X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 06/01-11 23:20 
neros>
..og lige til sidst så er de der nye Batman film langt overvurderet til at være rene mesterværker. Bale har medvirket i andre film som er langt bedre.

I mine øjne er Dark Knight et mesterværk. Og meget af det skyldes to skuespillere (Bale og Ledger) og en instruktør. Og Nolan er nok en af nutidens bedste instruktører. Jeg nævner lige Memento, The Prestige og Inception i den sammenhæng.

Ovenstående er selvfølgelig min mening.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 06/01-11 23:47, rettet 07/01-11 08:37 
Sjovt jeg synes også Inception er laaaaangt overvurderet. Den har flotte scenerier det vil jeg give den, men come on.. En tju-bang film i drømmeland. Jeg mener kunne man for helvede ikke have fundet på noget mere opfindsomt nu da man har lukket op for godteposen, det ubeviste og noget der skulle forstille at være vores drømmeverden. Jeg drømmer ihvertfald ikke om sådanne sterile intet sigende miljøer! Jeg synes den er gabene kedelig faktisk. Man kunne have fundet på så langt mere spændene miljøer og vilde scenerier med datidens film teknologi. Slutningen er også ganske almindelig for den slags film og set 100 gange før. Vi kender det jo alle. Drømmer vi eller er det virkelighed osv ;-)

Når det så er sagt, er de nye Batman film gode nok og spændene. Jeg kan bare ikke lide når man hyper den nyeste af dem (The Dark Knight) til at være en af århundredets film, som jeg husker jeg læste om den for noget tid siden, men det kan da godt være man skulle gense den igen for at se hvad det er folk er så vilde over?

The Prestige derimod var jeg ganske glad for.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/01-11 23:52 
Azzkikr>
Metal gear filmen blev skrottet for længe siden, den bliver ikke til noget.

Det er bare imbd der ikke har fået den fjernet fra deres system.

Nåh haha ok, men den skal nu nok komme alligevel på et tidspunkt ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/01-11 00:39 
neros>
Sjovt jeg synes også Inception er laaaaangt over vurderet.

Den vil jeg også godt skrive under på. I hvert fald temmelig overvurderet. Der bliver kylet rundt med lidt for mange Rambo-håndgranater (den slags som på magisk vis er blevet fyldt op med 40.000 liter benzin), til at jeg kan acceptere den alvorlige tone, der forsøges lagt for dagen.
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/01-11 01:30 
KB2, Inception indeholder ikke magi, men det er til gengæld...

SPOILER

en drøm. :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/01-11 02:09, rettet 07/01-11 02:11 
Ja, jaaa...

Men "illusionen" ville bare have virket så meget bedre, hvis der ikke var gået Steven Seagal i den.
Traileren gjorde i hvert fald langt mere indtryk på mig end selve filmen :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 07/01-11 08:21 
Jeg synes godt nok også både The Dark Knight og The Prestige er langt bedre end Inception, men samtidig synes jeg også The Dark Knight er klart bedre end The Prestige. The Prestige er en relativt typisk "trylle-krimi", hvor filmens "twist", der skal forestille at være det store shock-moment, er temmelig let gennemskueligt allerede tidligt i filmen.
Men i bedste Fight Club stil er "twistet" dog ikke altafgørende for filmen, og den vinder på uendeligt mange andre punkter, og er rigtig godt fortalt. Men jeg synes bare The Dark Knight alt i alt er en mere helstøbt film, og i kraft af at Nolan har gjort det over en superheltefilm og lavet et produkt der kan tiltale så mange mennesker og stadig være objektivt godt, fortjener godt nok nogle point. Måske er filmen overvurderet, men det er så kun fordi den er SÅ hypet som den er. Den er stadig blandt årtiets bedste film IMO.

Der er dog ingen af dem der kan nå Nolans mesterværk, Memento, til sokkeholderne. :) Inception var, som jeg allerede har været inde på, stærkt plaget af Hollywood-producenter der vil skabe en effekt-præget tjubang-film, og jeg så gerne Nolan give sig i kast med "sit eget" projekt igen, som han selv kan være herre over uden at være bundet af et krav om at det skal være en blockbuster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/01-11 08:39 
Killer Bean 2>
Ja, jaaa...

Men "illusionen" ville bare have virket så meget bedre, hvis der ikke var gået Steven Seagal i den.
Traileren gjorde i hvert fald langt mere indtryk på mig end selve filmen :)

Helt enig her.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/01-11 10:02 
Inception er overvurderet, helt klart, men det er både Dark Knight og især The Prestige også, især sidst nævnte er ikke mere end en ok film efter min mening.

I det hele taget har Nolan hypen taget stærkt overhånd. Det er gode film, men langt fra hvad de er blevet kørt op til at være efter min mening.
enfenenfenSkrevet 07/01-11 10:31, rettet 07/01-11 10:34 
Der er ingen tvivl om, at Inception har delt vandene. Jeg hører så til dem, der mener, det er et mesterværk - så den to gange i biffen. Men jeg var/er også helt tosset med den første Matrix film, hvor jeg godt synes, men kan trække nogle paralleller.

Batman Begins var jeg ikke lige så imponeret af som jeg var med The Dark Knight. The Dark Knight fik uden tvivl ekstra fokus fra omverdenen grundet Heath Ledgers død. Men hans performance, synes jeg ikke, man kan pille ved i den film. Og samtidigt ser jeg så meget frem til The Dark Knight Rises.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 07/01-11 10:36 
Heath Ledger aside, så synes jeg det især er Aaron Eckhart's indsats som Harvey Dent der virkelig gjorde den film til noget særligt. Håber Nolan har planer om at bruge ham igen i fremtiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/01-11 11:19 
Azzkikr>
I det hele taget har Nolan hypen taget stærkt overhånd. Det er gode film, men langt fra hvad de er blevet kørt op til at være efter min mening.

Jeg kunne ikke være mere enig.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/01-11 11:22 
enfen>
Men jeg var/er også helt tosset med den første Matrix film, hvor jeg godt synes, men kan trække nogle paralleller.

Synes det er noget pjat at sammenligne den så meget med The Matrix!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/01-11 12:26 
Mht, hype tror jeg godt, jeg kan se en parallel. Jeg har set indtil flere bumsede teenage-drenge gå fuldstændig i koma over Inception i omtrent samme grad som jeg selv gik i koma over The Matrix, da jeg selv var en bumset teenage-dreng. Om den så fortjener det, er jo en anden sag ;)
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 07/01-11 13:04 
Matrix eller Inception?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/01-11 13:20 
Jeg forstår ikke Matrix sammenligningen. Hvorfor skulle nogen 'teenage drenge' falde i svime over de aktion scener i Inception? De var da ikke noget specielt?

Der var måske lidt meget bang bang i drøm 3, men ellers synes jeg overhovedet ikke det var en stor del af filmen, på samme måde som i matrix hvor alle kampscenerne jo udgør halvdelen af filmen.

Aktionscenerne i Inception er jo på ingen måde omdrejningspunk eller højdepunker i filmen som de er i Matrix.
SumezSumezSkrevet 07/01-11 13:46 
Jeg vil alligevel vove at påstå at "teenagedrenge faldt i svime" over Matrix pga. andet end actionscenerne. Jeg må indrømme at jeg heller aldrig har set dem som noget specielt i den film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/01-11 13:50 
Hvis der ikke var nogen fede aktion scener i Matrix var der næppe nogen der ville mene filmen var halvt så god, det samme kan ikke siges om inception.

Det er langt fra et så afgørende element i inception som i matrix.
SumezSumezSkrevet 07/01-11 13:51, rettet 07/01-11 13:52 
Hvis man mener actionsscenerne i Matrix er afgørende for filmen, har man da for alvor misforstået den. Og så svær at forstå er den da godt nok ikke. :P

Husk vi snakker om 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/01-11 14:24, rettet 07/01-11 14:29 
Om Matrix:

Neo:
"I know Kung fu"

Morpheus:
"Show me.."

..og så er vi igang! Fantastisk kampscene lige der. Bare lydene i sig selv er fantastiske!

Do you think that's air you're breathing now?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/01-11 14:35, rettet 07/01-11 14:37 
Sumez>
Hvis man mener actionsscenerne i Matrix er afgørende for filmen, har man da for alvor misforstået den. Og så svær at forstå er den da godt nok ikke. :P

Husk vi snakker om 1'eren.

Det har da en mega betydning for filmen og hele konceptet i filmen. Måske ikke direkte for forståelse af filmen, men det meste af filmen handler jo netop om at Neo skal træne sig op at kunne nakke de agenter der og fysiskens love i gælder i drømmeverdenen og alt det fis der og at han er 'the one' -> alle aktionscenerne.

Aktion delen i matrix er langt vigtigere og har langt større indflydelse på filmen som helhed i Matrix, det burde være logik.

Det kan slet ikke sammenlignes med Inception på nogen som helst måde.

Men hver sin mening.
JmogJmogSkrevet 07/01-11 14:48, rettet 07/01-11 14:49 
Sumez>
Heath Ledger aside, så synes jeg det især er Aaron Eckhart's indsats som Harvey Dent der virkelig gjorde den film til noget særligt. Håber Nolan har planer om at bruge ham igen i fremtiden.

Dark Knight SPOILERADVARELSE
.
.
.
.

..det vil da rent plotmæssigt være ganske svært, når Dent er død ;-). Jaja, superheltegenren er kendt for at genoplive folk, men jeg tvivler på, Nolan ville finde på det her. Det ville også ødelægge hele pointen med Dark Knight.
SumezSumezSkrevet 07/01-11 14:52, rettet 07/01-11 14:53 
Jeg snakker om at Nolan bruger skuespilleren i en anden film, ikke at han genbruger figuren i en ny Batman-film. :)

Men rent bortset fra det synes jeg faktisk at det ødelægger hele pointen med hans figur at han bliver slået ihjel på den måde i Dark Knight, det er en af filmens største fejl IMO. Det er sådan en fantastisk perfekt opbygning til en skurk (Twoface), og så bliver han bare fejet af vejen før det bliver udnyttet ordenligt.

Iøvrigt synes jeg ikke der er noget i Dark Knight der tyder på at han er død - han bliver aldrig erklæret død ifølge det man ser på skærmen. Men den officielle udmelding (og teksten i manuskriptet) er at han er død, så det er denne jeg hænger mig ved. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/01-11 16:10 
Wehner>
Matrix eller Inception?

I mit tilfælde begge to. Jeg har fået et lidt køligere forhold til The Matrix med tiden.

...Den er god stadigvæk federe end Inception.

Azzkikr>
Hvorfor skulle nogen 'teenage drenge' falde i svime over de aktion scener i Inception?

Jeg forstår det heller ikke. Men jeg har set det ske :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/01-11 21:57 
jaes>
jaes>
Det er vist ikke nævnt, at Ridley Scott skal instruere den kommende Alien prequel. Jeg vidste ikke engang, at der var en ny Alien-film på vej. Hvis det ikke lige er fordi Ridley Scott skal instruere ville jeg helst have undværet - Alien starter et perfekt sted, der er ingen grund til vise, hvad der skete inden. Men ok, Ridley Scott!

http://www.variety.com/article/VR1118006722.html?categoryid=13&cs=1&nid=2562

Det bliver så prequelS (to):
http://www.guardian.co.uk/film/2010/apr/27/ridley-scott-alien-prequels-3d

Og filmen har nu fået sit eget liv, du får din vilje, og den er ikke længere end Alien-film! Faktisk synes jeg projektet lyder langt mere interessant nu. Noomi Rapace fra Mænd Der Hader Kvinder får hovedrollen.
http://blastr.com/2011/01/that-alien-prequel-is-not.php
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 20/01-11 12:06 
Fedt! Læste sjovt nok på tekst-tv, at Noomi Rapace skulle være med i en ny Ridley Scott-film, men der stod ikke, at det var det tidligere Alien-projekt.
nerosnerosSkrevet 20/01-11 12:47, rettet 20/01-11 15:19 
Jeg venter med at juble til jeg har læst hvad det så rigtige script kommer til at handler om.

Jeg håber ikke Ridley Scott har fået nye ideer af at se den forfærdenlige Alien 4..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/01-11 08:46 
Catwoman (som man kunne forudse) og Bane bliver skurkene i den næste Batman-film:
http://www.imdb.com/news/ni7037838/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/01-11 09:14 
Anne Hathaway :-/ ... Kunne de ikke have hyret Scarlett Johansson.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/01-11 09:21 
Nu har jeg aldrig hørt om hende Anne, men hun ser da fin ud til rollen. Jeg forstår ikke hvorfor Scarlett Johansson skal være med i samtlige drengerøvsfilm nu om dage, jeg er ved at være rimelig træt af hende, selvom hun er en god skuespiller.
Jeg kan også godt forstå at mange synes hun ser godt ud (men lidt underligt, da jeg i Ghost World så hende som det "grimme" modstykke til Thora Birch), men hun har jo slet ikke det der "klassisk skønhed" man forventer fra Catwoman.
Men så længe det ikke er Halle Berry er jeg glad. Michelle Pfeiffers Catwoman kan sikkert ikke slås alligevel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/01-11 09:28, rettet 21/01-11 09:30 
Jeg syntes Anne Hathaway klart er et bedre valg end Scarlett Johansson - til Nolan's mørkere fortolkning af Batman syntes jeg bare hun passer bedre i.

Scarlett Johansson er bestemt nemmere at se på og ville f.eks. have været et oplagt valgt hvis det var i 90'er Batman stilen :)

Tom Hardy som Bane er genial casting - han skal nok bare i Bronson-træning igen :D
WehnerWehnerSkrevet 21/01-11 09:30 
Når jeg ser Anne Hathaway tænker jeg 'vanilla incarnate', så jeg synes bestemt ikke, hun passer til et mørkere univers.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 21/01-11 09:36 
Wehner>
Når jeg ser Anne Hathaway tænker jeg 'vanilla incarnate', så jeg synes bestemt ikke, hun passer til et mørkere univers.

Enig! Hun står for mig som prinsesse-sukker-sød og fashion femme fatale. Dog stadigvæk bedre end Halle Berry!

Tom Hardy (aka "Praetor Shinzon" fra ST: Nemesis) er til gengæld et helt åbenlyst valg - bare der nu ikke går alt for meget cgi i den.
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 21/01-11 09:46 
Sumez>Jeg kan også godt forstå at mange synes hun ser godt ud (men lidt underligt, da jeg i Ghost World så hende som det "grimme" modstykke til Thora Birch), men hun har jo slet ikke det der "klassisk skønhed" man forventer fra Catwoman.

Klassisk skønhed er da lige netop det Scarlett har i spandevis.

Sumez>
Nu har jeg aldrig hørt om hende Anne, men hun ser da fin ud til rollen.

Aldrig hørt om Anne Hathaway!?

Wehner>
Når jeg ser Anne Hathaway tænker jeg 'vanilla incarnate', så jeg synes bestemt ikke, hun passer til et mørkere univers.

Er Catwoman ikke netop ligbleg?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/01-11 09:50, rettet 21/01-11 09:51 
Som sagt vil jeg give folk ret i at Scarlet Johanson er flot, men hun har et meget unikt og karakteristisk ansigt. Hende Anne Hathaway (og nej, jeg har aldrig hørt om hende, var det ikke det jeg skrev? Hvorfor mener du jeg burde have hørt om hende? Så vidt jeg kan se på IMDB har hun ikke været med i noget jeg bør ærgre mig over at være gået glip af) har et meget mere typisk, symetrisk kvindeansigt efter bogen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/01-11 10:01, rettet 21/01-11 10:02 
Ja mener også at Anne Hathaway har et meget mere alm. udseende - ikke specielt glamorøs når lakken pilles af. Selina Kyle er den kedelig og farveløse pige som ikke skiller sig ud fra mængden men springer ud som Catwoman om natten. Scarlett Johansson er for pæn og nuttet :)
NaieraNaieraSkrevet 21/01-11 10:12 
Sumez>
Hvorfor mener du jeg burde have hørt om hende?

Fordi hun er en pænt stor skuespillerinde. Det overraskede mig helt oprigtigt, at du aldrig havde hørt om hende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/01-11 10:14 
Du er simpelthen nødt til at uddybe. Du har indtil videre sagt at "jeg burde have hørt om hende" og at "hun er en stor skuespilleringe" - Kan du ikke evt. nævne bare et par væsentlige film, hvor hun har gjort sig bemærket, som burde medføre at jeg "ikke kan undgå at kende hende"?
Den eneste relativt interessante titel jeg kan finde på hendes CV er Brokeback Mountain, som jeg aldrig har fået set, men så vidt jeg har hørt er kvindekønnet ikke så relevant i den setting. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-11 10:53 
Sumez>
Den eneste relativt interessante titel jeg kan finde på hendes CV er Brokeback Mountain, som jeg aldrig har fået set, men så vidt jeg har hørt er kvindekønnet ikke så relevant i den setting. :P

Hehe, jeg skulle lige til at skrive det samme.

Jeg har heller aldrig hørt om hende før nu.
nerosnerosSkrevet 21/01-11 11:34 
Wehner>
Anne Hathaway :-/ ... Kunne de ikke have hyret Scarlett Johansson.

Fuldstændig enig!

Jeg synes Hat-away er det dårligste valg ever, men LOL Catwoman filmene eller skal vi sige filmen kan jo umuligt blive mere ringe eller kan den ?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/01-11 11:36 
Bedre end Reptilicus... nej egentligt ikke :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/01-11 11:53 
Anne Hathaway er indbegrebet af "Hollywood hot stuff du jour" på kometkarrierekurs... på trods af hendes uskyldsrene ydre, tror jeg godt hun kan finde kløerne frem til rollen :-)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-11 12:04, rettet 21/01-11 12:04 
Hot stuff?

Jeg synes nu ikke ligefrem hun er nogen udpræget skønhed :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/01-11 12:09 
Beano>
Scarlett Johansson er bestemt nemmere at se på og ville f.eks. have været et oplagt valgt hvis det var i 90'er Batman stilen :)

Enig. Scarlett Johansson ville være et oplagt valg til et "remake" af Michelle Pfeiffer's Catwoman. Men Anne Hathaway virker perfekt til Nolan's udgave af Batman-universet. Vi har langt fra set de bedste kort fra Hathaway's hånd endnu :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/01-11 12:10 
Azzkikr>
Jeg synes nu ikke ligefrem hun er nogen udpræget skønhed :P

"Hot stuff" som i: "The bee's knees" eller "Talk of the town" :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 21/01-11 12:32 
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk gerne vil se Scarlett Johansson som Catwoman??? Jeg synes hun var irriterende (unødvendig) nok i Iron Man 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/01-11 12:56, rettet 21/01-11 12:56 
Hun var bare fuldstændig fejlcastet til en rigtig dårlig film. Jeg kan sagtens se hende som Catwoman. Der er noget kat over hende li'som der er over Michelle Pfeiffer :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/01-11 15:27, rettet 21/01-11 20:37 
Sumez>
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk gerne vil se Scarlett Johansson som Catwoman??? Jeg synes hun var irriterende (unødvendig) nok i Iron Man 2

1. Hun havde en black slimsuit lavet af lak og læder på.
2. Hun er lækker
3. Hun ligner lidt en mis
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 27/01-11 13:27 
Er der nogen, der har set de to forlængede udgaver af Avatar og kan sige noget om den?

Jeg har en pervers trang til at købe denne
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 27/01-11 13:37 
6 disks?!!?

Så kan der vist ikke være meget tilbage at fortælle om den film bagefter :D
1'802 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig