X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii og Virtual Console PAL line-up


Svar
SephirothSephirothSkrevet 01/11-06 13:07, rettet 01/11-06 13:09 
Havde det ikke været for Zelda var der ikke meget at komme efter, men Virtual Console-titlerne er et godt plaster på såret.

The full Wii line-up (all released 08/12/06 unless stated) reads:

Nintendo
Wii Sports
The Legend Of Zelda: Twilight Princess
Wii Play

Activision
Call Of Duty 3
Marvel: Ultimate AllianceSe hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
391 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 01/11-06 13:07, rettet 01/11-06 13:09 
Havde det ikke været for Zelda var der ikke meget at komme efter, men Virtual Console-titlerne er et godt plaster på såret.

The full Wii line-up (all released 08/12/06 unless stated) reads:

Nintendo
Wii Sports
The Legend Of Zelda: Twilight Princess
Wii Play

Activision
Call Of Duty 3
Marvel: Ultimate Alliance
Tony Hawk’s Downhill Jam

EA
Madden NFL 07
Need For Speed Carbon

Midway
Happy Feet
Rampage: Total Destruction

Sega
Super Monkey Ball: Banana Blitz

System 3
Gottlieb Pinball Classics
Impossible Mission (December tbc)
Leaderboard Golf (December tbc)
Super Fruit Fall
Tennis Masters (December tbc)

THQ
Barnyard
Cars
Spongebob Squarepants: Creature of the Krusty Krab

Ubisoft
Far Cry Vengeance
GT Pro Series
Monster 4 X 4 World Circuit
Open Season
Rayman Raving Rabbids
Red Steel
Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent


The Virtual Console range (all available in December) reads:

NES
Baseball
Donkey Kong
Donkey Kong Jr.
Ice Hockey
Mario Bros.
Pinball, Soccer
Solomon's Key (Tecmo)
Tennis
The Legend of Zelda
Urban Champion
Wario's Woods

SNES
Donkey Kong Country
F-Zero
SimCity

N64
Super Mario 64

Sega MegaDrive
Sonic the Hedgehog
Altered Beast
Golden Axe
Columns
Gunstar Heroes
Ecco the Dolphin
Space Harrier II
Toe Jam & Earl
Ristar
Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine

Turbografx (PC Engine)
Bonk’s Adventure
Super Star Soldier
Victory Run
Bomberman '93
Dungeon Explorer
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 01/11-06 13:37 
Hvordan er det nu med spillene til Virtual Console - kan de spilles med en GameCube-controllers, eller skal man have de nye classic controllers? Til Gunstar Heroes skal man jo helst anskaffe sig to controller så. Tror det bliver det første VC-spil jeg køber.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 01/11-06 13:40 
Men hvor er Trauma Center og Metal Slug? :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 01/11-06 13:53 
Troede Metroid var en launch-titel :(
ChronoChronoSkrevet 01/11-06 13:59 
Det har den ikke været længe :)

Heller ikke i USA.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 01/11-06 14:21 
Chrono>
Hvordan er det nu med spillene til Virtual Console - kan de spilles med en GameCube-controllers, eller skal man have de nye classic controllers?

Jeg mener et have læst, at man kan bruge sine GameCube controllers.
Jeg snupper Ristar med, da jeg aldrig har spillet det, og det ser ganske cool ud.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 01/11-06 14:31 
Chrono>
Det har den ikke været længe :)

Ok, så er det en noget svag line-up.
Hvis det ikke have været for Zelda, så havde jeg hoppet over. Kan selvfølgeligt håbe på at Red Steel, Super Monkey Ball og/eller Rayman overrasker :)
jaesjaesSkrevet 01/11-06 14:48 
Ikke verdens bedste line-up, men i det mindste er der noget jeg har lyst til at betale fuld pris for, modsat til X360-launch ;)

Twilight Princess er næsten sikker, og så ryger enten Downhill Jam eller Raving Rabbids nok også med. Samt måske noget til VC.

Downhill Jam virker lidt overset, så tjek det ud. Det kommer kun til Wii af de stationære konsoller, og ser ganske sjovt ud - SSX på skateboard:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2612
http://wii.gamespy.com/wii/tony-hawks-downhill-jam-tba/737717p1.html
ChronoChronoSkrevet 01/11-06 15:18 
Er der nogle af spillene som har online multiplay forresten?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 01/11-06 15:24 
Nej. Det første onlinespil på Wii bliver det nye Pokémon Battle Revolution, som lanceres på udgivelsesdagen i Japan.
QQSkrevet 01/11-06 15:26 
Prøv også at tage et kig på spillene og konsollen på nedenstående link.
Jeg troede da at Excite Truck var launchtitel....

IGN Wii Launch Guide
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 01/11-06 15:28 
Chrono>
Er der nogle af spillene som har online multiplay forresten?


Desværre ikke, ikke engang Wii Sports, det kunne ellers have givet det ellers forholdsvis tynde spil en ekstra fed feature...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/11-06 16:32 
Det er ganske simpelt ubegribeligt, at Nintendo bare frackin nægter at følge med tiden.

Hvad er lige grunden til at Wii Sports ikke er online???

Gider man spille det alene? Nej
Hvor ofte har man venner på besøg? Sjældent
Hvor tit kunne man finde nogen at spille mod over nettet? 24 timer i døgnet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KLTKLTSkrevet 01/11-06 17:07 
Der findes jo dem der til hver en tid ville argumentere for, at et nyt spil i Zelda serien i sig selv gjorde en investering i en ny Nintendo konsol til en sikker sag.

Samtidig er det meget sjovt at se at Nintendo endnu engang sender en ny konsol på gaden, uden der samtidig lanceres et nyt spil i Mario serien men sådan er det nu bare!
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 01/11-06 17:12 
KLT>
Der findes jo dem der til hver en tid ville argumentere for, at et nyt spil i Zelda serien i sig selv gjorde en investering i en ny Nintendo konsol til en sikker sag.

Jeg er nok egentlig en af dem, men der er bare det, at man kan købe det til sin GameCube i stedet og så endda slippe for fiskestangen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 01/11-06 17:21 
Det er iøvrigt spændende at vi bliver tilbudt titler fra PCE. Bare det nu ikke bliver nogle mindre heldige konverteringer som vi har set til Xbox Live. Her tænker jeg bl.a. på Scramble og Frogger.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 01/11-06 17:22, rettet 01/11-06 17:23 
Er der nogen der har set noget info om hvor meget VC-spillene generelt kommer til at fylde?

Jeg kan ihverfald godt forestille mig at jeg vil have lyst til at hente en hel del NES- og SNES-klassikere.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 01/11-06 17:31 
Har jeg forstået det korrekt, at hvis man køber en US Wii, så får man adgang til de titler som er udkommet på det amerikanske marked? Altså køber jeg en Wii herhjemme, så kan jeg godt glemme alt om at hente Chrono Trigger? HVIS det en dag skulle dukke op på VC.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 01/11-06 17:38 
Juggernaut>
Bare det nu ikke bliver nogle mindre heldige konverteringer som vi har set til Xbox Live.

Det er svjv emuleringer - ikke konverteringer. Så de bliver vel stort set som de var.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 01/11-06 17:53, rettet 01/11-06 17:55 
Jeg tror jeg venter med en WII til der kommer nogle flere snes (rpg) spil på bordet ;)
EDIT:
og når der kommer et officelt svar på Juggernauts spørgsmål omkring region
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KilroyKilroySkrevet 01/11-06 18:31 
Ja, den lineup er godt nok ret så skuffende. Jeg havde ellers regnet med Excite Truck og Elebits, men Elebits er end ikke på listen...
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad jeg skal købe. Ingen af spillene tiltaler mig særlig meget (Til forskel fra eksempelvis X360, der i det mindste havde Kameo ;) ).
I det mindste kan jeg altid fordybe mig i lidt nostalgi.
Kilroy Was Here
dpldplSkrevet 01/11-06 18:51 
Wii Play, Wii sport, red steel og monkey ball det er mere end nok spil til mig. :D

Også plus sonic, golden axe og ecco på VC. Tro jeg kan klare mig i ok tid med alt det.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 01/11-06 19:29 


Aii caramba!... Wii pakkes ud.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/11-06 19:40 
Jeg er fint tilfreds med launch-titlerne, så længe Zelda er tilgængeligt. Regner med maskine, RGB-kabel og Zelda natten til d. 8., og så måske Super Monkey Ball senere. Og evt. en ektra Wiimote hvis SMB er noget værd i multiplayer, som det ser ud til at det er :)
JuggernautJuggernautSkrevet 01/11-06 22:09 
RJK>
Det er svjv emuleringer - ikke konverteringer. Så de bliver vel stort set som de var.

Ja, det håber jeg sandelig også.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-06 14:46 
SeventhSun>
Det er ganske simpelt ubegribeligt, at Nintendo bare frackin nægter at følge med tiden.

Hvor ofte har man venner på besøg? Sjældent

Aldrig! ;-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RooneyRooneySkrevet 02/11-06 16:42 
Jeg var ikke klar over, at man skal smide 650,- for en ekstra controller til Wii'en, men det skal man åbenbart.

En ekstra controller købes i to dele; En nunchuk og selve D-pad controlleren. Nunchuk m. remoten, koster 400,- og D-Pad dimsen koster 250,-. Man skal jo helst ha' begge dele, for at ha' en funktionel Wii controller, så den pris stejler jeg helt på; Mener at det er alt for dyrt, for en controller.

Prisen blev oplyst til mig i dag, i Bog & Idé.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 02/11-06 16:57 
Men hvilke pil skal du bruge en ekster D-pad controlleren.?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/11-06 16:58 
Rooney>

En ekstra controller købes i to dele; En nunchuk og selve D-pad controlleren. Nunchuk m. remoten, koster 400,- og D-Pad dimsen koster 250,-.

Forstår ikke den opdeling - "den komplette controller" indholder Wiimote (remoten) + en Nunchuk-del (analog-tilføjelsen). En D-pad controller ved jeg ikke lige hvad er - der er D-pad på Wiimoten.

Kan de ikke have snakket om Classic-controlleren til Vitual Console? Det lyder også mere rigtigt med priserne.
JuggernautJuggernautSkrevet 02/11-06 17:05 
Pieyanthikos>

Kan de ikke have snakket om Classic-controlleren til Vitual Console? Det lyder også mere rigtigt med priserne.

Det kan kun være den der menes. Den kan vel også bruges i normalt omfang? Ved godt at der ikke er den der motion-sensor ting i, men om det enkelte spil kan opsættes til dette måske?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RooneyRooneySkrevet 02/11-06 17:10 
Pieyanthikos>
Kan de ikke have snakket om Classic-controlleren til Vitual Console? Det lyder også mere rigtigt med priserne.

Jeg håber det er sådan det hænger sammen - lyder logisk.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dpldplSkrevet 02/11-06 17:30, rettet 02/11-06 17:35 
Wiimote og Nunchuk købes hver for sig. Grund er nok vis en af dem går i stykker så kan man slippe med at købe 1 del. Plus der er altså også nogen spil der kun bruger wiimote.

IMO at sælge dem hver for sig er da smart. Der er stor chance for du kun ødelægger 1 af delene, vis der sker et uheld.

Sådan er det i det mindste i USA. Hvor wiimote er 40$ og Nunchuk er 20$ (Vis jeg husker rigtig)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 02/11-06 17:30, rettet 02/11-06 17:40 
Mon ikke Bog&Ide har misforstået noget?

Jeg mener bestemt at Wiimote, Nunchuck og Classic controlleren alle sælges som seperate dele.

EDIT: pdl var hurtigere ;)

Play.com har prissat delene således:
Wiimote: £29,99
Nunchuck: £14,99
Classic controller: £14,99
RooneyRooneySkrevet 02/11-06 17:55 
Jeg har lige snakket med dem igen.

Der er ihvertfald 3 varenumre, som har med controllere at gøre. Wiimote, nunchuk og classic controller.

Classic controller kan jeg forstå at man skal købe for sig, hvis den skal bruges udelukkende til Gamecube spil?

Men Wiimote og nunchuk skal købes hver for sig; Så skal man da stadig købe to seperate dele, hvis man vil ha' én komplet Wii controller? Hvilket man skal betale 650,- for.

Hvorfor ikke bare lave Wii controlleren i én pakke, og så gøre det billigere?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dpldplSkrevet 02/11-06 18:04, rettet 02/11-06 18:05 
Hvem har sagt at smide dem i en pakke, gøre det billiger? :/

Og som jeg sagde før, det er kun en fordel de deler dem op. Fordi vis der sker et uheld og du kun smadre wiimote del, jamen så spare du 250kr og ender ikke med en for meget nunchuk.

Og beano du stavet mit nick forkert ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 02/11-06 18:11 
Rooney>
Hvorfor ikke bare lave Wii controlleren i én pakke, og så gøre det billigere?

Fordi Nintendo vil tjene kassen :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/11-06 18:26 
Rooney>

Men Wiimote og nunchuk skal købes hver for sig; Så skal man da stadig købe to seperate dele, hvis man vil ha' én komplet Wii controller? Hvilket man skal betale 650,- for.

Så kan man næsten lige så godt købe Wii Play hvor en Wiimote følger med for free, selvom det må være Wiimoten alene med den pris de samlet koster.
ChronoChronoSkrevet 02/11-06 18:39 
Hvor kan man læse om Wii Play og se film eller billeder? IGN har ikke så meget. Det er vist ikke en launchtitel i USA.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dpldplSkrevet 02/11-06 18:49 
Her er lidt info om det. (Ikke ret meget. Men alle "spil" i wii play er kort fortalt der)

Link...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ChronoChronoSkrevet 02/11-06 19:03 
Pong, Pool og Find Holger :)

Men det lyder da som noget der skal købes til launch hvis der er en gratis wiimote med.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ZøvnigZøvnigSkrevet 05/11-06 20:51 
Jeg er ret skuffet over at Excite Trucks ikke bliver udgivet på launch dagen,da jeg havde set meget frem til dette.

Men en Wii med Wiisports, Red Steel og Zelda plus en ekstra Wiimote plus en nunchusk.. så tror jeg alligevel jeg lige klare mig igennem jule dagene.

Havde jeg flere penge var Rayman også en titel jeg ville gå efter. Serien har aldrig før sagt mig noget og aliigevel har de mange trailers fanget min interesse 100%

Synes ikke der er så meget at klage over omkring laucn titlerne. Jeg kan ikke huske hvornår en konsol sidst har haft så stærkt et line up fra dag 1.

Men det afhænger jo altid af smag ;)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
BeanoBeanoSkrevet 05/11-06 22:56 
Syntes nu maskinen mangler en ægte "killer-app" på selve dagen i Europa (vil ikke tælle Zelda da den jo kommer på GC også) - stadig skuffet over at Metroid 3 ikke kunne komme til launch :(

Men regner da men at købe maskinen udelukkende for at prøve nogle af de wiimote specifikke titler.
Bede-xBede-xSkrevet 05/11-06 23:26 
Jeg kan godt forstå, at Nintendo ikke kan udsende Metroid og Zelda på samme dag, men jeg har sværere ved at finde forståelse for, at de ikke tænker mere langsigtet.

Zelda burde være eksklusivt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 05/11-06 23:44 
Kommer GameCube-udgaven ikke først et par uger efter?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 06/11-06 00:37 
Ifølge Nintendo-Europe.com, udkommer Gamecube udgaven allerede den 15. december, kun en uge efter Wii udgaven...
What a shame...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-06 10:56 
Angående controllere så er det selvfølgelig dyrt med 2 eller flere komplette nunchuk sæt.

Men helt ærligt - i hvilke spil er det lige man skal bruge mere end én nunchuk?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RooneyRooneySkrevet 06/11-06 11:31 
I multiplayer spil..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-06 14:01 
Ja ja kvikke!

Jeg har ikke set ret mange multi spil til Wii endnu, der bruger nunchuk.

Åbentlyst vil det vel mest være FPS'er, og jeg ser bare ikke den store grund til at spille Red Steel osv. i split screen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KLTKLTSkrevet 06/11-06 18:19 
Jeg vil nu også umiddelbart udtrykke forståelse for at Nintendo ikke sender Metroid ud til launch, for det er selvfølgelig klart at de ikke skal sende alle deres største titler ud på en gang da dette formentlig vil hæmme salget for hver enkelt en smule.

Men måske havde det været mere optimalt med Metroid som en del af deres launch lineup, og så i stedet sende Zelda TP gå gaden senere så det ikke koliderer med GC udgaven af samme spil.
9/11 Was An Inside Job
dRxLdRxLSkrevet 06/11-06 20:39 
Jeg synes det er lidt cool at Nintendo at udgive 2 versioner af TP. Måske netop cool fordi det virker som så dårlig en forretnings idé. Se det er hvad jeg kalder overskud =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
391 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig