X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Banjo-Kazooie 3


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/09-06 10:12, rettet 28/09-06 10:12 
Jeg synes vi mangler en dedikeret tråd til nyheder og information om dette spil.

Jeg har lige set traileren, og bortset fra Banjos pop-hår, så ser det jo nydeligt ud... Musikken og stemmerne er som i gamle dage, og det er tydeligt, at Spiral Mountain vender tilbage.
Tør man gætte på en release inden jul, 2007?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
80 emne(r).
« < 1 2

Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/10-08 12:32 
en lille ny video:

http://cdn-ll-static.viddler.com/flash/simple_publisher.swf?key=a4919f22
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/10-08 20:15, rettet 22/10-08 20:15 
Banjo-Kazooie Nuts & Bolts har fået EU releasedato:

Banjo-Kazooie Nuts & Bolts Propels Itself into Stores in November in Europe
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 22/10-08 20:23 
SÅ USA for den til billig penge (40 dollars) og her i EU koster den stadig det samme som alle andre spil. YAY for MS! :/

troede enlig datoen havde været bestemt for lang tid siden nu? (Alt været 14 nov hvor jeg bestilte den)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 23/10-08 11:08 
off-topic: Når nu at banjo kazooie er udkommet på xbla, tror i så også at golden eye og perfect dark kommer?
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 23/10-08 17:42 
Nej, det er vist så godt som sikkert, at de ikke kommer ud pga. kombulæns med Nintendo. Jeg orker dog ikke at finde kilder på det, men der er meget snak om det på nettet ...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/10-08 19:01 
Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at du fandt nogle kilder til ordet "kombulæns"... Er jeg bare uvidende, eller hvad er det for et mærkeligt ord...?? ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 23/10-08 19:04 
Jeg tænker umiddelbart på karambolage?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/10-08 19:32 
Jeg forestiller mig at det er når man har luft i maven og det har svært ved at komme ud...

Bortset fra det var der en meget oplysende artikel om spillet i Edge.
BeanoBeanoSkrevet 05/11-08 19:15 
Så er anmeldelserne begyndt at komme ind...

IGN : 8.3
Team Xbox : 7.4/10
Eurogamer : 7/10
NZgamer : 9/10
GamePro : 4/5

Gamerankings
WikzoWikzoSkrevet 05/11-08 19:46, rettet 05/11-08 19:47 
PalleJensen>
Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at du fandt nogle kilder til ordet "kombulæns"... Er jeg bare uvidende, eller hvad er det for et mærkeligt ord...?? ;)

Heh, tænkte ikke over det, da jeg skrev. Jeg tror, det mest korrekte ord, der ligner, må være "turbulens" :P
dpldplSkrevet 05/11-08 19:59 
Beano>
Team Xbox : 7.4/10

Også giver de kun 7,4i grafik også. Så skal der godt nok være nogle store fejl. Personlig er banjo et pænest spil jeg set i lang tid(bedømmer selvfølig kun ud fra demoen)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 06/11-08 10:04, rettet 06/11-08 11:15 
Er der kommet en dato for det første Banjo-Kazooie spil til XBLA?

EDIT: Kan se at IGN har anmeldelse af spillet (8/10) med video review :)

Banjo-Kazooie XBLA review
dpldplSkrevet 31/03-09 19:16 
Så kommer der en dejlig lille DLC den 7 april og den kommer til at fylde små 80mb til 400points(250 achi points, 12 challenge og 6 multiplayer spil).

Jeg vandt den DLC i en lille konkurrence og kunne allerede DL den idag :o
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 26/01-15 11:44, rettet 26/01-15 11:50 
Grant Kirkhope kommer med et meget meget spændende hint på Twitter....

https://twitter.com/grantkirkhope/status/558715584083283968

edit: Han har opdateret med at det ikke er BK3, og han ikke ved noget om BK3, men man kan håbe på en spiritual sequel - det har de snakket om før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/02-15 11:38 
YES YES YES YES !

http://www.nintendolife.com/news/2015/02/meet_playtonic_a_studio_of_ex-rare_staff_that_wants_to_work_with_nintendo
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-15 18:04, rettet 14/03-15 18:26 
Der var en del nyt info + to tidlige screenshots i deres Rezzed oplæg, som sluttede for få minutter siden. Noget af det nævnes her:

www.eurogamer.net/articles/2015-03-13-banjo-kazooie-spiritual-successor-heads-to-kickstarter

- Kickstarter i maj
- Platforme: PC er naturligvis givet, men de vil gerne have de ud på så mange platforme som muligt. Wii U nævnes ofte.

Lidt billeder fra Rezzed:

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

Banjo-Kazooie 3

EDIT: Hvis man gik glip af præsentationen og gerne vil se den, så skrev Wesley Yin-Poole fra Eurogamer på Gaf, at de er ved at uploade den til deres youtube kanal og vil opdatere artiklen med den, så snart den er oppe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/03-15 18:33 
No whale hunting... Er det en reference til Assassin's Creed?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-15 18:38, rettet 14/03-15 19:37 
Øh nej. Det er industriens betegnelse for de folk, der betaler betydeligt mere end andre for et spil. "Design to monetize" er det store design tema inden for spil i dag, særligt F2P, og det vigtigste er hvordan man fanger og beholder "hvalen", den forbruger man virkelig kan flænse for penge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/03-15 18:39 
Øh nå.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-15 19:05 
Har man generelt interesse i spildesign kan det hurtigt blive modbydeligt*, hvis man begynder at følge med i de mekanismer der benyttes for at tjene penge på spil i dag. Hvor lang tid der må gå mellem lootdrops, for at skabe maksimal lykkefølelse, når lootet endelig dropper, behavioral pricing, user retention data, whale hunting og hvad der ellers bestemmer, hvorfor designet ser ud som det gør. Jeg byrder mig ikke om ret meget af det og har efterhånden opbygget en vis portion had til spil, der benytter sig af den slags, så fra mit perspektiv er det positivt at de melder klart ud omkring den slags fra starten. Nu skal de så bare leve op til det :)

*Modbydeligt ift. at skabe designet for dets eget skyld. Har fuld forståelse for at en virksomhed går efter at tjene penge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 15/03-15 13:54 
Er ked af at det ender på Kickstarter alligevel. Jeg snakkede endda for nyligt med en kammerat om hvor glad jeg var for at Playtonic ligner erfarne folk i industrien, som har været i stand til at opbygge et firma med et budget og lave et spil som det skal være, uden det amatør-agtige helvede Kickstarter tit ender ud i. Det er begyndt at virke som det sted spiludviklere tager hen når de ikke længere kan klare sig i den brachen.

Jeg har ikke noget imod Kickstarter i sig selv, men jeg havde lidt håbet på at Ukulele kunne blive en "rigtig" spilproduktion, og ikke noget underligt crowdfundet noget. Altså et rigtigt comeback for genren og de involverede folk. Iøvrigt synes jeg også KS hører lidt ind under din definition af whale hunting. Altså ramme de folk der kan betale mere for større beløber.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/03-15 20:11 
Sumez>
Jeg har ikke noget imod Kickstarter i sig selv, men jeg havde lidt håbet på at Ukulele kunne blive en "rigtig" spilproduktion, og ikke noget underligt crowdfundet noget.

Det ville da være fedt, men det er der bare ikke særligt mange store firmaer, som vil investere i. Svært at se fra en ikke-first party. Måske med lidt mere grinding og multiplayer fokus, det kunne have en chance, men så er det jo allerede dødt indvendigt og ikke det fans af de gamle spil leder efter..

Bør måske nævnes at spillet bliver produceret, selv hvis Kickstarteren fejler.

Sumez>Iøvrigt synes jeg også KS hører lidt ind under din definition af whale hunting. Altså ramme de folk der kan betale mere for større beløber.

Forskellen ligger i om man kan nå ind at påvirke selve spillets flow. På Kickstarter er ens muligheder for at påvirke spillets flow typisk ganske begrænset. Måske man kan designe en karakter, få sit navn i spillet el. lign., men ellers har man ikke større indvirkning på spillet, hvilket er helt modsat når man designer til hvalfangst. Kickstarter minder i den forstand mere om en art (udvidet) collectors edition.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/03-15 21:44, rettet 16/03-15 21:45 
De siger jo netop at de gerne vil have at fans har stor indvirkning på spillets udvikling. Og selvom det er en sød tanke, håber jeg ikke de vil gøre for meget alvor ud af det, og mere ud af deres udtalelser om at de laver spil til dem selv.
Det er desværre sjældent at den form for åbenhed omkring et spils design tjener dets formål. Hvis de laver spillet uden en succesfuld Kickstarter, betyder det jo også pludselig at de, når den uundgåeligt får succes, binder sig til at smide en helvedes masse penge efter et eller andet der egentlig ikke nødvendigvis behøvede at være en del af spillet. Sådan noget fyld kan ret nemt gå ud over spillets design, og jo flere kokke de bliver om suppen, jo mere kedelig frygter man at smagen ender med at blive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-15 17:14, rettet 17/03-15 17:16 
Sumez>
De siger jo netop at de gerne vil have at fans har stor indvirkning på spillets udvikling.

Ja, på normal Kickstarter måde: Støt en ekstra bane, udkom på platform X også, få dit navn i spillet, design et monster osv.

Modsat den påvirkning af et spils flow der er, når man går efter at harpunere en hval: Fx afbryde spillet og tilbyde hvalen en gratis booster pack med smølfebær på et tidspunkt, hvor denne ikke logger ind så ofte længere, for at sætte gang i (købe)afhængigheden. Eller lave et "heldigt" loot drop på det rette tidspunkt, som hjælper hvalen i gang med en søgning efter et større sæt loot. Måske gøre ens venner afhængige af ens præstation og kæde det sammen med in-app purchases, så der opstår et pres for at spille (som vi også så i Dragon Age: Inquisition, men endnu mere normalt i mobilverdenen) . Hvad med forskellige intermissions i spillet som fx reklamerer for aggressive spil til en aggressiv spiller, sim spil til en sim spiller osv.

Alt sammen noget der griber ind i og afbryder, hvordan spillet flyder. Der er Kickstarter (typisk) nærmere at købe en collector's edition. Hvis du ikke kan se forskellen, så fred være med det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/03-15 17:29 
Jeg ved ikke hvorfor du snakker om in-app purchases og smølfebær, det er overhovedet ikke noget af det jeg er inde på, og kan ikke engang se hvorfor det skulle være relevant i forhold til det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-15 17:31 
Du snakker om at Kickstarter hører ind under min definition af whale-hunting og så prøver jeg at uddybe, hvorfor der er forskel på de to ting. Det er en diskussion med en meget lige linje, hvordan kan du tage fejl af det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/03-15 07:52 
Jeg forstår helt klart hvad du skriver Bede, og kan omvendt ikke helt følge hvordan Sumez kan læse dig som han gør.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/03-15 08:15, rettet 18/03-15 08:16 
Whalehunting som business-strategi går ud på at tjene flere penge på den del af målgruppen der har nemmere ved at undvære større mængder penge. Jeg nævner som en indskudt bemærkning at dette jo også er en meget stor del af idéen ved Kickstarter, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting - det er jo det samme som Humble Bundle, Bandcamp, Radiohead, osv. har gjort. Betal mere hvis du kan betale mere.

Der hvor det bliver en dårlig ting er hvis det f.eks. har indflydelser på spildesignet på de måder Bede-X nævner (navnligt ingame micropayments). Men det er jo kun ham der snakker om de ting, og selvom jeg er enig i at det er forfærdelig praksis, kan jeg ikke se hvordan det nogensinde kan have relevans for Playtonic, når det første de overhovedet nævner er at de ikke vil gøre brug af den slags.


De betænkelser jeg har ved Kickstarter er fuldstændig urelateret til alt dette, og jeg synes selv jeg gør meget klart rede for hvad det er for betænkelser jeg har i mit indlæg. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor du vender tilbage til loot og smølfebær.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-15 22:31 
Hvis ikke du mener vi snakker om det samme, har jeg ikke yderligere kommentarer til diskussionen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/04-15 23:01 
Det bør måske snart få sin egen tråd, men indtil da er her et kig på hovedkarakterene:

Yooka-Laylee
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
80 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig