X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Filmsnak


Svar
jaesjaesSkrevet 03/10-06 16:18, rettet 03/10-06 16:26 
Luc Besson har pensioneret sig selv som filminstruktør. Det er et par måneder siden det kom frem, men jeg følger ikke så meget med i den slags, så jeg har først læst det i dag. Det har vist heller ikke været nævnt herinde.

Det er da lidt vildt. I hvert fald har han for mig altid stået som noget nær det perfekte bindeled mellem den franske og den amerikanske filmtradition. Han har da ... Se hele indlægget


Film-making is such a demanding mistress.
1'802 emne(r).

Svar
SephSephSkrevet 19/10-15 09:56 
Syntes Luke mangler på plakaten.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 10:05, rettet 19/10-15 10:06 
Synes også lyssværene laver en mærkelig zig-zag form. Sammenlign f.eks med Return of the Jedi, hvor der er ét lyssværd og meget mere ro i layoutet.

Men man kan da godt mærke det er kvindernes årti, når østrogenet er i centrum.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/10-15 10:15, rettet 19/10-15 10:16 
Seph>
Syntes Luke mangler på plakaten.

Også min tanke, men han har nok rødt lyssværd og maske på :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 11:06, rettet 19/10-15 11:07 
Åh bob bob bob... man kan jo tolke en helt masse ud fra layoutet. Manden i masken (Luke?) + det røde lyssværd har fuldstændig samme vinkel som kvinden og hendes våben. Der er naturligvis en symbolsk relation mellem de to (familie?).

Edit: Ny Death Star i baggrunden?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 19/10-15 11:09 
Hvor har de gjort af Mark Hamill?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/10-15 11:13 
millennium>
Men man kan da godt mærke det er kvindernes årti, når østrogenet er i centrum.

Fordi der er hele to hunkøn på plakaten? Arh, come on.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 11:13, rettet 19/10-15 11:16 
Bag masken, Naiera. :)

Nej Sumez, fordi hun er i centrum (og ikke i bunden iført en guld-bikini)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 19/10-15 11:51, rettet 19/10-15 11:52 
Hvorfor fjernede du plakaten?

Jeg har ikke fulgt med, så jeg troede egentlig at den store slemme maske var noget Sith-halløj med hende Gwendoline fra Game of Thrones indeni.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/10-15 12:07 
Naiera>
Hvor har de gjort af Mark Hamill?

Ja hvor er han lige? Det kunne være ham i den orange flyverdragt der...?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/10-15 12:26, rettet 19/10-15 12:28 
Min første tanke var, hvor er Luke?

SPOILER-TEKST:
Bag masken? :D

(100% spekulativt, ikke direkte en spoiler)
nerosnerosSkrevet 19/10-15 13:33, rettet 19/10-15 13:46 
Nope! Ikke efter hvad rygterne siger ;-) Men nu bliver jeg bange igen..

Edit: Hold nu kæft nu eksplodere mit hoved.. :O
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 14:24, rettet 19/10-15 14:33 
Det er så møg besværligt at bladre mellem page 29 og 30, så her er lige plakaten igen:

Filmsnak

100% spekulation: Gamle Luke har fået en datter, Miss Skywalker, men synes alt det anarki efter Emperiets fald var noget rod, så han rejser et nyt diktatur. Luke var alligevel lidt for meget som sin far. Han kan godt lide at bøgerne står pænt i reolen. :)

EDIT: Rygterne siger også at Disney vil genudsende de originale Star Wars film, uden alt Lucas' lort og tilføjelser. Og hvor Han Solo skyder først. Så kan de både tjene (flere penge) og sige fuck you Lucas på samme tid. :)

TÆNK hvis de gik så langt at skrotte de tre prequels, og så lave tre nye med deres egen manus og uden midi chlorians :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/10-15 14:33 
Det er næsten for oplagt hvis Luke skal være faldet... Men jeg ville ikke være overrasket hvis de går den vej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 14:40, rettet 19/10-15 14:41 
Var Luke ikke allerede en lidt dyster gut i Return of the Jedi? Klædt i sort, melankolsk, besejrede Vader med et jedi-raseri-anfald?
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 19/10-15 14:45 
Nu er jeg ikke den store Star Wars-fan, men..
Ville det ikke ødelægge idéen i de originale Star Wars-film, hvis den onde cyklus bare skal fortsætte for evigt?
Det var det jeg hadede ved original cut af Abernes Planet 4 :b
XiwanaXiwanaSkrevet 19/10-15 14:45, rettet 19/10-15 14:47 
Det er ikke uden fortilfælde, at der mangler en eller flere centrale skikkelser på Star Wars-plakater: Solo og Obi-Wan var ikke med på den første plakat til Hope, Yoda (og i visse tilfælde, Lando) manglede på den til Empire og Kejseren på den til Return.

EDIT: Hvis Luke blir' ond, lugter det lidt for meget af genbrug fra Dark Empire-serien (https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Empire)
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 19/10-15 14:46 
millennium>
besejrede Vader med et jedi-raseri-anfald?

Hvad for en film har du set? :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 14:49 
Her: https://youtu.be/KQxKOlrfZKc?t=71

Han har jo nærmest fråde om munden.... :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/10-15 15:00 
Det er ikke det, der besejrer Vader :) Det er jo der Luke taber.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/10-15 15:28 
Det er virkelig spændende! De rygter jeg har læst handler om en ond cyborg ligende figur som kun kan besejres af Luke som ellers har isoleret sig væk på en øde planet ligesom Joda gjorde det. Hvad nu hvis Luke både er god og ond, altså han har en personlighedsspaltning ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/10-15 16:58 
*fixed*

Filmsnak
WehnerWehnerSkrevet 19/10-15 17:04 
Du skal slet ikke spøge med den slags...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 18:03 
Seriøst, der blev jeg faktisk lidt ked af det...
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-15 18:47 
Jeg blev glad :)

Bare så Beano ikke får dårlig samvittighed.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 19/10-15 18:51 
Hvis Abrams bliver spurgt om fyren med masken er Luke og han svarer nej, så ER det Luke.
BeanoBeanoSkrevet 19/10-15 19:12, rettet 19/10-15 19:12 
Konsolkongen>
Bare så Beano ikke får dårlig samvittighed.

Det er umuligt - jeg ejer hverken pli eller skam. Men tak ellers ;)
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 19:19, rettet 19/10-15 19:20 
3of19>
Hvis Abrams bliver spurgt om fyren med masken er Luke og han svarer nej, så ER det Luke.

Han har sikkert øvet sig på et svar som siger intet. :) Eller også har hans agentur bare bandlyst interviews indtil filmen er udkommet.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 19/10-15 21:16 
Pigen er med al sandsynlighed Solos og Leias datter. Udover at det passer godt med at Luke følger den sande (sexløse) Jedi-vej som Kenobi gjorde, så vil det virke klodset at introducere en ny hovedperson, hvor moderen også er en ukendt. For det ville hun være nødt til at være, da Leia er den eneste kvindelige karakter i den oprindelige trilogi, som vi reelt kender (nej, Mon Mothma tæller ikke).

Lyssværd parallelt med staven er en fin måde at vise, at pigen flirter med den mørke side. Det eneste spørgsmål plakaten stiller er reelt hvem dælen ham i masken er. Enten er det en vi kender eller også er det bare for at det skal se sejt ud (ligesom Vader).

Hvis det er Luke, så er det næsten for nemt, når nu han er den eneste af de gamle, der ikke er på plakaten. Jeg tror Abrams troller. Eller er vildt ærlig om, at Luke er MEGET lidt med i filmen. Tror dog mest på at det er trolling for at få fanteorierne til at gå amok.

Skurken er nok en vi ikke kender, hvilket gør det rigtigt interessant at se hvordan de vil gøre ham spændende for os. Et hemmeligt eksperiment fra kejserens side; måske en klon, der har simret i 30 år med de bedste træk fra alle kejserens elitesoldater.

Nå nej, Lucas retconnede jo hvad klonkrigene var, så det blev langt mere trivielt med en eneste klontemplate. Men et eller andet slags eksperiment kunne han godt være. Og en klon "simring" ville forklare hvorfor ingen har set ham i 30 år.

Nåja, han kan vel have været på en mission "beyond the outer rim" eller lignende.
NaieraNaieraSkrevet 19/10-15 21:35, rettet 19/10-15 21:35 
Er der nogen som hurtigt kan forklare, hvordan klonkrigene oprindeligt skulle have været?

Eller, det behøver ikke være specielt hurtigt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mes1983Mes1983Skrevet 19/10-15 21:53 
Hmm, plakaten siger 18 December - Men jeg har lige bestilt billetter til den 16...?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/10-15 23:05 
Dét design dér...

Half-Life 3 confirmed! :D

Filmsnak
SephSephSkrevet 20/10-15 06:35 
Ny trailer.

Star Wars: The Force Awakens
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
SumezSumezSkrevet 20/10-15 07:40 
Det er næsten for sent nu... Men i det lange løb tror jeg også det ville være fair med en dedikeret tråd om den film... Den er ikke engang ude endnu :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/10-15 08:01 
Naiera>
Er der nogen som hurtigt kan forklare, hvordan klonkrigene oprindeligt skulle have været?

Eller, det behøver ikke være specielt hurtigt :)

Borgerkrig i galaksen. Forskellige faktioner, som havde et våbenkapløb i form af kloner, som de lavede udfra deres bedste soldater. Det holdt krigen kørende meget længere end en normal krig, da alle sider havde en uendelig strøm af soldater at trække på. I starten tog det 3-5 år at producere en klon (i voksen tilstand), men efterhånden som konflikten og teknologien trappede op, kom det ned på få år, med diverse bieffekter såsom mental ustabilitet. Det der senere blev imperiet blev den sejrende faktion.

Der hvor Lucas så fuckede med det var at nu var der pludselig kun EN faktion, som havde kloner. Og de var alle baseret på den samme soldat. Som blev stormtropperne.

En ting er, at det er en meget kedeligere udgave af konflikten. Noget andet er, at det slet ikke passer med, at der i Lukes tid tilsyneladende ikke længere er kloner i imperiets hær. Hvorfor stoppe med produktion af perfekte, loyale supersoldater og istedet rekruttere fra lokalbefolkningerne? Solo er et eksempel på en hvor det er et dårligt alternativ, da han startede i flåden som kadet, men droppede fra, da han ikke brød sig om den militære disciplin.

Husk på at alt det ovenstående var godkendt, officiel lore i universet indtil Lucas besluttede sig for at hans plot for prequel-trilogien da var superfedt og ikke skulle begrænses af at det ikke passede med 20 års populær lore i bøgerne. Så han erklærede det hele for "skete aldrig".
OdinOdinSkrevet 20/10-15 08:13 
Seph>
Ny trailer.

Holeee FUCK.
Ok, jeg har efterhånden lidt svært ved at styre min begejstring. Selv hvis den film bare viser sig at være to timers flotte visuals uden plot eller karakterudvikling, tror jeg alligevel jeg vil nyde den i fulde drag.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/10-15 08:35, rettet 20/10-15 08:43 
Jeg er sikker på at Luke bliver ond!
Yoda var meget usikker på ham som jedi! (i episode 5)

Han solo bliver dræbt af Luke som ond ;)
(Det tror jeg vil sker?)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 20/10-15 08:54 
Ja, traileren peger meget stærkt i retning af Darth Lukus
SumezSumezSkrevet 20/10-15 09:15, rettet 20/10-15 09:15 
Jeg hader mig selv for at falde for hypen og allerede have købt to billetter (hvorfor kan man ikke reservere længere!?) til andendagen - så én dag til at undgå spoilers i, det må lige kunne overkommes.
Jeg har absolut ingen forventninger om at den bliver særlig god, men chancen er der jo, og den skal jo ses før eller siden...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/10-15 09:27 
16/12 confirmed :D Glæder mig.

Fed ny trailer...! Jeg vil nu tro at den nye onde sith er en klon af Darth Vader...Man ser hans lange hår bagfra derude i sneen måske?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/10-15 09:37 
Seph>
Ny trailer.

Oooooo.....
nerosnerosSkrevet 20/10-15 09:48, rettet 20/10-15 09:49 
Hvis det virkelig er Luke som bliver ond ville det faktisk ødelægge en del i mit hjerte over for min største barndomshelt. Det ville være så ondt at jeg næsten ikke kan bære det, men på den anden side ville det virkelig også rykke folk helt rundt.

Ser man ikke den onde nye no-named Sith lave noget mindblow med Luke Skywalker i den nye trailer?
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 20/10-15 09:51, rettet 20/10-15 09:52 
Hedder han ikke Kylo Ren?

Jeg tror det er Poe Dameron - Den nye X-wing pilot, der bliver udsat for lidt Sith-ture.
nerosnerosSkrevet 20/10-15 09:58 
Ja måske faktisk synes bare lige det lignede Luke.

Måske dræber denne nye ondskab Luke Skywalker?

Jeg prøver at finde på ting omkring at det ikke er Luke som bliver ond ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 20/10-15 10:03 
Altså, I så vel Mark Hamill i Kingsmen? Han har hverken alderen eller fysikken til at ligne en jedi-superhelt længere. Nok mest typen som iklæder sig kåben på og bor alene. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/10-15 10:06 
Endnu en grund til at give "ham" maske på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 20/10-15 11:35, rettet 20/10-15 12:21 
Kylo Renn kunne også være Vaders hemmelige lærling.
Chris Stuckman påpeger det ang scenen hvor vi ser KR med Vaders smadrede hjelm og han siger at han vil fortsætte Vaders arbejde. Udover Luke var der ingen vidner til Vaders kovending, så en tidligere lærling kunne være besat af at fortsætte i sin mesters fodspor.
nerosnerosSkrevet 20/10-15 11:42, rettet 20/10-15 11:53 
Mes1983>
Jeg tror det er Poe Dameron - Den nye X-wing pilot, der bliver udsat for lidt Sith-ture.

Jeg er overbevist om at det er Luke Skywalker som får et Sith Mindblow nu! Se et still billede det ligner ikke ham den nye pilot.

Edit:
Ah fuck jo det er sku Poe Dameron?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-15 11:59 
Man kan ikke dræbe Han Solo
3of193of19Skrevet 20/10-15 12:20 
Nå, jeg har lige ordnet billet til onsdag formiddag. Gider ikke slukke min telefon i tre dage indtil weekenden :p.
Det kan jeg lige nå inden arbejde :)
millenniummillenniumSkrevet 20/10-15 14:09 
Der er et stykke tid til, men når P:R begynder at rumle af "hvad-synes-du-om-star-wars" indlæg, gå vil jeg gerne opfordre at alle markerer nedenstående, inden de vurderer filmen:

(Sæt kryds):

[ ] Jeg er Star Wars veteran som har set en eller flere af de oprindelige film i biograferne, dengang i 80'erne. Jeg føler mig bedraget af de nyere prequels, og efter 16 år gør det stadig ondt.

[ ] Jeg er Star Wars novice, og har kun oplevet de nyere prequels i biografen. De var ok, men ikke noget særligt. Kan ikke helt forstå den Star Wars fanatisme.

[ ] Hallo, jeg går stadig i gymnasiet. Det er jo bare film.

På den måde kan jeg nemmere sorterer i, hvilke vurderinger jeg kan tage alvorligt. :-D
The medium is the message.
1'802 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig