og det er jo kun godt, for halo er godt... ik :-)

Designet er super fedt, man føler virkelig at man er i en stor by som lige er blevet ramt af dommedag. De fire soldater man har i sin gruppe er hardcore marines og det føler man med det samme. Det er hverdag for dem at skære mutanter over med motorsave. Der er en vis form for tilfredstillelse ved at møde en fjende som står bag en kæmpe maskinkanon som er umulig at gøre noget ved, indtil en af soldaterne siger at man skal prøve at flanke ham. Hvorefter man løber uden om en bygning, igennem en lille tunnel, ser ham stå og skyde på ens venner, hvorefter man starter sin motorsav, og skærer ham midtover mens han skriger af smerte og blodet vælter rundt. Alt sammen lige foran sit team, som nu igen kan bevæge sig frem i banen

Og deathmatch delen over live er smadder sjov. Jeg er ikke den store live spiller i nogle spil, for jeg bliver altid nakket alt for hurtigt, måske fordi jeg er ringe, hvad ved jeg :-)
I GoW syntes jeg at kunne overleve i længere tid, hvis man går lidt forsigtigt frem, og holder sig nær sit hold, så de kan genoplive en hvis man kvajer sig, og omvent selvfølgelig. Der er stor fornøjelse i at løbe hen til en teammate som ligger på jorden, og så løfte ham op så han er med i kampen igen. Super fedt.
Og jeg bliver ikke engang sur hvis jeg bliver nakket bagfra med en motorsav. Det ser så overdrevet voldelig ud, at man bare sidder og tænker, holy shit, hvad skete der lige der, og bagefter så smiler man :-)

Eneste minus indtil videre er, at ens figur virker lidt for tung i røven, men det er nok bare til man har vendet sig rigtigt til det.
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 17/11-06 18:56 
Jeg prøvede det lige cirka 3 minutter i EB i dag, så min mening må også tælle ;p

Mit første indtryk var at det var vildt flot, og det var sådan set også mit næste indtryk. Især lys og partikeleffekter imponerede, og omgivelserne var også meget detaljerede.

Spillet fik jeg selvfølgelig slet ikke styr på så hurtigt, men umiddelbart mindede det mig rigtigt meget om Namcos kill.switch. Lidt det samme skjul-dig-og-skyd gameplay. Det er i øvrigt en god ting, for jeg kunne godt lide kill.switch, selvom det havde en masse mindre problemer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 17/11-06 19:10 
Gamespot nævner også sammenhæng med kill.switch i deres anmeldelse, så du er ikke alene. Selv har jeg ikke prøvet kill.switch.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-06 19:28 
Bede-x>
Det er det føste spil siden Halo 2, jeg overvejer at vurdere til 10/10 herinde.

Hvis det ikke var fordi jeg har set at du har gennemført spillet på alle sværhedsgrader, så ville jeg mene at det var ret useriøst det der. Du har gennemført det 3 gange, så du har mindst brugt en 20-30 timer på det. Hvis du stadig mener det er et 10/10 spil så har du været ret heldig og undgået de fejl der er i spillet.

For det første så er dine teammates dumme som snot (modsat alle fjender som faktisk har en ret god AI), du kan give ligeså mange kommandoer du vil og i langt de fleste tilfælde vil de svare "Negative" eller "I can't get there!".
Motorsaven svigter ofte i single player. Jeg har tit løbet med B knappen nede hen mod en fjende hvor han bare nægter at skære i den, det holder jo ikke. I multiplayer ser den dog ud til at virke hver gang!?
Sidst men ikke mindst så er der problemer med lobby systemet i multiplayer. Du kan kun lave spil for 8 personer, ikke mindre. Og når du og din teammate venter på modstandere kan i ikke vælge samme hold før de andre er kommet ind, da den prøver at afbalancere holdene. Hvilket betyder at du er død-og-pine nødt til at konversere med de andre og spørge om de ikke nok vil gå over på det andet hold. Og da det ikke er alle der spillet med mic, og nogen er måske i en private chat, så er det jo håbløst.

Så fik jeg fokuseret på alt det negative ved spillet. Tilbage er kun at sige at jeg ellers er enig i alt andet der er blevet sagt om spillet. Det er virkelig imponerende og glimrende hele vejen igennem.

10/10? - nej. 8/10 herfra.

Vurdering følger...
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 17/11-06 20:24, rettet 17/11-06 20:39 
Er vist ved at være færdig med Act 1, så det er nok for tidligt at sige noget om spillet. Indtil videre kan det gå begge veje - ende med at være rigtig solid underholdning, eller være et nyt Killzone, hvilket vil sige stil og grafik over indhold.

Men vil da lige høre hvad I andre mener om depth of field-effekten?

Jeg synes, det ser kunstigt ud, da uskarpheden IMO sætter for tidligt ind, og nok også for brat. Udover at det ødelægger noget af oplevelsen af den ellers gode grafik, så ligner det lidt, at udviklerne har prøvet at skjule, at grafikken ville køre dårligt, hvis baggrundende var skarpe som i de fleste andre spil. Jeg tror ikke nødvendigvis, at det er tilfældet, for jeg mener da at have læst, at effekten er tiltænkt som troværdig depth of field. Men fordi det IMO er lidt kikset lavet, så strejfede tanken mig.
ChronoChronoSkrevet 17/11-06 20:31 
Sjovt at andre har set sammenhængen med kill.switch. Kan man, som i kill.switch, nøjes med at stikke våbenet frem mens man sidder i dækning og bare skyde i blinde? Det var ret genialt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 17/11-06 20:34 
Ja, det kan man.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 17/11-06 20:55 
Gennemførte spillet i dag. Af nysgerrighed, tog jeg de sidste to act's på Casual, da jeg havde læst at sværhedsgraden tog et hop opad, sidst i spillet. Det blev sværere på Casual end i starten, så nu vil jeg osse ha' de sidste to act's på Hardcore, inden jeg kører online coop med min kammerat.

Dårlige ting ved spillet? Når det nu er igang med at kopiere RE 4's styresystem, så ville det ha' været rart, om man ikke behøvede crouche foran en forhindring, inden man får lov at forcere den. Det er lidt irriterende at man først skal crouche, inden man får lov at trykke A og kan hoppe over.

Spillede iøvrigt lige kort på Insane i Act 1, og det virker fedt. Her er man virkelig nødt til at bruge dækningsmulighederne, og arbejde sig langsomt frem. Syntes dog ikke umiddelbart at fjenderne skulle ha' flere skud for at dø, end de skulle på Hardcore, men lagde mærke til at jeg tog damage hurtigere, end jeg gjorde på Hardcore.

Fedt spil, og jeg skal helt sikkert gennemføre det igen; Online coop awaits, men det får også en tur til i singleplayer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 17/11-06 21:03 
Uden at jeg selv fandt ud af det, så har jeg læst fra en amerikaner at man ikke behøver søge dækning bag en forhindring for at forcere den, men kan forcere den direkte.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/11-06 21:19 
Jeg har ikke fået prøvet det endnu(har ikke en 360, men overvejer det faktisk lidt... MEGET nu), men jeg kunne forstille mig at der gør spillet så fedt, er at det er skruet utroligt godt sammen, ala Halo.

det er simpelt, straight forward og derud af, uden så meget andet, men så fungere alting så også ret godt?


Jeg er lidt bekymret over jeres RE4 styrings-sammenligninger. RE4 havde skod styring, fordi man ikke engang kunne strafe. Det var da helt til grin, IMO!??? Det kan man vel da forhåbentlig i GOW?:/
Well crucify the insincere tonight...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-06 21:52 
Det kan du.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/11-06 22:27 
hurra hurra! Hvis nu bare Gears udkom til N-Cage, så ville jeg være en glad Valkyrie:(
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 17/11-06 22:40 
Valkyrie>
jeg kunne forstille mig at der gør spillet så fedt, er at det er skruet utroligt godt sammen, ala Halo.

det er simpelt, straight forward og derud af, uden så meget andet, men så fungere alting så også ret godt?

Der er i hvert fald min oplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 18/11-06 01:05 
Der har godt nok været mange på min friends list på i Gears i aften. Har ikke set noget lignende siden Halo 2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 01:13, rettet 18/11-06 01:17 
Ha, ha - ja. Det klukkede jeg også lidt over :) På et tidspunkt havde jeg 16 friends, der spillede det. Når man så ser TV lidt efter, så vælter GoW-reklamen ind i hver reklamepause. MS har virkelig kørt kanonerne i stilling.

Allerede en 11. plads på top P:R
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RaGeRaGeSkrevet 18/11-06 01:27, rettet 18/11-06 01:27 
Bedste spil i lang lang tid, specielt når man spiller det med en god makker i co-op over xbox live.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 04:36 
Jeg har lige gennemført det i co-op splitscreen på casual. Og det var en total fed oplevelse hele vejen igennem. vi morede os gevaldigt. Det er jo som skabt til co-op, og mange steder er bane designet bygget efter det, dejligt at se.
Og casual var perfekt for os at starte på, da man stadig lige skulle lære styringen, og min ven er keyboard/mus tilhænger. Vi døde nogle gange men kom hurtigt videre igen, lige som det skal være.

Folk klager lidt over at det er for kort og mangler bedre handling. Det syntes jeg nu ikke at det gør. Og hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg at det træk en smule ud hen imod slutningen. Men det har stadig en langt bedre pacing ind halo.
Og handlingen bliver ført godt frem af cutscenerne og "øresnegls" delen, som en go film.

Jeg ser frem til at prøve kræfter med næste sværhedsgrad.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-06 06:07, rettet 18/11-06 14:13 
Konsolkongen>
du kan give ligeså mange kommandoer du vil og i langt de fleste tilfælde vil de svare "Negative" eller "I can't get there!".

Jeg ignorerer som oftest kommandosystemet. Synes spillet virker bedst, når man ikke skal afbrydes for at give kommandoer.

Motorsaven svigter ofte i single player.

Nej. Jeg tror stadig, at der er nogen, som ikke ved, hvordan den fungerer, så jeg vil prøve at forklare det.

For at benytte den skal du trykke og holde B for at starte den op. Så vil du tydeligt kunne høre den, samt se det på skærmen, at den er klar til brug. Idet det sker ændres kontrollen til Metroid Prime kontrol på det ene stick. Så bevæger man sig tæt på en fjende og trykker R-trigger, mens man stadig holder B inde.

Og her kommer så det man skal være opmærksom på. Når man har går frem for at angribe en fjende(B holdt i bund), så kan man slåes ud af angrebet, hvis man bliver skudt på.

Så tager man to skridt frem og bliver ramt, så er man ikke længere klar til at bruge motersaven. Man vil så skyde istedet, når man trykker på R-trigger. Endvidere kan man ikke benytte motersaven i nogle få frames derefter.

Derfor: gå ikke hovedløst frem mod en fjende, som kan skyde på dig, for så bliver du slået ud af angrebet.

Sidst men ikke mindst så er der problemer med lobby systemet i multiplayer.

Min vurdering er indtil videre baseret på singleplayer/co-op(og ikke fastlagt endnu), så det bekymrer mig mindre, hvordan multiplayer er sat op. Jeg har kun spillet det i splitscreen der.

Og jeg skriver selvfølgelig ingen vurdering, før jeg har spillet alle spillets modes grundigt.

Darknon>
Men det har stadig en langt bedre pacing ind halo.

Ja, det fungerer meget bedre i singleplayer end Halo. Co-op er jeg lidt mere i tvivl om. Jeg tror, at Halo holder længere der, da det er i besiddelse af mere dynamiske kampe. Men Gears er sublimt de første par gange i co-op.

EDIT: Rooney har lige lidt ekstra info om saven.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RitesRitesSkrevet 18/11-06 09:51 
Hmm, så hvis jeg holder B nede og går frem med motorsaven, sker der intet?

Den skal gøres klar (B), og så skal den "bruges" (RT), når man er tæt på?

Hvis det er sådan det hænger sammen, forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke fandt den motorsav særligt pålidelig! :D

Men fik det også endelig, og det var en fed oplevelse fra start til slut, og bagefter, omend det er kort, sad/sidder jeg med en "wow"-fornemmelse.

Største kritikpunkt ved spillet er dog, at nu er jeg kræsen, så det er de færreste spil jeg kan finde glæde i :p
-Prøvede til sammenligning lige Halo 2, og jeg må sige, at ikke nok med at GoW er "Halo killer".. så tror jeg også lige at den blev curb stomped efterfølgende ;)
» a winner is you «
RooneyRooneySkrevet 18/11-06 10:30 
Man skal altså ikke trykke RT for at bruge motorsaven, efter man har gjort den klar med B.

Det eneste man skal gøre, er at trykke B og holde B nede, og så gå op til den fjende man vil save i.

Når man holder B nede, så kan man ikke kigge rundt med højre analog pind; Man styrer udelukkende figuren og kameraet med venstre pind. Så vær nogenlunde sikker på hvor fjenden, man vil save i, står henne.

Men det er tilgengæld rigtigt, at man slåes ud af motorsavs-brug, hvis en fjende rammer én, imens man har motorsaven aktiveret.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RitesRitesSkrevet 18/11-06 10:44 
Så kan jeg sgu ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få den til at virke :p
» a winner is you «
RooneyRooneySkrevet 18/11-06 11:35 
Den skal jo lige ha' tid til at komme i omdrejninger, så man får ikke lov at bruge den, hvis en fjende står lige oven i én. Den fungerer bedst hvis du ved hvor fjenden står, og du har mulighed for at gå / snige dig ind på ham. Det har jeg bedst success med.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RitesRitesSkrevet 18/11-06 11:37 
Der hvor jeg har brugt den, og mener det giver mening at bruge den, er når en fjende har sniget sig tæt ind på mig, hopper over mit cover f.eks.

Som det er, så tænker jeg ikke "nærkamp, fedt nok!", men er bare urolig for at dø fordi motorsaven ikke virker som jeg syntes den bør :(
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 12:42 
Motorsaven virker ikke med det samme du holder B nede. Der går lige 1-2 sekunder før den er helt oppe og køre og klar, og SÅ virker den. Jeg har aldrig haft problemer med den, med mindre at jeg bliver skudt på.

Jeg holder bare B nede 1-2 meter fra fjenden (ikke når han er helt oppe i mit fjæs), og så går jeg bare ind i ham, så klare saven resten.
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 18/11-06 12:45 
Jeg tog lige et par online kampe... Og jeg tror jeg skal holde mig til campaign lidt endnu ;)

Det var grumt så meget røvfuld jeg fik!
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/11-06 13:08 
Rites>
Og jeg tror jeg skal holde mig til campaign lidt endnu ;)

Rent historisk ved vi at det gør ingen forskel :D
RitesRitesSkrevet 18/11-06 13:11 
Jeg bliver bedre til at sigte og styre :p

Men ja, burde nok bare blive ved og ved med MP.
» a winner is you «
PalsgaardPalsgaardSkrevet 18/11-06 13:22 
Som i andre har beskrevet at man må være evnesvag for ikke at ku spille på Hardcore, så blir jeg lige offline lidt endnu ;)

Synes sku Casual passer glimrende til mig, ligger mere ned end jeg står op på Hardcore i hvert fald
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-06 14:07 
Jeg syntes at en sværhedsgrad som casual er fantastisk. Det gør at man kommer frem i spillet uden at sidde fast et eller andet sted og blive sur over at man dør hele tiden, og skal prøve samme del igen og igen. Det ødelægger jo også spillet hvis man dør for mange gange, så er det bare ikke sjovt.

Heldigt at GoW er et fantastisk spil som jeg helt sikkert vil prøve at gennemføre på de andre sværhedsgrader.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-06 14:10, rettet 18/11-06 14:11 
Rooney>
Man skal altså ikke trykke RT for at bruge motorsaven, efter man har gjort den klar med B.

Du har ret. Jeg har trykket RT hver gang, men det får den bare til at sige en lyd. Motersaven virker alligevel, men det er unødvendigt ;)

Min pointe var, at jeg tror, at når folk føler, at den ikke virker, så er det fordi, de bliver slået ud af den, da fjenden de går frem imod skyder på dem. Så er motersaven ikke længere klar til brug og kan ikke bruges de næste frames.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-06 14:28, rettet 18/11-06 14:28 
Jeg har lige fundet ud af en sjov ting om spillet, tror jeg:

SPOILER

Kan det passe, at man i alle rum, hvor der ligger et COG tag, også finder et Gears symbol(det røde dødningehoved)?

Hvis det er, så er det næsten som at lede efter oste og rotter i Perfect Dark spillene :)

SPOILER slut
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RitesRitesSkrevet 18/11-06 14:49 
Ja, Crimson Omen er malet i nærheden af ALLE COG tags :)

Så de er ret lette at finde (pånær de to sidste i Act I). Også derfor jeg fik alle 30 på første gennemspilning (og fordi det var Casual, så var ikke så stresset ^^).
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-06 15:57 
Bede-x>
For at benytte den skal du trykke og holde B for at starte den op. Så vil du tydeligt kunne høre den, samt se det på skærmen, at den er klar til brug. Idet det sker ændres kontrollen til Metroid Prime kontrol på det ene stick. Så bevæger man sig tæt på en fjende og trykker R-trigger, mens man stadig holder B inde.

Som jeg også skrev til SeventhSun i den anden tråd...

Og her kommer så det man skal være opmærksom på. Når man har går frem for at angribe en fjende(B holdt i bund), så kan man slåes ud af angrebet, hvis man bliver skudt på.

Det er jeg naturligvis godt klar over. Men det ændrer ikke på at mange af de gange hvor man ikke bliver ramt, virker motorsaven stadig ikke. Også selvom jeg har holdt knappen inde i et par sekunder.

Og jeg gør på samme måde i online versus, der har saven ikke svigtet endnu...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-06 18:32, rettet 18/11-06 18:36 
Konsolkongen>
Men det ændrer ikke på at mange af de gange hvor man ikke bliver ramt, virker motorsaven stadig ikke.

Det har jeg ikke oplevet en eneste gang i de seks gennemførelser, det er blevet til. Jeg tror stadig, at folk ikke bemærker, hvis de bliver skudt på, når de står med B i bund, og derfor bliver slået ud af savanimationen.

Eller måske har de prøvet at angribe noget der er større end drones...

Men lad os teste det i co-op, så kan jeg nok lettere bedømme, hvad du gør galt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
328 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig